מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

hgt אחרי פוטושופ , מה דעתכם ?
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו שלי :-)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

סקסית שלי!!!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 25-09-10, 20:05   #1
GADIB
Member
 
האווטאר של GADIB
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 53
החלפת משאבת מצמד עליונה

שלום לכולם!

ברשותי ספייס 2001 SX, לפני מספר חודשים צצה בעיה כך שדוושת מצמד לא חוזרת ונהיית קשה בימים חמים\נסיעה בפקקים בברור בנושאים בפורום שמתי לב שככל הנראה משאבת מצמד עליונה לא תקינה.
בברור במוסך פיאט נימסר שעלות החלפה כ800 ש"ח .
השבוע רכשתי משאבה חליפית תוצרת איטליה חנות חלפים בקריות "ים חלקי חילוף" חנות מאד מומלצת חברה נחמדים ומבינים ולא רק מוכרים.
המשאבה עלתה 190 ש"ח אתמול החלפתי אותה כשעה וחצי עבודה די מרגיזה במיוחד פרוק החיבור בדוושה גישה מאד קשה. לאחר החלפת המשאבה יש לנקז אויר מהמערכת שמן הניקוז מתבצע במשאבה *תחתונה ע"י פתיחת בורג אלן ומ"ס לחיצות בדוושה. זהו כל שנותר לחבר מצבר והתושבת שלו וזהו.
יש לציין שהמשאבה החליפית איכותית יותר מהמקורית שעשויה פלסטיק ואילו החדשה ממתכת ויש קפיץ לחץ שמחזיר את הדוושה. לאחר נסיעה הדוושה רכה וההרגשה כמו מצמד חדש. זהו בהצלחה למי שמחליף.*

נערך לאחרונה על ידי GADIB : 29-09-10 ב 00:14.
GADIB מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 27-09-10, 19:05   #2
etsuitup
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: יבנה
הגלגלים שלי: 500 1.4 16V
הודעות: 41
גם לי יש את אותם תסמינים...

אני נוסע ככה כבר הרבה זמן... האם אתה יכול להסביר את התהליך שלב אחרי שלב? ככה שחברי הפורום ידעו איך לעשות את זה לבד?
etsuitup מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-09-10, 20:18   #3
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
בelx של אח שלי גם הדוושת קלאצ' וגם הידית הילוכים קשים בצורה מעצבנת, לעומת הפנדה/פונטו שלי. זה לא אמור להיות ככה.
אבל אני חושב שזה "קבוע" ולא תלוי בזמן נסיעה/טמפרטורה וכו'.

אני רואה שאתה כבר מבין במערכת הזאת, אז לפי דעתך הבעיה אצלו היא שצריך להחליף קלאץ', או שזה בכלל משאבה? או שזה יכול להיות בכלל משהו אחר.

דרך אגב בספייס יש משאבה כי זה הידראולי? ובדור ראשון זה עם כבל רגיל? או שאני מבלבל מושגים..?
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s

נערך לאחרונה על ידי liorwohl : 27-09-10 ב 20:20.
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-09-10, 00:19   #4
GADIB
Member
 
האווטאר של GADIB
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 53
אז ככה אני מתייחס כאן לפונטו דגם 8 שסתומים 60 כ"ס אין לי מושג אם שווה לדגם 16V .
דבר ראשון יש לשחרר את הקליפס נעילה שנמצא בחזית דוושה בחלק העליון, יש ללחוץ את שתי הנועלים של הקליפס אחד כלפי השני ואז לדחוף פנימה לשחרור.
לאחר מכן יש צורך לפרק את המצבר +בית מצבר שלושה ברגים בתחתית 13 מ"מ, שלב הבא לפתוח שני ברגים שמקבעים את המשאבה לדופן תא מנוע מעבר לדוושות מפתח 10 מ"מ , המשאבה נמצאת מתחת לבוסטר יש גישה מעט קשה. לאחר מכן אפשר לחזור לתא נוסעים ולשחרר את בוכנת המשאבה מהקליפס "ישנה גם כיפת טפלון בין כדור בקצה הבוכנה לדוושה, לעבוד בעדינות כל החלקים מפלסטיק לא לשבור"
עכשיו יש לשחרר צינורית שמן בין מיכל שמן בלמים לחלק עליון של משאבה ולסתום את הצינור כדי לא לאבד את כל השמן. שלב הבא יש לשחרר צינור שמחבר בין שתי משאבות מצמד ע"י שחרור קפיץ נעילה בעזרת מברג קטן. זהו עכשיו יש להרכיב את המשאבה החדשה בסדר הפוך להרכיב את הדוושה בתא הנוסעים, שימו לב שמרכיבים את הקליפס וכיפת טפלון למקום. לאחר מכן יש לבצע שחרור אויר "צריך שני אנשים" מבורג אלן במשאבה תחתונה ע"י פמפום מספר פעמים ושחרור שמן. יש להוסיף שמן חסר במיכל שמן בלם (DOT 4).
להרכיב את המצבר בחזרה, להניע את האוטו בניוטרל, ללחוץ על המצמד ולנסות להכניס רוורס כדי לראות שהמעבר חלק ואין חריקות. במידה וכן, כנראה לא שוחרר כל האוויר מהמערכת, יש לחזור על הפעולה.
זהו, שיהיה בהצלחה!
מצורף קובץ עם מעט הסברים ויזואליים שיעזרו לכם להבין על מה אני מדבר.
העבודה עורכת כשעה וחצי, חשוב לעבוד בצורה מסודרת בכדי לא להיקלע למצבים לא נעימים.
המשאבה החדשה משפרת בצורה ניכרת את התחושה במצמד.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  EEEEEEE.jpg
צפיות: 1877
גודל:  112.3 KB  
GADIB מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-09-10, 21:34   #5
etsuitup
Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: יבנה
הגלגלים שלי: 500 1.4 16V
הודעות: 41
תודה :)

המון תודה, לי יש HGT אז זה בטח קצת שונה אבל אם עובדים לאט ובזהירות הכל יהיה בסדר, אני אעדכן בהמשך לאחר הביצוע אם יש שוני בין הרכבים.
etsuitup מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-12, 22:07   #6
קליין
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: יבנה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 297
יכול להיות שישנם כמה סוגים של משאבות לפונטו 8 V

צטט:
במקור פורסם על ידי GADIB צפה בהודעה
אז ככה אני מתייחס כאן לפונטו דגם 8 שסתומים 60 כ"ס אין לי מושג אם שווה לדגם 16V .
דבר ראשון יש לשחרר את הקליפס נעילה שנמצא בחזית דוושה בחלק העליון, יש ללחוץ את שתי הנועלים של הקליפס אחד כלפי השני ואז לדחוף פנימה לשחרור.
לאחר מכן יש צורך לפרק את המצבר +בית מצבר שלושה ברגים בתחתית 13 מ"מ, שלב הבא לפתוח שני ברגים שמקבעים את המשאבה לדופן תא מנוע מעבר לדוושות מפתח 10 מ"מ , המשאבה נמצאת מתחת לבוסטר יש גישה מעט קשה. לאחר מכן אפשר לחזור לתא נוסעים ולשחרר את בוכנת המשאבה מהקליפס "ישנה גם כיפת טפלון בין כדור בקצה הבוכנה לדוושה, לעבוד בעדינות כל החלקים מפלסטיק לא לשבור"
עכשיו יש לשחרר צינורית שמן בין מיכל שמן בלמים לחלק עליון של משאבה ולסתום את הצינור כדי לא לאבד את כל השמן. שלב הבא יש לשחרר צינור שמחבר בין שתי משאבות מצמד ע"י שחרור קפיץ נעילה בעזרת מברג קטן. זהו עכשיו יש להרכיב את המשאבה החדשה בסדר הפוך להרכיב את הדוושה בתא הנוסעים, שימו לב שמרכיבים את הקליפס וכיפת טפלון למקום. לאחר מכן יש לבצע שחרור אויר "צריך שני אנשים" מבורג אלן במשאבה תחתונה ע"י פמפום מספר פעמים ושחרור שמן. יש להוסיף שמן חסר במיכל שמן בלם (DOT 4).
להרכיב את המצבר בחזרה, להניע את האוטו בניוטרל, ללחוץ על המצמד ולנסות להכניס רוורס כדי לראות שהמעבר חלק ואין חריקות. במידה וכן, כנראה לא שוחרר כל האוויר מהמערכת, יש לחזור על הפעולה.
זהו, שיהיה בהצלחה!
מצורף קובץ עם מעט הסברים ויזואליים שיעזרו לכם להבין על מה אני מדבר.
העבודה עורכת כשעה וחצי, חשוב לעבוד בצורה מסודרת בכדי לא להיקלע למצבים לא נעימים.
המשאבה החדשה משפרת בצורה ניכרת את התחושה במצמד.
קליין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-08-13, 09:01   #7
יונתן-30
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 9
משאבת קלאץ' עליונה

יש פה כבר כמה אנשים בפורום שהחליפו משאבת קלאץ' עליונה ( כולל אני ) בגלל שחשבו שהם שומעים ממנה רעשים .. אם אלו רעשי חריקות שנשמעים בתוך הרכב ( תא הנהג ) ברוב המקרים הרעשים מגיעים מאיזור ציר הדוושות / צידי הדוושה או מנקודת החיבור של משאבת קלאץ' עליונה לדוושת הקלאץ', צריך לגרז את המקומות האלה . אם הדוושה נתקעת למטה יש גם סיכוי שזו בעיה של לחץ שמן.
יש פה מדריך בפורום לגירוז ציר הדוושה .
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  6.JPG
צפיות: 1390
גודל:  18.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  3.JPG
צפיות: 1214
גודל:  50.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  4.JPG
צפיות: 1242
גודל:  46.6 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  5.JPG
צפיות: 1180
גודל:  62.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2.jpg
צפיות: 1169
גודל:  114.8 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  1.JPG
צפיות: 1165
גודל:  78.2 KB  

נערך לאחרונה על ידי יונתן-30 : 24-10-13 ב 07:47.
יונתן-30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-09-17, 09:32   #8
oren0311
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2010
מיקום: בת ים
הגלגלים שלי: פיאט דובלו טורבו
הודעות: 41
הילוך ראשון נכנס קשה

שלום לכולם.

יש לי פיאט דובלו 2003 1900 סמ"ק.

החלפתי משאבת קלאץ עליונה + תחתונה וההילוך הראשון לא נכנס או נכנס בכוח.

נראה לי שהקלאץ לא מפריד .

האם ניתן לעשות כיוון שהפידל יהיה יותר גבוה לאחר החלפת משאבות קלאץ עליונה + תחתונה.

תודה על התייחסות.
oren0311 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-09-17, 09:48   #9
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
מצמד (קלאץ')

בדקתי עם "מוסך פיאט שמשון" ושם נאמר לי שאין כיוונים למצמד.
האם כוונתך שההילוך נכנס בחריקה?.
מה קורה בשילוב להילוך אחורי(רברס)?.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-09-17, 09:33   #10
oren0311
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2010
מיקום: בת ים
הגלגלים שלי: פיאט דובלו טורבו
הודעות: 41
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין צפה בהודעה
בדקתי עם "מוסך פיאט שמשון" ושם נאמר לי שאין כיוונים למצמד.
האם כוונתך שההילוך נכנס בחריקה?.
מה קורה בשילוב להילוך אחורי(רברס)?.
בברכה - רפי לין
ההילוך הראשון נכנס קשה.

ההילוך אחורי נכנס בחריקה.
oren0311 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
תושבת מנוע עליונה -עזרה/אובד עצות anakonda פונטו - טכני 19 19-07-13 15:16
פיאט קופה (תושבת מנוע עליונה) dovi952@walla.com קופה - טכני 2 11-08-10 20:18
החלפת מצמד+משאבה עליונה+טיימינג חוות דעת NoamS פונטו - טכני 19 10-12-09 00:14
איטליאנו + משאבת מצמד עליונה tkhc בעלי מקצוע 6 18-09-08 17:00
פונטו HGT אחת, תושבת מנוע עליונה קרועה, ומה שבינהן. פורום הגראז' 1 23-10-06 23:28


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד