מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Baby
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו המתוקה שלי אחרי פינוק של סוף שבוע.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תמונות שלפני ואחרי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-08-09, 22:56   #1
yaniv hgt
Senior Member
 
האווטאר של yaniv hgt
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
אנחנו מדברים על הוספה לרדיאטור המזגן על מנת להוריד לחצים ולקבל קירור טוב יותר מהמזגן.
לא מדובר פה על חום מנוע.
yaniv hgt מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 01:44   #2
aviady
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו 75hsd
הודעות: 73
אם אני מרכיב עוד מאוורר שכזה

איך לחבר אותו, כך ששתי הוונטות יעבדו יחד עם הדלקת המזגן?
רפי, ארילו, מישהו?
aviady מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 01:52   #3
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
רגע רגע רגע, בואו נעשה פה סדר בדברים , כי אתם לקחתם משהו שאמרתי והלכם איתו עד לקצה , אז בואו נחדד את העיניין.

הוספת מאורר למעבה המזגן היא לא דבר שיאללה בוא נשים שיהיה, מדובר אך ורק ובמידה ואנו באמת רואים באמצעות שעוני לחץ, כי קיים לחץ גבוה במערכת המיזוג. ולאחר שאנו רואים זאת, אנו מתחילים לפתור את הבעיה במערכת המיזוג הקיימת המקורית כפי שקבעו מהנדסי פיאט. במידה ואנו מבצעים בדיקות, ומוצאים (זאת על ידי מזגניסט רכב שזהו מקצועו), שמייבש המערכת תקין ונקי ועובר פה גז באופן חלק והוא אינו סתום, ובמידה ואנו רואים שהמדחס מבצע את עבודתו נאמנה והוא תקין, ובמידה ואנו רואים שמעבה המזגן הוא מעבה מקורי מבחינת גודלו הפיזי (בדרך כלל ובמרבית המקרים שימו לב!!!! כאשר קיים לחץ גבוה במערכת, זה נגרם כתוצאה ממעבה מזגן שהוא קטן בגודלו הפיזי מהמקורי, אני מתזכר אתכם, שמעבה המזגן צריך להיות בגודלו שווה לגודל אורך וגובה הרדיאטור קירור של המנוע, ואף קצת יותר ארוך ממנו טיפה), ובמידה ובדקנו ומצאנו שסתום ווסת לחץ (היושב מתחת לתא הכפפות) תקין ומבצע עבודתו נאמנה, ולאחר שבדקנו שוב ושוב את כלל המערכת , ועדיין שעוני הלחץ מראים לנו כי יש לחץ גבוה במערכת, רק אז נעשה (כצעד אחרון) בדיקה, והבדיקה תהיה הרטבת המעבה של המזגן (באמצעות מים וכמובן חיצונית), ונראה אם שעוני הלחץ יראו שיפור משמעותי והורדת הלחץ לפחות ב 50. אם אכן כך המקרה, ואכן כך הדבר, ושעוני הלחץ הראו תגובה ישירה שכאשר מרטיבים את המעבה הלחץ ירד ללחץ נורמלי (דהיינו שהלחץ שהתקבל קודם הוא בגדר לחץ גבוה שאינו תקין), רק אז, אנו נשקול הוספת מאוורר נוסף. זאת כאשר בדקנו את המאוורר הקיים שהגיע עם הרכב (שמהנדסי פיאט שיותר חכמים מסער אומרים שהוא מספיק), ומצאנו את המאוורר תקין, ועובד במהירות התקינה שלו, ושאכן הוא שואב אוויר וזורק אותו בכיוון הנכון, רק אז אנו נשקול הוספת מאוורר נוסף. דהיינו כצעד אחרון לאחר בדיקה מקיפה שהמערכת תקינה לחלוטין במאת האחוזים.
ולא ישר המזגן לא מקרר אז יאללה בוא נוסיף מאוורר. אם מהנדסי פיאט קבעו שמספיק מאוורר אחד על מעבה אז מספיק מאוורר אחד על המעבה. יש לפתור את בעיית הלחץ הגבוה במערכת מהשורש, ולא לשים סתימה זמנית.

והיה ומצאנו אכן שהמערכת תקינה לחלוטין, אך בימי חמסין המזגן אינו מקרר כל כך טוב (היות ובחמסין המעבה מתחמם יותר , היות והאוויר הוא אוויר חם), רק אז נוסיף מאוורר נוסף.
המאוורר הנוסף שנוסיף יהיה מאוורר ייעודי למעבה, ולא מאוורר ממחסני חשמל, או מאוורר שהייעוד שלו אינו לקרר מעבה, אלא מאוורר ייעודי לקירור המעבה, אנו נחבר אותו באופן מקבילי ולא טורי, למאוורר הקיים של המעבה. משמע שכאשר נדליק את המזגן תפעלנה שתי הוונטות הייעודיות לקירור המעבה יחד. וכאשר נכבה אותו תכבנה שתי הוונטות. אנו נבדוק שאנו לא יוצרים מפלי מתח וכמובן לא יוצרים עומס. החיווט החשמלי למאוורר הנוסף, יהיה חיווט חוטי חשמל שהם בעובי קוטר מתאים, וזאת על מנת למנוע המסה של החוטים והתחממות החיווט. אנו נבדוק היטב שאיננו מבצעים התערבות על המאוורר הייעודי לרדיאטור קירור המנוע, אלא מתעסקים עם מערכת נפרדת לחלוטין, ולא נוגעים במערכת קירור רדיאטור המנוע.

ניתן גם לשקול, במקום הוספת מאוורר, שאז יהיה שתי וונטות על המעבה, החלפה של הוונטה הקיימת לוונטה גדולה יותר אחת על המעבה, או לחלופין לשים שתי וונטות קטנות על המעבה, כאשר שטח האיוורור של המעבה יהיה גדול יותר.

אני מאוד מקווה שאני ברור כעת, ולא כל אחד שהמזגן שלו טיפה פחות מקרר בהילוך סרק, יוסיף באופן חפרי וונטה נוספת כי סער אמר. לא , סער אמר ואומר, יש לתת לאיש מקצוע מזגניסט רכב לבדוק מה שורש הבעיה שלחץ המערכת (באמצעות שעונים גבוה), במידה ואיש מזגנים יגיד כי לחץ המערכת הוא נורמלי, גם שלושים וונטות לא תעזורנה לכם, ופשוט יש לקבל שזה תפוקת המזגן של רכבכם. הוא לא אמור לקרר כמו המזגן בבית.

לעיתים אני שומע אנשים שאומרים שהמזגן באונו מקפיא , והמזגן בפונטו פחות. יש דברים שהם מעבר שאני לא מרחיב עליהם על מנת שלא אקבל הודעה מרענן שאני מרדים את חברי הפורום , כמו למשל מערכת הצינורות, באונו מערכת הצינורות של המיזוג היא מערכת צינורות אלומיניום, ואילו בפונטו מדובר במערכת צינורות נחושת. יש הבדלים מהותיים.
יש לבדוק את המאייד, יש לתת לאיש מזגנים לבצע את עבודתו, ואך ורק אם אכן נמצא לחץ גבוה על ידי שעונים, ולא נמצא לו אף פתרון, ונעשתה הבדיקה שכתבתי לעיל עם הרטבת המעבה, רק אז יש להסיק שיש להוסיף וונטה למערכת.

כמובן שהוונטה תיהיה ייעודית לקירור מעבה, מה שאומר שהיא מותאמת מבחינת אמפר לרכב, מה שלא יגרום לשום מפלי מתח ולשום עומס על מערכת החשמל ובטח שלא לצריכת דלק גבוה(למי שטען זאת מעלי).

כולי תקווה שלא הרדמתי אתכם, ושאתם מבינים את העיניין , שאין מדובר בקלות ראש.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער

נערך לאחרונה על ידי saar : 17-08-09 ב 01:57.
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 12:39   #4
aviady
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו 75hsd
הודעות: 73
סער, אתה משהו..אין מילים.

אז ככה, המזגן המקומי, מעאפן מטבעו. בוא נשאיר את מהנדסי פיאט בצד כי בחאפרים מקומיים עסקינן...
כל המערכת נבדקה לגורמים. הכל פיקס. המזגן מוציא בסביבות 7-9 מעלות בסרק לפי התרמומטר, זה יפה, אבל, וזה אבל גדול - בתנאי מעבדה, היינו - עמידה במוסך, בצל, בפנאן..
בנסיעה בימים קשים, ובפרט בפקקים ובעליות , התפוקה יורדת משמעותית(!!) וברור לכל שיש צורך במעט "עזרה" חיצונית.
אז ברור שאי אפשר לשים טפטפת של מים קרים מעל למעבה, אבל כן אפשרי לקרר את המעבה עוד יותר, כי החבר'ה של רסקור שמו מאוורר פצפון שלא עומד בעומס.
אז כמובן, כוונתי היתה לשים מאוור spal נוסף, כמו זה המותקן כיום, באותו ההספק והגודל, ולחברם במקביל.
אשמח לשמוע דעתך!!
נ.ב. - האם נתקלת או ניסית זאת פעם?
aviady מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 14:17   #5
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
מאורר מעבה מזגן

היו מקרים שבהם "רסקור" ז"ל התקינו מאורר מעבה סיני מאיכות ירודה.
אין צורך להתקין מאורר נוסף, אלא צריך שיהיה מאורר SPAL עם כוון סבוב נכון וספיקת אויר מתאימה
(יש כמה דגמים במאוררי SPAL).
ניתן להשיג שיפור בקרור המזגן ע"י החלפת הפגוש (טמבון) הקדמי לפגוש של הדגם עם מזגן מקורי שיש בו פתחי אויר גדולים יותר.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 15:07   #6
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
החלפת טמבון לא תתן את הפתרון הבעייה היא בתוך העיר ורוח לא תכנס במהירות איטית.
תגובתו של COMMAND להוספת מאוורר מעניינת והאם היא שינתה את הקירור אנא התייחס לנקודה זאת.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-08-09, 16:10   #7
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
שלום יאיר, ושלום לחבר אביעד,
אז ככה, אם לניסיוני אתם שואלים? אז כן , ניסיתי ומי שמעוניין לבוא ולראות כמובן שמוזמן.
האם ראיתי שיפור? וודאי, שיפור ניכר ומורגש באופן מתמיד.
כמובן שעשיתי זאת באמצעות שעוני לחץ, ולא על עיוור ולפי הרגשה, כי לעיתים ההרגשה היא אשליה פסיכולוגית.
אצלי יש שתי וונטות של ספאל, אחת גדולה ואחת קטנה כאשר שתיהן מכסות כ 85% משטח המעבה.
היה לי קצת לא קל מגלל שהטמבון קצת לחץ עליהם, אז הרחקתי קצת באמצעות מוט פחחים את הקורה כלפי חוץ. עם זאת, אצליכם אני לא מאמין שצריכה להיות בעיה.

לגבי פתחי החוץ על הטמבון אני נוטה להסכים את תשובתו של חברנו יאיר.

לגבי ההערה של רפי על הוונטות, יש צדק בדבריו, לעיתים הוונטה של רסקור על הפנים גם מבחינת RPM
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מאוורר לרדיאטור לפונטו 96 Lexxxa פונטו - טכני 3 28-06-09 23:41
הוספת שמן matanmelman פונטו - טכני 11 03-11-08 16:05
מהירות מאוורר ybenami בראבה - טכני 6 02-11-08 18:43
נתיך מאוורר רדיאטור בראבה. צחיק בראבה - טכני 6 12-05-08 16:47
מאוורר מזגן לאונו +פנס ערפל קדמי פורום הגראז' 0 12-05-07 11:35


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד