![]() |
|
![]() |
אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#11 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
המים שמקררים את ראש המנוע עוברים גם בסעפת
והזכרתי גם שיש מכוניות שיש להם גם גוף חימום חשמלי לסעפת,אז מה הבעיה מה השאלה בדיוק.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
צטט:
"מצא את הנקודות הקריטיות ושם דאג לקרור" אתה לא סותר את עצמך? אם כמו שאפילו אתה אומר, ישנם גופי חימום בתוך הסעפות, וב DODGE הישנים היה חיבור חיצוני בין סעפת פליטה ויניקה, אז אך פונקציית הקרור מתפקדת??? אף אחד חוץ מאויר כניסה לא מקרר את סעפת היניקה. כל מיני צורות של חיבורים של נוזל קרור לסעפות יניקה, מצערות,וכד... נועדו לצורך חימום סעפת יניקה.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein נערך לאחרונה על ידי Eddie : 16-12-09 ב 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
o.k מסכים איתך שהסעפת צריכה חימום אבל
רק בארצות קרות במיוחד ששם התערובת פשוט תיקפא עד שתגיע לצילינדרים וזה (החשמלי)בעיקר בהנעת בוקר.אבל כשהמנוע כבר בט"מ עבודה ,ההגיון אומר שכול מקום שמועד להיתחמם יותר זוכה לקרור.ותגיד לי בבקשה איך זה מיסתדר עים זה שכול המשפרים (פילטר פתוח)טוענים שכמה שהאויר יותר קר=יותר טוב,ובונים צנרת מיוחדת ליניקה מאזורים קרים.
נערך לאחרונה על ידי upetar : 16-12-09 ב 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
קודם כל התערובת לא תקפא, דלק (~30- / 50-) מורכב מסוגים של HC שכל אחד מהם בעל ט"מ הקפאה שונה.
במנועי דיזל למשל משתמשים בגוף חימום לסולר (מעבר למצתי להט). לגבי פילטר אויר "פתוח" - שזוכה לתרגום מעוות מ- FREE FLOW = יכולת ספיקת אויר גדולה יותר פר אותה יחידת זמן. זה ממש לא אומר שהאויר קר יותר, הוא פשות זורם עם פחות התנגדות לזרימה, אשר נוצרת בעיקר בפילטר, רזונטורים למינהם. FREE FLOW מתקדמים מכילים בתוכם סוג של מסחרר, ע"מ ליצור סחרור. טמפרטורת אוויר באופן ישיר קובעת את צפיפותו המולקולרית -> קר יותר =המולקולות צפופות יותר וההפך. אם לתערובת הנכנסת לצילינדר יש יותר חלקיקי חמצן = בהרה אופטימלית וטובה יותר (חומר בהרה עיקרי הוא חמצן). כאן למשל ניתן גם להבין שמנועי בנזין בהזרקה ישירה (HPI,JTS,FSI) פחות טובים לביצועים מאשר מנועים בעלי הזרקה "רגילה" (בגלל אותו זמן של ערבוב מולקולרי בין החמצן ל HC). כל אחת בוחר לעצמו את צורת הבניה או הקומבינה למיקום פילטר אויר מסוג FREE FLOW, ואספקת אויר צח וקר כמה שיותר . (ד"א בדיוק בשביל זה ברוב המכוניות בעלי מנועים מוגדשים, משתמשים ב מצנן ביניים , אויר אויר או אויר מים). הבנת?
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein נערך לאחרונה על ידי Caveman : 16-12-09 ב 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
הבנתי ותודה על הריענון
אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
חימומים של סעפת מצערת וכד..., לצורך הפחתת זיהום אויר.
אם תשים לב , כבר ברוב במנועים EURO 3 לא היו רכיבים כאלו.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: לנציה
הודעות: 41
|
לא מיועד לקירור , מיועד לחימום כמו שכבר נכתב לארצות קרות במיוחד .וגם לצורך זיהום אוויר .
אין בזה באמת צורך בארצנו . |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פיאט אונו
הודעות: 232
|
תודה רבה לכל העונים.
פשוט לי הייתה דילמה , אם זה לשם חימום או קירור...
הבנתי שזה לחימום. תודה רבה |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
בעל מקצוע
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: מיציבושי לנסר
הודעות: 147
|
![]()
[quote=upetar;60350]אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?[/QUOTE]
יופיטר שלום רב ! השאלה שלך במקומה, הברברת הקשקשת ודבורי הסרק מיועדים להטעות, הכוונות טובות התוצאות מטעות. מעברי המים בסעפת היניקה נועדו לחמם את הסעפת ולא לקרר, מה שמקרר את הסעפת זה הדלק העובר בה, בדרכו לסעפת היניקה, שם הוא ניצת בתצערובת אופטימלית ובטמפרטורה גבוהה. רכב קר עם סעפת יניקה מאלומינום שמתקררת מאד מהר בטמפרטורת הסביבה, זקוק לחימום הסעפת על מנת שהדלק לא יתעבה על דפנות הסעפת, ויתקשה לזרום לעבר תא השריפה, וכך הוא יזדקק לעודף דלק לשם כך, ולתערובת דלק עשירה. ברכבי קרבורטור הצוק מפצה על כך בהעשרת הדלק על ידי שינוי תערובת הדלק לעשירה יותר, אך הדבר בא על חשבון תצרוכת דלק כבוהה יותר, לכן יש לקצר את משך פעולתו של הצוק, וזאת על ידי התרמוסטט, שתפקידו לזרז את חום המנוע שיגיע מהר יותר לטמפרטורת עבודה, והמים החמים שהתחממו, מחממים את הדלק העובר בדפנות הסעפת הקרה ומתקשה להשרף בתא השריפה, והיא מגיעה בעזרת טיפות, היא נשרפת בצורה יעילה יותר, וזאת הסיבה העיקרית למעברי מים בסעפת, מלבד שהם משמשים גם במקרים מסוימים לחימום הבסיס התחתון של הקרבורטור, ולבסיס המצערת במערכת הזרקה, ולשם מעברי מים לצוק האוטומטי, לחיישן טמפרטורה המשדר למחשב ההזרקה. בברכה צביקה
__________________
צביקה קרבורטור נתניה נייד :054-4861318 נערך לאחרונה על ידי צביקה קרבורטור : 19-12-09 ב 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
[quote=צביקה קרבורטור;60579]
צטט:
כי במ"ע האלו החימום עובר דרך הבית מצערת. איך שלא יהיה - זה עדיין נועד לחימום, כמו שכבר הסברתי. "ככמות האנשים, כך כמות הדעות"
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
מי קירור (או, חוסר בנוזל קירור, כ"ע) | yair068 | פונטו - טכני | 6 | 22-08-09 15:05 |
טמפ' נוזל קירור לא יציבה + ניקוי מערכת קירור | Ron_Dadon | פונטו - טכני | 23 | 08-07-09 20:29 |
צבע נוזל קירור | gingel | פונטו - טכני | 12 | 02-05-08 21:18 |
מי קירור | זאב | פונטו - טכני | 4 | 10-03-08 17:32 |
נוזל קירור | ohads | פונטו - טכני | 1 | 31-01-08 18:36 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד