מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד HGT בשלג
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו ספייס 2001 SX
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

spice elx
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו הצפונית עם הבורבית


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 28-03-14, 17:46   #1
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
Thumbs up

יפה יאיר צדקת 100%.
נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל , עם בוקסה 19 עמוקה יעודית החלפה קלילה של היוניט.
ניקוז בסוף ושלום על ישראל.

בחודש הקרוב אבדוק אם משהו ישתפר.

תודה שוב
gibson9655 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 29-03-14, 00:12   #2
mike12
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: punto spice 01
הודעות: 117
יש מצב לתמוונה?
מיקום יוניט חום
mike12 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-14, 14:33   #3
matangil
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
אשמח לתמונה , או פירוט על מקום היוניט חום ?

בשביל הידע כללי !
האם זה זהה לדגם ה8v ?

תודה.
matangil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-14, 18:43   #4
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי gibson9655 צפה בהודעה
בחודש הקרוב אבדוק אם משהו ישתפר.

תודה שוב
מה היתה הבעיה בגללה צריך היה להחליף יונית חום ?, ולאיזה שיפור אתה מצפה ?.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-14, 20:46   #5
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
כן בהחלט יש מצב לתמונה אצרף עד סופשבוע הקרוב כי אין לי כל כך זמן באמצע שבוע בשעות האור.
אצלם גם את היוניט שפירקתי (חברת FAE הספרדית) וגם את זה המורכב (חברת FACET האיטלקית)

דוד - ישנן שתי בעיות שאני שובר עליהן את הראש וזה מספק לי מקור טוב להנאה וללמידה.
מצד שני זה עולה לי כסף ומשגע לי את המוח אבל את זה אני מזניח לעת עתה.

1. הבעיה ראשונה בגללה החלפתי טרמוסטט למקורי היא נדנודי טמ"פ לא מוסברים -
המנוע מגיע לטמ"פ עבודה , נופל 4 סקאלות וחוזר לטמ"פ עבודה. (לא עולה מעל טמ"פ עבודה בכל מקרה)
ככה איזה 5-10 פעמים תלוןי אם קר או חם בחוץ ואז ננעל לאמצע.
משהו לא תקין ואני עדיין לא מבין מה-
כאמור טרמוסטט מקורי , נוזל קירור מקורי, משאבת מים חדשה, רדיאטור חדש וכוס אמא של פיאט חדש.
כעת הוחלף יוניט חום ועדיין לא צולח.

2.הבעיה השניה היא צריכת דלק יחסית גבוהה סביב 1:10 עירוני ללא מזגן. עם מזגן אפילו יותר.
יוניט חום משוצף לשתי הבעיות ולכן התקדמתי איתו.

בעיה 2 אני חושד בחיישן חמצן לפני הממיר כי קראתי שרטיבות במיוחד עם נוזלי קירור מעייפת את החיישן או מוציאה אותו מכלל פעילות (הרכב עבר ראש מנוע) , הצלחתי לעלות גרף של הממתח של החייישן אחרי הממיר (הוא לא זה שהמחשב משתמש בו לכוון יחס אוויר דלק) של שתי מכוניות שלי ושל ההורים, בשתיהן ערכים מוזרים אז אני חושד בגרסה של התוכנה. גרסאות אחרות של התוכנה אינן יציבות.
בקיצור לא מצליח לבדוק את מהירות התגובה של ממתח המוצא של החיישן כמו שצריך ולאור עלותו + בוקסה ייעודית מול עלות הבדיקה אני חושב שבחודש הקרוב אמצא זמן ופשוט אחליף אותו. אישתי תהרוג אותי כבר פעם שלישית על ימי שישי שרופים אבל יש לי נשמה של חתולה , הווה אומר עוד 5 חיישנים.

נערך לאחרונה על ידי gibson9655 : 29-03-14 ב 20:53.
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-14, 21:51   #6
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
יש לי תחושה ששתי הבעיות קשורות זו בזו למרות שלא מחייב.
משהו בראש מנוע שנעשה לדעתי לא נעשה בצורה תקינה.

עוד פרטים :
כל בוקר אני עושה את אותו המסלול עם הרכב לרכבת וחזרה.
אם הבוקר לא חם מדי או קפוא מדי, אני יודע מתי בדרך בדיוק יפול המדחום מטה ויחזור חזרה עד שינעל.
בנוסף המאורר לא אחראי לזה - גם בעין ווידאתי וגם עם מחשב מחובר בנסיעה- בזמן הקפיצות המאוורר לא נכנס לפעילות לא במהירות הראשונה ולא בשניה שלו.

ז"א זה לא אקראי ולכן סביר להניח שהאשם הוא הטרמוסטט אבל הטרמוסטט חדש ומקורי.

אחרי חקירה מצאתי שלטרמוסטט של פיאט כמו לטרמוסטטים נוספים יש בראשו פין מתנדנד.
אוויר כלוא (הנוצר מאידוי של המי קירור בתוך המערכת) אמור להשתחרר דיו דרך הפין המתנדנד בראש הטרמוסטט ושאמור לחמם בהתאם בהדרגה את המים ברדיאטור ובכך לרכך את התנודות טמ"פ.
אלא שאצלי אני מנחש לא מספיק אוור משתחרר טרום הפתיחה של הטרמוסטט ולכן המים ברדיאטור נותרים קרים מדי וזה מתפרש בקפיצות טמ"פ בראש עד שגם הם מתחממים מספיק כדי לסגור חוג.

המסקנה - האוויר מהאידוי נותר כלוא או משתחרר ממקום אחר.

עכשיו אני מנסה להבין מה בראש מנוע שעשו יכול להיות קשור לכך ואני מתכוון לכל מה שיכול לנקז אוויר במערכת הקירור.
זה אגב גם מסביר למה לפני פריצה של אטם ראש הרבה רואים פתאום נפילות טמ"פ.
הניחוש הראשון הוא עדיין אטם ראש פרוץ. השאלה אם העבודה שעשו לא היתה טובה ועדיין יש חריצון שדרכו בורח אוויר אבל הוא כל כך קטן שלא בורח מים או משהו בסגנון.

(כאמור אין איבוד מים או סממנים אחרים לאטם ראש כמו התחממות, טחינה, אגזוז משתין או ניפוח של המי קירור)

יש רעיונות ?
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-04-14, 20:59   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
אני לא חושב שאתה בכיוון הנכון של גורם התקלה.
בה"פ כתבת " הרכב עבר ראש מנוע לתחושתי העבודה לא תקינה ולראיה בעל המוסך שעשה ראש מוכן לספוג את עלות התיקון שתעשה במוסך אחר. " לא נראה לי שזאת אכן ראיה.
לצערי אני חייב לכתוב לך, שלא נראה לי. יש סיבה אחרת. מה, הוא הודה שהתיקון לא צלח ?. אם כן למה שלא יחזור על התיקון ?. מה לדעתו הבעיה ?.
לגבי התיקון אצלי, לא אוכל לנפק לך חשבונית כי סגרתי את התיק.
לגבי מוסך שייבצע אין לי בעיה. אדבר מחר עם חבר שלי בעל מוסך למכונאות וחשמלאות רכב.
אבל שוב לא נראה לי שהבעיה בראש המנוע.
ועכשיו לטיפ' שעלול לפתור לך את הבעיה. כתבת, "נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל".
נסה להוריד שוב את חיישן החום, פתח את מכסה הרדיאטור, מלא נוזל קירור עד הסוף.
הכניס מברג דק יותר מהחיישן לחור, נקה משם את האבנית. נראה לי שהחיישן לא מקבל סירקול ראוי של נוזל הקירור.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-04-14, 22:48   #8
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
תראה, אם זה היה אקראי הייתי שמח להסכים איתך שזה יכול להיות בכיוון של הטיפ שרשמת.
אבל זה לא אקראי , זה חוזר על עצמו בצורה עקבית ובנסיעה אני כבר יודע מראש מתי יפול המד חום.

בנוסף זה שנכבה הרכב הבוקר למרות שלא הצלחתי לשחזר יחד עם עוד בעיות שצצו אחרי הראש.
(לדוגמא רעידות חשידות בסרק (מד סלד יציב אבל מריח כמו בעיית תערובת או חדירה של אוויר)
הרכב היה פעם נוספת אצל המוסך אחרי הראש - הוא פשוט לא מצליח לעשות עבודה כמו שצריך מה לעשות. גם הוא כבר מבין את זה והסיק את המסקנות - אבל באמת אני נפעם כמה קשה לתקן ראש מנוע (לא להחליף מנוע) של פונטו 16 שסתומים או כמה חסרים אנשי מקצוע פשוטו כמשמעו.


אני לא רוצה להוסיף על זה עוד - היו עוד בעיות מביכות שבעל מקצוע בחיים לא ישחרר רכב ככה כי ישרף מנוע שאני גיליתי בדרך הביתה, לכן יש לי הרגשה חזקה שלא נעשתה עבודה טובה. זה לא רק על סמך הנדנודי טמ"פ.
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-04-14, 23:11   #9
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
זו לא עבודה קשה לתקן ראש מנוע הכוונה שלי היא שזה לא מדע טילים
צריך ידע וידים לכל העבודות האלה
ממה שאתה רשמת עכשיו זה נשמע שהמוסך לא עשה נסיעת מבחן כי אם היה עושה אז הוא היה עולה על זה
תנקז אוויר מחר ותיראה אם יש אוויר אם יש אוויר אז זה אומר שניכנס ממקום לא ידוע כמו פריצה בראש /אטם ראש או יותר גרוע בלוק סדוק
ותיבדוק את החיבור למד החום מנוע כלומר החוט שלו שהוא שלם ולא חסוף ונוגע בגוף באיזה מקום
עוד בדיקה אתה יכול לפתוח בזהירות את מכסה המים כשהמנוע מונע וליראות אם יש בועות שעולות אם יש בועות אז יש לך אחת מהבעיות שרשמתי מקודם
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-04-14, 16:52   #10
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
אני לא חושב שאתה בכיוון הנכון של גורם התקלה.
בה"פ כתבת " הרכב עבר ראש מנוע לתחושתי העבודה לא תקינה ולראיה בעל המוסך שעשה ראש מוכן לספוג את עלות התיקון שתעשה במוסך אחר. " לא נראה לי שזאת אכן ראיה.
לצערי אני חייב לכתוב לך, שלא נראה לי. יש סיבה אחרת. מה, הוא הודה שהתיקון לא צלח ?. אם כן למה שלא יחזור על התיקון ?. מה לדעתו הבעיה ?.
לגבי התיקון אצלי, לא אוכל לנפק לך חשבונית כי סגרתי את התיק.
לגבי מוסך שייבצע אין לי בעיה. אדבר מחר עם חבר שלי בעל מוסך למכונאות וחשמלאות רכב.
אבל שוב לא נראה לי שהבעיה בראש המנוע.
ועכשיו לטיפ' שעלול לפתור לך את הבעיה. כתבת, "נשפך זרזיף קל של איזה 20 מ"ל".
נסה להוריד שוב את חיישן החום, פתח את מכסה הרדיאטור, מלא נוזל קירור עד הסוף.
הכניס מברג דק יותר מהחיישן לחור, נקה משם את האבנית. נראה לי שהחיישן לא מקבל סירקול ראוי של נוזל הקירור.
דוד.
דוד מוסכים יש לי גם בבאר שבע, יש כמה סבירים אבל אף אחד לא מכיר ונושם פיאט.
כולם מדברים המון זה פשוט מחלה - אפשר לחבר אותם לטורבינה ולהפיק חשמל.

אני מחפש מוסכניק שיתיישב על הכסא נהג ויבין שהקפיצות טמ"פ לא תקינות למרות נעילה בסוף ולא יספר סיפורים שזה בסדר.
יש עוד כמה סימנים חלקם רשמתי למעלה שמי שמכיר פיאט יבין שמשהו לא תקין ונשאר לו רק למצוא מה - אני מצפה ממנו להבין ולהצביע לכל הפחות על הסימנים שאני מבין תוך רבע שעה של סיבוב באוטו.

אם הוא לא מסוגל הוא לא מכונאי פיאט כמו שמכונאי פיאט צריך להיות , הוא סה"כ עוד מוסכניק מיני רבים מדי.

נערך לאחרונה על ידי gibson9655 : 02-04-14 ב 17:21.
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת יוניט מאוורר 2 פינים ליוניט 3 פינים matansab פונטו - טכני 4 23-09-12 11:48
יוניט שעון לחץ שמן אלעד ס 127 - טכני 17 04-08-12 11:28
יוניט מאוור s_nadav פונטו - טכני 18 14-06-09 02:50
יוניט שמן מזייפת פורום הגראז' 20 22-01-07 19:57
יוניט לחץ שמן פורום הגראז' 2 15-12-06 12:26


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד