מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   כבר אין קולות של מים (או: איך הלך האטם ראש) (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5419)

רקובי 06-01-09 00:09

כבר אין קולות של מים (או: איך הלך האטם ראש)
 
אח, איזה כיף לקרוא את הפורום, לדאוג למכונית, ולדעת ש...ברגע האמת, זה לא ישנה הרבה - כי כשהפונטו רוצה - היא תמצא את דרכה לשמשון במסלול הירוק.
הסיפור המלא לפניכם.

ביותר מהזדמנות אחת הזכרתי שהיו לי קולות של מים באוטו, והאויר נוקז והמשיך לחזור.
לפני כמה ימים, ראיתי במהלך נסיעה רגילה לעבודה וחזרה, שמד הטמפרטורה "משחק" -
אך במפתיע - הטמפ' דווקא ירדה מעט, ושוב חזרה לנק' הקבועה - לאורך כל הנסיעה.

לתומי חשבתי שמדובר בטרמוסטט. אבל אמרתי לעצמי, נו שוין, עדיף למטה מלמעלה - לפחות הרכב לא מתחמם - ורצתי למלא חישגד לאור המזל הטוב שהאיר לי.
טוב, שיקרתי. המשכתי לנהוג הביתה.

אתמול החלטתי שכדאי לבדוק מדוע הטמפ' אינה יציבה, גם אם זה לכיוון התקין יותר -
ומה רבה היתה הפתעתי ברגע שפתחתי את מיכל העיבוי - האוטו הגיב בהפעלת המאוורר על מצב "תתחיל לדאוג יא סחבק" -
או במילים יפות - מצב מהיר (דבר שלא קרה מעולם, למעט מקרה בודד אחד)
בדיקת המפלס הראתה שזו הקטנה בבעיותי - כי מים אין במיכל!

הבנתי שיש בעיה, התפללתי רבות בעודי צופה במחוג הטמפ' שעלה שנתה אחת מעל הנורמלי,
ואכן אחרי 3 דקות לערך הטמפ ירדה לתחום הנורמלי והמאוורר כבה לחלוטין.
כיביתי את הרכב, והחלטתי שמכאן האוטו נוסע רק עד שמשון.

היום בבוקר הגעתי לשמשון, ולאחר חצי שעה התבשרתי שהאטם נפרץ, ו...אין ברירה.
הנזק לא יהיה קטן. חלפו עברו כ-8 שעות והרכב יצא עם אטם חדש, ראש מיושר, טרמוסטט חדש ומשאבת מים צעירה.

stio 06-01-09 00:45

כמה ק"מ הרכב עבר? האם שמשון ביצע את העבודה באותו יום?

raanan_t 06-01-09 00:56

מפתיע שברכב שמתוחזק כהלכה נפרץ אטם ראש סתם ככה. :cool: מצטער לשמוע.
כמו גיא גם אני מסוקרן כמה ק"מ עבר הרכב?
האם מאז ומתמיד טופל כראוי? מה ידוע לך על היד הקודמת?

סתם שאלת תם, על הדרך:
מדוע יש ליישר ראש כאשר המנוע לא התחמם? מדובר רק על אטם שנפרץ, לא כך?!

אגב, גיא.
אני לא אתפלא אם הרכב יצא מהמוסך באותו היום. לעיתים זה קורה גם במקרה של ראש מנוע.

רענן.

רקובי 06-01-09 01:01

חיים אמר שהמצב של הראש היה דיי סביר, וזה (כנראה) בגלל שלא התחמם.
האוטו עבר כ-126K ק"מ עד כה. וכן, העבודה בוצעה כולה היום.

פרט חשוב - למרות שהרכב טופל במוסכים מורשים גם ביד הקודמת (עם קבלות) - הוא עבר ראש מנוע
אי שם לפני יותר משנתיים, בעת שהיה אצל הבעלים הקודמים ועל זה אין לי קבלה...
אני יודע כי חיים אמר לי את זה באחת הפעמים שהייתי שם, סמוך למועד קנית הרכב.
הרכב נקנה עם 87K ק"מ.

stio 06-01-09 01:09

זה בד"כ נדיר שמבצעים שיפוץ ראש מנוע באותו יום, אבל אני מניח שזה תלוי במקצועיות המוסך, והכי חשוב במכונאים וליפטים פנויים. הלוואי שגם בצפון היו מוסכים כמו שמשון.

לגבי כמות הק"מ- קיבלתי רושם אישי ע"פ קריאה בפורמים שבספייס ראשי מנוע ומשאבות מים נהרסים מהר יחסית לדגמים קודמים של פיאט. זה רק אני או שיש משהו בזה?
126K זה כלום. זה מזכיר לי את המקרה של סטודנט, ששמר על הרכב מצויין עם פראפלו בלבד והוא בעצמו התפלא שהראש היה זקוק לשיפוץ.
ומשאבת מים? באונו מעולם לא החלפתי משאבת מים, ב- 127 החלפנו משאבה רק לאחר 13 שנה.

לא יודע מה קורה פה, אין לי ניסיון עם הספייס אז אני נזהר מאוד מלהגיע למסקנות.

Tzvika 16V 06-01-09 01:11

רכב שאחרי 87K עבר ראש מנוע לא הייתי מגדיר אותו כשמור במיוחד.
זה יפה וטוב לטפל במוסכי החברה אבל אם אתה לא שומר על המנוע מה כל זה שווה? מעניין איך הבעלים הקודם התנהג לרכב.

אגב אני לא הייתי רץ להכליל,אצלי הרכב עם 160K והרכב עבר עד היום רק טיפולים, ברקסים, טיימינג וקלאצ' פעם אחת. בלי שום תיקון מכני אחר. די דומה המצב של הרכב של חברה שלי שחוץ מגומיות הגה לא עבר תיקונים כלשהם לאורך כל חייו עם 110K. לעומת זאת פורד פוקוס חדשה מהחברה 2008 של הורים של החברה עבר בתוך החצי שנה הראשונה לחייו החלפה של הגיר, מחשב הרכב ומשאבת דלק ב3 פעמים שונות בעלות כוללת של מעל 30 אלף שקל, מזל שיש אחריות. לפחות דלק מוטורס טרחו להאריך את האחריות לשנה נוספת. לדעתי בדברים האלה צריך גם הרבה מזל...

raanan_t 06-01-09 01:21

אמינות דגמי הספייס טובה מאוד, כאן אין עוררין. שוב, הכל תלוי באיך טופל הרכב.

נהוג להחליף משאבת מים, לא רק בדגמי הספייס אלא גם ברכבים רבים וטובים, בעת ביצוע החלפה של רצועת התזמון. כמובן, מדובר על רכבים בהם משאבת המים מונעת ע"י רצועת התזמון.
ע"פ חיים ממוסך שמשון, בעת ביצוע טיימינג הם בודקים את משאבת המים ויזואלית וע"י מגע ידני. אם יש להם ספק לגבי תקינותה, ממליצים ללקוח להחליף. במקרה שלי הוחלפה המשאבה לראשונה ב-130K. (לא כי נזלה, אלא היה ספק לגבי המשך תקינותה ל-60K הבאים)

ב-CF ישנם הרבה מקרים של דיווחים על משאבות מים של גולף כמדומני שנוטות "להעלם" (הטורבינה הפנימית, מתפוררת עם הזמן) ובעצם לא מתפקדות, וזאת דווקא לאחר מספר ק"מ מועט יחסית.


רקובי,
זה שכבר נעשה ראש מנוע בעבר כנראה משליך על המקרה הזה.
מעניין מדוע נעשה אז, ראש מנוע.

saar 06-01-09 10:12

כמה גבו עבור כל התענוג?

ilanzi 06-01-09 12:27

האם קיבלת הסבר מדוע הרכב התקרר ולא התחמם?
האם הוא באמת התקרר, או שהלך חיישן חום המנוע?

מקרה כזה גורם לי לחשוב שאולי היה טוב אילו היו מוסיפים ללוח השעונים שעון שמראה את מיפלס נוזל הקירור ולא רק את חום המנוע - שהוא לפעמים תוצאה של חוסר בנוזל קירור.

stio 06-01-09 15:24

ברוב המוחלט של המכוניות החדשות אין בכלל שעון חום מנוע. מה תגיד על זה?
לאחר התייעצויות עם מומחים הבנתי שזה מיותר ברכב המודרני, קיבלתי הסבר משכנע ומדוייק, אם תהיו מעונינים שאכתוב כאן- אז תגידו.

רענן- אם אתה אומר אני מאמין לך, הריי יש לך רכב כזה. אבל רק דע לך שהמוסכניקים לא ממליצים על הספייס.
חוץ ממה שכבר ידוע לנו כבעייתי (מנוע הגה חשמלי, וריאטור בHGT) וגם טוענים שיש בעיות עם בתי מצערת שמתלכלכים מהר מידי, חיישנים נדפקים בתדירות גבוהה, משאבות מים לא מאריכות חיים, ראשי מנוע נהרסים מהר מידי, נורות לפנסים ראשיים נשרפים בתדירות גבוהה, צבע נשרף מהשמש מהר מידי...
אז פעם אחת אמרתי למוסכניק שהוא לא מבין כלום. אח"כ במוסך אחר אמרתי אותו דבר. במוסך השלישי שאמרו לי אותו דבר עשיתי פרצוף כאילו זה יכול להיות, במוסך הרביעי סתמתי את הפה.

מה שמעניין בכל הסיפור הוא שהמוסכים המורשים של פיאט דווקא טוענים שאין שום בעיות, אבל כשדיברתי פעם אחת עם לקוח אחר הוא טען שיש לו ספייס mk2b והוא עוד לא הגיע ל- 100K וכבר צריך לשפץ גיר (ידני!).

אז באמת שאני לא יודע ולא ממהר להגיע למסכנות, אבל למישהו כמוני שלא מחזיק בבעלותו רכב כזה זה קצת מדאיג אם אני מביט על זה מהצד.
אגב, 2 מוסכניקים מתוך 4 טענו שדווקא האונו דור שני והפונטו דור ראשון הרבה יותר אמינים מהספייס.

בקיצור יצאתי מבולבל.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:18.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©