מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי ..
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן נעים להכיר עכשיו רשמית.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 06-01-09, 16:18   #1
ilanzi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX, יונדאי I30
הודעות: 28
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
ברוב המוחלט של המכוניות החדשות אין בכלל שעון חום מנוע. מה תגיד על זה?
לאחר התייעצויות עם מומחים הבנתי שזה מיותר ברכב המודרני, קיבלתי הסבר משכנע ומדוייק, אם תהיו מעונינים שאכתוב כאן- אז תגידו.
אני מעוניין.
ilanzi מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 16:50   #2
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
ההסבר תופס בעיקר לרכבי קוצרן VAG, אבל תקף לכל רכב ממוחשב במידה זו או אחרת.

ברכבים חדישים עם מד חום מנוע:
מחשב הרכב מתוכנת כך שהוא יעלה את מד חום המנוע בהתנעה עם מנוע קר לחלוטין תוך X שניות לנקודת האמצע (90°), ללא כל קשר לחום האמיתי של המנוע. לכל רכב מוגדר הזמן שלו.
מד חום המנוע לאחר מכן, לא זז ס"מ/ מ"מ אחד מהאמצע ועומד שם כמו סרגל במשך כל הנסיעה.
בעוד הטמפ' האמיתית של המנוע משתנה, ונעה סביב 87 מעלות ל- 107 מעלות, מד חום המנוע תמיד יראה על 90 מעלות.

רק אחרי עליית הטמפ' מעל 107 מעלות, יחל מד חום המנוע לטפס מעלה, וזאת בדיוק הנקודה שהנהג יחוש שקיימת תקלה במערכת הקירור.

ברכבים ללא מד חום מנוע אלא נורה בלבד:
אותו סיפור בדיוק!
מיד עם עליית הטמפ' מעל ל- 107 מעלות, הנורה האדומה תידלק וישמע צפצוף, כאשר נקודת הרתיחה של הנוזל קירור המקורי, נעה בין 130 ל- 140 מעלות- כלומר יש הרבה זמן לעצור.

מה המסקנה שלנו כאן?
גם ברכבים חדשים בעלי מד חום מנוע, וגם כאלו עם נורה בלבד, הנהג יקבל התראה על תקלה באותו זמן בדיוק ויש המון זמן לעצור.

אבל!
במכוניות ישנות ולא ממוחשבות עם נורית חום מנוע בלבד- הנורה הזו נדלקת מאוחר מידי ובד"כ הראש אח"כ זקוק לשיפוץ- כך שבאונו/ פונטו הישנות לדוגמא- הייתי ממליץ להתקין שעון חום.
במכוניות החדשות? מיותר לחלוטין- וגם אני חשבתי אחרת ורציתי להתקין שעון לפני שהתייעצתי.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 17:19   #3
ilanzi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX, יונדאי I30
הודעות: 28
תודה על ההסבר המפורט.

הטענה שמד החום עולה ל - 90 על פי קבוע זמן בלי קשר לחום המנוע נשמעת לי מוזרה.
אני נוהג ביונדאי I30 חדשה ובנהיגת בוקר מוקדמת לוקח למד החום כ - 5 דקות להגיע לטמפרטורה שציינת, כאשר הוא מטפס לשם בצורה הדרגתית.
אני בהחלט רואה הבדל בנקודת ההתחלה שלו בנסיעה אחרי שהרכב לא הספיק להתקרר לגמרי.

לגבי העובדה שמד החום נשאר קבוע על אותה נקודה - בהחלט מובן. הוא לא זז כל עוד הטמפרטורה בתחום שהוגדר כ"תקין".
האם ניתן להסיק מכך שמקרים בהם מד החום אינו יציב במהלך נסיעה מצביעים על מצב שאינו תקין?
ולשם חידוד הנקודה - בין אם מד החום עולה או יורד, המצב אינו תקין מכיוון שהוא חייב להיות יציב.
האם כך הדבר?
ilanzi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 19:21   #4
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
ההסבר תופס בעיקר לרכבי קוצרן VAG, אבל תקף לכל רכב ממוחשב במידה זו או אחרת.

ברכבים חדישים עם מד חום מנוע:
מחשב הרכב מתוכנת כך שהוא יעלה את מד חום המנוע בהתנעה עם מנוע קר לחלוטין תוך X שניות לנקודת האמצע (90°), ללא כל קשר לחום האמיתי של המנוע. לכל רכב מוגדר הזמן שלו.
זה כמו שתגיד שבבוקר מחוגי השעון נעים לשעה 10 ללא כל קשר לזמן האמיתי, לכל עיר מוגזר הזמן שלה. הזמן האמיתי ידביק אותם בקצב שלו מאוחר יותר.

זה באמת נראה לך הגיוני גיא?

