![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70S
הודעות: 5
|
בעיות בהתנעה,האוטו מגמם בסיבובי סרק(פיאט אונו 70S,מודל 93)
שלום,
רכשתי לפני כ-3 שבועות פיאט אונו 70S , מודל 93 המוכרת היטב בפורום( האונו של גיא ,הידוע בפורום בכינוי "stio"). מיד לאחר הרכישה , הרכב עבר בדיקה וטיפול מקיף , על מנת להיות עם ראש שקט, למרות שהרכב עבר אצל הבעלים הקודמים טיפול לא מזמן. סודרו נזילות שמן, נזילת מי רדיאטור , הוחלפו מצתים ,צינורות דלק , פילטר שמן מנוע , שמן מנוע ,ניקוי קרבורטור, ניקוי רדיאטור והחלפת מים ירוקים. נשארו עוד כמה בעיות שמציקות לי. 1) הרכב עושה בעיות בהתנעה , כשהמנוע קר לגמרי, אני מנסה להניע , הרכב מניע מיידית ונכבה מיד, אני מנסה פעמיים שלוש, ומוסיף עם ההתנעה לחיצה על דוושת הדלק והאוטו מניע. כשהמנוע חם , אני מנסה להניע 3-4 שניות, בלי גז , והרכב לא מניע, אני לוחץ על דוושת הדלק, מרגיש שהמנוע נחנק לשנייה ואז הוא מניע.לפעמים אם אני ממשיך לנסות להתניע ל 5-6 שניות בלי גז,האוטו מניע. מה יכולה להיות הבעיה ? יש לציין שבאף מקרה אני לא משתמש בצ'וק הידני. 2) לאחר שהרכב מניע, לא משנה אם המנוע קר או חם , האוטו מגמם, לא שומר על סל"ד יציב ולפעמיים לשנייה מרגישים שהמנוע הולך להיכבות , אך הוא לא נכבה. במהלך נסיעה , אם למשל אני נוסע על הילוך שני בסל"ד נמוך, לוחץ טיפה על דוושת הדלק , האוטו מתחיל לגמגם ולרעוד. בכול המקרים הריח של שריפת הדלק לא תקין . אני חושד במחשב ההצתה הקיים ברכב מסוג DIGIFLEX 2, אך אין לי את המעגל החשמלי שלו על מנת שאוכל לבדוק אותו, נגיעה בצמת החשמל המחוברת למחשב לא משפיעה כלל, נבדקה התנגדות בין צלעות המחשב למינוס של המצבר , והתוצאות שהתקבלו הם בסביבות ה-5 אוהם ( לא יציב..). אם למישהו יש את המעגל החשמלי של המחשב , אשמח אם יעלה אותו , ואם ישנן דרכים מוכרות לבדוק את המחשב , אשמח לשמוע. תודה |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
תקלת הנעת המנוע
חובה למשוך המשנק (צ'וק) לפני הנעת מנוע קר בפיאט אונו וגם בקיץ.
נסה ועדכן. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70S
הודעות: 5
|
המשך התקלה
אוקיי, ניסיתי עכשיו להניע עם צ'וק משוך, המנוע לא הניע כלל. ניסיתי גם צ'וק משוך ובנוסף לחיצה על דוושת הדלק , המנוע הניע אך היה חנוק , כנראה מהצפת דלק.
ניסיתי לשחק קצת עם הצ'וק, אם אני מושך אותו בזמן שהמנוע עובד, המנוע נחנק ונכבה. תודה. נערך לאחרונה על ידי Exp[e]rt : 30-10-08 ב 18:59. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
|
תמשוך את הצ'וק רק חצי או רבע (תלוי כמה קר) עד הסוף באמת מציף (אצלי לפחות)
בלי צ'וק האוטו רוצה להכבות כל הזמן וחייבים להשאיר רגל על הגז שזה לא נוח.
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70S
הודעות: 5
|
הצ'וק כמעט ולא משפיע על ההתנעה,גם אם הוא משוך רבע או חצי , ואכן אם אני מושך עד הסוף נגרמת הצפה. זה לא הגיוני שהצ'וק חייב להיות משוך גם כאשר המנוע עובד , עושה רושם שצריך כיוונים, אני בעיקר חושב שישנה בעיה עם ההצתה , כי אני שומע לפעמים בריחת ניצוץ והמנוע כמעט נכבה, אך אין לי מושג מאיפה להתחיל בפתירת הבעיה.
מצתים חדשים, כבלי הצתה חדשים. האם יש למישהו מושג כיצד אפשר לבדוק את תקינותו של מחשב ההצתה ?(DIGIFLEX 2) |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
בעל מקצוע
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: מיציבושי לנסר
הודעות: 147
|
צטט:
הרכב ובעליו מוכרים לי אישית, וכמדומני, שגם היסטוריית הרכב ידועה ומוכרת לי. לצערי היית פזיז מדי, בישור קו שעשית, משום בעיית המחשב דיזיפלקס, לא הבעייה שלך כרגע, והוא טופל בעבר, אצל מומחה בשם דני זומרשטיין מחיפה את הקרבורטור אני אישית שיפצתי לפני כ3 שנים. מעולם לא היתה לגיא בעייה עם הקרבורטור, מאז הטיפול שלו בקרבורטור אצלי, לכן לדעתי הטיפול בקרבורטור היה לדעתי מיותר, ולדעתי הבעיות שהזכרת , על קשיים בהתנעת הרכב, ובריח הדלק הבלתי שרוף, הם הסיבה העיקרית לבעייתך. המלצתי חזור למכון קרבורטורים שטיפלת בו בקרבורטור, ואפשר לו לבדוק, ולכוון שנית את הקרבורטור, ולכוון את הCO! חובה למשוך צוק עד שני שליש ממהלכו, בעת התנעת מנוע קר, וניתן להתחיל בנסיעה , מידית יחד עם צוק משוך, תוך שלושים שניות מההתנעה, ללא צורך בחימופ המנוע, תוך כדי נסיעה איטית, ולהחזיר הדרגתית את הצוק, תוך מקסימום שני דקות מההתנעה. אנא חזור ועדכן בנושא. ובשלב זה, אל תתמקד במחשב הדיגיפלקס, והחלפת חוטי הצתה איכותיים מתוצרת בירו, בוודאי לא יזיק, אם כי אינני בטוח שזאת הבעייה לקשייי ההתנעה הנוכחיים. בברכה צביקה
__________________
צביקה קרבורטור נתניה נייד :054-4861318 |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
צטט:
נזילות שמן ??? נזילות נוזל קירור ??? ניקוי רדיאטור ???ואני חשבתי שמדובר באוטו במצב תצוגה , לפי הסיפורים שלך .... ![]() סתם , אני צוחק . אני גם חושב שהייתה פזיז מדי . יש כלל מאוד חשוב שאומר: "עובד ? אל תגע " , " כול המוסיף גורעה " ואוייב של הטוב זה מצויין " ועוד שלל פתגמים וחוכמות העבר . הרי גיא בטוח הציג לך חשבונית משנת 95 כאשר הוא עשה ניקוי קרבוראטור עם אקונומיקה ![]() עכשיו ברצינות, בהנחה והוא עבד טוב , בשביל מה לעשות יישור קו ??? ובכלל , אני מקווה שעשית הכל רק במרכזי ...אחרת צפה פגיע מגיא
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
בעל מקצוע
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: מיציבושי לנסר
הודעות: 147
|
שלום רב!
מחזק את קודמי, ומבקש שתפרט היכן בוצע הטיפול הקרבורטור עלותו, והיכן בוצע הטיפול ברכב, איזה שמן ובאיזה צמיגות השתמשו(אמור להיות מפורט בחשבונית), מדוע בוצע נקוי רדיאטור, ובאיזה נוזל קירור השתמשו, האם בפרפלו? בברכה צביקה
__________________
צביקה קרבורטור נתניה נייד :054-4861318 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
קודם כל ברוך הבא למועדון!
ראשית, ברצוני להתייחס לטיפול שעשית לאחר קניית הרכב: החלפת מסנן שמן, שמן מנוע החלפת פלאגים וניקוי קרבורטור ורדיאטור היתה מיותרת לחלוטין, מדובר בבזבוז כסף, אם היית מתייעץ איתי הייתי אומר לך.. אתה תמיד יכול להתקשר אליי בכל שעה, גם אם אני בשיעור אני אצא כדי לענות. הרכב הזה עבר טיפול 10K מלא בחודש 6/2008 (ראה ספר קבלות מקורי וקבלות מפורטות על הטיפול ופירוט החלפים), כל החלקים שהוחלפו ברכב היו חדשים לחלוטין. לא היה צריך לעשות שום יישור קו ברכב. טיפול בקרבורטור בוצע ע"י צביקה ב- 4/2005 ומאז לא היו לי שום בעיות של גמגומים או כיבויי מנוע וכ'. נזילת מי רדיאטור: מאיפה היתה נזילה? הרכב לא היה מאבד מים. נזילת שמן מנוע: אני החלפתי פעמיים את אטם מכסה השסתומים ופעם אחת מחזיר שמן. הנזילות פסקו לחודש/ חודשיים ואח"כ התחדשו. הבנתי שצריך להשתמש באטם מכסה שסתומים מקורי אחרת הנזילות יחזרו. קח בחשבון שתמיד יהיו הזעות שמן, לא צריך להתרגש, מקסימום מוסיפים קצת. השארתי לך ג'ריקן שמן 5 ליטר חדש בתא המטען (כנ"ל נוזל קירור), אפשר לבדוק לבד. 1. קודם כל בספר הרכב המקורי שנתתי לך יש הוראות כיצד להניע את המנוע בטמפ' חיצונית מתחת ל- 15 מעלות ומעל 15 מעלות. בכל מקרה, תמיד, יש למשוך את הצ'וק עד סופו לפני תחילת ההתנעה. אינני יודע על אילו הצפות אתה מתכוון, זה מה שהייתי עושה ולא היו בעיות. סדר ההתנעה מתנהל כך: א. פתח סוויץ'. * כעת תן 2 לחיצות בודדות על דוושת הדלק. ב. משוך את הצ'וק עד סופו. ג. תן סטרטר ובו זמנית פמפם ע"י דוושת הדלק. ד. המנוע יניע, עזוב את דוושת הדלק, הטורים ייתיצבו והחל מיד בנסיעה. ה. תוך כ- 10 שניות החזר את הצ'וק עד לחצי, ועד ל- 2 דקות החזר אותו למקומו באופן מלא. נורת הצ'וק תכבה. * ייתכן שנדרש לעשות כיוון בקרבורטור כי פעם המנוע היה מניע גם בלי גז. 2. התופעה שהזכרת מוכרת לי מהתנעות ללא צ'וק ולא משנה האם הטמפ' החיצונית נמוכה או גבוהה. חייבים תמיד למשוך את הצ'וק, אם לא הסל"ד לא יהיה יציב. במידה ויש בעיות התנעה הייתי מכוון למחשב הצתה, שידוע כבעייתי מאוד בכל דגמי ה- 1.4 באונו. פעם אחרונה שהוא עשה לי בעיות זה בחודש 9/2008 בטכניון. המנוע לא הניע בכלל ונגיעה קלילה בצמת החוטים שמובילה אליו והוא הניע ישר, כנראה אין מגע. הבעיה טופלה ע"י דני ממצת אור, התיקון של הארקה עובד, אבל עושה רושם שיש שם בעיה אחרת והיא חוסר מגע בצמת החוטים. מכיוון שאינני מומחה אלו רק השערות. בנוגע לבריחת ניצוץ- צביקה, אתה זוכר שבאחד מהמפגשים האחרונים באיקאה אני הראתי לך שיש בריחת ניצוץ? הגענו למסקנה שזה מאחד מהחוטי הצתה, ולכן הם הוחלפו למקוריים של פיאט שהוזמנו בעבורי מאיטליה (לא היה במלאי, הרוב קונים זבל סיני) ועלו לי 313 ש"ח (יש קבלה מהמורשה) ולכן אין צורך להחליפם. אם אתה מזהה בריחת ניצוץ בדוק את מכסה המפלג מבפנים או הפעל את המנוע בתנאי חושך מוחלט וראה מאיפה בורח הפעם ניצוץ, סיכוי אפסי ביותר שזה מהחוטי הצתה. דרך אגב הוחלפו גם צינורות דלק בגלל נזילה לא מזמן, לא ברור לי למה הוחלפו שוב צינורות.. על אילו צינורות מדובר? אליקו, ניקוי רדיאטור עשיתי בחודש 4/2008 (יש קבלות כמובן). ממש הוציאו את הרדיאטור החוצה וניקו אותו באופן יסודי, הנוזל קירור הוחלף באותו היום גם כן, אני הייתי כמובן ליד הרכב. אם הוא נסתם שוב אינני יודע אבל לא היו בעיות התחממות בשום צורה כלשהי. אגב צביקה: אני השתמשתי תמיד בצמיגות שמן 20-50 כמו שהמלצת לי מאז הטיפול בקרבורטור, השמן מנוע שהוחלף בטיפול בחודש 6 היה גם בצמיגות כזו, וגם הג'ריקן שמן החדש היה בתא המטען היה עם צמיגות כזו. נערך לאחרונה על ידי stio : 31-10-08 ב 15:03. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
גיא ...אתה לא צריך להתרגש כל כך ...האוטו כבר לא שלך , שכחת ?
![]() שיעשה מה שבא לו ...
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
|
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| בעיות בהתנעה - בבקשה עזרה | yossied | פונטו - טכני | 4 | 20-07-08 17:57 |
| פיאט אונו 92 - בעייה האוטו מגמגם! | uno kashi | אונו - טכני | 10 | 16-06-08 18:00 |
| בעיות הנעה באונו I.E.S מודל 95 | אונו - טכני | 4 | 15-05-07 02:17 | |
| פיאט פונטו ספייס 2002 - גמגום בסיבובי המנוע (נחנק וחוזר) | פורום הגראז' | 9 | 23-12-06 13:43 | |
| פיאט אונו S70 - שנת 94 - בעייה בהתנעה | פורום הגראז' | 2 | 10-12-06 13:55 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד