מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   דיאגנוסטיקה מהבוקר שאלות בעקבות (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17561)

gibson9655 13-03-14 15:47

דיאגנוסטיקה מהבוקר שאלות בעקבות
 
שלום לכולם ,
צריכת הדלק אצלי היא לטעמי מעט גבוהה (1:10 - 1:11 בעיר) בהנחה ונסיעה מאד רגועה וללא מזגן. נוסע עד שניים.

השאלות הן כאלו : (אני לפני חפירה ברשת בלחפש תשובות מקווה לחסוך את זה)

בפונטו 16V 2002 יש חיישן זרימת אוויר MAF ? כמה חיישנים כאלה והיכן ממוקמים ?
כי אני רואה air flow rate(2) = 0
מה מסמל המונח lambda sensor 1 integrator , האם זה אותו למבדה מהטסטים ? אני מקווה שלא , לקחתי דגימות שלו לאורך זמן והוא נע סביב 0.53


תודה

davidmzr 13-03-14 19:59

בפונטו 16V 2002 אין חיישן זרימת אוויר MAF. יש חיישן map אחד.
חיישן MAP תקול הוא אחד הגורמים העשויים לגרום לתצרוכת דלק גבוהה.
החיישן מודד את הלחץ השורר בסעפת היניקה. אם הוא "אומר" למחשב שהלחץ גבוה מידי, המחשב מעשיר את יחס התערובת ע"י הזרמת יותר דלק וההפך.. ("יותר דלק" היא פונקציה של יותר זמן הזרקה)
מצב זה יפייח את הפלגים, או לחילופין (ההפך) התאוצה תהיה חלשה.
לא ברור מה זה, "האם זה אותו למבדה מהטסטים ?"
דוד.

רפי לין 13-03-14 20:10

MAP SENSOR
 
וחיישן לחץ אויר היניקה מכיל בתוכו גם חיישן טמפרטורת האויר, כך שהוא משדר למחשב ניהול המנוע 2 נתונים, של לחץ אויר היניקה והטמפרטורה שלו.
בברכה - רפי לין

gibson9655 13-03-14 23:06

כוונתי באותו למבדה מהטסטים היא בבדיקת 4 גזים , למדה צריכה להיות 1 עגול.
יש איזה שהוא פרמטר בתוכנה הזו שנקרא למבדה סנסור אינטגרטור , לא ברור לי מה הוא מייצג ומה צריך להיות ערכו , אצלי הוא סביב 0.53 ואין לי תחושה טובה לגבי זה. (מנוע חם סלד הרצה)

יש שני פרמטרים של air flow rate (קצב זרימת אוויר) לא ברור לי איזה חיישן מודד אותם.
אחד עולה עם פתיחת מצערת שני תקוע על 0

מה אתם אומרים ?

עוד שאלה , איך נשמע חור באגזוז ?

gibson9655 14-03-14 02:04

יש לנו אנשי דיאגנוסטיקה בפורום ?

בינתיים אחרי חקירות אינסופיות ברשת כבר יש לי יותר מידע אבל אני לא רוצה לשתף בינתיים כדי לא להשפיע על המחשבה.
אמשיך מחר לחקור את הנושא (במגבלות הזמן המוקצב ע"י האשה) רק אציין שהתחושה שלי היתה כנראה מוצדקת והתערובת עשירה.

עכשיו אני שובר את הראש מה הסיבה ומה התוצאה , האם התערובת עשירה כי היא מועשרת בגלל תיקון שגוי עקב אינדיקציה שגויה או שהיא מועשרת בגלל תקלה (מזרק משתין לדוגמא) והמחשב מנסה לצמצם את העשרתה.

אין בעיות אחרות האוטו סוחב מצויין, לא חותך, לא מקרטע, כלום.
כן עבר ראש מנוע.
כן למרות החלפת טרמוסטט למקורי (וחיישן טמפ מי קירור ללא מקורי) יש עדיין נדנודי טמ"פ עד התכנסות לטמ"פ עבודה יציבה.

עדיין מחפש תשובה לזה
"יש שני פרמטרים של air flow rate (קצב זרימת אוויר) לא ברור לי איזה חיישן מודד אותם.
אחד עולה עם פתיחת מצערת שני תקוע על 0
"

gibson9655 14-03-14 13:30

טוב ממשיכים (יש מצב שאני מדבר עם עצמי :grin:)


Air flow rate: 8.2 kg/h
Airflow rate (2): 0.0 kg/h
Vehicle speed: 0.0km/h
After-cat sensor signal: 0.659 v
Lambda sensor 1 integrator: 0.51445
throttle opening: 4.65%
throttle learn results: correct
lambda 1 heater pre-cat: active
lambda 1 status post-cat: active
lambda sensor 1 status (pre-cat): closed loop
lambda sensor 1 status (post-cat): closed loop



אפשר לראות שהמתח מוצא של החיישן חמצן אחרי הממיר גבוה מאד (אמור להיות איזור 0.475 וולט) ומעיד על תערובת עשירה.
אינטגרטור למעשה זה התיקון יחס אוויר דלק - ביחס לטבלאות רשומות בזכרון. לא טוב.



טוב - מי שמכיר\יש לו ניסיון מוזמן לירות.
- החיישני חמצן נראים תקינים היות והם כן סוגרים חוג.
- פרמטר 2 לזרימת אוויר = 0. לא מבין עדיין מה זה.
- תופעה לא מוסברת ואני גם רואה את זה על המחשב זה נדנוד טמ"פ סביב 83 מעלות - המנעו מגיע ל83 מעלות וחוזר ל78 ככה 5, 6 פעמים ואז הוא נוסק ועולה ומתייצב ונשאר שם.
- התחושה שלי - משהו בראש מנוע שבוצע לא נעשה בצורה תקינה והמחשב מנסה לפצות על זה , לציין שאין איבוד מים ואין שום קודי תקלה. רק אכילת דלק יחסית גבוהה.

Nuker 14-03-14 16:38

אני מעלה השערה תבדוק אותי,

הזרימת אוויר המדוברת מציגה את האוויר שנכנס לצילינדר?
אם כן בדוק כמה אוויר דורש המנוע לפי היצרן (יחס אויר דלק לבעירה רצויה)
אולי הזרימת אוויר (2) לא מתבצעת ואז בעצם התערובת של יחס אויר דלק לא פרופורציונלית וזה גורם תצרוכת דלק גבוהה יותר.

gibson9655 14-03-14 17:04

ניוקר, זה בדיוק הכיוון שאני מכוון
העניין הוא שאני עדיין לא יודע מי מודד את זרימת האוויר (שים לב זה לא לחץ אוויר שנמדד ע"י map)
ולמה יש שני מדדים - אחד יש לו יצוג והשני מאופס.
לגבי יחס דלק אוויר - יש גרף גנרי שמייצג את זה היחס הזה מול הממתח של החיישן ואפשר לראות שנמצאים בתוך תערובת עשירה :

http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm


אז בינתיים המדד הזה air flow rate (2 - קריטי להבין אם הוא רלוונטי ומי מודד אותו.
בערב אני אתחבר למחשב רכב של אבא שלי ויהיה לי יחוס טוב למספרים.

Nuker 14-03-14 18:06

לפי התמונה של fuel injection feedback loop
אחרי שתתחבר למחשב של אבא אם תיראה שם קריאה לגבי חיישן 2 יש מצב שהחיישן שאצלך אחרי הממיר דורש החלפה
ד"א רק עכשיו גיליתי שחיישן למדה זה בעצם חיישן אוויר :oops:
אז בהחלט יש לפונטו ספייס שניים לעומת הדור ראשון שהיו מצויידים רק ב 1

בגלל שאצלי יש ממיר של דור ראשון ויש לי רק חיישן למדה 1 אני יכול להעיד שהרכב עושה בבין עירוני 1:15 עירוני בלבד 1:12\12.5

וזה נתונים של מחשב רכב להכניס משהו יותר מדוייק אז טנק נגמר אצלי אחרי כ 650 ק"מ אבל רוב הנסיעות שלי זה בינעירוני. (אז בסביבות ה 1:14) **הפונטו שלי 8V

http://www.fiatforum.com/attachment....p;d=1183448551

gibson9655 14-03-14 18:12

החיישן שמצולם זה החיישן חמצן האחורי (post-cat - אחרי ממיר קטליטי)
במנועים גדולים יותר (כמו באלפא רומיאו) יש שלושה חיישנים , שניים קדמיים לפני הממיר ואחד אחרי.

דווקא אני לא חושד בו (ואיננו אחראי על מדידת זרימת אוויר) , בפלט ששהעתקתי הוא נראה עובד טוב :

lambda 1 status post-cat: active
lambda sensor 1 status (post-cat): closed loop


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:01.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©