![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פנדה - טכני טכני - דגמי פנדה בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2014
מיקום: מבשרת ציון
הגלגלים שלי: פנדה 2011 ידנית
הודעות: 25
|
אותו מנוע 60/69/80 כ"ס
כיצד זה שלפנדה ולספייס דינאמיק
יש את אותו מנוע של פיאט, 1,242 סמ"ק, והפנדה שלי מפיקה 69 כ"ס, הפנדה הקודמת מפיקה 60 כ"ס והפונטו ספייס Dynamic מפיקה 80 כ"ס? הרי פיאט לא ייצרו מנוע שונה לכל דגם. משתמשים באותו מנוע למספר רכבים. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
לא יודע מה הסיבה המדוייקת המקרה של המנועים המדוברים, אבל זה יכול לנבוע מניהול מנוע שונה, או מסוג הזרקה שונה.
בפונטו דור ראשון יש את אותו מנוע גם עם הזרקה חד נקודתית וגם עם הזרקה רב נקודתית.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
|
ה80 כ"ס זה מנוע שונה, הוא 16V לעומת ה8V של הפנדה והפונטו הרגילות.
ההבדל בין ה60 ל69 (ו75) זה הבדלים במערכת הזרקה.
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2014
מיקום: מבשרת ציון
הגלגלים שלי: פנדה 2011 ידנית
הודעות: 25
|
סבבה.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
באופן כללי, נפח מנוע אינו קשור להספק, כבר כמה עשרות שנים.
מנועי F1 ייצרו כבר בשנות השמונים הספק של עד 1300 כ"ס ממנוע 1.5 ליטר. כמובן שזה היה מנוע שהחזיק מעמד כמה שעות עבודה (במקרה הטוב) עם לחץ טורבו בשמיים. לכל יצרן יש מטרות שונות בבואו לייצר מנוע. אם המטרה היא חסכון מכסימלי בעלות המנוע, יילכו על 2 שסתומים לצילינדר, תכנון תא שריפה סטנדרטי למדי, חומרים זולים וכיו"ב. אם ספורטיבי - הפוך, ישקיעו יותר בחלקים מחומרים מתקדמים (יחסית), מבנה תא שריפה וכיו"ב. צריכת הדלק גם היא שיקול, כנ"ל גם גמישות המנוע ושאר שיקולים (קירור/אמינות/ משקל ועוד. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2014
מיקום: מבשרת ציון
הגלגלים שלי: פנדה 2011 ידנית
הודעות: 25
|
אז אם הבנתי נכון, אז בפנדה שלי שיש 8 שסתומים, הלכו על חיסכון מקסימלי בעלות המנוע,
אבל אם היו לה 16 שסתומים, אז היא היתה יותר חסכונית בדלק. אבל גם כך אני מרוצה ממנה עד הגג
__________________
אני אוהב את החיים האלה/אני אוהב אותם ואין זה פלא/אם רק תביטו דרך משקפיי כבר ממחר/אז גם אתם תאמרו אותו דבר. עד כה היו לי 11 מכוניות, אבל רק הפנדה גורמת לי לחיוך כזה גדול , שאם לא היו לי אוזניים - הראש שלי היה נפתח לאחור .
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
לא זה מה שכתבתי. חסכון בדלק מושפע ממגוון גורמים, העיקריים בהם הם סגנון הנהיגה ואופי הנסועה.
ארבעה שסתומים לצילינדר נותנים יותר שטח שסתומים לצילינדר, כלומר יכולת מעבר ליותר גזים בזמן נתון. יותר (או פחות) גזים באותו זמן זה בדיוק ההספק של המנוע. בצד החסרון - יותר חלקים = עלות יותר גבוהה. כמו כן, במנועי 16 שסתומים פחות מתקדמים (ללא תזמון משתנה) המנוע יהיע בד"כ פחות גמיש. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2014
מיקום: מבשרת ציון
הגלגלים שלי: פנדה 2011 ידנית
הודעות: 25
|
או קיי. זה פותח אותי לעולם המנוע ותיפקודו. אני חלש בטכנולוגיה, אבל קראתי ושוטטתי וכבר יש לי קצת מושג מה הסברת.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
יפה.
עכשיו תסביר למה במנועי 12 שסתומים או 20 (כלומר 3 או חמישה לצילינדר) יהיו תמיד יותר שסתומי יניקה מאשר פליטה. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2014
מיקום: מבשרת ציון
הגלגלים שלי: פנדה 2011 ידנית
הודעות: 25
|
אין לי מושג ירוק
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מנוע השנה 2011 - מנוע "טווין אייר" של פיאט | רפי לין | פיאט כללי | 1 | 20-05-11 00:30 |
| מחירון פיאט פונטו - לא אותו דבר | אסףלוי | פיאט כללי | 10 | 08-09-10 11:01 |
| סקאלה של בראבו / בראבה = אותו הדבר?! | elad-o | בראבו - טכני | 1 | 13-10-08 21:44 |
| האם אפשר לפרק ראש מנוע תקין ולהחזיר אותו ללא השחזה ?? | פורום הגראז' | 3 | 18-09-07 20:49 | |
| לוגו שעשיתי לפורום... מקווה שתחליפו אותו | מועדון פיאט ישראל | 4 | 15-08-07 17:22 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד