טוב אסכם ואעדכן לטובת כל מי שיש לו בעיה דומה בעתיד כי נראה לי שהבעיה נפטרה:
התסמינים היו חוסר סחיבה וצריכת דלק של 50% בערך יותר מהרצוי לדגם..
תחילה לא הבחנתי בצריכת הדלק מכיוון שזה רכב ראשון שלי והנחתי שככה זה רכב צורך דלק אז לא חשבתי אפילו למדוד..
אבל שמתי לב שהרכב רועד ברמזורים ולפעמים לוקח לו כמה שניות "להבין" שלחצתי על הגז חח..
אז אמרו לי פלגים וכבלי הצתה, החלפתי! בנוסף עשיתי טיפול פילטרים שמן ואוויר החלפת שמן לאיכותי סינטטי מלא, הורגש שינוי משמעותי האמת, אבל עדיין לא מושלם, שוב עקב כך שזה רכב ראשון ישר הנחתי שמדובר בכך שזה בסה"כ מנוע קטן יחסית 1.2, ולפי כך אלו הביצועים שלו אין מה לעשות..
ככה נסעתי שלושה חודשים בערך..
ואז יום אחד שיחקתי קצת בלוח המכוונים וגיליתי שניתן לאפס ק"מ (Trip) זכרתי את זה באחד התדלוקים שלי אז אמרתי נו למה לא בוא נבדוק..
הבנתי שהרכב צורך ליטר עבור 6-7 ק"מ בנסיעה משולבת, פה נפל האסימון!
הרכב חובר למחשב, למרות שלא נדלקו נורות אזהרה.
התגלו שתי תקלות בחיישן החמצן (oxygen\lambda sensor), במוסך ניסו לדחוף לי חלק מקורי בעלות של כ580ש"ח , בנוסף למחיר החיבור למחשב (שמתקזז עם עלות העבודה) של כ180ש"ח, הוסבר לי באופן חד וחלק כי חובה לשים חלק מקורי מסיבות שהמחשב לא מצליח לקרוא אוניברסלי וזה רק יעשה נזק.
אמרתי לו שאחשוב על זה כמה ימים, קראתי באינטרנט קצת על הנושא והבנתי שאני לא הראשון שמתכוון להשתמש באוניברסלי, למחרת בבוקר רכשתי אוניברסלי 4 חוטים של NTK (שם אחר לNGK) בעלות של כ360 ₪ (ניתן לרכוש זול יותר של bosch או זהה דרך אתרים מחול, רק שבמקרה שלי אני נוסע 280ק"מ בשבוע, עם תצרוכת דלק כמו שלי זמן המשלוח יצא לי יקר יותר להמתין) חזרתי למוסך עם החלק החלפי אוניברסלי, סיכמתי איתו שכבר שילמתי לו בדיקה וכרגע אני רק צריך שיאפס לי את התקלה, כך היה הרכבתי את החלק החדש (יש מלא מדריכים מצולמים ברשת) הוא עשה חיבור למחשב ומחק את התקלה.
כרגע מאז שהחלק החדש מחובר נסעתי לא הרבה (5-6ק"מ), אבל השינוי מורגש בתזמון ממש טוב של גז, ולפי חישוב מחשב הרכב שנתן 7.2ק"מ\1ליטר בזמנו, היום הוא כבר על 9.7ק"מ\1ליטר וזה ממשיך להשתפר כל ק"מ שאני עובר (כמובן שהמחשב לא אוהב לדייק אז אני כרגע בודק גם בעצמי ואעדכן בהמשך)
שוב תודה לכל מי שעזר לי