![]() |
צריכת דלק גבוהה מאד
שלום לכל חברי הפורום,
יש לי פונטו 75 SX XTZ, ושמתי לב שצריכת הדלק שלה גבוהה מאד. יכול להיות שמה שאני אומר לכם מוזר ולא הגיוני מבחינה טכנית אבל לפי דעתי מה שקורה זה ככה: אני בקושי נוסע עם הרכב, מניע אותו פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב, נוסע מרחק קצר של בערך 10 ק"מ ביום. והמחוג של הדלק עדיין צונח פלאים. הבעיה היא שלא רואים את המחוג צונח בנסיעה (מה גם שיש את כל הסיבובים בנסיעה שמשפיעים על המד דלק אז זה לא רלוונטי להסתכל עליו בזמן הנסיעה), כל פעם שאני בא להניע את הרכב אני מסתכל על המחוג ורואה שהוא ירד משמעותית. רק בשביל להמחיש לכם את צריכת הדלק הגבוהה - ביום חמישי שעבר תדלקתי 100 שקלים (היה עוד קצת דלק במיכל אז זה הצטבר לכדי חצי מיכל), מאז נסעתי במצטבר בערך 60 קילומטרים, וכרגע המחוג שלי עומד על מתחת לפס הסימון של הרבע מיכל.. שוב - מספיק שאני מניע את הרכב, נוסע איתו מרחק קצר - והמחוג כבר יורד. יש לציין שמדי פעם אני מריח ריח של דלק (בעמידה). יש רעיונות לאיזה כיוונים להתחיל לחפש? |
האוטו עבר טסט עם הצריכת דלק הזאת? כי אם כן אז הבעיה היא כנראה נזילה ולא בעית חיישנים או הזרקה וכו'.
המקור הכי נפוץ לנזילות הוא הפילטר דלק: אם בכנף האחורית מעל הגלגל בצד של המיכל דלק יש ריח חזק יותר של דלק אז כנראה שנוזל לך דלק מהפילטר דלק, לפי מה שראיתי בפורום פיאט באנגליה זה בעיה נפוצה בפונטו שגורמת לצריכת דלק גבוהה. את האמת גם אצלי זה קצת מריח מדלק והצריכה לא משהו (אם כי יותר טובה משלך בהרבה) ואני אבדוק את העניין אצלי בקרוב. זה מסביר את זה שמספיק נסיעה קצרה ונעלם דלק - שאתה נוסע אז עובר דלק בפילטר ונוזל החוצה. ובכל מקרה לא יזיק אם תסתכל גם בתא המנוע שאין נזילת דלק. |
ליאור תודה רבה על ההתייחסות,
לא ציינתי בהודעה שיש לי בעיית אגזוז (כנראה חור קטן) שעושה טיפה רעש, קראתי בכמה פורומים שיש דבר שנקרא חיישן לנדא שאמור למדוד את יחס החמצן בפליטה ולפי זה להזריק דלק. האם יתכן שבגלל החור באגזוז הוא נותן פקודה להזרים יותר דלק? למרות שזה נשמע לי לא הגיוני כ"כ, כי אם היה זורם יותר דלק, הייתי רואה את הטורים קופצים ללמעלה ולא כך המצב... |
החור באגזוז גורם לקריאה משובשת של המכשיר במכון הטסטים.
|
תרים את המושב האחורי .. תפתח את הפחית המרכזית שם שלוש ברגים (מכסה משאבת דלק ) תעיף מבט שהכל יבש שם . יש למשאבות שני חיבורים פלסטיק רגישים מאוד אז לא להתעסק איתם רק להסתכל . ניתן גם להניע ולראות שאיו נזילה .
עמית |
תבדוק את העניין של האגזוז בלי קשר לעניין חור זה חור כמו שיודלה היה אומר.
|
תודה רבה!
שבוע הבא אני אצל שמשון בטיפול טיימינג + 10K אז נגיד לו שיעיף גם מבט ויראה שהכל בסדר.. |
נשמע סיפור מעניין ,תעדכן אותנו מה נסגר
|
קצת עדכונים..
אוקיי, קודם כל, מסתבר שהגעתי בדיוק בזמן לטיפול טיימינג.. שנייה לפני שהרצועות נקרעות. מה גם שכשהאוטו היה על הליפט עמדתי מתחת לפילטר דלק בניסיון להריח משהו או לראות אם יש נזילה כלשהי ולא היה כלום אז ככה שזה גם ירד מהפרק. ביקשתי מאלירן המכונאי (התותח!!) שיעיף מבט גם על המשאבת דלק, ומסתבר שהכל יבש שם ואין נזילות. אני אנסה לנפח את כל הגלגלים בלחץ אויר המומלץ (שמתי לב שבגלגלים הקדמיים חסר אויר) ולראות אם זה עוזר במשהו. |
לפחות עד עכשיו הכל תקין,מעניין מה גורם לצריכה הזו
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©