![]() |
התייצות לגבי החלפת משאבת מים בפונטו MK1
שלום חברים, לאחי יש פונטו דור 1, עם מנוע 1.3.
משאבת מים התחילה לנזול, אני מתכנן בסופ"ש להחליף את המשאבה ועל הדרך גם רצועת תיזמון ומותחן. יש לי ידע טכני, יש גם ניסיון לא קטן בעולם הרכבים, אך אף פעם לא החלפתי רצועת תיזמון לבד. אני רוצה לבצע את ההחלפה בשיטת הטיפקס (לסמן נקודות עם הטיפקס, להוריד רצועה, להחליף משאבה + מותחן, להרכיב רצועה חדשה). אם יש לכם חומר עזר, טיפים, הסברים, אני מאוד ישמח לשמוע! אני חושב גם להחליף מחזירי שמן כי יש נזילת שמן באזור. ממתין לתגובתכם. תודה. |
2 צירוף קובץ(ים)
מצורף סרטוט של הטיימינג והוראות הרכבה.
דוד. |
מה אני לא מאמין LEXXXA לא צריך לסמן כלום יש סימונים ברורים על ראש המנוע
ועל גלגל התנופה חוץ מזה קטן עליך החלפה כזאת אני פה הנה הפרוייקט http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52 |
3 צירוף קובץ(ים)
תודה רבה חברים.
לפי מה שהבנתי יש 3 סימנים: סימן בגלגל תנופה, סימן בקאמשאפט, סימן בקראנקשאפט. אז ככה, אני מפרק את המותחן ללא שום סימון, מוריד רצועה, מפרק משאבה, מרכיב משאבה חדשה, מכוון את הסימון בגלגל תנופה לסימן "0" ע"י סיבוב קראנק עם כיוון השעון, בודק שהסימון בקראנקשאפט תואם, מכוון את הקאמפשאפט לפי הסימון. מרכיב רצעוה. מותח את המותחן. אך בידיוק אני מותח מותחן? קראתי בהיינס שיש צורך לכוון את הצילנדר הראשון למצב TDC שזה (TOP DEAD CENTER). לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון? |
2 צירוף קובץ(ים)
מתח לפי התמונה הראשונה, עם מברג עבה. (מסומן בלבן).
בתמונה השניה על הרצועה, היכן שמסומן X באדום, כופף/סובב את הרצועה עד ל90 מעלות, כדי לבדוק אם הרצועה מתוחה נכון. "לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון?" כן זה נכון. דוד. |
תודה רבה דוד. הרצועה מתוחה צריכה לזוז בכיפוף ל90 מעלות ולא יותר, הבנתי נכון ?
|
כן הבנת נכון.
ייאלה "אשוקל" (באידיש), רוצים לשמוע את המנוע עובד. :) דוד. |
קח בחשבון שלאחר המתיחה קופצת שן
אני לוקח שן ספר ואז במתיחה היא מתאפסת בדיוק |
אף פעם לא קפצה לי שן לאחר המתיחה.
אם תניח את הרצועה במקום, ותמתח את העודף יחד עם המותחן ביד. ותחזק מעט את האום, ולאחר מכן תבצע את המתיחה הסופית. לעולם לא תקפוץ שן. זה קורה לך משום שהשיניים של הרצועה, לא מונחים טוב על גלגל השיניים, ואתה משאיר את הרצועה רפוייה לפני המתיחה. בכל אופן היצרן ממליץ לסובב את המנוע שני סיבובים ביד, ולבדוק שוב את הסימונים לפני ההנעה. מכונאים רבים מתעצלים לסובב שני סיבובים ביד ולבדוק שוב, לכן יש טעויות בהרכבת הטיימינג. דוד. |
דוד מעניין לבדיקה השאלה מתי
אהבתי את הנוסח מכונאים מתעצלים ובנוסף לא בודקים |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©