מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

איפה האונו שלי?
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 27-10-14, 00:28   #1
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי matansab צפה בהודעה
כדאי לתת למנוע לעבוד עם מים נקיים לאחר ריקון נוזל הקירור הישן, וטרם מילוי הנוזל החדש.
חכה לפתיחת הטרמוסטט, ותן למנוע לעבוד מספר דקות נוספות.
למים חמים יכולות ניקוי טובות יותר משל מים קרים. אם לאחר התהליך יוצאים מים מלוכלכים, כדאי לחזור על התהליך שוב.
לגבי תהליך ניקוי מערכת הקירור לצורך שינוי נוזל קירור אתה צודק ורצוי גם לשטוף עם צינור גינה את רדיאטור החימום ע"י חיבורו לצינור כניסה העברה לחימום והזרמת המים עד שיצאו נקיים וחשוב לנקז אוויר טוב מכל המערכת
צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30 צפה בהודעה
לא טעית בכלל...החלף לפארפלו!
פארפלו או לא פאראפלו הראש ילך אם יש בעיה/ או אם יש בעיה אחרת במערכת הקירור כגון טרמוסטט תפוס בעיה במאורר לא משנה אם מדובר בנוזל קירור הכי פשוט שיש
צטט:
במקור פורסם על ידי assafP2003 צפה בהודעה
לא מדובר במים רגילים .
מדובר ככל הנראה בפרסטון ..
אז כרגע להשאיר את המצב כמו שהוא ?
משום מה אני הבנתי שהיצרן ממליץ אך ורק על פראפלו , אחרת יש סכנה לראש כי הוא רגיש לכל סוג אחר של נוזל קירור , האם טעיתי ?
הראש בפונטו 16 שסתומים רגיש מאוד זה נכון אך זה לא ישנה לו אם יהיה פארפלו או לא לפני כמה שנים עשיתי ראש לפיאט אונו 1.4 S70 והרכב היה מיתחמם למרות שניקזתי אוויר וכל מערכת הקירור היתה חדשה יעני רדיאטור טרמוסטט יוניט מאורר אחרי שבדקתי את עצמי כמה פעמים בדקתי את גובה הראש ומיסתבר שהוא היה נמוך ככה ששום נוזל קירור שבעולם לא יעזור ואיכות הנוזל לא משפיע כלל על היתחממות אצלי כל הרכבים עובדים עם הנוזל הכי זול שיש וזה כולל הטנדר מיצובישי שלי 2 פורד פיאסטה ווולבו אספנות 2 סוזוקי בלנו וסוברו אימפרזה
כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח המדינה שלנו לא כל כך קרה שצריך להישתגע עם נוזל שנק' הקיפאון שלו כל כך נמוכה כשאני החלפתי אצלי בפיאט משאבה אחרי שעבדה ושבקה חיים עם נוזל קירור פאראפלו המראה היה זהה לאחת שעבדה על נוזל קירור רגיל
ואם מישהוא ירצה אני יעלה תמונה מחר של משאבת המים של הטנדר שהחלפתי לא מזמן כשעשיתי טימינג
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 00:37   #2
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
יאיר מה זה "נוזל קירור רגיל"? פרסטון או אמריקן איגל?
פרסטון עוד בסדר, אמריקן איגל ודומיו זה פשוט מים עם קצת צבע.

לנוזל קירור טוב צריכה להיות נקודת קיפאון נמוכה (שזה באמת לא כל כך רלוונטי למדינה שלנו) , נקודת רתיחה גבוהה, הולכת והסעת חום טובה (שזה יש גם למי ברז רגילים) והכי חשוב שלא יגרום לקורוזיה ברכיבים מועדים לפורענות. כמובן שמי ברז נפסלים על הסף מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שהם גם מכילים אבנית.
נוזלי קירור פשוטים של אמריקן איגל ודומיהם הם די שקופים ואפשר לראות דרכם למרות הצבע.
נוזלי הקירור האיכותיים יותר הם ממש עכורים.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 00:43   #3
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי matansab צפה בהודעה
יאיר מה זה "נוזל קירור רגיל"? פרסטון או אמריקן איגל?
פרסטון עוד בסדר, אמריקן איגל ודומיו זה פשוט מים עם קצת צבע.

לנוזל קירור טוב צריכה להיות נקודת קיפאון נמוכה (שזה באמת לא כל כך רלוונטי למדינה שלנו) , נקודת רתיחה גבוהה, הולכת והסעת חום טובה (שזה יש גם למי ברז רגילים) והכי חשוב שלא יגרום לקורוזיה ברכיבים מועדים לפורענות. כמובן שמי ברז נפסלים על הסף מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שהם גם מכילים אבנית.
נוזלי קירור פשוטים של אמריקן איגל ודומיהם הם די שקופים ואפשר לראות דרכם למרות הצבע.
נוזלי הקירור האיכותיים יותר הם ממש עכורים.
תיקח את הפארפלו ותיראה שבגירסתו המדוללת הוא גם יחסית שקוף
כמו שאמרתי אני מישתמש בהכי פשוט שזה גם זה וגם זה ואני יעלה לך תמונה מחר של המשאבת מים של המיצובישי שלי שהחלפתי כשעשיתי טיימינג והיא יכולה לסחוב עוד המון אבל אם אתה כבר מפרק את כל העולם לא תעשה ??
לגבי הקורוזיה היא קוראת עם כל נוזל קירור בין אם אתה רוצה ובין אם לא
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 01:02   #4
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
נשמח לראות את התמונה, גם תגיד באיזה נוזל קירור השתמשת וכמה קילומטרים המשאבה עשתה עם הנוזל קירור המדובר.

ואני בטוח שאתה יודע לבד כמה זמן ייקח לחלודה להיווצר עם מים או עם נוזל קירור ייעודי.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 09:45   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
יאיר, נראה שלא הקשבת לכול מה שאמרתי לך אתמול.
לפחות שמעת לי כאשר אמרתי לך שהבעיה בוולוו, לא נובעת ממפסק אורות ראשי או קונקטור פנס ראשי לא תקינים. אחרת היית חוזר הבייתה במונית.
לא תוכל לשבור מיתוסים בפורום. רק בטלוויזיה אפשר. ראה את התכנית "שוברי המיתוסים".
הבעיה בין פראפלו לבין נוזל קירור פשוט, אינה במחיר המחיר זניח. אלא בעצם העניין שאין לפראפלו את התכונות שאנשים כעדר הפכו את זה למיתוס.
נסעתי כשלוש שנים בפיאט 98 עם מים מהקולר, ולא קרה נזק או התחממות.
"כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח" אהבתי.
חוץ מדיבורים, אף אחד לא הוכיח שחייבים להשתמש בפראפלו.
אז שכול אחד יכניס את הנוזל שבא לו, לפחות זה משפר את ההרגשה.
נא לא לשכוח להביא לי את כריות הבולמים.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 09:58   #6
m1011409
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 8V
הודעות: 420
דוד, יש שני רבדים במקרה זה.

האם פראפלו הוא מים עם צבע וחסר תכונות נחוצות?
לדעתי לא. אני בטוח שהיצרן התאים את הנוזל לתנאים הנחוצים -
עובדה שהנוזל לא קופא במדינות קרות (כמו מים עם צבע) וכן הרכבים מתפקדים
כראוי עם הנוזל.

האם פראפלו טוב יותר מנוזל קירור איכותי מתחרה?
לא בטוח. עם זאת, היצרן דרש שימוש בנוזל קירור זה ולאור כך שההפרש
במחירים זניח וכן מחליפים נוזל קירור אחת לתקופה ארוכה יחסי, אני באופן אישי
לא רואה שום צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.

רכבים נוסעים שנים ארוכות עם מים מהברז, זה לא אומר שהדבר תקין ובריא לאוטו.
זה שאתה נסעת עם מים מהקולר 3 שנים לא הופך את זה לדבר מומלץ, באותה מידה יכולת
לנסוע 3 שנים בלי לבצע שום טיפול תקופתי באוטו ויש סיכוי שהכל היה בסדר,
היית ממליץ לא לטפל ברכב בכלל?
m1011409 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-10-14, 10:46   #7
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
דוד, חלילה שלא ישתמע שאני מקדש את הפראפלו.
אבל להמליץ על מי ברז זה כבר תמוה.
מי ברז יכולים "לעשות את העבודה" נהדר, ואם באו מהקולר שלך בגינה שאני מניח שיש לו פילטר, אז אפילו יהיו יחסית נקיים מאבנית.
אבל לאורך זמן בוודאות מים יגרמו יותר נזל מכל נוזל קירור ייעודי.

גם בקורוזיה לחלקי מתכת מועדים לפורענות,
וגם בנק' רתיחה נמוכה, שלדעתי גם משפיעה על תופעת המיעור (קוויטציה) שמתרחשת במערכות הידראוליות. באיזורים במערכת שיש בהם ירידה בלחץ, כמו בכניסה למשאבה, בהרחבות פתאומיות בצנרת ובנקודות שמתפקדות כמו סיפון.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת נוזל קירור y151 פונטו - טכני 1 01-09-14 17:10
החלפת נוזל קירור Mixsez פונטו - טכני 3 07-06-14 13:32
מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) mechtech פונטו - טכני 14 22-12-12 14:38
התייעצות לפני החלפת נוזל קירור davidka פונטו - טכני 0 04-10-10 15:14
החלפת רדיאטור לאחר החלפת נוזל קירור lord1 פונטו - טכני 14 15-02-09 21:52


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד