מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Baby
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפולו שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חזרתי למועדון- והפעם עם פונטו: גלריה מתעדכנת


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


נושא נעול
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 20-08-09, 02:39   #11
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
לילה טוב,
מה שנראה שרוב הנהגים מבצעים בזינוק בעליה היא לוחצים על דוושת ברקס מרימים את הקלאץ עד שהאוטו מתחיל לרעוד (במצב הזה האוטו לא ידרדר אחורה) עוזבים ברקס, ופשוט מוסיפים את הגז וגומרים עיניין תקנו אותי אם אני טועה!
moty003 מנותק  
ישן 20-08-09, 02:42   #12
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
מנוע דיזל, בנזין, גז זה לא משחק תפקיד אם אתה מיומן מספיק ובעל קורדינציה ורגש גם עם נעלי עבודה נעולות ורכב עמוס לא תדרדר חצי סנטימטר וזה בדוק (ע"י אני ועצמי ביחד).
המצב נוסה ברכבים שונים מסחריים ופרטיים דיזל ובנזין בעליות תלולות ותלולות פחות.
הכל שאלה של ניסיון ומיומנות.

זינוק בעלייה באמצעות עזרה מבלם היד היא שיטה טובה ומוצלחת וגם אני משתמש בה לפעמים כשבא לי לגוון או כשאני מתעצל זה נוח.

moty003 אתה לא טועה.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 20-08-09 ב 02:47.
Amit-IL מנותק  
ישן 20-08-09, 07:52   #13
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה

לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
TheOne23 מנותק  
ישן 20-08-09, 08:04   #14
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
שוב, הכל עניין של הרגל. ברגע שתתרגל לרכב, תדע פחות או יותר מתי להרפות מעט, ובכל מקרה - גם אם לא תרפה לא קרה כלום! הרכב נועד לנהיגה כרכב אוטו' לכל דבר. היתרון ב"הרפיה" זה להקל על ה"זעזוע" בזמן העברת ההילוך.

תחשוב על זה ככה, הגיר הרובוטי הוא כמו נער בשיעור נהיגה ה-20 שלו. מתנהג יפה רוב הזמן, אבל גם לו מדי פעם קורה "זריקת קלאץ'", ומכאן כל ה"רעידות וטלטלות" שכולם מתארים בצורה זוועתית כל כך. על פונטו רובוטית לא נסעתי, אבל על קורולה כן ואני חייב לציין - לא יודע על מה כל המהומה שעשו מסביב שהגיר הרובוטי כל כך גרוע, אני לא הרגשתי משהו מיוחד.

---
לעניין הזינוקים למינהם - גיא, דיברת על ילד שבא מאחור?
אז בוא נחשוב על הסינריו הבא:
לא ילד, אלא רכב בא מאחור, הנהג בדיוק מחפש מספר בפלאפון ואתה רואה דרך המראה שהוא לא הולך להספיק לעצור. בלם יד? ביי ביי לאחורי הרכב שלך. לא בלם יד? התגובה שלך תהיה הרבה יותר מהירה ואולי תספיק לעשות משהו להמנע מהתאונה.
גם זה תסריט שיכול להתרחש.

בשורה התחתונה - בלם היד מיועד לחנייה בלבד (או לעמידה בפקקים ). בין אם תעמוד ותבצע זינוק עם חצי קלאץ' כמו בשיעורי נהיגה (תרים ותחכה שהרכב ירעד), או שעם הניסיון והכרות הרכב כבר תבצע את זה בצורה כל כך אינסטנקטיבית שכל המהלך של חצי קלאץ'->קצת גז->שיחרור קלאץ'->המשך גז, יקח לך שנייה אחת אם לא פחות. זה ממש לא בטיחותי להשתמש בבלם יד בזמן נסיעה.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
ישן 20-08-09, 08:16   #15
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
יש לי אמנם רשיון *רק* 5 שנים, אבל כמו שהאדון מעלי אמר, זינוק בחצי קלאץ' הנה הדרך הבטיחותית ביותר להתחלת נסיעה, הדבר מתבצע בצורה אינסטקטיבית אחרי תקופה התרגלות די קצרה, כמעט ללא שום הדרדרות של הרכב אחורה.
אכן שימוש בבלם יד מראה על חוסר שליטה ברכב.
TheOne23 מנותק  
ישן 20-08-09, 09:54   #16
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.
אם ההערות שלי פגעו בך, אני מתנצל, לא לזה התכוונתי. בשיא הכנות קשה לי להאמין שיש מישהו שכך נוהג, אבל זה רק אני.
חאפר, אני ממש לא, אז אני מציע שגם אתה תפסיק להשתמש בביטויים האלה. אני מאלו שהנהיגה חשובה לו מאוד, מאוד(!). יש לי אחריות כבדה מאוד שאני נוהג, על אחת כמה וכמה שיש איתי עוד נוסעים ברכב. מעולם, ואני מתכוון מעולם, לא סיכנתי את הסובבים אותי בזמן הנהיגה שלי. זה כולל לא לנהוג עייף, שתוי, או בצורה פורענית כאשר ישנם נהגים והולכי רגל סביבי. אז חאפר, או אחד שמסכן את הסובבים אותו, אני לא. אני תמיד נוהג בצורה בטיחותית, ונעימה לנוסעים ברכב, אין צורה אחרת לנהוג, גם בנהיגה ספורטיבית. ועד כמה שאני לא אוהב את צורת ההתבטאות הזו, "אתה מוזמן לאשר זאת עם כל אחד שנסע איתי ברכב עד היום".

לעניין, נתחיל בזה שתיקח סרגל, תמדוד 20 ס"מ, ותחזור אלי. זה פחות מאורך החלק העיקרי של המקשים במקלדת שלך, לא כולל החצים. זה 20 ס"מ. הרכב שלי לא דוהר במורד במהירות מסחררת כאשר הוא עובר את המרחק הזה. שוב, אני מדבר על המקרים הגרועים ביותר של עליות ממש ממש תלולות.
מן הסתם כולנו בני אדם, הרגע הזה שאתה מדבר עליו (ושבגללו אני מסכן את הסובבים אותי, כביכול), שבו אני מעביר את הרגל מדוושת הברקס לגז, הוא לא יותר מחצי שניה. בזמן שלוקח לי להעביר את הרגל מהברקס, לגז, וכמובן שתוך כדי להביא את המצמד ל"נקודה", הרכב ידרדר. שוב, זה כל כך זניח.
זה קורה מיידית, ולא מצריך הכנות מיוחדות מצידי כמו למשוך את בלם היד, או להחזיק את המצמד חצי לחוץ.

אף ילד או חתול או כל דבר אחר לא יקפוץ לשם ולא יפגע מהרכב שלי בזמן שאני מתחיל נסיעה בעליה.

השיטה שבה אתה משתמש היא פסולה, גוזלת זמן, ודורשת מיומנות מיותרת. היא אולי עובדת, אבל מיותרת לחלוטין. אני לא יודע מי לימד אותך את זה, אבל זה הרגל שהייתי נמנע ממנו. תלמד לשלוט ברכב שלך, זה חשוב יותר.
אין רכב שמצריך שימוש בשיטה הזו. לראיה, ישנם רכבים חדשים כיום, שמגיעים ללא ידית להפעלת בלם היד. מה עושים שם? לא עוצרים בעליות?
מה אתה עושה כאשר אתה עוצר כיום בעליה ממש תלולה, שבה גם הגיר האוטומטי לא מחזיק את הרכב מלהדרדר? אתה משתמש גם בבלם היד?

אם אתה כן רוצה יוצא מן הכלל, כי תמיד יש, אז יצא לי פעם אחת להיות נוכח ברכב שבו הנהג השתמש בזה. זה קרה במעלה זיק, דרומית לבקעת צין, לפני כ4 שנים בערך. שאתה מטפס לך על בולדרים בגובה חצי מטר ומעלה, בשיפוע של 50 מעלות לדעתי, ואתה צריך לעצור כדי לסדר אבן כזו או אחרת, אז כן, קשה מאוד להתחיל נסיעה. אני מזכיר, בולדרים, חול "פודרה", שיפוע חד מאוד. אני לא יודע מה הולך שם היום, אבל העבירות הייתה קשה מאוד בזמנו, עד כדי בלתי אפשרית.
מעבר לזה, מיותר.

צטט:
במקור פורסם על ידי TheOne23 צפה בהודעה
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
הרעידות נובעות מזה שאנשים לא יודים לתפעל את התיבה כמו שצריך.
תתנהג כאילו אתה נוסע ברכב על גיר ידני, והכל יהיה בסדר.
אני מניח שכאשר אתה נוהג ברכב אוטומטי אתה מודע למתי הרכב מחליף הילוך, גם כאן זה תקף.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 11:41.
Caveman מנותק  
ישן 20-08-09, 13:52   #17
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
רון- את השיטה של החצי קלאץ ואח"כ עזרה עם הגז אני מכיר מצויין, אך יש רכבים בעלי מנועי בנזין חלשים (האונו בניהם) שלא מאפשרים שימוש בשיטה זו. ברגע שתרים חצי קלאץ המנוע ייכבה מיד, ולכן הפיתרון הוא להרים בלם יד, ללחוץ קודם על הגז כדי להעלות את הטורים ולא לתת "סיבות" למנוע להיכבות, ורק אח"כ לשחרר חצי קלאץ'. בצורה הזו המנוע לא ייכבה לעולם וגם לא ידרדר ס"מ אחד.
אני נהגתי הרבה על VW BORA TDI 1.9 (דיזל ידני) וברכב הזה עשיתי זינוקים רק ע"י חצי קלאץ, אבל באונו זה היה בלתי אפשרי.

גדעון- אני דווקא שמעתי שאתה נוהג מצויין ואתה נראה גם בן אדם אחראי, לכן התפלאתי שרשמת שהדרדרות של 20 ס"מ זה לא נורא. לדעתי זה כן נורא וזה כלל לא בטיחותי. מה תעשה אם מהרגע שתעזוב את הבלם עד שתלחץ על הגז השטיח יתקפל והרגל שלך תיתקע בו? עד שתבין מה קורה ותלחץ שוב על הבלם או תרים בלם יד הרכב ימשיך להדרדר עוד. אם יקרה משהו חס וחלילה מה תגיד להגנתך? "זה לא אשמתי, השטיח נתקע"?
לשאלתך: כן, אני מושך בלם יד גם ברכב בעל גיר אוטומטי שמדרדר בעליה קשה במידה ויש רכבים מאחוריי. במידה ואני לבד על הכביש זה משהו אחר, אני מיד לוחץ על הגז והרכב בקושי מדרדר, אך כאמור אם יש רכבים, בני אדם או בעלי חיים מאחוריי או אם יש סכנה שיש מישהו מאחוריי, אני לא לוקח שום סיכון מיותר ומושך בלם יד.

שיטת הזינוק עם חצי קלאץ' אפשרית רק בחלק מהרכבים בלי שהמנוע ידרדר או יתכבה, אני מעדיף לא לקחת סיכונים ולמשוך בלם יד (אלא אם אני נמצא על כביש ריק ואין אף אחד מאחוריי, אז לא איכפת לי אם הרכב ידרדר קצת אחורנית).

נערך לאחרונה על ידי stio : 20-08-09 ב 13:56.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 19:00   #18
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
תראה, כל אחד יעשה כרצונו - אבל באופן וודאי, השיטה של זינוק עם בלם יד היא פסולה מהשורש.
היחידים שאני באמת ראיתי שמשתמשים בזה קבוע הם נהגי משאיות כבדות, ששם הרכב יתדרדר הרבה יותר מ-20 ס"מ ויגרום להרבה יותר נזק אם הזינוק "יתפספס".

שוב, אולי האונו שלך ספציפית הייתה בעייתי בנושא - אני זינקתי עם האונו שלי את אותן העליות שאתה זינקת ביקנעם, במשך שנתיים+, בלי שום בעיה, בלי התדרדרות אחורה ובלי שום עזרה מבלם היד (ואם ניקח דוגמה קלאסית אצלכם זה הזינוק ביציאה מהקניון לכיוון העלייה).

בדיוק כמו שרשמת בנושא אחר, שלא בולמים ומשאירים את ההילוך על 5 בידני או מעבירים לN, כי זה מסוכן ובמקרה חירום זמן התגובה יהיה איטי - כך בדיוק עם בלם היד, שגורם לך לאבד עוד שנייה-שתיים יקרות, שבלעדיו היו נחסכות.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
ישן 20-08-09, 19:15   #19
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אני עדיין לא מבין מה שיטת החצי קלאץ' קשורה לכאן. היא פסולה בגלל שהיא סתם גורמת לבלאי מיותר.
בוא אני אנסה שוב להסביר את עצמי גיא. המעבר מעמידה מלאה, לנסיעה הוא מיידי, לא יותר מחצי שניה במקרה הגרוע. 20 ס"מ (ושוב, זו ההשערה הגסה שלי) הוא מרחק שבו הגלגל של הרכב שלך לא משלים פחות מ1/10 (עשירית) סיבוב אפילו, זה אפילו לא שבריר קמ"ש, וכאן נגמרו לי התיאורים לתאר את הזניחות שלו
בזמן הזה, המיידי, אני מרים את הרגל מהברקס, מעביר לגז, לוחץ עליה במידת הצורך (אני מכיר את הרכב שלי ויודע כמה צריך), ובו זמנית (שים לב, ביטוי המפתח), משחרר את המצמד כמה שצריך (שוב, מהיכרות עם הרכב).

השטיח לא קשור בכלל משתי סיבות: (בהנחה שאני מקבל את הנימוק ההזוי הזה)
1. הרגל של הגז/ברקס, או יותר נכון העקב שלה, מונח על השטיח, הוא לא זז.
2. הרגל של דוושת המצמד נמצאת על המצמד, ואז עוברת למדרך בצד שמאל, מבלי לגעת בכלל בשטיח.

אתה מתאר את זה כאילו אני במצב של נסיעה ב100 קמ"ש וצריך לבצע בלימת חירום. רק שאז אני מגלה שלא לחצתי כמו שצריך על הברקס, וצריך לתקן. כאן מדובר במרחק משמעותי מאוד, מסוכן, ולצערי יכול להיות קטלני.
במצב הזה, "רגע" הוא משמעותי, וחצי שניה היא לרוב ההבדל בין... לבין...
בביצוע זינוק בעליה, הרכב ממש עומד Literally...

בלם יד ברכב אוטומטי? זה גם קצת יותר מידי. אתה בהחלט אחד הנהגים היותר מוזרים שיצא לי להיתקל בהם

הרשתי לעצמי בצורה דיי משעשעת לצלם לך כמה זה 20 ס"מ. אני מקווה שזה ממחיש את המציאות.
בתמונה של הגלגל, זה אפילו 21 ס"מ, כי הפרספקטיבה לא יצאה לי כמו שרציתי. שים לב שזה בקושי באורך של אבן משתלבת.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_0027.jpg
צפיות: 857
גודל:  93.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_0028.jpg
צפיות: 847
גודל:  69.2 KB  
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 19:41.
Caveman מנותק  
ישן 20-08-09, 20:22   #20
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה
שוב, אולי האונו שלך ספציפית הייתה בעייתי בנושא - אני זינקתי עם האונו שלי את אותן העליות שאתה זינקת ביקנעם, במשך שנתיים+, בלי שום בעיה, בלי התדרדרות אחורה ובלי שום עזרה מבלם היד (ואם ניקח דוגמה קלאסית אצלכם זה הזינוק ביציאה מהקניון לכיוון העלייה).
אני לא פוסל אפשרות של בעיה בכיוונים לגבי האונו (טורים נמוכים וכ'), אך אני עדיין טוען בתוקף שבאונו הזאת לא היה ניתן לזנק בשום אופן בעליה ללא עזרה מבלם היד מבלי שהמנוע היה כובה (אלא אם מחזיקים חצי גז וחצי קלאץ לחוצים). אני עדיין טוען שברכב בעל מנוע דיזל ניתן לזנק בנוחות הרבה יותר טובה מברכב בעל מנוע בנזין.

בעליה שאתה מדבר עליה הפאביה גם לא מחזיקה מעמד ואני מזנק באמצעות בלם היד, אלא אם אין רכבים מאחוריי, ואז אני מרשה לעצמי לוותר על בלם היד.

צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
אני עדיין לא מבין מה שיטת החצי קלאץ' קשורה לכאן. היא פסולה בגלל שהיא סתם גורמת לבלאי מיותר.
בוא אני אנסה שוב להסביר את עצמי גיא (...)
יש מס' שיטות לזינוקים בעליה ברכב בעל גיר ידני, את כולם ניסיתי במס' רכבים, ההסברים כאן על הזינוקים ידועים לי היטב.
מלבד זאת, עדיין אני לא מסכים עם הקביעה של זינוק בעליה תוך כדי הידרדרות של כ- 20 ס"מ זה לא נורא. לידיעתך, בטסט (מעשי) היו מכשילים אותך במיידית על כזה דבר.

במידה ואני אצטרך לאבטח את הרכב מפני הדרדרות- אעשה זאת, אך לא אקח סיכון בשום פנים ואופן של הדרדרות הרכב אפילו בס"מ אחד. לא חסרים חתולים, ילדים ובע"ח שקופצים מאחורי הרכב ולא חסר רכבים הנצמדים לפגוש האחורי לפני הזינוק. כאמור, אני לא אקח שום סיכון של הדרדרות אחורנית אפילו לא ברבע ס"מ ואם צריך אמשוך בלם יד לפני כל עלייה.

מלבד זאת אני יודע כמה זה 20 ס"מ, תודה על הצילום בכל אופן ותתחדש על הצמיגים.

נערך לאחרונה על ידי stio : 20-08-09 ב 20:29.
stio מנותק  
נושא נעול



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו 2004 יד 1. tisan4us מכירה 1 10-05-09 11:12
תקלה בגיר פונטו 2004 אוטומטית seeme פונטו - טכני 5 05-03-08 16:39
בעית גיר רובוטי באקטיב 60 שנת 2004 sachar1 פונטו - טכני 0 05-03-08 12:18
dynamic 80 16v 2004 ידני bruce יעוץ ברכישת רכב 3 16-11-07 22:01
התקנת דיבורית בפונטו 2004 אודיו 6 20-11-06 19:55


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד