![]() |
כל כמה זמן אתם מחליפים רצועת תזמון בספייס
שלום לחברים
מנסיונכם כמה זמן מחזיקה רצועת תזמון בספייס (במחינת זמן ולא ק"מ). המלצת היצרן המקורית הייתה החלפה כל 5 שנים (מבלי קשר לק"מ) המלצת מדריך היינס החלפה כל 4 שנים (מבלי קשר לק"מ) המלצת היבאן בארץ מחמירה אפילו יותר - 3 שנים (בלי קשר לק"מ). בעלי הפונטו ספייס: כל כמה זמן אתם מחליפים? מה ממליצים במוסכי הרשת? בברכה, |
המלצה + הוראות יצרן חדשות: 3 שנים או 120K
אני נכנסתי יום שישי לטיפול 60K לאחר 4 שנים והמליצו לי להחליף כי עברו כבר 4 שנים, הרצועה שהוצאה היתה במצב חיצוני מצוין לעומת נניח רצועת הנעת אביזרים שהיה סדוקה לגמרי ובכל רגע יכלה להיקרע לדעתי יש לדבוק בהוראות יצרן כי הכל תלוי באופי הנסיעות שלך תדירותם ושטחי הנסיעה אם לא תחליף כמובן שהרצועה תתפוס אותך במקום הכי לא נכון, בזמן הכי לא נכון. |
האקלים בארץ לא סלחני במיוחד.
אנ מחליף אחת ל3 שנים או 40,000 ק"מ. החמרה שלי, בשביל ראש שקט, ובשביל וריאטור אחת ל80,000. לא כדאי להתעסק עם דברים כאלה. |
טיימינג
אני נוהג בצורה רגועה ועושה מעט קילומטרים, החלפתי
הרצועה אחרי 6 שנים ו50 k , בדקתי את הרצועה קיפלתי אותה חזק ולא ראיתי שום סימנים של בלאי. החלפת הרצועה במוסך מורשה מאד יקרה, לא נראה לי הגיוני להחליף כל 3 שנים. דיברתי עם מכונאי שאמר שהוא לא מכיר מיקרה של רצועה קרועה בפונטו ספייס לפני 5 שנים או פחות מ 100 K. פיני |
שאלתי את חיים (מ"שמשון יהוד") לגבי זה
ממה שהבנתי מחיים, יש הבדל בין גרסאות ה-16V ל-8V
בעוד שב-8V כדאי להחליף כל 4 שנים, הרי שניתן למשוך מעט יותר מזה. לעומת זאת הוא הדגיש שבגרסאות ה- 16 שסתומים המערכת רגישה יותר ולכן מחליפים בזמן (כנראה 4 שנים) - ובכל מקרה ב-16V אם הרצועה נקרעת מדובר בהוצאה משמעותית גבוהה יותר לתיקון מאשר ב-8V. המידע הנ"ל נרשם ממה שאני זוכר, אז קחו זאת בערבון מוגבל. |
משום מה אני מכיר נתון שאומר החלפה כל 60K או 3 שנים, המוקדם מביניהם.
קצת לא מסתדר לי שכל אחד אומר משהו אחר. דווקא בנושא זה צריכה להיות דעה אחת ויחידה. |
האמת היא שכל 3 שנים נראה לי הגזמה פראית. היינס ממליצים על 4 שנים וגם הם נחשבים מחמירים. מצד שני, מדריכי היינס נכתבים ע"י אנשים בריטים, ומזג האוויר בבריטניה שונה מזה של ישראל (חום)
|
טיימינג
החלפת הרצועה לא קשורה לחום שבאותה מדינה, טמפרטורת
עבודה של המנוע היא כ 85 מעלות, ולא משנה אם בחוץ 20 או 30 מעלות, ההוראות של פיאט להחלפה היו כל 5 שנים או 120k לפני שנתיים בערך המוסך המרכזי ירד ל 3 שנים שזה מוגזם. פיני |
עכשיו אני מגרד בראש בהתלבטות מתי לעשות טיימינג, כל 3 שנים או 60K, חמש שנים או 120K או בכלל ללכת על הממוצע , 4 שנים או 90K?
אגב, מעניין למה המוסך המרכזי ירד ל-3 שנים, ייתכן וזה בעקבות סטטיסטיקות של כשל מוקדם מהצפוי, בארץ. |
צטט:
אנשים ששומעים שאני מספר להם שכל 10K אני בטיפול לרענן דברים כמו שמן/מים, קוראים לי משוגע. אצלהם בטויוטה זה כל 30K. אחת ל3-שנים לבצע טיפול מונע כדי לחסוך עוגמת נפש בעתיד זה ממש ממש לא מוגזם. מה גם שכל טיפול כזה (כן גם במוסך מורשה) הוא לא יקר. כן, 1600 ש"ח לטיפול גדול כולל החלפת רצועת תזמון, זה לא יקר. אם אנשים רוצים להתגאות בזה שרצועת התזמון שלהם מחזיקה 120,000 ק"מ, שיהנו. ביום שהיא תשבוק חיים, הם ישלמו פי כמה וכמה יותר על התיקון. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©