התפקיד של מד חום או כל מדיד אחר לצורך העניין הוא לספק לך חיווי על מצב של רכיב כלשהו. ברגע שהוא עובד לא בסינכרון מול הרכיב, יש תקלה.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 21:41   #5
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
מה שstio אומר הגיוני ויש לזה סיבה, אנשים חושבים שהאוטו יותר איכותי אם הוא שומר על הטמפרטורה שלו בדיוק באותו מצב כל הנסיעה... זה כמובן לא הגיוני, האוטו אמור להתחמם ולהתקרר בזמן הנסיעה.
אני יודע שבפנדה זה ככה וכמובן גם בפולקסווגנים.
זה לא הגיוני (המנוע בפנדה הוא אותו מנוע כמו באונו שלי רק 1200, זה לא שהם ייצרו מנוע מיוחד שנשאר תמיד על אותה טמפרטורה)
במכוניות החדשות יש מחשב, זה לא כמו פעם שהיה טרמוסטט שהזיז מחוג בלוח שעונים, אז המחשב יכול לעשות פעולות כמו "לעגל" את המספר לכיוון הרצוי.

עוד סיבה להעדיף מכוניות ישנות ואמיתיות..
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-01-09, 00:28   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
זה כמו שתגיד שבבוקר מחוגי השעון נעים לשעה 10 ללא כל קשר לזמן האמיתי, לכל עיר מוגזר הזמן שלה. הזמן האמיתי ידביק אותם בקצב שלו מאוחר יותר.
גדעון, מה שקורה הוא שהמחוג עולה בהתאם לטמפרטורה האמיתית עד שהוא מגיע לאמצע ושם הוא נשאר כל עוד אין חריגה מטווחי ה"נורמל" שהוגדרו על-ידי היצרן, במחשב הרכב.
אכן, המחשב "מעגל" את הטמפרטורה לאמצע כל עוד היא בטווח הנורמלי.
השאלה היא מתי נדלקת הנורה ברכב ללא שעון חום, בעת חריגה קלה או בעת התחממות קיצונית?

אגב, זאת אחת הסיבות שאני מתכנן לחבר OBDII למחשב הרכב ולראות נתונים ONLINE.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-01-09, 00:48   #7
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אפשר להתווכח על זה עוד הרבה, אבל זה מה שנמסר לי ע"י בעלי מקצוע.

מד חום המנוע עולה בהדרגה לחצי תוך מרווח זמן שנקבע לו מראש ע"י תכנות המחשב, ונשאר עומד באמצע ללא תזוזה כלל, בעוד שהטמפ' האמיתית נעה סביב 87-107 מעלות. בפועל- אתם לא מרגישים- הריי מד חום מנוע עומד על החצי! וגם נהג ברכב ללא מד חום מנוע לא מרגיש- הריי שום נורה לא נדלקה!
האם נראה לכם הגיוני שמד חום המנוע נשאר תמיד על 90 מעלות? זה בלתי אפשרי. המאוורר עובד, נכבה, אתם נוסעים בפקקים, בכבישים מהירים- הטמפ' תמיד משתנה, קיץ/ חורף, רק אתם לא יודעים מזה בכלל.

כשיש ירידה בטמפ' מתחת ל- 87 מעלות, רק אז מד חום המנוע יחל לרדת.
כשיש עלייה בטמפ' מעל ל- 107 מעלות, אך ורק אז שעון החום יחל לעלות מ- 90 מעלות, ולכן רובם המכריע של היצרנים פשוט החליטו להעיף את השעון הזה משם. ברכב ללא שעון הנורה האדומה תידלק באותה נקודה: ב- 107 מעלות- זהה לחלוטין.
מסקנה: נהג שנוהג ברכב זהה עם מד חום מנוע ובלי מד חום מנוע- יקבל באותו זמן בדיוק התראה על בעיה אפשרית.

כל זה לא תקף על המכוניות הישנות כדוגמת האונו והפונטו דור ראשון, מכיוון שהעסק שם מכאני ולא ממוחשב ולכן מד חום המנוע מקבל מידע אמיתי בזמן אמת. לעומת זאת אם אין מד חום מנוע, כשיש תקלה היא נדלקת מאוחר מידי.

אני גם הייתי לחוץ בהתחלה ורציתי להחליף את הלוח לזה המפואר או להתקין שעון חום, אבל אחד אחרי השני הודיעו לי שזה אחד הדברים הכי מטופשים שהם שמעו- ברכב ממוחשב אין צורך בשעון חום. חוץ מזה בעל מכון לספיטומטרים מת"א שהתייעצתי איתו גם, אמר שבלוח הזה יש אימובילייזר שזו צרה בפני עצמה.

אני חושב שבמכוניות החדשות אפשר להפסיק לקרוא ללוח הזה "לוח שעונים", אלא "לוח נוריות"...

בנוגע ליציבות השעון:
באופן חד משמעי אם המחוג לא יציב- יש בעיה כלשהי. (לא תקף לשעונים מכאנים).
טרמוסטט, חוסר מים, משאבת מים פגומה, פריצת אטם ראש מנוע, חיישן חום תקול ועוד.

נערך לאחרונה על ידי stio : 07-01-09 ב 01:00.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
גזר הדין - ראש מנוע? פונטו 16V 2001 Ron_Dadon פונטו - טכני 20 02-12-08 00:14
נזילות שמן ממספר מקומות Goodwill אונו - טכני 2 25-05-08 19:04
בראבה לא מתניעה ועושה קולות בראבה - טכני 4 15-08-07 11:26


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד