Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ראשון לציון מערב, קרוב לים
הגלגלים שלי: minichamp, maisto, burago
הודעות: 68
|
בעיית התחממות, מאורר פועל לסירוגין [ פונטו 98 1.2]
שלום לכולם. סליחה על האורך של ההודעה.
כבר זמן מה ישנה בעיה ברכב: הרכב פשוט מתחמם ומגיע כמעט לקו האדום. בתחילה ראיתי שהמאווררים לא נכנסים לפעולה, ולכן שיערתי שמדובר או ביוניט או בנגד מהירויות. עשיתי קיצור וגישור על הנגד והיוניט, ונמצא שמהירות 1 פועלת וגם מהירות 2 פועלת, כלומר החשד נפל על היוניט. בינתיים הרכב התחמם לו לסירוגין, לפעמים בפקק עם מזגן או בלי מזגן הרכב לא התחמם, ולפעמים התחמם, ולפעמים בנסיעה בכביש מהיר עם מזגן וללא מזגן התחמם או שלא התחמם. כלומר תופעה משונה לחלוטין.
לפני כשבוע החלפתי ליוניט מקורי, הכל היה טוב ויפה, בוצע ניקוז אוויר, ובאמת הרכב לא התחמם יותר, עד הנסיעה אתמול. אתמול (בצהריים, היה מזג אוויר יחסית חם) נסעתי מחוץ לעיר עם מזגן, נסיעה בכביש מהיר הכל טוב ויפה, המחוג יושב לו קצת מתחת לחצי, התחיל פקק, המחוג התחיל לעלות קצת מעל החצי ואני רואה שהוונטה לא נכנסת לפעולה, עבר עוד טיפה את החצי (המחוג עדיין לא הגיע לאזור של שעה 11) והטמפ' התחילה קצת לרדת ונעצרה על החצי (כנראה הוונטה נכנסה לפעולה, וזו נסיעה עם מזגן פועל). לאחר מכן שוב נסיעה מהירה (הפקק השתחרר) ושוב החום על החצי. אמרתי ניחא, קצת עלה לא נורא.
בדרך חזרה (נסיעה בלילה, היה יחסית קריר כבר בחוץ), נסעתי בסביבות 140 -130 (קמ" ליממה) עם מזגן ופתאום הרכב מתחמם לו. המחוג כבר מגיע לאזור שעה 11, ומתייצב לו שם, לסירוגין עולה מעט ויורד מעט, אבל נשאר בצורה יציבה בשעה 11 (כלומר מעל החצי), כיביתי מזגן, שום דבר לא השתנה, עדיין המנוע חם יותר מדי. נכנסתי לתוך העיר, כנ"ל, החום עדיין בשעה 11, אני מגיע הביתה, מנוע בסרק, ואני קולט שהרכב מתחיל להתחמם הלאה כבר ממש לקראת הקו האדום, והוונטה עדיין לא נכנסת לפעולה (רק כשהפעלתי מזגן היא נכנסה לפעולה). דוממתי מנוע ונתתי לרכב להתקרר (הוונטה פעלה עד שהמנוע התקרר).
בקיצור: הבעיה היא כזו: הוונטות לפעמים נכנסות בדיוק בזמן (כששעון החום נמצא על החצי), ולפעמים לא נכנסות בכלל או נכנסות באיחור משמעותי מאוד. בנסיעה בתוך העיר עם מזגן ללא מזגן, בפקקים וללא פקקים, לא שמתי לב בכלל להתחממות והכל עבד פיקס. הבעיה החלה כאמור אתמול.
יש לציין כי התרמוסטט הוחלף (לא היה קיים קודם לכן) לפני כחצי שנה, לתרמוסטט מקורי. יוניט כאמור הוחלף לפני שבוע גם כן ליוניט מקורי.
אין לי כבר מושג מה יכולה להיות הבעיה, מדוע הוונטה נכנסת לפעולה מאוחר ולפעמים בכלל לא נכנסת לפעולה? מה עוד אפשר לבדוק? משאבת מים? רדיאטור סתום? יכול להיות ששעון החום מזייף?
הרכב הוא: פיאט פונטו 98, HSD 75, מזגן מקורי.
עדכון: עדכון קטן: פירקתי את נגד המהירויות, מדדתי התנגדות בין שני הקונקטורים שיושבים כלפי חוץ (כלומר החוצה מהוונטה לכיוון הנוסעים), וההתנגדות היא 0.8 אוהם במקום 0.3 כפי שצריך להיות. הסליל נראה שלם וללא נתקים.
מה יכולה להיות הבעיה?
תודה רבה לעונים, ושוב סליחה על האורך.
|