![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | ||
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
צטט:
פארפלו או לא פאראפלו הראש ילך אם יש בעיה/ או אם יש בעיה אחרת במערכת הקירור כגון טרמוסטט תפוס בעיה במאורר לא משנה אם מדובר בנוזל קירור הכי פשוט שיש צטט:
כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח המדינה שלנו לא כל כך קרה שצריך להישתגע עם נוזל שנק' הקיפאון שלו כל כך נמוכה כשאני החלפתי אצלי בפיאט משאבה אחרי שעבדה ושבקה חיים עם נוזל קירור פאראפלו המראה היה זהה לאחת שעבדה על נוזל קירור רגיל ואם מישהוא ירצה אני יעלה תמונה מחר של משאבת המים של הטנדר שהחלפתי לא מזמן כשעשיתי טימינג
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
יאיר מה זה "נוזל קירור רגיל"? פרסטון או אמריקן איגל?
פרסטון עוד בסדר, אמריקן איגל ודומיו זה פשוט מים עם קצת צבע. לנוזל קירור טוב צריכה להיות נקודת קיפאון נמוכה (שזה באמת לא כל כך רלוונטי למדינה שלנו) , נקודת רתיחה גבוהה, הולכת והסעת חום טובה (שזה יש גם למי ברז רגילים) והכי חשוב שלא יגרום לקורוזיה ברכיבים מועדים לפורענות. כמובן שמי ברז נפסלים על הסף מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שהם גם מכילים אבנית. נוזלי קירור פשוטים של אמריקן איגל ודומיהם הם די שקופים ואפשר לראות דרכם למרות הצבע. נוזלי הקירור האיכותיים יותר הם ממש עכורים.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
צטט:
כמו שאמרתי אני מישתמש בהכי פשוט שזה גם זה וגם זה ואני יעלה לך תמונה מחר של המשאבת מים של המיצובישי שלי שהחלפתי כשעשיתי טיימינג והיא יכולה לסחוב עוד המון אבל אם אתה כבר מפרק את כל העולם לא תעשה ?? לגבי הקורוזיה היא קוראת עם כל נוזל קירור בין אם אתה רוצה ובין אם לא
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
נשמח לראות את התמונה, גם תגיד באיזה נוזל קירור השתמשת וכמה קילומטרים המשאבה עשתה עם הנוזל קירור המדובר.
ואני בטוח שאתה יודע לבד כמה זמן ייקח לחלודה להיווצר עם מים או עם נוזל קירור ייעודי.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
יאיר, נראה שלא הקשבת לכול מה שאמרתי לך אתמול.
![]() לפחות שמעת לי כאשר אמרתי לך שהבעיה בוולוו, לא נובעת ממפסק אורות ראשי או קונקטור פנס ראשי לא תקינים. אחרת היית חוזר הבייתה במונית. ![]() לא תוכל לשבור מיתוסים בפורום. רק בטלוויזיה אפשר. ראה את התכנית "שוברי המיתוסים". הבעיה בין פראפלו לבין נוזל קירור פשוט, אינה במחיר המחיר זניח. אלא בעצם העניין שאין לפראפלו את התכונות שאנשים כעדר הפכו את זה למיתוס. נסעתי כשלוש שנים בפיאט 98 עם מים מהקולר, ולא קרה נזק או התחממות. "כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח" אהבתי. חוץ מדיבורים, אף אחד לא הוכיח שחייבים להשתמש בפראפלו. אז שכול אחד יכניס את הנוזל שבא לו, לפחות זה משפר את ההרגשה. נא לא לשכוח להביא לי את כריות הבולמים. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
|
דוד, יש שני רבדים במקרה זה.
האם פראפלו הוא מים עם צבע וחסר תכונות נחוצות? לדעתי לא. אני בטוח שהיצרן התאים את הנוזל לתנאים הנחוצים - עובדה שהנוזל לא קופא במדינות קרות (כמו מים עם צבע) וכן הרכבים מתפקדים כראוי עם הנוזל. האם פראפלו טוב יותר מנוזל קירור איכותי מתחרה? לא בטוח. עם זאת, היצרן דרש שימוש בנוזל קירור זה ולאור כך שההפרש במחירים זניח וכן מחליפים נוזל קירור אחת לתקופה ארוכה יחסי, אני באופן אישי לא רואה שום צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו. רכבים נוסעים שנים ארוכות עם מים מהברז, זה לא אומר שהדבר תקין ובריא לאוטו. זה שאתה נסעת עם מים מהקולר 3 שנים לא הופך את זה לדבר מומלץ, באותה מידה יכולת לנסוע 3 שנים בלי לבצע שום טיפול תקופתי באוטו ויש סיכוי שהכל היה בסדר, היית ממליץ לא לטפל ברכב בכלל? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
|
דוד, חלילה שלא ישתמע שאני מקדש את הפראפלו.
אבל להמליץ על מי ברז זה כבר תמוה. מי ברז יכולים "לעשות את העבודה" נהדר, ואם באו מהקולר שלך בגינה שאני מניח שיש לו פילטר, אז אפילו יהיו יחסית נקיים מאבנית. אבל לאורך זמן בוודאות מים יגרמו יותר נזל מכל נוזל קירור ייעודי. גם בקורוזיה לחלקי מתכת מועדים לפורענות, וגם בנק' רתיחה נמוכה, שלדעתי גם משפיעה על תופעת המיעור (קוויטציה) שמתרחשת במערכות הידראוליות. באיזורים במערכת שיש בהם ירידה בלחץ, כמו בכניסה למשאבה, בהרחבות פתאומיות בצנרת ובנקודות שמתפקדות כמו סיפון.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011 החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| החלפת נוזל קירור | y151 | פונטו - טכני | 1 | 01-09-14 17:10 |
| החלפת נוזל קירור | Mixsez | פונטו - טכני | 3 | 07-06-14 13:32 |
| מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) | mechtech | פונטו - טכני | 14 | 22-12-12 14:38 |
| התייעצות לפני החלפת נוזל קירור | davidka | פונטו - טכני | 0 | 04-10-10 15:14 |
| החלפת רדיאטור לאחר החלפת נוזל קירור | lord1 | פונטו - טכני | 14 | 15-02-09 21:52 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד