מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תמונות שלפני ואחרי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

כמה זויות להנצחת תוצאות הפוליש ווקס


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 23-05-11, 22:15   #1
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
התייצות לגבי החלפת משאבת מים בפונטו MK1

שלום חברים, לאחי יש פונטו דור 1, עם מנוע 1.3.
משאבת מים התחילה לנזול, אני מתכנן בסופ"ש להחליף את המשאבה ועל הדרך גם רצועת תיזמון ומותחן. יש לי ידע טכני, יש גם ניסיון לא קטן בעולם הרכבים, אך אף פעם לא החלפתי רצועת תיזמון לבד.
אני רוצה לבצע את ההחלפה בשיטת הטיפקס (לסמן נקודות עם הטיפקס, להוריד רצועה, להחליף משאבה + מותחן, להרכיב רצועה חדשה).
אם יש לכם חומר עזר, טיפים, הסברים, אני מאוד ישמח לשמוע!
אני חושב גם להחליף מחזירי שמן כי יש נזילת שמן באזור.

ממתין לתגובתכם.
תודה.
Lexxxa מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 24-05-11, 11:10   #2
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מצורף סרטוט של הטיימינג והוראות הרכבה.
דוד.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  טיימינג.JPG
צפיות: 785
גודל:  28.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  הוראות.JPG
צפיות: 754
גודל:  34.1 KB  
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-05-11, 11:14   #3
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מה אני לא מאמין LEXXXA לא צריך לסמן כלום יש סימונים ברורים על ראש המנוע
ועל גלגל התנופה
חוץ מזה קטן עליך החלפה כזאת
אני פה
הנה הפרוייקט
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 24-05-11 ב 11:16.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 09:28   #4
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
תודה רבה חברים.

לפי מה שהבנתי יש 3 סימנים:
סימן בגלגל תנופה, סימן בקאמשאפט, סימן בקראנקשאפט.

אז ככה, אני מפרק את המותחן ללא שום סימון, מוריד רצועה, מפרק משאבה, מרכיב משאבה חדשה, מכוון את הסימון בגלגל תנופה לסימן "0" ע"י סיבוב קראנק עם כיוון השעון, בודק שהסימון בקראנקשאפט תואם, מכוון את הקאמפשאפט לפי הסימון. מרכיב רצעוה. מותח את המותחן.

אך בידיוק אני מותח מותחן?
קראתי בהיינס שיש צורך לכוון את הצילנדר הראשון למצב TDC שזה (TOP DEAD CENTER).
לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון?
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  pasek_rozrzadu_mk1_yaboll_31.jpg
צפיות: 894
גודל:  36.5 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  timing belt.JPG
צפיות: 816
גודל:  81.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  timing belt1.JPG
צפיות: 735
גודל:  31.7 KB  

נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 25-05-11 ב 09:54.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 10:12   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מתח לפי התמונה הראשונה, עם מברג עבה. (מסומן בלבן).
בתמונה השניה על הרצועה, היכן שמסומן X באדום, כופף/סובב את הרצועה עד ל90 מעלות, כדי לבדוק אם הרצועה מתוחה נכון.
"לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון?" כן זה נכון.
דוד.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  מברג.JPG
צפיות: 1038
גודל:  82.0 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  X.JPG
צפיות: 1023
גודל:  81.9 KB  
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 10:25   #6
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
תודה רבה דוד. הרצועה מתוחה צריכה לזוז בכיפוף ל90 מעלות ולא יותר, הבנתי נכון ?
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 13:25   #7
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
צטט:
במקור פורסם על ידי Lexxxa צפה בהודעה
אז ככה, אני מפרק את המותחן ללא שום סימון, מוריד רצועה, מפרק משאבה, מרכיב משאבה חדשה, מכוון את הסימון בגלגל תנופה לסימן "0" ע"י סיבוב קראנק עם כיוון השעון, בודק שהסימון בקראנקשאפט תואם, מכוון את הקאמפשאפט לפי הסימון. מרכיב רצעוה. מותח את המותחן.
חלילה וחס !!! ממש לא

עוד לפני שאתה מוריד חגורה ומשחרר/מפרק את המותח - את המכוון את הנקודות לפי הציורים שצורפו כאן .רק לאחר מכן מוריד מותחן ,מוריד חגורה ומחליף משאבה וכל משרצית.
כך בעצם נשמאר לך תזמון , הבוכנה הראשונה נמצאת בנקודה מתה העליונה ולאחר מכן , מבלי לסובב דבר אתה מרכיב את הרצועה החדשה .
דהיינו לא תצטרך לסובב את הקרנק ...איך רצית לסובב אותו , ואם השסתומים היו בזמן זה למטה והבוכנה ( ע"י הסיבובים שלך )הייתה עולה ...הם היו נפגשים הרי ...
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 18:30   #8
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי eliko1976 צפה בהודעה
חלילה וחס !!! ממש לא

עוד לפני שאתה מוריד חגורה ומשחרר/מפרק את המותח - את המכוון את הנקודות לפי הציורים שצורפו כאן .רק לאחר מכן מוריד מותחן ,מוריד חגורה ומחליף משאבה וכל משרצית.
כך בעצם נשמאר לך תזמון , הבוכנה הראשונה נמצאת בנקודה מתה העליונה ולאחר מכן , מבלי לסובב דבר אתה מרכיב את הרצועה החדשה .
דהיינו לא תצטרך לסובב את הקרנק ...איך רצית לסובב אותו , ואם השסתומים היו בזמן זה למטה והבוכנה ( ע"י הסיבובים שלך )הייתה עולה ...הם היו נפגשים הרי ...
צודק. אבל יש מצב שרצועה נקרעת ואינך יכול קודם להעמיד על הסימונים עם הרצועה.
אם כל כך פוחדים עד כדי "חלילה וחס" ממפגש בין בוכנה לשסתום, מה עושים ?.
למעשה אפשר להוריד את הרצועה לא לפי הסימונים, ולהרכיב את החדשה בתנאי שהקרנק והקמשפט לא זזים. לאחר מכן לסובב ולראות אם הסימונים במקום.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.

נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 25-05-11 ב 20:12.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-05-11, 00:04   #9
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
אליקו כתבתי לך אם נפגשים מתנשקים (שסתומים ובוכנות)לא קורה כלום פה הטעות שלך אין נזק לשסתומים במנועי פייר
אם הטיימינג יוצא מכיוון
לגבי מחזירי שמן גם אם תנגע בבורג הקרנק הוא לא יפתח לך
מחזיר שמן קאמשפט בד"כ נוזל ואת זה תראה בזמן הוצאת מכסה טיימינג אם נוזל הייתי מציע לך לפתוח את מכסה שסתומים לבדוק קודם כל את מומנט הסגירה של הקאמשפט בכדי שייה לך נתון של כל ברגי הקמשפט
להוציא את הקמשפט כולל הפולי להחליף מחזיר שמן בקלות ולסגור באותה סגירה שניסית לפני כן

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 26-05-11 ב 00:18.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-05-11, 11:01   #10
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
קח בחשבון שלאחר המתיחה קופצת שן
אני לוקח שן ספר ואז במתיחה היא מתאפסת בדיוק
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
החלפת משאבת דלק שלומי מ פונטו - טכני 3 25-11-10 10:37
פונטו | החלפת משאבת מים + פקק נס קפה Roi b.e פונטו - טכני 33 25-07-09 03:05
ייעוץ לגבי החלפת ברקסים ובולמים בפונטו ספייס 2001 roeys פונטו - טכני 8 03-04-08 17:31
תיקון מערכת קירור : החלפת מיכל עיבוי + החלפת משאבת מים פורום הגראז' 0 07-08-07 17:15
הערכת מחיר החלפת משאבת מים בפונטו ספייס 2001 פורום הגראז' 5 16-03-07 17:01


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד