![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#21 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
לגבי איבוד רצועת אביזרים
איפה יושב המדחס שלך? למטה? אם זה כמו אצלי ב XTZ, אז עד כמה שאני זוכר יש לו רצועה "פרטית" משלו ולא משותפת לאלטרנטור.(בגלל שהוא אביזר שיוצר את העומס הכי גדול על המנוע והרצועה, הגיוני שתהיה לו רצועה נפרדת). האלטרנטור ומשאבת ההגה עובדים על הרצועה השניה. אלה שלושת האביזרים. (אבל אני תיכף יורד לאוטו לאשר את זה סופית...)
ויש לי בשבילך טיפ קטן: אם אתה מזהה שהרעש בא דווקא מהרצועה של המדחס, בדיקה פשוטה תאשר את זה: אם הרעש קיים במצב רגיל כאשר המדחס לא פועל, תפעיל אותו ותראה אם הרעש נפסק. אם הוא נפסק זה אומר שהמיסב החיצוני של המדחס הוא זה שמרעיש לך והסיבה שהרעש פוסק בעת הפעלת המדחס היא שכאשר הקלאץ' של המדחס נצמד, כל החלק הפנימי של המדחס מתחיל להסתובב והמיסב החיצוני בעצם מפסיק להסתובב והופך לחלק אחד עם החלק הפנימי של המדחס. אם הרעש ממשיך כרגיל, זה לא מהמדחס. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
המדחס אצלי יושב מקדימה אבל הוא על אותה הרצועה הראשית של האלטרנטור.
הרעש מגיע מהחלק האחורי שקרוב לצלע אש בצד שמאל (אם אתה עומד מול הרכב) אבל מהחלק התחתון.. כשהסתכלתי הרצועה עוברת דרך שני מיסבים ומותחן, דרך האלטרנטור ומתחת לרצועת טיימינג לחלק הקדמי דרך המדחס. וחזרה לחלק האחורי איפה שהמיסבים והמותחן. בכל מקרה הרעש נשמע מהחלק האחורי ולמטה יותר מהמכסה של הרצועת טיימינג.. ממש מאיזור המיסבים והמותחן. אבל אם נגיד שזאת המשאב מים מרעישה ושמשהו דפוק בה.. (וזה מה שגורם לתופעה של החימום שתיארתי) האם יכול להיות שהמניפה של המשאבה באמת מתנתקת ומקרטעת ביחס למיסב שלה ואז היא לא דוחפת מים כמו שצריך למרות שהיא מסתובבת? כי לפי מה שאמרו לי במוסך אז המשאבה היא חלק אחד מחובר.. וזה לא יכול לקרות.. והאם הצלעות של המניפה שדוחפות את המים יכולות להאכל בעקבות חלודה ומי ברז שהיו שם כל הזמן ואז הם בעצם לא דוחפות את המים? כי לפי מה שאמרו לי במוסך אז הצלעות של המניפה עשויות פלסטיק קשיח ולא יכולות להאכל מהמים... ואם נגיד לרגע שזאת לא המשאבה שמרעישה ושזה אחד המיסבים של הרצועה הראשית ובעתיד אני יחליף אותו.. אז זה לא כזה מעודד כי כנראה שהתופעה של החימום שתיארתי נגרמת ממעברי מים קצת חסומים במנוע.. לפי מה שאורן אמר.. אז האם אפשר להוסיף איזה חומר שינקה את המעברי מים במנוע? משהו שיתן אפקט טוב למעברי מנוע.. כי הרדיאטור חדש.. ואיי כמה כתבתי *** תודה
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
לגבי המשאבת מים זה כן יכול לקרות אני לא יודע באיזה מוסך אתה מטפל אבל אין ספק שלהכיר את הרכב הזה זה לא הצד החזק שלהם.
לגבי חסימת מעברי מים במנוע אין שום חומר קסם שיכול לעשות את העבודה הזאת אלא לפרק ראש מנוע ולטפל בעניין. והייתי מציע לך שמוסך אחר יבצע את העבודה במידה וזאת הבעיה. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
אוקיי תודה רבה לכולם על העזרה!
בסופו של דבר התופעה של ההתחממות הפסיקה... והינה איך... אמרתי לכם שהם עקפו לי את הרדיאטור חימום כי הוא היה סתום והוא קצת שיגע את המערכת ולכלך את נוזל הקירור וגם ככה הוא לא חימם את האויר במיזוג הפנימי (כי מים לא עברו דרכו טוב). כדי לעקוף אותו הם ניתקו את שני הצינורות שמחוברים אליו (אחד שמתחבר מהרדיאטור חימום לטרמוסטט. והשני שהולך מהרדיאטור חימום לצינור מתכת שעובר ליד הסעפת פליטה ולכיוון המשאבה.) וחיברו לי צינור אחד ישיר במקום השניים כדי להוציא את הרדיאטור חימום מהסירקולציה.. בכל מקרה באחד הצינורות האלה קיים פתח ניקוז אויר קטן עם בורג שחור כזה מפלסטיק (אתם בטח מכירים לקרקשנים שבניכם ) שנועד לנקז את האויר באיזור ההוא. והפתח השני של הניקוז אויר נמצא ברדיאטור קירור.עכשיו מסתבר שכדי לנקז אויר כמו שצריך חייבים לנקז אויר משני הפתחים הללו אחרת רוב הסיכויים שאויר ישאר.. והאויר הזה זה מה שגרם לתופעת חימום הקטנה הזאת.. אבל כמובן שאני לא שולל שהמשאבת מים לא כמו חדשה אצלי כי אם אני ממש מאמץ את המנוע, בעמידה, ביום חם יחסית כמו היום אז המהירות המהירה של המאוורר תיכנס לפעולה למשך 10 שניות ותיכבה אבל העיקר שהמחוג לא זז בכלל (זה המצב כרגע ובדקתי אותו היום)...עכשיו אני מספר את כל זה כי בדקתי את זה היום לאחר שהחזירו לי את הרדיאטור חימום לסירקולציה.. ביחד עם שני הצינורות המקוריים עם הפתח ניקוז אויר באחד מהם וניקזו אויר כמו שצריך... והתופעה נעלמה כמעט לגמרי חוץ ממה שתיארתי כמה שורות למעלה שבדקתי היום.. אבל זה כבר בגלל המשאבה כי היא לא כמו חדשה... וגם רק אם אני מאמץ את המנוע בעמידה בטורים גבוהים... המחוג כבר לא זז בכלל ואם אני בנסיעה שום מאוורר במהירות גבוהה. עכשיו תשאלו למה בעצם החזירו לי את הרדיאטור חימום?! ![]() אז ככה בזמן שהוא היה מנותק מהסירקולציה לקחתי על עצמי פרוייקט... פשוט לנקות את הרדיאטור חימום (כשהוא שם ובלי לפרק את הדשבורד..) במשך שלושה ארבעה ימים הצפתי אותו בwd40 ושתפתי במים ביחד עם אויר בלחץ.. אל תדאגו בלי יותר מידי לחץ כדי שלא יתפרץ לי בתוך האוטו וירטיב לי את השטיח אבל הפלא ופלא!! אחרי שטיפה יסודית הוא נקי ויש בו מעבר מים מספק ותקין... והכי חשוב! יש חימום באוטו ועל הדרך נפתרה לי עוד תופעה..אל תשאלו כמה בוצה יצאה משם.. אחרי זה בזבזתי עוד שעה כדי לנקות את כל החלק האחורי של המנוע... חח אז תודה לכולם על העזרה... אני מניח שאני בנתיים אתגבר ואתעלם מהמהירות המהירה של המאוורר ל 10 שניות רק כאשר אני עומד ומאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה.... כי זה כבר כנראה ההספק הקצת ירוד של המשאבת מים. מעבר לזה זה לא קורה בנסיעה מאומצת ולא אם אני עומד סתם בלי טורים גבוהים (כמו שבדקתי את זה היום) והמחוג גם כבר לא זז בכל מצב שתיארתי.. אז שוב פעם תודה ואת המשאבה אני כבר אחליף עם ההחלפת וואריאטור כשהוא יתחיל ממש להרעיש.. או בטיימינג הבא.. או כמובן אם המשאבה תעשה בעיות..מה אתם חושבים? הבהרה קטנה..: המצב כרגע הוא שאחרי שאני מאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה ואז אני עוזב את הגז אז זה קורה (המהירות מאוורר המהירה עובדת ל 10 שניות) בקיצר באתי לציין ולהוסיף פה שזה לא קורה תוך כדי שאני נותן טורים גבוהים בעמידה.. רק אחרי שאני עוזב את הגז ויורד לטורים סרק.. (לא משנה כמה זמן אני מחזיק את הטורים הגבוהים.. רק כשאני יעזוב אז המאוורר הגבוה ידלק ל 10 שניות) וזה עוד יותר ברור שזה מהמשאבה.. כי כשאני מחזיק אותו בטורים גבוהים המשאבה מזרימה מים בעוצמה והכל תקין.. ומיד אחרי שאני עוזב ההספק של המשאבה יורד גם כן אבל המנוע עדיין קצת חם... ואז המהירות מאוורר המהירה עובד ל 10 שניות בלי תזוזה של המחוג ונכבית.. זהו זה הכי מדוייק.. אז אני חושב שהבלאי של המשאבה גורם לזה שבטורים סרק היא לא מזרימה ככשהיתה חדשה מהמפעל..ממש כאילו המאוורר עם המהירות הגבוהה שלו מחפה על המשאבה... מה אתם חושבים? נערך לאחרונה על ידי Marshall : 22-10-10 ב 03:29. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
אני שמח שפטרת את הבעיה.
לגבי הפעלת מהירות 2, לא יודע להגיד לך בדיוק, יכול להיות שזה תקין (תנסה לבדוק את זה בלילה). אני מאמין שלאורן יש תשובה לשאלה שלך .
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
צטט:
לפי דעתי יש עדיין בעיה עם כל העניין של מערכת הקירור משהו שם לא בסדר מצריך בדיקה מקיפה. יש מצב למשאבת מים לא תקינה או מעברים חסומים בכל מקרה המהירות הגבוהה של המאווררים לא צריכה לעבוד בתדירות כזו. אין ספק שעדיין יש בעיה. נערך לאחרונה על ידי orenhazan : 22-10-10 ב 10:40. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Punto HGT
הודעות: 46
|
המהירות הגבוהה עובדת רק לאחר שאני מחזיק את המנוע בטורים גבוהים כשהרכב עומד... ניסיתי לאלץ הפעלה של המאוורר במהירות גבוהה על ידי חימום המנוע... זה קורה רק לאחר שאני עוזב את הגז ובמשך 10 שניות בערך.. וזה מצביע על משאבה... היא עובדת אבל ההספק שלה בטורים סרק קצת ירוד ובגלל זה המאוורר נדלק לעשר שניות כי לוקח לה קצת יותר זמן להזרים את המים.. עוד פעם רק בטורים סרק ורק שאילצתי את המנוע להתחמם בעמידה... זה לא קורה בנסיעה ולא משנה כמה אני מרביץ... ולא כשאני סתם עומד בלי ללחוץ על הגז.
אין ספק שזה לא 100 אחוז תקין אבל אני בסך הכל חושב שזה לא נורא.. כי עכשיו גם המחוג כבר לא זז כמו שהיה מקודם, שזה נגרם כתוצאה מאויר. וגם איזה סיבה יש לעמוד ולתת גז בטורים גבוהים? שזה המצב היחידי שזה קורה... ובדקתי ורק כשחם בחוץ... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
שמח שנפתרה הבעיה, אבל כמו שאורן רשם, אכן משהו כאן עדיין לא מסתדר.
המהירות השניה צרכיה להיכנס רק אם המזגן עובד, אתה בעמידה, ומאוד חם בחוץ. וגם, רק למשך פעולת המדחס. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 508
|
צטט:
ואת זה ראיתי שזה לא רק באוטו שלי.
__________________
Fiat Punto HGT 2002 |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| אין צופר ואין כריות אוויר... | grandepunto | גרנדה פונטו - טכני | 4 | 05-12-11 21:21 |
| נפל לי חלק קטן באוטו ואין לי מושג מאיפה הוא בא.. | liorwohl | אונו - טכני | 2 | 07-05-08 00:07 |
| מי מוכר שמן גיר 75W80 - חיפשתי במלא מוסכים ואין | פורום הגראז' | 7 | 06-03-07 08:06 | |
| קניתי ספייס sx 2001 ואין לי ספר רכב... | פורום הגראז' | 2 | 17-11-06 19:36 | |
| רחיצת האוטו במכונת שטיפה :האם יכול להגרם נזק לפרונט של האוטו | פורום הגראז' | 6 | 21-04-06 15:46 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד