מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

לפני ג'נטים ואחרי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו HGT
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-12-09, 16:44   #11
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
המים שמקררים את ראש המנוע עוברים גם בסעפת

והזכרתי גם שיש מכוניות שיש להם גם גוף חימום חשמלי לסעפת,אז מה הבעיה מה השאלה בדיוק.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-12-09, 18:21   #12
Eddie
מומחה טכני
 
האווטאר של Eddie
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
צטט:
במקור פורסם על ידי upetar צפה בהודעה
והזכרתי גם שיש מכוניות שיש להם גם גוף חימום חשמלי לסעפת,אז מה הבעיה מה השאלה בדיוק.
"והראש הוא החלק הכי חם במנוע,והמים מקררים אותו ואת הסעפת לסביבות 90מעלות."

"מצא את הנקודות הקריטיות ושם דאג לקרור"

אתה לא סותר את עצמך?


אם כמו שאפילו אתה אומר, ישנם גופי חימום בתוך הסעפות, וב DODGE הישנים היה חיבור
חיצוני בין סעפת פליטה ויניקה, אז אך פונקציית הקרור מתפקדת???
אף אחד חוץ מאויר כניסה לא מקרר את סעפת היניקה.

כל מיני צורות של חיבורים של נוזל קרור לסעפות יניקה, מצערות,וכד... נועדו לצורך חימום סעפת יניקה.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm
not sure about the universe.
Albert Einstein

נערך לאחרונה על ידי Eddie : 16-12-09 ב 18:33.
Eddie מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-12-09, 20:37   #13
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
o.k מסכים איתך שהסעפת צריכה חימום אבל

רק בארצות קרות במיוחד ששם התערובת פשוט תיקפא עד שתגיע לצילינדרים וזה (החשמלי)בעיקר בהנעת בוקר.אבל כשהמנוע כבר בט"מ עבודה ,ההגיון אומר שכול מקום שמועד להיתחמם יותר זוכה לקרור.ותגיד לי בבקשה איך זה מיסתדר עים זה שכול המשפרים (פילטר פתוח)טוענים שכמה שהאויר יותר קר=יותר טוב,ובונים צנרת מיוחדת ליניקה מאזורים קרים.

נערך לאחרונה על ידי upetar : 16-12-09 ב 20:42.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-12-09, 22:38   #14
Eddie
מומחה טכני
 
האווטאר של Eddie
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
קודם כל התערובת לא תקפא, דלק (~30- / 50-) מורכב מסוגים של HC שכל אחד מהם בעל ט"מ הקפאה שונה.

במנועי דיזל למשל משתמשים בגוף חימום לסולר (מעבר למצתי להט).

לגבי פילטר אויר "פתוח" - שזוכה לתרגום מעוות מ- FREE FLOW = יכולת ספיקת אויר גדולה יותר
פר אותה יחידת זמן. זה ממש לא אומר שהאויר קר יותר, הוא פשות זורם עם פחות התנגדות לזרימה, אשר נוצרת בעיקר בפילטר, רזונטורים למינהם. FREE FLOW מתקדמים מכילים בתוכם סוג של מסחרר, ע"מ ליצור סחרור.
טמפרטורת אוויר באופן ישיר קובעת את צפיפותו המולקולרית -> קר יותר =המולקולות צפופות יותר וההפך.
אם לתערובת הנכנסת לצילינדר יש יותר חלקיקי חמצן = בהרה אופטימלית וטובה יותר (חומר בהרה עיקרי הוא חמצן). כאן למשל ניתן גם להבין שמנועי בנזין בהזרקה ישירה (HPI,JTS,FSI) פחות טובים
לביצועים מאשר מנועים בעלי הזרקה "רגילה" (בגלל אותו זמן של ערבוב מולקולרי בין החמצן ל HC).

כל אחת בוחר לעצמו את צורת הבניה או הקומבינה למיקום פילטר אויר מסוג FREE FLOW, ואספקת
אויר צח וקר כמה שיותר . (ד"א בדיוק בשביל זה ברוב המכוניות בעלי מנועים מוגדשים, משתמשים ב מצנן ביניים , אויר אויר או אויר מים).

הבנת?
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm
not sure about the universe.
Albert Einstein

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 16-12-09 ב 23:30.
Eddie מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-12-09, 23:33   #15
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
הבנתי ותודה על הריענון

אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-12-09, 00:30   #16
Eddie
מומחה טכני
 
האווטאר של Eddie
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
חימומים של סעפת מצערת וכד..., לצורך הפחתת זיהום אויר.
אם תשים לב , כבר ברוב במנועים EURO 3 לא היו רכיבים כאלו.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm
not sure about the universe.
Albert Einstein
Eddie מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-12-09, 11:24   #17
OR65
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: לנציה
הודעות: 41
לא מיועד לקירור , מיועד לחימום כמו שכבר נכתב לארצות קרות במיוחד .וגם לצורך זיהום אוויר .
אין בזה באמת צורך בארצנו .
OR65 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-12-09, 12:58   #18
blueuno
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פיאט אונו
הודעות: 232
תודה רבה לכל העונים.

פשוט לי הייתה דילמה , אם זה לשם חימום או קירור...
הבנתי שזה לחימום. תודה רבה
blueuno מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-12-09, 00:38   #19
צביקה קרבורטור
בעל מקצוע
 
האווטאר של צביקה קרבורטור
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: מיציבושי לנסר
הודעות: 147
Thumbs up

[quote=upetar;60350]אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?[/QUOTE]


יופיטר שלום רב !
השאלה שלך במקומה, הברברת הקשקשת ודבורי הסרק מיועדים להטעות, הכוונות טובות התוצאות מטעות.
מעברי המים בסעפת היניקה נועדו לחמם את הסעפת ולא לקרר, מה שמקרר את הסעפת זה הדלק העובר בה, בדרכו לסעפת היניקה, שם הוא ניצת בתצערובת אופטימלית ובטמפרטורה גבוהה.
רכב קר עם סעפת יניקה מאלומינום שמתקררת מאד מהר בטמפרטורת הסביבה, זקוק לחימום הסעפת על מנת שהדלק לא יתעבה על דפנות הסעפת, ויתקשה לזרום לעבר תא השריפה, וכך הוא יזדקק לעודף דלק לשם כך, ולתערובת דלק עשירה.
ברכבי קרבורטור הצוק מפצה על כך בהעשרת הדלק על ידי שינוי תערובת הדלק לעשירה יותר, אך הדבר בא על חשבון תצרוכת דלק כבוהה יותר, לכן יש לקצר את משך פעולתו של הצוק, וזאת על ידי התרמוסטט, שתפקידו לזרז את חום המנוע שיגיע מהר יותר לטמפרטורת עבודה, והמים החמים שהתחממו, מחממים את הדלק העובר בדפנות הסעפת הקרה ומתקשה להשרף בתא השריפה, והיא מגיעה בעזרת טיפות, היא נשרפת בצורה יעילה יותר, וזאת הסיבה העיקרית למעברי מים בסעפת, מלבד שהם משמשים גם במקרים מסוימים לחימום הבסיס התחתון של הקרבורטור, ולבסיס המצערת במערכת הזרקה, ולשם מעברי מים לצוק האוטומטי, לחיישן טמפרטורה המשדר למחשב ההזרקה.
בברכה
צביקה
__________________
צביקה קרבורטור
נתניה
נייד :054-4861318

נערך לאחרונה על ידי צביקה קרבורטור : 19-12-09 ב 00:44.
צביקה קרבורטור מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-12-09, 12:25   #20
Eddie
מומחה טכני
 
האווטאר של Eddie
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
[quote=צביקה קרבורטור;60579]
צטט:
במקור פורסם על ידי upetar צפה בהודעה
אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?[/QUOTE]


.
[/u]מה שמקרר את הסעפת זה הדלק העובר בה, בדרכו לסעפת היניקה, שם הוא ניצת בתצערובת אופטימלית ובטמפרטורה גבוהה.
זה לא כל כך תקף כאשר מדובר במערכת הזרקה רב נקודתית.
כי במ"ע האלו החימום עובר דרך הבית מצערת.
איך שלא יהיה - זה עדיין נועד לחימום, כמו שכבר הסברתי.

"ככמות האנשים, כך כמות הדעות"
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm
not sure about the universe.
Albert Einstein
Eddie מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מי קירור (או, חוסר בנוזל קירור, כ"ע) yair068 פונטו - טכני 6 22-08-09 15:05
טמפ' נוזל קירור לא יציבה + ניקוי מערכת קירור Ron_Dadon פונטו - טכני 23 08-07-09 20:29
צבע נוזל קירור gingel פונטו - טכני 12 02-05-08 21:18
מי קירור זאב פונטו - טכני 4 10-03-08 17:32
נוזל קירור ohads פונטו - טכני 1 31-01-08 18:36


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד