מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   איבוד כח (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10975)

snufkin 28-11-10 00:07

איבוד כח
 
שלום,

היום עשיתי נסיעה מחדרה לחיפה (פונטו s-60 שנת 97) והרגשתי ירידה מאוד משמעותית בכח של הרכב. קשה לי להסביר בדיוק את ההרגשה אבל הרכב לא מאיץ בתחילת נסיעה כמו פעם ובכביש 70 בעליות המתונות הייתי צריך להוריד להילוך רביעי ופעם אחת אפילו לשלישי כשפעם בהילוך חמישי הרכב היה עובר בכיף את הקטעים האלו. ההרגשה היא כמו שנוסעים עם מזגן, רק שכמובן לא הפעלתי מזגן. כאילו הרכב נוסע על 70% מהיכולת שלו.

מקווה שתארתי מספיק טוב את הבעיה. ממה זה יכול לנבוע? מה אני יכול לבדוק?

תודה מראש!

Amit 28-11-10 01:17

מציאת פיתרון לבעיה זו דרך האנטרנט יהיה די קשה .
האם הרכב מטופל בזמן ?
האם הוחלפו פלאגים (למקוריים ) ? והאם עבר טיפול כהלכה .
האם אתה משתמש בנוזל שטיפה לפני הורדת השמן ?
ועוד המון שאלות במידה ואין תקלה טכנית ...

יתכן כי יש בעיה באחד החיישנים כגון MAP , LAMBDA האחראיים על הזנה נכונה של המנוע כפונקציה של עומס .

עמית

snufkin 28-11-10 01:33

תודה עמית.

הרכב מטופל כהלכה ובזמן במוסך אגוז - מורשה פיאט.

הפלאגים מקוריים ואני לא לגמרי בטוח לגבי נוזל השטיפה בהחלפת השמן אבל אני רוצה להניח שבמוסך עושים את זה.

השאלה המדאיגה ביותר היא האם אני יכול בינתיים לסוע ככה או שיש סיכון שאני אגרום נזק כלשהו למנוע?

davidka 28-11-10 09:27

לעניות דעתי - קידום הצתה לא מתפקד כלל.

לא יודע אם אצלך זה מפלג אלקטרוני / רגיל או בכלל יחידה אלקטרונית סגורה מפוקחת מחשב.

ירידה חדה בביצועים ללא שום סיבה נראית לעין מצביעה בהרבה מקרים על היעדר קידום הצתה, דבר שמוריד פלאים מביצועי המנוע. זה יכול להיות בגלל שצינור הואקום שהולך מסעפת היניקה אל המפלג התנתק או נקרע וזה יכול להיות משהו פנימי יותר.

אין בעיה לבדוק את זה לבד (אם יש לך אקדח טיימינג)
אם אין לך מושג איך, לך לחשמלאי שיבדוק אם קידום ההצתה מתפקד בכל טווחי הסל"ד.

עריכה: נזכרתי שיש סיבה נוספת והיא קריסה פנימית והיסתמות של הדוד האחורי באגזוז. הדבר הזה מלווה בד"כ גם בעליית חום המנוע.

Amit 28-11-10 10:48

חברינו העלה נקודה נכונה . בדוק את הטיימינג אם כיוון ההצתה לא מדויק תאבד הרבה כוח ..

עמית

snufkin 28-11-10 22:06

תודה רבה על התשובות. אני אבדוק בהקדם. השאלה היא האם כאשר אני נוסע כך אני בינתיים גורם נזק בלתי הפיך כלשהו למנוע או למשהו אחר, זה הדבר הכי חשוב שאני צריך לדעת בינתיים.

הרכב כרגע משמש בעיקר את אשתי לכן לקחת אותו לבדיקה תוקע גם אותי וגם אותה. אני מתכוון לעשות את זה בהקדם האפשרי אבל אם אפשר לסחוב עם זה עוד כמה ימים זה יהיה הרבה יותר נוח לכולנו (השאלה אם גם לרכב...)

ועוד שאלה, כל חשמלאי רכב יכול לבדוק קידום הצתה? או שצריך משהו ספציפי? וכמה בדיקה כזו יכולה לעלות?

שוב תודה לכם

davidka 28-11-10 22:20

כל חשמלאי רכב שמכבד את עצמו, אמור להיות מצוייד בכלי לבדיקת קידום ההצתה. ונדמה לי שבמכוניות של היום כבר לא צריך את שיטת האקדח
אלא באמצעות התחברות למחשב, החשמלאי יכול לראות אם מחשב הרכב מקדם את ההצתה. הרבה יותר נקי ומדוייק.
לגבי עלות, אני מניח שרפי לין יותר מעורה במחירים..

הבעיה אינה מסכנת דבר באוטו, למעט תצרוכת דלק שעולה משום שהאוטו "לא סוחב" ואז אתה מוצא את עצמך לוחץ ולוחץ... לא נורא אם זה כמה ימים בלבד.

ארילו 28-11-10 23:15

היום אין יותר קידום הצתה כמו שהיה פעם, אלא כיום המחשב ניהול מנוע קובע מתי תהיה ההצתה בהתאם לסל"ד, מיקום הצילינדרים במנוע, מידת הפתיחה של המצערת ומפה קבועה ששמורה במחשב.

אני מהמר שאצלך קפצה שן בטיימינג. זה לא יזיק לאוטו בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך זה עלול להזיק לשסתומים.

Amit 28-11-10 23:31

אם בכיוונים עסקינן (סליחה שאני מעביר נושא ) .. אבל איך ניתן לבצע כיוון מדוייק מאוד של הצתה ? ראיתי מתקן שמתחבר על גלגל הפולי ועם שעון קטן שנכנס לאחת הבוכנות מישהו מכיר או שמע מהיכן ניתן להשיג אחד כזה .?

ליאור23 28-11-10 23:41

יכול להיות שאולי פשוט אחד הפלאגים הפסיק לתפקד, זה קורה גם בחלקים מקוריים למרבה הפלא.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:41.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©