מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו ספייס 2001 SX
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 27-10-14, 10:44   #1
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי m1011409 צפה בהודעה


באופן אישי
לא רואה שום צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.


היית ממליץ לא לטפל ברכב בכלל?
אף אחד לא כתב שיש צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.
לגבי השורה השנייה אני תוהה אם לא טיפסת "על עץ" גבוה מידי.


צטט:
במקור פורסם על ידי assafP2003 צפה בהודעה

משום מה אני הבנתי שהיצרן ממליץ אך ורק על פראפלו , אחרת יש סכנה לראש כי הוא רגיש לכל סוג אחר של נוזל קירור , האם טעיתי ?
אין סכנה לראש והוא אינו רגיש לכל סוג נוזל, העיקר שלא מים מהברז.
הראש מיוצר מסגסוגת שכול ראשי האלומיניום מיוצרים.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 11:12   #2
m1011409
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
אף אחד לא כתב שיש צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.
לגבי השורה השנייה אני תוהה אם לא טיפסת "על עץ" גבוה מידי.




אין סכנה לראש והוא אינו רגיש לכל סוג נוזל, העיקר שלא מים מהברז.
הראש מיוצר מסגסוגת שכול ראשי האלומיניום מיוצרים.
דוד.
כתבת ליאיר:
צטט:
לא תוכל לשבור מיתוסים בפורום. רק בטלוויזיה אפשר. ראה את התכנית "שוברי המיתוסים".
הבעיה בין פראפלו לבין נוזל קירור פשוט, אינה במחיר המחיר זניח. אלא בעצם העניין שאין לפראפלו את התכונות שאנשים כעדר הפכו את זה למיתוס.
נסעתי כשלוש שנים בפיאט 98 עם מים מהקולר, ולא קרה נזק או התחממות.
כלומר, אתה לא רואה צורך בשימוש בנוזל הקירור הייעודי.
הגדלת ורשמת במשפט הבא שאתה עצמך (כבעל מקצוע מכובד פה בפורום, שיש למה שהוא כותב
השפעה) בחרת להשתמש במים מהברז/מסוננים.

אפשר להתווכח עד מחרתיים האם פראפלו עדיף על נוזל קירור אחר או לא - מה שבטוח,
על מים מהקולר בגינה או מהברז הוא בטוח עדיף.

לגבי ה"עץ" - לאור דבריך ולאור כך שהעלת כדוגמא לחוסר הצורך בנוזל ייעודי את המקרה שלך,
שהוא בסך הכל מקרה של אדם אחד ויחיד שלא מייצג מדגם כלשהו - דבריך דומים לדבריו של
אותו אדם שאומר שלא צריך לטפל באוטו בכלל, הוא נוסע אז שים דלק וסע לשלום.

אני לא משווה את זה מבחינת אחזקת האוטו, אני משווה את זה מבחינת הנכונות להסיק ממקרה
ואולי מנסיבות מסויימות מאוד על כלל המקרים.

שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו.
באופן אישי, אני לא רואה שום סיבה למלא נוזל קירור אחר, פשוט כי מבחינתי
אין לכך שום צידוק הגיוני (ומים מבחינתי בכלל לא באים בחשבון).

אם פראפלו היה עולה לי 300 ש"ח ונוזל קירור אחר איכותי היה עולה 100 ש"ח סביר להניח שהייתי
בודק על כך היטב באינטרנט ובהחלפה הבאה עובר למותג המתחרה.

-----
עריכה:
ראיתי שהבהרת שמדובר בסיפור ולא בהמלצה.
למען האמת, כשאתה כותב על משהו שהוא מיתוס וקשה לנפץ אותו ובשורה הבאה
מעלה סיפור שכיביכול מנפץ את המיתוס, אז לסיפור יש משמעות כלשהי.

בכל מקרה, באמת אשמח לשמוע מהי המלצתך בנוגע לשימוש בנוזלי קירור/מים.
m1011409 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 12:05   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי m1011409 צפה בהודעה


לגבי ה"עץ" - לאור דבריך ולאור כך שהעלת כדוגמא לחוסר הצורך בנוזל ייעודי את המקרה שלך,
שהוא בסך הכל מקרה של אדם אחד ויחיד
אוי אצלך זה מקרה אחד ויחיד

שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו.
עריכה:
בכל מקרה, באמת אשמח לשמוע מהי המלצתך בנוגע לשימוש בנוזלי קירור/מים.
לא כתבתי שלא צריך להשתמש בנוזל יעודי. אלא רק שלא חייבים.
אולי אתה מארק מקרה של אדם אחד ויחיד. אני מתקן כמה סוגי מכוניות שבחלקם עם ראש אלומיניום.
תשמע מארק היקר, אי אפשר לאחוז בחבל מתוח בשני קצותיו, הנה ההוכחה החלקית, לנכונות של מה שכתבתי. כתבת "שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו".
לא איש המלצות אנוכי. אני עוסק יותר באיתור תקלות ותיקונם.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 14:32   #4
m1011409
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
אולי אתה מארק מקרה של אדם אחד ויחיד. אני מתקן כמה סוגי מכוניות שבחלקם עם ראש אלומיניום.
תשמע מארק היקר, אי אפשר לאחוז בחבל מתוח בשני קצותיו, הנה ההוכחה החלקית, לנכונות של מה שכתבתי.
אני אדם אחד ויחיד שמקפיד למלא נוזל קירור כדרישת היצרן? באמת?
לא ניראה לי...

אגב, אני הוא לא זה המחזיק בחבל משתי קצוותיו אלא אולי ההפך.
מההתחלה טענתי שלא בהכרח שיש יתרון משמעותי או כלשהו לפראפלו על
פני נוזל קירור איכותי אחר.
למרות זאת, כפי שטענתי גם קודם, אינני רואה צידוק לחרוג מדרישת היצרן באם
מדובר במחיר זהה/דומה.
m1011409 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-10-14, 00:20   #5
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
אני עם מי קירור כחולים של הונדה.[תוצרת גרמניה].מוכנים לשימוש ללא צורך במהילת מים.

לחבר שלי הייתה הונדה סיויק שנת 96 כמדומני.
הרדיאטור המקורי שלו[תוצרת דנסו] החזיק מעמד עד שנת 2012 בערך,ואז הוא קרס עקב נזילה
שהייתה בתושבת פלסטיק של הרדיאטור.

מכון הרדיאטורים שפירק לו את הרדיאטור לצורך החלפה היה בהלם.הוא הראה לו את הרדיאטור המקורי שלו שהיה ממש חדש.כל הצנורות חדשים ללא שמץ של חלודה.

הוא אמר לו פעם ראשונה שאני רואה כזה רדיאטור.ממש חדש.

גם שהוא עשה טיימניג והחליף את משאבת המים המוסכניק שלו שם לו את המשאבה הישנה מול החדשה ואמר לו אני לא רואה שום הבדל.
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-10-14, 09:16   #6
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
הנה עוד הוכחה מיני רבות, שלא בכול חייבים להישמע להוראות יצרן.
במשאבת המים יש מסב ומחזיר מים. כמו במנוע שיש מסבים ומחזירי שמן.
כאשר אחד מהם נישחק, לא יעזור לך באיזה נוזל השתמשת.
אם המחזיר נישחק, המשאבה ממשיכה לתפקד כל עוד לא חסר נוזל במערכת. אבל נוזלת/מטפטפת. כאשר המסב נישחק ומקבל שפיל, היא אינה מתפקדת.
קראתי לא אחת בקרספורום שהפארפלו תפקידו לשמור על חום תקין של המנוע.
לדעתי זה קשקוש בלבוש. מי ששומרים על חום מנוע תקין הם רדיאטור, משאבת מים, וונטה יוניט וטרמוסטט תקינים.
בנוסף קומפרסיה שלא ירדה באופן משמעותי.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-10-14, 11:50   #7
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
צודק שיש בלאי טבעי שכלל לא מושפע מסוג הנוזל שנמצא בשימוש.
אפשר בבקשה הסבר טכני מדוע קומפרסיה נמוכה תגרום להתחממות?
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת נוזל קירור y151 פונטו - טכני 1 01-09-14 17:10
החלפת נוזל קירור Mixsez פונטו - טכני 3 07-06-14 13:32
מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) mechtech פונטו - טכני 14 22-12-12 14:38
התייעצות לפני החלפת נוזל קירור davidka פונטו - טכני 0 04-10-10 15:14
החלפת רדיאטור לאחר החלפת נוזל קירור lord1 פונטו - טכני 14 15-02-09 21:52


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד