מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

למכירה פיאט גרנדה פונטו 2008 אוטומטית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 28-03-13, 19:49   #1
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
כאשר דיסקת החיכוך (דיסק מצמד) דקה כתוצאה משחיקה ובלאי, הבהונות של טס הלחץ יוצאות החוצה יותר ויותר, זווית העבודה שלהם משתנה ולכן הלחיצה עליהם דורשת יותר כוח וזה מורגש בדוושת המצמד.
כאשר הלחיצה הופכת להיות מאוד קשה זה מעיד על מצמד בלוי, אך קיימת אפשרות של מנגנון התרה תפוס ואת זה יש לשלול לפני המחליטים על החלפת מצמד.
GreaseDonkey מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 01:53   #2
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
צטט:
במקור פורסם על ידי GreaseDonkey צפה בהודעה
כאשר דיסקת החיכוך (דיסק מצמד) דקה כתוצאה משחיקה ובלאי, הבהונות של טס הלחץ יוצאות החוצה יותר ויותר, זווית העבודה שלהם משתנה ולכן הלחיצה עליהם דורשת יותר כוח וזה מורגש בדוושת המצמד.
כאשר הלחיצה הופכת להיות מאוד קשה זה מעיד על מצמד בלוי, אך קיימת אפשרות של מנגנון התרה תפוס ואת זה יש לשלול לפני המחליטים על החלפת מצמד.
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 10:04   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מאור, עלי לציין שהפעם, כל מילה שכתב GreaseDonkey נכונה ומקצועית.
הוא לא כתב שמיסב הלחץ נעשה דק יותר משימוש יתר. אלא "דיסק מצמד".
שאלת "למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים"
הגיוני ביותר. משום שכאשר הפלטה הלוחצת של טס הלחץ נמצאת קדימה יותר, בשל דיסק מצמד שחוק, בהונות הטס יצאו החוצה יותר. והלחיצה על רגלית המצמד, תפריד גבוה יותר.

דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 11:56   #4
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30 צפה בהודעה
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
ננסה במילים יותר פשוטות..

דיסק המצמד מורכב מפח מתכת עגול עליה ממוסמרים רפידות חיכוך משני הצדדים, דומות מאוד לאלו של הבלמים.
כמו בבלמים רפידות אלו הולכות ונשחקות ולכן הדיסק במכלול נהיה דק יותר ויותר עם השימוש ברכב.

הפלטה שמורכבת על הדיסק מצמד תפקידה לרתק ולנתק את המצמד מהמנוע והוא עושה זאת בעקרון של מנוף. כאשר לוחצים במרכז הקפיץ של הפלטה (קרי בהונות או שמש) הוא מרחיק את טבעת מתכת כבדה מדיסק ובכך משחרר אותה מהלחיצה אל גלגל התנופה - פעולה שנקראת התרה או ניתוק.
מכוון שהדיסק מצמד נהיה דק יותר ויותר, המהלך של הפלטה הנדרש כדי לשחרר את המצמד משתנה וכמובן נקודת ההפרדה הופכת גבוהה יותר.
המהלך הזה בא לידי ביטוי בגלל הדיסק הדק וקפיץ של הפלטה שהולך ומתרחק מהגלגל תנופה.
בשלב כלשהו של שחיקת מצמד, בהונות הפלטה מקבלות זווית שלא תוכננו לעבוד בה בצורה יעילה ולכן הלחיצה עליהן הופכת קשה וזו אחד מהאינדיקציות למצמד שחוק.

מקווה שכעת הייתי יותר ברור ובכל מקרה אני ממליץ לעיין באיורים ובאנימציות של מערכת המצמד שיש באינטרנט להשלמת התמונה.
GreaseDonkey מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 12:02   #5
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
המצמד (קלאץ') ברכב

קצת על המצמד ברכב כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=607
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-13, 18:26   #6
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
טעות שלי סליחה, לא קראתי נכון את ההסבר שלך הראשון ולכן לא היה נישמע לי הגיוני. הבנתי את הטעות של עצמי בהבנה.
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-03-13, 11:34   #7
whistle
Member
 
האווטאר של whistle
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice Dynamic 16V
הודעות: 33
תודה למגיבים,
אז לפי מה שאני מבין נדרש להחליף קלאצ(פלטה , דיסק ומייסב)?
או שכן יכול להיות משאבה או משהו כזה?
איפה בדיוק אני בודק שמן גיר? מישהו יכול לכוון אותי..
תודה
whistle מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד