![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
בדיקת מתח אפשרית.
יש 4 חוטי חשמל 1234 לפי סדר זה(הסדר ליד התקע העליון) בפונטו 60 המתח בין 1-ל-2 צריך להיות 0עד 0.7 וולט. בפונטו 75 המתח בין 1-ל-2 צריך להיות 0.1 עד 0.9 וולט. בחסות אוטודטה |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: 75SX
הודעות: 26
|
מצטער על ההקפצה, אבל מצאתי משהו ברכב ואולי הוא איכשהו קשור...
גיליתי שיש במיכל המים שלי חור קטן שנמצא בדיוק בחצי של המיכל (המיכל מורכב מחלק עליון וחלק תחתון, ובדיוק בחיבור ביניהם נוצר חור קטן) את החור גיליתי כשפתחתי את המיכל לבדיקת מים שגרתית ומצאתי שהמיכל ריק.. אחרי שמיליתי את המיכל למקסימום - ראיתי שאחרי כל נסיעה נוצרת שלולית גדולה מתחת לרכב! ואם המים הם מתחת לפס החיבור במיכל - אין נזילה כלל. האם מחסור במים קשור בצריכת דלק? האם כך הרכב מפצה על האובדן? ואשמח גם לקבל ייעוץ לסתימת החור \ הערכה של החלפת המיכל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
שלום אלעד,
מחילה מכבודך ומכבוד החברים אך מפאת לחץ של זמן לא יכולתי להתעמק בשרשור ועל כן אם ארשום כאן דברים שכבר נכתבו לפני, ראה זאת בשוגג ולא במזיד. לגבי צריכת הדלק, המלצתי לגשת לבדיקת 4 גזים פשוטה, אשר שם ידעו לומר לך בדיוק אם הרכב שורף את הדלק ביחס לאוויר באופן תקין ומחולק יחסית כפי שהיצרן קבע או לא. יכול להיות שתיהיה חיישן חמצן או שריפה שאינה נכונה, ואז יכולים לדעת ולבודד בדיוק היכן הבעיה. זה לגבי צריכת הדלק, בדיקת ה 4 גזים אינה צריכה לעלות כסף, וכל מכון לניקוי ובדיקת מערכות הזרקה / קרבורטור יכול לעשות לך זאת ו/או מוסכים אשר ברשותם המכשיר. לגבי הבעיה שתיארת, חור במיכל (לא הבנתי כל כך אם אתה מדבר על מיכל העיבוי (עודפים) או על הרדיאטור עצמו, יגרום למים לצאת החוצה כאשר מערכת קירור המנוע נמצאת בפעולה וכתוצאה מכך הלחץ בה עולה. המים יצאו החוצה וכאשר המים יצאו החוצה יש סבירות שהרכב יתחמם, כך או כך בהיעדר מים הוונטה יכולה להכנס לפעולה מתמדת במקום ON/OFF במצב נורמלי או לחלופין מהירות נמוכה / גבוהה / OFF. כאשר הוונטה עובדת יתר על המידה הרכב יצרוך יותר דלק, וזאת משום שהפיקוד מבין שהוונטה צורכת זרם גבוה, ועל מנת שהרכב לא יתכבה או לא "ירעד" כתוצאה מטורים נמוכים שכתוצאה מצרכן זרם "כבד" הוא יתן הוראה להעלות מעט את הטורים, עליית הטורים הזו תתבטא בצריכת יתר של דלק. בדומה מאוד לפעולת מזגן, כאשר הוא מופעל הטורים מעט עולים היות והוא "לוקח" כוח מהמנוע, ואם לא יורמו הטורים המנוע יתחיל לרעוד ולהתכבות. בתקווה שעזרתי, סער
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: 75SX
הודעות: 26
|
סער תודה רבה על התגובה,
אמנם לא קראת את כל השרשור אך בכל זאת תשובתך הייתה עניינית וקולעת. אני שמח לבשר שהבעיה נפתרה!! בדיעבד, מסתבר שצריכת הדלק המוגזמת הייתה שילוב של כמה בעיות ביחד: 1. מילוי לחץ אוויר בגלגלים. 2. המכסה שאוטם את מיכל הדלק היה לא אורגינלי (בלי הברגה ומנעול, בקושי ספוג נשאר שם ולכן הוא לא היה אוטם טוב), השקעתי 80 שקלים אצל שמשון וקניתי אחד מקורי שאוטם כמו שצריך. (תקנו אותי אם אני טועה: האוטו היה עומד תמיד בשמש + אין איטום למיכל = אידוי דלק. אמנם מינימלי, אבל עדיין אידוי) 3. זרקתי מבט למיכל המים וראיתי שכולו מלוכלך חיצונית. עד לרמה שהיה ממש קשה לסובב את הפקק לפתיחה. לקחתי מטלית והעברתי על המיכל ובמיוחד על הפתחים באזור ההברגה שתפקידם לפרוק לחץ. מאז אני גם שם לב שהאוטו מתחמם פחות וגם אין שלולית של מים אחרי כל נסיעה. כך שכבר צריכת הזרם הגבוהה לוונטה יורדת - משמע - פחות דלק. (אין לאלטרנטור צורך לספק לצרכן גדול) 4. החלפתי תחנת דלק. מקווה שפתיחת השרשור הזה תעזור, ולו בקצת, לאחרים שיתקלו בצריכות דלק גבוהות. תודה רבה לכולכם על העזרה. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
אם אתה מנחם את עצמך בזה מה טוב לך .
אבל אתה מטעה את החברים . מה שייך נזילה של מים או פקק או וונטה או אלטרנטור . נניח שחסר אויר בצמיגים השינוי הוא שולי. וחוצמזה עדיין לא אמרתה כמה הרכב לוגם על מיכל דלק ובמילוי של כמה פעמים בנסיעות בעיר או מחוץ או משולב? נערך לאחרונה על ידי yair068 : 12-08-10 ב 00:06. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: 75SX
הודעות: 26
|
יאיר בתגובה של סער תוכל לראות בבירור מה קשור חוסר במים לצריכת הדלק:
"כאשר הוונטה עובדת יתר על המידה הרכב יצרוך יותר דלק, וזאת משום שהפיקוד מבין שהוונטה צורכת זרם גבוה, ועל מנת שהרכב לא יתכבה או לא "ירעד" כתוצאה מטורים נמוכים שכתוצאה מצרכן זרם "כבד" הוא יתן הוראה להעלות מעט את הטורים, עליית הטורים הזו תתבטא בצריכת יתר של דלק." אני מסכים שחוסר אויר בגלגלים הוא שינוי מזערי אך עדיין ישנו שינוי. לא ציינתי את הממוצע של הרכב מכיוון שלצערי לא יצא לי למלא מיכל מלא מאז. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
רגע לא הבנתי ז"א שהוונטה והאלטרנטור לא פועלים במצב תקין.
ד"א הוונטה לא פועלת באופן תקין כשהמנוע מתחמם מאוד . אני יכול לסכם במשפט אחד צמיגים חום וונטות אלטרנטור יגזלו דלק בשולי. ונשמע את החברים בנושא |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| צריכת דלק גבוהה-מיואש | roei_s | פונטו - טכני | 45 | 23-06-10 21:02 |
| צריכת דלק גבוהה | אמיר אסולין | פונטו - טכני | 11 | 19-01-10 05:42 |
| צריכת דלק גבוהה | ro-e | אונו - טכני | 5 | 26-12-09 16:02 |
| צריכת דלק גבוהה | unoies | אונו - טכני | 3 | 16-04-09 21:25 |
| צריכת דלק גבוהה | s_nadav | פונטו - טכני | 26 | 01-04-09 15:37 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד