![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
אני מעלה השערה תבדוק אותי,
הזרימת אוויר המדוברת מציגה את האוויר שנכנס לצילינדר? אם כן בדוק כמה אוויר דורש המנוע לפי היצרן (יחס אויר דלק לבעירה רצויה) אולי הזרימת אוויר (2) לא מתבצעת ואז בעצם התערובת של יחס אויר דלק לא פרופורציונלית וזה גורם תצרוכת דלק גבוהה יותר. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
|
ניוקר, זה בדיוק הכיוון שאני מכוון
העניין הוא שאני עדיין לא יודע מי מודד את זרימת האוויר (שים לב זה לא לחץ אוויר שנמדד ע"י map) ולמה יש שני מדדים - אחד יש לו יצוג והשני מאופס. לגבי יחס דלק אוויר - יש גרף גנרי שמייצג את זה היחס הזה מול הממתח של החיישן ואפשר לראות שנמצאים בתוך תערובת עשירה : http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm אז בינתיים המדד הזה air flow rate (2 - קריטי להבין אם הוא רלוונטי ומי מודד אותו. בערב אני אתחבר למחשב רכב של אבא שלי ויהיה לי יחוס טוב למספרים. נערך לאחרונה על ידי gibson9655 : 14-03-14 ב 17:06. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
לפי התמונה של fuel injection feedback loop
אחרי שתתחבר למחשב של אבא אם תיראה שם קריאה לגבי חיישן 2 יש מצב שהחיישן שאצלך אחרי הממיר דורש החלפה ד"א רק עכשיו גיליתי שחיישן למדה זה בעצם חיישן אוויר אז בהחלט יש לפונטו ספייס שניים לעומת הדור ראשון שהיו מצויידים רק ב 1 בגלל שאצלי יש ממיר של דור ראשון ויש לי רק חיישן למדה 1 אני יכול להעיד שהרכב עושה בבין עירוני 1:15 עירוני בלבד 1:12\12.5 וזה נתונים של מחשב רכב להכניס משהו יותר מדוייק אז טנק נגמר אצלי אחרי כ 650 ק"מ אבל רוב הנסיעות שלי זה בינעירוני. (אז בסביבות ה 1:14) **הפונטו שלי 8V |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
|
החיישן שמצולם זה החיישן חמצן האחורי (post-cat - אחרי ממיר קטליטי)
במנועים גדולים יותר (כמו באלפא רומיאו) יש שלושה חיישנים , שניים קדמיים לפני הממיר ואחד אחרי. דווקא אני לא חושד בו (ואיננו אחראי על מדידת זרימת אוויר) , בפלט ששהעתקתי הוא נראה עובד טוב : lambda 1 status post-cat: active lambda sensor 1 status (post-cat): closed loop |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
עזוב, אני עושה סלט בגלל חוסר ידע.
מצד שני אין לי מושג למה יש גם את Airflow rate (2)I |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
|
טוב לזה לא ציפיתי.
התחברתי לשני פונטו נוספים היום (אחת של אחותי אחת של ההורים) והנתונים אצלם קרובים עד זהים לשלי. הממתח חיישן מעל 0.625 וולט , האינטגרטור סביב 0.52. ברכב של ההורים 2003 מנוע זהה לשלי ה2 air flow rate מאופס הרכב של אחותי 2004 דיינמיק ף מנוע זהה לשלי - air flow rate 2 לא מאופס ועוקב אחרי air flow rate הראשון. זה ממש מפתיע כי באמת חשבתי שאני מבין את המשמעות של הפרמטרים - לפחות אילו של החיישן חמצן. רק לפרוטוקול על 42 ליטר עשיתי פחות מ400 ק"מ (עירוני בלבד) - התצוגה מורה על 10.6 קמ לליטר. אחותי שלוחצת בסדרי גודל יותר ממה שאני (לא) לוחץ - אצלה מופיע 13.5. אצל ההורים שנוהגים בדעינות כמוני התצוגה מורה 12.3 ק"מ לליטר. ידוע שהתצוגה לא אמינה ומשקפת תצרוכת טובה יותר מבפועל - אבל זה רק לשם היחוס , כולם נוסעים בעיקר עירוני. עכשיו אני לוקח צעד אחורה. ואני מניח שכל המערכת מכויילת וכל החיישנים מתפקדים כמו שצריך היות ואין רישום של קודי תקלה ובהשוואה למכוניות אחרות שבהן תצרוכת הדלק הגיונית יותר - הפרמטרים בדיאגנוסטיקה זהים. מה בזה שעשו ראש מנוע יכול להביא לתצרוכת דלק שגדלה לפחות ב15-20 אחוז. (אפשר להניח שהמשקל ברכבים זהה , אין מטען , לחץ אוויר בצמיגים קפדני.) האם תא הבעירה נגיד עקב אטם ראש עבה מדי יכול לגדול בכזה נפח ? סיבה אחרת ? נערך לאחרונה על ידי gibson9655 : 15-03-14 ב 02:25. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
כן, עקב אטם ראש עבה מדי יכול לגדול בכזה נפח. וגם השחזת הראש מעבר למידה יגרום למנוע להתאמץ יותר, ויצרוך יותר דלק. בזמן שכל החיישנים מתפקדים כמו שצריך, והיות ואין רישום של קודי תקלה. מה שקובע את ההבדלים הם: א. מס' הק"מ. ב. הקומפרסיה. ג. שחיקת הצילינדרים. ד. אטימת השסתומים. ה. ההבדל בזמן בין הטיפול, פלגים מסבן אוויר יכו'. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
|
תודה דוד אני מנסה להבין סעיף סעיף שרשמת , נגיד שאני מבודד את הבעיה ככה שכל סעיף הוא האחראי הבלעדי לבעיה.
1. אטם ראש עבה מדי : מנוע כדי שיצרוך יותר נגיד 20 אחוז , אז לפי נפח של גליל (צילינדר) פאי * קוטר * גובה * 1.2 הקוטר זהה ולכן הגובה צריך לגדול ב20 אחוז. 20 אחוז בגובה תוספת יחסית לאטם הקודם אחרי השחזה של הראש זה המון המון גובה. אתה אומר שזה נשמע לך הגיוני ? (לי אין מושג) 2. אטם ראש דק \ השחזה עודפת מדי - תקטין את נפח הצילינדר , למה שתצרוכת הדלק תגדל ? 3. קומפרסיה \ שחיקת רינגים - הייתי אמור לראות גם אכילת שמן - לא נאכל שמן. יציב כמו מגדל אייפל על הפס העליון. - ק"מ - שקול לקומפרסיה , לא ? 4. אטימת שסתומים שקול לאיבוד קומפרסיה , רק שפה הייתי מצפה לקבל אינדיקציה על תערובת לא מאוזנת עשירה (שסתומי יניקה) או עניה (שסתומי פליטה) , לא ? 5. פלאגים ופולטר אוויר חדשים. נערך לאחרונה על ידי gibson9655 : 16-03-14 ב 09:35. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: punto spice 01
הודעות: 117
|
[quote=Nuker;127486]
וזה נתונים של מחשב רכב להכניס משהו יותר מדוייק אז טנק נגמר אצלי אחרי כ 650 ק"מ אבל רוב הנסיעות שלי זה בינעירוני. (אז בסביבות ה 1:14)] אתם באמת מגיעים ל 650 קמ? כל נסיעה? זאת אוצרת שממשיכים בנסיעה מספר קילומטרים נכבד אחרי הידלקות הנורה שמשאירה כעשרה ליטרים אחרונים...אני תמיד מתדלק ברבע מכל לאחר נסועה של 520-530 קמ |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
צטט:
אבל אחרי שהנורה נדלקת יש לך עוד 100 ק"מ בכיף בממצוע אחרי 600 אני מתדלק נכנס 44 ליטר הטנק 47 אם אני זוכר נכון אבל לא לקחת סיכונים כי אם נגיד הרכב בעליה אז הוא יכול להכבות למרות שיש לו עוד 1-3 ליטר. אצלי אם החץ בתוך הריבוע האדום זהו תדחוף את הרכב אז אני מתדלק לפני או כשזה מתחיל להיות חופף אבל אני לא רץ לתדלק איך שהנורה נדלקת. (שוב תלוי בנסועה שלך אם הרוב עירוני לגיטימי כמו שאתה מתדלק) |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| תוכנת דיאגנוסטיקה לפונטו | vladi_mi | פונטו - טכני | 22 | 15-03-13 13:25 |
| כבל דיאגנוסטיקה לאבחון תקלות | forum770 | פונטו - טכני | 6 | 30-03-12 00:38 |
| 2 שאלות בקשר לחום מנוע וכבל דיאגנוסטיקה | liorkin | פונטו - טכני | 1 | 09-01-12 22:51 |
| כתבה מהבוקר במוסף ממון על סמל"ת | Ron_Dadon | פיאט כללי | 4 | 28-05-09 02:46 |
| תוצאות דיאגנוסטיקה hgt | yaniv hgt | פונטו - טכני | 2 | 04-06-08 16:54 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד