צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין
בדרך כלל, חלון הנהג יפעל קצת מהר יותר מהחלון הימני, כי הזרם אליו עובר ישירות ממתג דלת
הנהג בדרך קצרה וישירה.
הזרם אל חלון צד ימין הנו בטור דרך מתג הנהג אל מתג דלת ימין ואל מנוע חלון ימין.
לכן יש מפלי מתח גבוהים יותר גם בגלל אורך חוטים רב יותר וגם בגלל עוד מגעים חשמליים ועקב כל זאת יפעל, בדרך כלל, חלון ימין לאט יותר.
הפעלת חלון ימין ע"י זרם חשמלי בטור, דרך 2 המתגים, נוצר כדי למנוע מצב שהנהג והנוסע בו זמנית יפעילו חלון ימין לכוונים מנוגדים (האחד להרמה והשני להורדה) ואז יווצר קצר חשמלי.
בברכה - רפי לין
|
הסקתי את זה ברגע שראיתי את השרטוט החשמלי ששלחת לי (שדרך אגב היה זהה לזה שיש אצלי ביד שהוצאתי מהיינס)
זה אחד הדברים היותר מעצבנים, אם אני לא טועה אפשר באמצעות 2 דיודות ו2 ממסרים (2 ממסרים על החוטים שהולכים אל המנוע מלחצן צד ימין ואז 2 דיודות כיוון שבכל פעם כשהזרם מגיע בכיוון הפוך (כאשר המפל שלילי) צריך להאריק בכיון ההפוך) מחר אני יבדוק את העניין