מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ווקס לכבוד הגשם
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אונו שנת 94
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

לפני שהגשם והאובך תוקפים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


נושא נעול
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 20-08-09, 00:45   #1
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.
זו הפעם הראשונה שממש אין לי מושג מאיפה הגעת למסקנות הללו!

מעולם, מעולם(!) לא השתמשתי בבלם יד לזינוק עם רכב ידני, גם לא בעליות חדות מאד. שימוש בבלם יד הוא מיותר לחלוטין לכל אדם בעל מעט רגש וקורדינציה. אני עם האונו בזמנה של האקסית הייתי מזנק כל עליה ביקנעם פשוט עם חצי קלאץ' וזהו.

רכב דיזל מתקדם עם חצי קלאץ' ובנזין לא?!
שוב, מאיפה זה הגיע?
נסעת פעם בקנגו?! תנסה להרים חצי קלאץ' בלי ללחוץ על דוושת הגז - הרכב כבה במקום.
לעומת זאת בכל רכב בנזין ידני שנסעתי ועדין נוסע לפעמים (של חברים) - אין שום בעיה לצאת לגלישה ע"י הרמה של חצי קלאץ' בלבד בלי אף נגיעה בגז.



לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.

אכן, הרכב מתדרדר מעט (ברכבים חדשים עם רובוטי, כבר פיתחו מערכות למנוע זאת, סתם לידע כללי לעתיד). פשוט צריך להגיב במהירות - שיחררת בלם? מיד לעבור לדוושת הגז. 2-3 ימים נסיעות עם הרכב ואתה תתרגל.

האופציה של ה"טיפטרוניק" (ה"חצי אוטומט") מאפשרת לך שליטה ידנית בהילוכים. לאחר שהסטת את הידית שמאלה, דחיפה מעלה תעלה הילוך ודחיפה מטה תוריד הילוך. פיצ'ר נחמד שמאפשר לך לנהוג על הרכב כמעט כמו בידני. לא אמור להיות שינוי בתצרוכת הדלק עקב כך (אלא אם תחליט לנסוע 100 על הילוך 3 שבמצב D הוא כבר היה מעביר ל5).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
ישן 20-08-09, 01:01   #2
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אתם צריכים לעשות הפרדה בין זינוק ברכב עם מנוע בנזין לדיזל.

ברכב עם מנוע דיזל ניתן לזנק ע"י חצי קלאץ' מכיוון שהמנוע חזק יותר ובעל מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. ברכב בעל מנוע בנזין חלש ברגע שתרים חצי קלאץ' המנוע יגמגם ויתכבה.

באונו, בשום עליה, לא היה מצב בעולם שהייתי יכול לזנק ע"י חצי קלאץ, פרט לעליות קלות במיוחד. המנוע פשוט מתכבה. חייבים להרים בלם יד, לשחרר חצי קלאץ', ללחוץ קצת על הגז, לשחרר בלם יד, ואז במקביל לשחרר קלאץ וללחוץ יותר חזק על הגז.

עם האונו בד"כ לא הייתי מזנק ע"י בלם היד, אלא החזקתי חצי קלאץ לחוץ וחצי גז, שזה לא הכי בריא.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 01:16   #3
matanmelman
Senior Member
 
האווטאר של matanmelman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 176
לא צריך חצי קלאץ ולא כלום.אם אתה טיפה מיומן אתה יכול לזנק בלי שום בעיה.
אחותי נהגה ברכב שלי לכיוון ראש פינה,והיא לא נהגה בידני מאז שהיא הוציא רשיון לפני 3 שנים,
והיא לא השתמשה לא בחצי קלאץ ולא בשום דרך לזנק בעליה,והרכב לא נכבה ולא הדרדר ס"מ אחורה.
אולי קצת תרגול יכול לעזור למי שמתקשה.
matanmelman מנותק  
ישן 20-08-09, 01:33   #4
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי TheOne23 צפה בהודעה
תודה על העזרה,
אז אם הבנתי נכון, כאשר אני מעביר לD (מצב נהיגה) הגיר מתפקד כגיר אוטומטי רגיל? ובזינוקים בעליה הרכב מדרדר טיפה כיוון שבמקור הוא ידני?
לא הבנתי למה נועד המצב של "חצי אוטומט", כאשר מעבירים את הידיית שמאלה, הוא חוסך בדלק?...
גיר רובוטי = גיר ידני. אתה לא מעביר פיזית את ההילוכים על ידי הזזת ידית ההילוכים, ואתה לא מפעיל דוושת מצמד.
מצב ה"חצי ידני" הוא מה שמכונה "טיפטרוניק". כיום ניתן למצוא את מצב ההפעלה הזה בכל הגירים, אוטומטיים, רובוטיים (לרבות כפולי המצמדים), ורציפים.

צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
המשפט המצוטט מעלה הדהים אותי. אז איך אתה בדיוק מתכן לזנק בעליה עם רכב בנזין ידני ללא עזרת בלם היד?
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.

יש עוד אפשרות של שילוב בין הגז למצמד בעליה (לחיצת חצי גז וחצי מצמד) וככה הרכב עומד בלי לדרדר, אך הנ"ל מזיק למצמד.

לסיכום- במנוע דיזל אפשר לזנק ללא בלם היד, במנוע בנזין זה יותר מסובך, ועל כל פעם אחת שתצליח לזנק ללא עזרת בלם היד, יהיו עוד 20 פעמים שהמנוע יכבה. במנוע בנזין או שילוב בין מצמד לגז, או בלם היד.
גיא, על מה אתה מקשקש בכלל? נהגת פעם ברכב ידני? או שכל ה"ניסיון" שלך עם האונו זה סתם פיקציה?
שום בלם יד, שום חצי קלאצ', שום דיזל ושום גרביים. אם אתה עושה זינוק בעליה עם בלם יד, תחזור לשיעורי נהיגה לפני שאתה חוזר לרכב ידני, שתוכל לתרגל קצת לפני שתחזור לכביש.
עוזבים ברקס, לוחצים על הגז כמה שצריך (ממש קצת), משחררים קלאץ', ונוסעים. במקרה הגרוע ביותר (קורה לא מעט), הרכב מדרדר פחות מ20 ס"מ. וזה ממש, אבל ממש בהגזמה.
למי שמכיר, אחד המקומות עם התכנון הגרוע ביותר, היציאה מהחניון של קניון רמת אביב לכיוון רחוב איינשטיין. שיפוע שלא יבייש שיגור מעבורת

נכון, לרכב בעל מנוע דיזל יש מומנט רב יותר בסל"ד נמוך, אבל מה זה קשור בכלל?
מה שלימדו אותך בשיעורי נהיגה, חצי קלאץ' וכל זה, לא עובד בעולם האמיתי. אם כולנו ננהג כמו שנוהגים בטסט, אבוי לנו.

עדיין קשה לי להאמין שאתה רציני...

אולי אני עושה משהו לא נכון, ובכל השנים שאני נוהג, שכוללות את הרכב שלי, של חברים, ג'יפים כאלה ואחרים בני 15 שנה ומעלה ברומניה, יוון וטורכיה (ובאותם רכבים אין אפילו סנכרונים בגיר, וצריך להשתמש בגז ביניים שמעלים ומורידים הילוך, למשל), רכבים בעלי גיר רובוטי, מעולם לא השתמשתי בבלם היד.
כמה דקות להבין איך הרכב מתנהג, וזה כמו לרכוב על אופניים.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 01:54.
Caveman מנותק  
ישן 20-08-09, 02:11   #5
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 02:39   #6
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
לילה טוב,
מה שנראה שרוב הנהגים מבצעים בזינוק בעליה היא לוחצים על דוושת ברקס מרימים את הקלאץ עד שהאוטו מתחיל לרעוד (במצב הזה האוטו לא ידרדר אחורה) עוזבים ברקס, ופשוט מוסיפים את הגז וגומרים עיניין תקנו אותי אם אני טועה!
moty003 מנותק  
ישן 20-08-09, 02:42   #7
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
מנוע דיזל, בנזין, גז זה לא משחק תפקיד אם אתה מיומן מספיק ובעל קורדינציה ורגש גם עם נעלי עבודה נעולות ורכב עמוס לא תדרדר חצי סנטימטר וזה בדוק (ע"י אני ועצמי ביחד).
המצב נוסה ברכבים שונים מסחריים ופרטיים דיזל ובנזין בעליות תלולות ותלולות פחות.
הכל שאלה של ניסיון ומיומנות.

זינוק בעלייה באמצעות עזרה מבלם היד היא שיטה טובה ומוצלחת וגם אני משתמש בה לפעמים כשבא לי לגוון או כשאני מתעצל זה נוח.

moty003 אתה לא טועה.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 20-08-09 ב 02:47.
Amit-IL מנותק  
ישן 20-08-09, 09:54   #8
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.
אם ההערות שלי פגעו בך, אני מתנצל, לא לזה התכוונתי. בשיא הכנות קשה לי להאמין שיש מישהו שכך נוהג, אבל זה רק אני.
חאפר, אני ממש לא, אז אני מציע שגם אתה תפסיק להשתמש בביטויים האלה. אני מאלו שהנהיגה חשובה לו מאוד, מאוד(!). יש לי אחריות כבדה מאוד שאני נוהג, על אחת כמה וכמה שיש איתי עוד נוסעים ברכב. מעולם, ואני מתכוון מעולם, לא סיכנתי את הסובבים אותי בזמן הנהיגה שלי. זה כולל לא לנהוג עייף, שתוי, או בצורה פורענית כאשר ישנם נהגים והולכי רגל סביבי. אז חאפר, או אחד שמסכן את הסובבים אותו, אני לא. אני תמיד נוהג בצורה בטיחותית, ונעימה לנוסעים ברכב, אין צורה אחרת לנהוג, גם בנהיגה ספורטיבית. ועד כמה שאני לא אוהב את צורת ההתבטאות הזו, "אתה מוזמן לאשר זאת עם כל אחד שנסע איתי ברכב עד היום".

לעניין, נתחיל בזה שתיקח סרגל, תמדוד 20 ס"מ, ותחזור אלי. זה פחות מאורך החלק העיקרי של המקשים במקלדת שלך, לא כולל החצים. זה 20 ס"מ. הרכב שלי לא דוהר במורד במהירות מסחררת כאשר הוא עובר את המרחק הזה. שוב, אני מדבר על המקרים הגרועים ביותר של עליות ממש ממש תלולות.
מן הסתם כולנו בני אדם, הרגע הזה שאתה מדבר עליו (ושבגללו אני מסכן את הסובבים אותי, כביכול), שבו אני מעביר את הרגל מדוושת הברקס לגז, הוא לא יותר מחצי שניה. בזמן שלוקח לי להעביר את הרגל מהברקס, לגז, וכמובן שתוך כדי להביא את המצמד ל"נקודה", הרכב ידרדר. שוב, זה כל כך זניח.
זה קורה מיידית, ולא מצריך הכנות מיוחדות מצידי כמו למשוך את בלם היד, או להחזיק את המצמד חצי לחוץ.

אף ילד או חתול או כל דבר אחר לא יקפוץ לשם ולא יפגע מהרכב שלי בזמן שאני מתחיל נסיעה בעליה.

השיטה שבה אתה משתמש היא פסולה, גוזלת זמן, ודורשת מיומנות מיותרת. היא אולי עובדת, אבל מיותרת לחלוטין. אני לא יודע מי לימד אותך את זה, אבל זה הרגל שהייתי נמנע ממנו. תלמד לשלוט ברכב שלך, זה חשוב יותר.
אין רכב שמצריך שימוש בשיטה הזו. לראיה, ישנם רכבים חדשים כיום, שמגיעים ללא ידית להפעלת בלם היד. מה עושים שם? לא עוצרים בעליות?
מה אתה עושה כאשר אתה עוצר כיום בעליה ממש תלולה, שבה גם הגיר האוטומטי לא מחזיק את הרכב מלהדרדר? אתה משתמש גם בבלם היד?

אם אתה כן רוצה יוצא מן הכלל, כי תמיד יש, אז יצא לי פעם אחת להיות נוכח ברכב שבו הנהג השתמש בזה. זה קרה במעלה זיק, דרומית לבקעת צין, לפני כ4 שנים בערך. שאתה מטפס לך על בולדרים בגובה חצי מטר ומעלה, בשיפוע של 50 מעלות לדעתי, ואתה צריך לעצור כדי לסדר אבן כזו או אחרת, אז כן, קשה מאוד להתחיל נסיעה. אני מזכיר, בולדרים, חול "פודרה", שיפוע חד מאוד. אני לא יודע מה הולך שם היום, אבל העבירות הייתה קשה מאוד בזמנו, עד כדי בלתי אפשרית.
מעבר לזה, מיותר.

צטט:
במקור פורסם על ידי TheOne23 צפה בהודעה
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
הרעידות נובעות מזה שאנשים לא יודים לתפעל את התיבה כמו שצריך.
תתנהג כאילו אתה נוסע ברכב על גיר ידני, והכל יהיה בסדר.
אני מניח שכאשר אתה נוהג ברכב אוטומטי אתה מודע למתי הרכב מחליף הילוך, גם כאן זה תקף.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 11:41.
Caveman מנותק  
ישן 20-08-09, 13:52   #9
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
רון- את השיטה של החצי קלאץ ואח"כ עזרה עם הגז אני מכיר מצויין, אך יש רכבים בעלי מנועי בנזין חלשים (האונו בניהם) שלא מאפשרים שימוש בשיטה זו. ברגע שתרים חצי קלאץ המנוע ייכבה מיד, ולכן הפיתרון הוא להרים בלם יד, ללחוץ קודם על הגז כדי להעלות את הטורים ולא לתת "סיבות" למנוע להיכבות, ורק אח"כ לשחרר חצי קלאץ'. בצורה הזו המנוע לא ייכבה לעולם וגם לא ידרדר ס"מ אחד.
אני נהגתי הרבה על VW BORA TDI 1.9 (דיזל ידני) וברכב הזה עשיתי זינוקים רק ע"י חצי קלאץ, אבל באונו זה היה בלתי אפשרי.

גדעון- אני דווקא שמעתי שאתה נוהג מצויין ואתה נראה גם בן אדם אחראי, לכן התפלאתי שרשמת שהדרדרות של 20 ס"מ זה לא נורא. לדעתי זה כן נורא וזה כלל לא בטיחותי. מה תעשה אם מהרגע שתעזוב את הבלם עד שתלחץ על הגז השטיח יתקפל והרגל שלך תיתקע בו? עד שתבין מה קורה ותלחץ שוב על הבלם או תרים בלם יד הרכב ימשיך להדרדר עוד. אם יקרה משהו חס וחלילה מה תגיד להגנתך? "זה לא אשמתי, השטיח נתקע"?
לשאלתך: כן, אני מושך בלם יד גם ברכב בעל גיר אוטומטי שמדרדר בעליה קשה במידה ויש רכבים מאחוריי. במידה ואני לבד על הכביש זה משהו אחר, אני מיד לוחץ על הגז והרכב בקושי מדרדר, אך כאמור אם יש רכבים, בני אדם או בעלי חיים מאחוריי או אם יש סכנה שיש מישהו מאחוריי, אני לא לוקח שום סיכון מיותר ומושך בלם יד.

שיטת הזינוק עם חצי קלאץ' אפשרית רק בחלק מהרכבים בלי שהמנוע ידרדר או יתכבה, אני מעדיף לא לקחת סיכונים ולמשוך בלם יד (אלא אם אני נמצא על כביש ריק ואין אף אחד מאחוריי, אז לא איכפת לי אם הרכב ידרדר קצת אחורנית).

נערך לאחרונה על ידי stio : 20-08-09 ב 13:56.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 07:52   #10
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה

לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
TheOne23 מנותק  
נושא נעול



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו 2004 יד 1. tisan4us מכירה 1 10-05-09 11:12
תקלה בגיר פונטו 2004 אוטומטית seeme פונטו - טכני 5 05-03-08 16:39
בעית גיר רובוטי באקטיב 60 שנת 2004 sachar1 פונטו - טכני 0 05-03-08 12:18
dynamic 80 16v 2004 ידני bruce יעוץ ברכישת רכב 3 16-11-07 22:01
התקנת דיבורית בפונטו 2004 אודיו 6 20-11-06 19:55


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד