מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

punto sx75 אחרי הרבה השקעה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 17-06-08, 13:24   #1
פיני
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
טיימינג

החלפת הרצועה לא קשורה לחום שבאותה מדינה, טמפרטורת
עבודה של המנוע היא כ 85 מעלות, ולא משנה אם בחוץ 20 או
30 מעלות, ההוראות של פיאט להחלפה היו כל 5 שנים או 120k
לפני שנתיים בערך המוסך המרכזי ירד ל 3 שנים שזה מוגזם.
פיני
פיני מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 14:46   #2
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
עכשיו אני מגרד בראש בהתלבטות מתי לעשות טיימינג, כל 3 שנים או 60K, חמש שנים או 120K או בכלל ללכת על הממוצע , 4 שנים או 90K?

אגב, מעניין למה המוסך המרכזי ירד ל-3 שנים, ייתכן וזה בעקבות סטטיסטיקות של כשל מוקדם מהצפוי, בארץ.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 17:32   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי פיני צפה בהודעה
החלפת הרצועה לא קשורה לחום שבאותה מדינה, טמפרטורת
עבודה של המנוע היא כ 85 מעלות, ולא משנה אם בחוץ 20 או
30 מעלות, ההוראות של פיאט להחלפה היו כל 5 שנים או 120k
לפני שנתיים בערך המוסך המרכזי ירד ל 3 שנים שזה מוגזם.
פיני
הישראלי המצוי אוהב להימנע ממוסכים. בגלל זה שוק הרכב נראה על הפנים בארץ, מלא בגרוטאות שכל עוד המנוע מסתובב, זה מספיק לבעלים. זה מתחיל בהחלפת רצועת תזמון כמה שיותר מאוחר, ונגמר בבלמים שזועקים להחלפה בכל בלימה. במקרה הראשון הנזק יהיה כספי בלבד, במקרה השני חיים יאבדו.
אנשים ששומעים שאני מספר להם שכל 10K אני בטיפול לרענן דברים כמו שמן/מים, קוראים לי משוגע. אצלהם בטויוטה זה כל 30K.
אחת ל3-שנים לבצע טיפול מונע כדי לחסוך עוגמת נפש בעתיד זה ממש ממש לא מוגזם.
מה גם שכל טיפול כזה (כן גם במוסך מורשה) הוא לא יקר. כן, 1600 ש"ח לטיפול גדול כולל החלפת רצועת תזמון, זה לא יקר.
אם אנשים רוצים להתגאות בזה שרצועת התזמון שלהם מחזיקה 120,000 ק"מ, שיהנו. ביום שהיא תשבוק חיים, הם ישלמו פי כמה וכמה יותר על התיקון.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 17:48   #4
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
גדעון דעתך מקובלת ונכונה לדעתי, אך כיצד יתכן שטיפול אשר ע"פ הוראות יצרן אמור להתבצע כל 120K (בתקווה שאכן הנתון הזה נכון) בארץ, ע"י סמל"ת, משתנה לכל 60K?

אני יכול להבין שיש צורך בהחלפה מוקדמת.
אני מוכן ומבצע טיפולים מוקדם מן הנדרש בכדי להמנע מבעיות ולשמור על תחזוקה ברמה גבוהה.
אני מחליף חלקים מסויימים בטיפול קטן על אף שיש הוראה להחליפם רק בטיפול גדול.
מבצע כל את כל הטיפולים\תיקונים במוסך אחד כי שם יש את מי שמכיר את הרכב שלי מההתחלה.

אבל "לחתוך" 60K בין טיימינג לטיימינג נראה לי מוגזם, ואם אכן היינס מהמחמירים, והם אומרים 90K אז מתאים לי. אני עוד יכול להחמיר עם עצמי ולהחליף כל 80K. ההוראה של סמל"ת נראית לי לא הגיונית.

השאלה היא האם הנתון של 60K לא נובע כתוצאה מסטטיסטיקה של המוסכים בארץ בהם נצפה כשל מוקדם מן הצפוי?!

רענן.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 18:22   #5
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
את זה אתה צריך לשאול את המכונאים במוסך..

אצלי אני מחליף כל 3 שנים מכיוון שאני לא רוצה הפתעות. החלפתי ב- 2005, הרכב נסע כמות מגוחכת של ק"מ בזמן הזה אבל החלפתי לפני שבועיים שוב! שעה עבודה ונגמר הסיפור.

לכו לפי הוראות היבואן בארץ.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 18:29   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
מקובל עלי ללכת ע"פ הוראות היבואן, ואני אף מהמחמירים בנוגע להחזקת הרכב, אך יתכן ואין שום סיבה להחליף טיימינג כ"כ מוקדם.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-06-08, 18:34   #7
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
באמת יכול להיות שאין צורך להחליף אבל בדבר כזה לא לקוחים סיכונים. כשאני ניגשתי למוסך לפני שבועיים וביקשתי להחליף את רצועת התזמון בעל המוסך אומר לי "בשביל מה, אתה משוגע?" למרות זאת כמובן שהחלפתי כולל מותחנים, אני לא צריך אח"כ נזק לראש מנוע.

כמובן שזה בוצע במוסך לא מורשה, אני עדיין לא זכיתי בפיס.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
איך מחליפים נורות בבקליות האחרויות? amimalka פונטו - טכני 13 30-01-08 16:38
פונטו S55 97 - חשד לבעיה ברצועת תזמון (נערך) foigelman פונטו - טכני 7 04-11-07 06:10
איך מחליפים מנורה "ברקס" אחורית שמאלית פונטו ספייס פורום הגראז' 1 13-06-07 16:24
רצועת טימיינג בספייס פורום הגראז' 3 28-04-07 23:06
אונו 1.4 Ies - רצועת תזמון. פורום הגראז' 1 15-04-07 20:52


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד