מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

צמד חמד


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 29-03-13, 11:56   #1
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30 צפה בהודעה
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
ננסה במילים יותר פשוטות..

דיסק המצמד מורכב מפח מתכת עגול עליה ממוסמרים רפידות חיכוך משני הצדדים, דומות מאוד לאלו של הבלמים.
כמו בבלמים רפידות אלו הולכות ונשחקות ולכן הדיסק במכלול נהיה דק יותר ויותר עם השימוש ברכב.

הפלטה שמורכבת על הדיסק מצמד תפקידה לרתק ולנתק את המצמד מהמנוע והוא עושה זאת בעקרון של מנוף. כאשר לוחצים במרכז הקפיץ של הפלטה (קרי בהונות או שמש) הוא מרחיק את טבעת מתכת כבדה מדיסק ובכך משחרר אותה מהלחיצה אל גלגל התנופה - פעולה שנקראת התרה או ניתוק.
מכוון שהדיסק מצמד נהיה דק יותר ויותר, המהלך של הפלטה הנדרש כדי לשחרר את המצמד משתנה וכמובן נקודת ההפרדה הופכת גבוהה יותר.
המהלך הזה בא לידי ביטוי בגלל הדיסק הדק וקפיץ של הפלטה שהולך ומתרחק מהגלגל תנופה.
בשלב כלשהו של שחיקת מצמד, בהונות הפלטה מקבלות זווית שלא תוכננו לעבוד בה בצורה יעילה ולכן הלחיצה עליהן הופכת קשה וזו אחד מהאינדיקציות למצמד שחוק.

מקווה שכעת הייתי יותר ברור ובכל מקרה אני ממליץ לעיין באיורים ובאנימציות של מערכת המצמד שיש באינטרנט להשלמת התמונה.
GreaseDonkey מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 12:02   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
המצמד (קלאץ') ברכב

קצת על המצמד ברכב כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=607
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 18:26   #3
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
טעות שלי סליחה, לא קראתי נכון את ההסבר שלך הראשון ולכן לא היה נישמע לי הגיוני. הבנתי את הטעות של עצמי בהבנה.
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-03-13, 11:34   #4
whistle
Member
 
האווטאר של whistle
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice Dynamic 16V
הודעות: 33
תודה למגיבים,
אז לפי מה שאני מבין נדרש להחליף קלאצ(פלטה , דיסק ומייסב)?
או שכן יכול להיות משאבה או משהו כזה?
איפה בדיוק אני בודק שמן גיר? מישהו יכול לכוון אותי..
תודה
whistle מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד