![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
חלקי חילוף
*הערה- יש לבדוק בספר רכב מהי המלצת היצרן לגבי החלפים במדוייק בהתאם לדגם. כשקונים בחנות המוכר ידע בדיוק מה החלק המתאים לפי מס' הרכב. מחירים מעודכנים ותמונות בהמשך השרשור. 1. שיפוץ ראש מנוע במכון לשיפוץ ראשים הכולל ניקוי בחומצה, מילוי מעברים שנאכלו, יישור, החלפת גומיות שסתומים, החלפת מחז"ש בקאמשפט וכיוון שסתומים (כ-450ש"ח). לידע כללי- מרווח שסתומים- בדגם מנוע עם הזרקה חד נקודתית (מזרק אחד בסעפת יניקה) 0.40מ"מ יניקה (+- 0.05מ"מ), 0.50מ"מ פליטה (+- 0.05מ"מ). ובמנוע עם הזרקה רב נקודתית (ארבעה מזרקים) 0.40מ"מ יניקה (+- 0.05מ"מ), 0.45מ"מ פליטה (+- 0.05מ"מ). מפרקים את ראש המנוע שלם, מוסרים למכון ראשים את הראש וסט אטמים חדש והם מבצעים הכל כולל כיוון. יש אפשרות להשחיז שסתומים, להחליף ג.שסתומים ולכוון לבד (אם יש כלים מתאימים) ולמסור את הראש למילוי או/ויישור בלבד כ-150ש"ח. 2. סט ברגי ראש המנוע הם מסוג TTY יש לשקול האם להחליף או להשתמש שוב מאחר והם נמתחים בשימוש ראשוני (כ-110ש"ח). 3. סט אטמים איכותי לראש מנוע של Victor Reinz, Elring, Takoma או מקורי פיאט הכולל: אטמים לראש מנוע, לסעפת יניקה, לסעפת פליטה, למכסה שסתומים, לתרמוסטט, גומיות שסתומים, O-ring לבית סלילי הצתה ומחז"ש לקאמשפט. 4. וסת טמפרטורה (תרמוסטט) רצוי להחליף, אך אפשר לבדוק תקינות הישן בעזרת קומקום ומד חום ולהשתמש שוב. 5. בנדים (חבקים) נירוסטה לצינורות מערכת הקירור בהתאם לגדלים השונים במידה והישנים החלידו. 6. רצועת תיזמון עם מותחן. לבדוק אם הרצועה הקיימת סדוקה או בלויה, אפשר להחליף בהזדמנות זו וחובה כל 60K ק"מ, אע"פ שמדובר במנוע מדגם Fire בו אין חשש למפגש שסתום ובוכנה במקרה שהרצועה נקרעת. 7. סט מצתים מקורי או Champion RC9YCC מרווח 0.9מ"מ מתאים לפונטו 8 שסתומים. Champion RA4HCC מרווח 0.8מ"מ, מתאים לפונטו 16 שסתומים. 8. כ- 3.5 ליטר שמן מנוע חצי סינטטי 40 – w 15, לרוב צמיגות השמנים הנמכרים היא 40 – w 10 (מומלץ יצרן טוב). 9. מסנן שמן. (מומלץ מקורי או Champion F107) 10. סה"כ נוזל במערכת הקירור 4.6 ליטר- 2 ליטר נוזל קירור מרוכז (פאראפלו), בנוסף 2.6 ליטר מים מזוקקים כדי למהול עם הנוזל המרוכז (כ- 50% נוזל מרוכז עם 50% מים מזוקקים, לקרוא את ההוראות ע"ג הפחית). 11. מסנן אוויר דגמי 60: U647 Champion. דגמי 75, 85 וספורט: U649 Champion (רק אם הגיע הזמן להחליף). 12. מסנן דלק L225 Champion מתאים לפונטו 1108/1242 (מודל אוקטובר 95 ועד 99). מסנן דלק L213 Champion מתאים לפונטו 60 (או L203 לדגם 75) 1242 עד מודל ספטמבר 95) (רק אם הגיע הזמן להחליף). פירוק *הערה- עדכון תמונות בהמשך השרשור. *פירוק והרכבה כולל כיוונים ייעשו על מנוע קר בלבד. 1. הכן את כלי העבודה, קופסאות/שקיות לברגים ולחלקים שונים, סמרטוטים. 2. רצוי להיעזר בפנקס ולהכין רשימות סדר פירוק/הרכבה, מידות, כיוונים והערות. 3. אפשר לסמן בעזרת מדבקות /חבקונים את הצינורות, כבלים, חלקים וכו' לפני הפירוק כדי לא להסתבך בהרכבה. 4. כבה את המנוע, רצוי להוציא מפתח מהסוויץ'. 5. בדוק שבלם היד משוך והכנס להילוך סרק, רצוי גם להכניס מעצורי עץ בגלגלים האחוריים. 6. הגבהת הרכב בעזרת המגבה (ג'ק) והצב את הגלגלים הקדמיים על זוג בוקים (סטנד מוסך), לא להעמיד רק על הג'ק (נדרש רק אם רוצים להחליף רצועת תיזמון). 7. פירוק חבקי כבלי מצבר. 8. ריקון נוזל הקירור למיכל/בקבוק ע"י פתיחת פקק הרדיאטור/מיכל העיבוי ופתיחת בנד (חבק) המתכת בצינור העבה שבחלקו התחתון של הרדיאטור בעזרת מברג שטוח (אזהרה! החומר רעיל לבני אדם ובעלי חיים- שימו לב! ילדים קטנים וחיות מחמד עלולים להמשך לריח המתוק). 9. רוקן את שמן המנוע הישן למכל ריק ע"י פתיחת בורג האלן (מידה 12מ"מ) באגן השמן, לאחר שכל השמן התרוקן, סגור חזרה את בורג האלן (מומנט 10nm). פתח את מסנן השמן הישן, הרכב מסנן שמן חדש, מרח מעט שמן על גומיית המסנן וסגור ביד (את השמן הישן אפשר למסור למוסך, אולי רצוי לא למוסך המטפל ברכב כדי להימנע מאי נעימות.. מה דעתכם?). 10. פירוק חיבור צינור אגזוז לסעפת פליטה שלושה אומים 13מ"מ ופירוק האטם. קשירת צינור האגזוז כדי למנוע עומס על הצינור הגמיש שבאגזוז (רצוי לסתום פתחים שלא יכנס לכלוך או עכבר.. ![]() 11. פירוק בית מסנן האוויר- חלק קדמי (שני קליפסים) ואחורי (שני ברגים 10מ"מ). פירוק חבק פלסטיק של צינור כניסת האוויר. חשוב לסגור זמנית את פתחי בית המצערת/סעפת יניקה עם שקית/סמרטוט למנוע כניסת לכלוך). 12. פירוק צינור נשם (עבה) וצינורית נשם (דקה) מחלק אחורי של בית המסנן. 13. מספור סדר מיקום כבלי ההצתה (בעזרת מדבקות או חבקוני סימון משמאל לימין 1-2-3-4). 14. הוצאת כבלי ההצתה מהמצתים, פירוק יחידת סלילי ההצתה ביחד עם כבלי ההצתה שני אומים 10מ"מ ובורג 10מ"מ (אין שום כיוון כלשהו), פירוק המצתים בעזרת ראצ'ט עם מאריך ובוקסה ארוכה 5/8. 15. פירוק התרמוסטט- פירוק חבק מתכת בעזרת מברג שטוח ופירוק התרמוסטט שני ברגים 10מ"מ. 16. פירוק כבל מצערת בעזרת מפתח פתוח אום 13מ"מ (אפשר לסמן מיקום האום לפני פירוק ע"מ להחזיר לכיוון הקודם). 17. פירוק הקונקטור של רגש טמפ' מים ECU (בצד ימין של סעפת היניקה בצבע כחול), ישנו קפיץ אבטחה בצורת ח'. 18. פירוק צינורית וואקום. 19. פירוק הקונקטור של רגש חום מנוע (בצד שמאל של ראש המנוע). 20. פירוק מכסה רצועת תיזמון שני ברגים 10מ"מ בצד הקדמי של המכסה (מלפנים), בורג 10מ"מ בצד האחורי של המכסה, פירוק קונקטור TDC מהמגרעת שבמכסה רצועת התיזמון והוצאת המכסה. (קיים עוד בורג אחד הממוקם במרכז המכסה בצידו התחתון, אצלי לא היה). 21. פירוק מכסה שסתומים ארבעה ברגים 10מ"מ והוצאת האטם הישן. 22. פירוק סעפת הפליטה שמונה אומים 12מ"מ והוצאת האטמים. 23. כיוון תיזמון (לפני פירוק רצועה) יש לכוון תחילה את התיזמון, יש שלושה מקומות עם סימונים (חריצים) שחייבים להיות מכוונים (ג.תנופה, גלגל גל הארכובה וגל הזיזים). כיוון ראשון: TDC (נקודה מתה עליונה), כלומר בוכנה בצילינדר מס' 1 (הקרוב לטיימינג) צריכה להיות בנקודה הכי עליונה (בין פעולת דחיסה לעבודה). הכיוון נעשה ע"י פתיחת מכסה גומי קטן הנמצא בגוף הגיר מעל גלגל התנופה (על-יד התרמוסטט). סיבוב גל הארכובה בעזרת ראצ'ט עם בוקסה 13מ"מ (קל יותר ללא מצתים) ע"מ לכוון את התיזמון כך שהחריץ שבגלגל התנופה ייתיישר עם סימן קו האפס (משולש המתכת הגדול מביניהם). כשזה מכוון, הסימון (החריץ) שבגלגל גל הארכובה (צד הטיימינג) כבר יהיה מכוון אף הוא מכיוון שגלגל התנופה נמצא על אותו הגל. (הסימון שבגלגל גל הארכובה ייתיישר עם הסימון על בלוק המנוע, שעה 10), כלומר אפשר לכוון TDC או מגלגל התנופה או מגלגל גל הארכובה. כיוון שני: החריץ (הסימון) שבגלגל גל הזיזים צריך להתיישר עם החריץ שבצד ראש המנוע (צד שמאל אחורי של הראש, שעה 9). 24. כשהכל מכוון רצוי בנוסף, לסמן עם טיפקס על הגלגלים, הראש, הבלוק ועל הרצועה ולוודא סימון חץ של כיוון סיבוב הרצועה. בכיוון טיימינג כשאין רצועה יש לסובב את גל הארכובה או גל הזיזים בזהירות כדי למנוע מפגש שסתום עם בוכנה (בפונטו 8 שסתומים זה מנוע Fire). אני קשרתי את הרצועה מכיוון שאני לא מחליף אותה כעת. להחלפת הרצועה יש לשחרר את הבורג העליון בתושבת האלטרנטור בורג 16מ"מ ואת הבורג התחתון ודחיפת האלטרנטור לפנים ע"מ לשחרר את הרצועה. שחרר גם את רצועת המדחס והוצא את הפולי (גלגלת רצועת האביזרים) שלושה ברגים. 25. שחרור חלקי של ברגי סעפת יניקה שישה אומים 12מ"מ ובורג 13מ"מ. לשחרור הברגים האחוריים בסעפת יניקה יש להיעזר במפתח רינג (רצוי רינג ראצ'ט) ו-/או בראצ'ט קטן (הינע 1/4) עם מאריך מאחר והגישה אליהם לא כל-כך נוחה (פירוק יתר הברגים יעשה לאחר הזזת הראש בהמשך). 26. פירוק עשרת ברגי ראש המנוע 13מ"מ בעזרת ידית כח עם מאריך כדי להגביה את הידית מעל דפנות הראש. בוקסה ארוכה עבה לא תתאים למשימה בגלל צינורית השמן המגבילה את הגישה. לפתוח לפי סדר רצף פתיחה ורבע סיבוב (90 מעלות) בכל שלב. סדר פתיחה (ברגי ראש המנוע שלוש וארבע לפי סדר פתיחה הם בצד של הטיימינג). שורת ברגי ראש המנוע בצד סעפת היניקה: אחד-שש-תשע-חמש-שלוש שורת ברגי ראש המנוע בצד סעפת הפליטה: שתיים-שבע-עשר-שמונה-ארבע סימון הברגים לפי סדר מיקום מקורי. (נוכחתי לדעת שעם בוקסה 13מ"מ יש קצת חופש, אך עם בוקסה 1/2 מתאים בול). 27. פירוק ראש המנוע ע"י נענוע קל (בזהירות שלא לפצוע את משטחי האטימה שבין הראש לבלוק), הכנסת בד כלשהו בכמה שכבות בין המשטחים ומשיכת הראש לפנים, המשך פתיחת ברגי סעפת יניקה ופירוק ראש המנוע (רצוי לסתום פתחים עם ניילון/סמרטוטים למניעת כניסת לכלוך). * אם צריך להחליף מחזיר שמן (מחז"ש) שדולף בגל הארכובה (צד רצועת התזמון), הכנס מברג שטוח רחב לשיניים שבין גלגל התנופה והסטרטר כדי שגל הארכובה לא יזוז. שחרר את בורג הגל והוצא את גלגל גל הארכובה. הוצא את המחז"ש ע"י נעיצה של חולץ מחז"ש בגוף המחז"ש או בעזרת דוקרן והוצא אותו (זהירות על בית המחז"ש והגל). נקה היטב את הבית והגל, לפף סיבוב אחד של סרט בידוד (איזולירבנד) בקצה הגל ומרח בשמן, טבול את המחז"ש בשמן והכנס אותו ישר ככל האפשר לבית כששפתי האטימה פונות פנימה (אפשר להיעזר בלוח עץ, בוקסה גדולה וכו'). הסר את סרט הבידוד, הרכב את גלגל גל הארכובה, סגור את הבורג במומנט 100nm והוצא את המברג משיני גלגל התנופה. נערך לאחרונה על ידי mechtech : 26-10-12 ב 11:24. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
פונטו ידני מודל 2000 יד 3 למכירה [עם ראש מנוע] | אברג'ל ד | מכירה | 0 | 07-04-11 15:30 |
פונטו 60 SX מודל 2000 - מזגן | davidka | פונטו - טכני | 12 | 09-11-10 18:02 |
פונטו 55 מודל 2000 | moshe333 | מכירה | 2 | 14-08-09 01:44 |
פיתרון לבלוק סדוק פונטו מודל 2000 | yair068 | פונטו - טכני | 2 | 19-12-08 19:49 |
למכירה פיאט פונטו מודל 2000 | מכירה | 0 | 08-11-05 00:39 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד