![]() |
צריכת דלק מוגזמת בצורה קיצונית ספייס 2001
היי ברשותי פונטו ספייס V8 2001 ידנית מנוע 1.2...
לאחרונה (או שזה לא לאחרונה כי רק עכשיו באמת טרחתי לבדוק), עשיתי בדיקה קמ/ל - תדלקתי מהרבע מיכל 33ל' לפול והמד חזר לרבע לאחר 230קמ בלבד!! , נסיעה רגועה ללא פקקים כמעט משולבת 140קמ' בין עירוני וכל השאר בעיר. לפי החישוב זה ליטר לפחות מ7 קילומטר! , הבנתי מקריאה באינטרנט שנהגים עם רכב זהה מגיעים ל500+קמ' באותה כמות דלק זה יותר מכפול! השאלה בעצם מה יכולה להיות הבעיה, הבחנתי בעבר שכאשר אני ממלא פול עד הטיפה האחרונה יש כמו נזילה בסמוך לאגזוז אבל הבנתי שזה בסדר ופשוט הייתי ממלא כמעט פול ולא פול לגמריי והכל היה בסדר.. בקשר לאידוי אני לא מאמין מכיוון שאני מסיים את המיכל בפחות משבוע אז לא מאמין שזה משגורם לאיבודים גדולים כ"כ, טפולים לרכב עשיתי לפני שלושה חודשים פילטר שמן פילטר אויר ופלגים וחוטי הצתה.. מה יכולה להיות סיבה לאיבודים משמעותיים כלכך? תודה. |
נזילה של דלק או תקלה במערכת ניהול מנוע
|
צטט:
שהמחוג חזר לאותו מקום בו היה לפני התדלוק? |
צטט:
|
המד חזר לרבע - זו לא אינדיקציה.
צריך למלא מיכל מלא, לנסוע עד שהמחוג מגיע לרבע טנק או פחות , למלא מיכל מלא שוב ולחלק את מס' הק"מ שנסעת במס' הליטרים שנכנסו בתדלוק האחרון. |
בדיקת צריכת דלק
ראשית יש לבצע נכון את בדיקת צריכת הדלק, כפי שתיארתי כאן:
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=4742 בברכה - רפי לין |
צטט:
צטט:
מד הדלק הגיע קרוב לנורה נסעתי לתדלק לפני הנסיעה פול עד שהאקדח דלק קפץ (נוסף לכך הוספתי תוסף לניקוי כולל של "dor oil" דגם gt95 (חצי ליטר על מיכל מלא). עברתי 240קמ' (220-230 מתוכם בין עירוני).. אחרי זה חזרתי ותדלקתי 33ל' עד שהאקדח קפץ שוב (השתמשתי באותה המשאבה באותה תחנת דלק)... לסיכום 240קמ' צרכו כ33ל' דלק! - ועוד בין עירוני (ללא פקקים בכלל). נקודות שהבחנתי במהלך היום ונראו לי כאפשרות לבעיה: רוב הנסיעה נעה על כ3500RPM שהם 120קמש. ברגע שאני יוצא מהעיר מעביר לחמישי הרכב מדליק ABS ויחד איתו לאחר מספר שניות נדלקת נורה של בלם יד בזמן שהוא מורד. |
צריכת דלק
צריך לבצע את בדיקת צריכת הדלק במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש, במהירות של 120 קמ"ש צריכת הדלק תהיה גבוה יותר.
נורת ה ABS נדלקת כי יש תקלה במע' זאת (ובבלימת חרום היא לא תפעל) ונורת בלם היד גם נדלקת כי בעקבות תקלת ה ABS גם פעולת חלוקת עומס הבלימה, לפי המשקל שברכב, אינה פועלת. שתי מע' אלו הן בטיחותיות ולכן יש לתקנן מה גם שבמבחן רישוי שנתי (טסט) הרכב יכשל ובבדיקות ניידת בטיחות משרד התחבורה ומשטרת ישראל בכבישים, עלולים להוריד את הרכב מהכביש. בברכה - רפי לין |
גש למוסך ביום ראשון המנורה של הבלמים מעידה על תקלה אל תישחק עם זה
|
צטט:
צטט:
בקשר לנזילה שללתי את זה מהסיבה שבדקתי אם יש הזעה נראת לעין - אין, בנוסף רואים בירור שבנסיעות ארוכות מד הדלק צונח, בזמן שהרכב עומד במקום יום יומיים אין שינוים במחוג... ישנם סימפטומים נוספים שעקב חוסר הידע שלי לא חשבתי לשתף אתכם :???: כרגע קראתי קצת והבנתי שיתכן שיש קשר.. *בהילוך סרק מורגשים רעידות חזקות. *לעיתים יש ריח דלק בזמן ההנעה \ לחיצה טובה על הדוושה. *יש "דילאי" מורגש בין לחיצה לבין תגובת הרכב ולפעמים ממש חוסר סחיבה (היו מקרים שהוא לא רצה לעבור את ה100קמש במשך כמה דקות עד שהייתי מתעצבן מוריד לרביעי מושך קצת ומעביר לחמישי וזה היה מסתדר). חשוב לציין גם: החלפתי לפני 4אלף חוטי הצתה + פלגים (לא החלפתי סלילים). אני בודק שמן כל שבוע - עד היום נדרשתי להוסיף שמן פעמיים ב10אלף (סינטטי 100% 5-30) האוטו לא מעשן בכלל. מחר בבוקר אבדוק עוצמת ניצוץ ע"י פלג חיצוני תוך כדי חיבור לכל אחד מחוטי ההצתה בנפרד במידה ואשלול בעיה בסלילים- לפי הקריאה שלי יש כיוון של חיישן חמצן שהסימפטום של אחד תקול הוא 40% צריכת דלק לעיתים, יכול להיות באמת? אשמח לקבל הדרכה לבדיקה עצמית (עם מולטימטר או כלי ביתי דומה), או כיוונים נוספים :confused: תודה רבה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©