מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי שעה וחצי של ניקיון חיצוני לבראבוו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו שלי..תגיבו אנשים..!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו המתוקה שלי אחרי פינוק של סוף שבוע.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-06-10, 22:12   #1
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
פירקתי את ראש המנוע מה עכשיו?

אחרי שנעדרתי זמן רב מהפורום וגם מהפונטו שלי שעומדת ללא נוע בחנייה קיבלתי
החלטה בעיקר עקב דחף להיכנס לאיזה פרוייקט קטן וכמובן הפרוייקטים של חברי הפורום
בפירוק ראשים שראיתי במהלך השבוע האחרון ביצעתי פירוק ראש ועכשיו נראה מה הלאה.

את הפרוייקט התחלתי עקב כך שבצינור הנשם שיוצא ממכסה השסתומים היה "טחינה"
וגם אם הייתי מנקה שוב ושוב זה היה חוזר שוב ושוב, בנוסף הרכב איבד מים והיה צורך לבדוק
את מפלס נוזל הקירור כל יומיים כאשר אין סימנים לנזילות חיצוניות מהמנוע.
כשהוצאתי מדי פעם את מדיד שמן המנוע הוא היה נקי לגמריי "מטחינה" וצבע השמן היה מצויין
ללא סימני מים באגן השמן.
כשפירקתי את מכסה השסתומים והסרתי אותו לא ראיתי סימני מים בחלקו העליון של הראש, וצבע השמן בדפנות נראה בסדר גמור.
החלטתי לפרק ראש ולראות נפרץ או לא וכמובן על הדרך אולי נעשה רינגים (הרכב לא אוכל שמן ואני מוסיף עפ"י הצורך בין טיפול לטיפול בוא לא נשכח שהרכב כבר בת מצווה 1998.
בנתיים מילאתי סולר בצילנדרים לאחר שהבאתי את הבוכנות למצב גובה אמצע ונראה מחר אם הסולר חילחל לאגן או לא. במקרה הגרוע נפרק אגן שמן ננקה על הדרך את מסנן השמן ונעשה רינגים אבל כמו שאומרים פרה פרה.
בנתיים צילמתי כמה תמונות לאחר הפירוק ואשמח אם מביני העניין מבינכם יחוו דעה לגבי מצב הראש בעיקר בתמונות שסימנתי באדום.
מחר הראש יעשה את דרכו לחרט לאחר שאצטייד בסט אטמים קומפלט לראש.
אני יבקש ממנו לבחון את מצב הראש, לבצע מילוי,יישור,טבילה בחומצה לניקוי, החלפת גומיות שסתומים וכיוון שסתומים
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_008_800x600.jpg
צפיות: 694
גודל:  68.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_009_800x600.jpg
צפיות: 641
גודל:  69.6 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_010_600x800.jpg
צפיות: 648
גודל:  81.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_011_800x600.jpg
צפיות: 656
גודל:  81.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_012_800x600.jpg
צפיות: 648
גודל:  71.7 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_013_600x800.jpg
צפיות: 555
גודל:  52.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_014_600x800.jpg
צפיות: 637
גודל:  73.3 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_015_600x800.jpg
צפיות: 582
גודל:  78.3 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_016_800x600.jpg
צפיות: 624
גודל:  59.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_017_800x600.jpg
צפיות: 549
גודל:  74.9 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_018_800x600.jpg
צפיות: 839
גודל:  84.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_019_600x800.jpg
צפיות: 837
גודל:  46.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_020_600x800.jpg
צפיות: 751
גודל:  43.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  פונטו_ראש_021_800x500.jpg
צפיות: 788
גודל:  65.7 KB  
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 26-06-10 ב 23:47.
Amit-IL מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 00:41   #2
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
התחלה טובה אתה עובד מסודר ונקי.
הראש נראה שלא גילחו לפי החורים העגולים בצדדים .
צריך מילויי והשחזה והחלפת גומיות תקנה סט טוב ותמסור את הגומיות למשפץ.
ישנו מישהו באיזור חיפה שמעתי שהוא מעולה.
תנקה את מנוע צעדים אם לא עשיתה .
תקנה טרמוסטט טוב ולא סיני .
מרווחים לשסטומים 0.35 יניקה פליטה 0.4 רצויי שתבדוק את זה כולם מכפפים.
בד"כ מנועי פיאט לא אוכלים שמן כך שזוהיא אינדיקציה אם צריך להחליף רינגים.
מצא חן בעיניך בדיקת רינגים ע"י סולר.
עמית אם יש בעייה אני פה ומאמין שגם עמית שעובד על פרוייקט דומה יעזור.
ד"א למה אתה שם סיליקון על ראש המנוע ומכסה השסתומים יופיטר לא מסכים

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 27-06-10 ב 01:01.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 01:08   #3
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
ואני רואה שיש פריצה של קומפרסיה למיים בשני צילינדרים(מסומן באדום)וניתן לתיקון.מאיפו אתה,יש לי מקום טוב לתיקון באזור ר"ג,ב"ב.
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 02:14   #4
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
Wink

תודה יאיר על התגובה המהירה אני בוודאי יעזר בך (אין חכם כבעל ניסיון) ובשאר חברי הפורום המלומדים.
יופיטר, אני מהצפון ואת הראש אני מוסר מחר לחרט שנמצא בכפר ע"י כרמיאל
אני זוכר את התמונות שהעלת מהראש שביצעת לטמפרה לפני ואחרי והתוצאות היפות לעין
אבל המרכז רחוק לי והחרט שאני מחר ניגש אליו הוא בעל מקצוע בחסד לדברי חברים עם נסיון ממנו ועבודה שוטפת מולו ביומיום.
לגבי הסיליקון באטם מכסה השסתומים אין דרך אחרת לדעתי, נכון שעפ"י ההיגיון האטם גומי אמור לעשות את העבודה לבד ללא צורך בסיליקון אבל הבעיה שהמכסים האלו מעווטים כבר ואטם (חדש) לבד לא עושה את העבודה (אצלי בכל אופן).
בתמונה של סעפת היניקה ניתן לראות בפינה את מקום מעבר המים שבפעם הקודמת שפירקתי את הסעפת החזרתי אותה ללא סיליקון ואתמול שפירקתי אותה שוב ראיתי סימנים ועקבות מסביב למקום המעבר ונראה לי שהפעם אני אמרח סיליקון מסביב למעבר המים משני צידי האטם (יש לציין שלא החלפתי אטם כלל ואני גם לא מתכוון להחליף אלא אם כן אני אמצא אחד בתוך הסט אטמים לראש שאני אקנה).
רשמתי לי את מידות המרווחים ואני יוודא שכך זה יתבצע.
לאחר כמה שעות שבצילנדרים יש סולר אפשר לקבל אינדיקציה אם יש צורך לבצע החלפת רינגים?
אני לא פירקתי חלקים מהראש ואני נותן לחרט לבצע את כל העבודה של פירוק גל הזיזים וכו', לגבי הבלוק עצמו כיצד עלי לנקות את פני השטח העליון (חבר ייעץ לי לנקות בעזרת ספריי ממיס ונייר זכוכית עדין? לא עדיף עם בד שמיר? יש צורך לנקות גם את פני שטח הבוכנות עצמן? מה לגבי המעברים בבלוק יש דרך לנקות מהאבן והבוץ שהצטברו?
אני כמובן ארכוש סט איכותי וראיתי שרשמת למישהו לקנות של חב' ויקטור רייס אז אני יברר על זה.
לפני כשנה טיפלתי היטב במערכת הקירור כך שכרגע אני לא רואה סיבה לגעת במשאבה או בטרמוסטט למרות שאני לא פוסל את זה עקב המחירים הנמוכים והזמן הקטן שההחלפה דורשת בפונטו.
אם תסתכל טוב על המצערת שלי תראה שיש בעיה עם המנוע צעדים שנשבר לי והצלחתי איכשהו להרכיב אותו בדרך לא דרך וכרגע אני מחפש מנוע צעדים מפני ששלי עומד בסרק על איזור ה1100 סל"ד וזה קצת גבוה, הבעיה שלא מוכרים בפירוקיות את המנוע צעדים בנפרד אלא רק קומפלט את כל המצערת אז בנתיים אני ממשיך לחפש ומה שכבר מצאתי היה שייך לרכב עם הזרקה חד נקודתית והבנתי שזה לא מתאים להזרקה הרב נקודתית שלי ובנוסף גם ויזואלית הוא נראה מעט שונה, אצלי הסימונים והמק"ט של המנוע צעדים נמחקו מעליו

כנראה שסופסוף השבוע אני אתחדש גם בשני בוקים תקניים כדי שחס וחלילה.
דרך אגב אתה כבר לא היחיד עם מרימים הידראוליים למכסה המנוע
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 27-06-10 ב 02:29.
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 02:47   #5
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
עזוב רינגים,המנוע אכל שמן?.וגם לרינגים צריך ליפתוח קרטר ולפרק מילמטה,סיפור.נקה טוב את השטח העליון של הבלוק,ואני מציע לך רק עים סכין יפנית.בד שמיר\ניר זכוכית פוגעים במתכת ,ועים סכין יפנית לגרד את שאריות האטם ולהקפיד שלא יכנס ליכלוך מיסביב לבוכנה ,בין הבוכנה והצילינדר.כול בוכנה שאתה מנקה תוריד למטה עד הסוף ,שים סמרטות בתוך הצילינדר, נקה טוב את שאריות האטם ואז בזהירות להוציא את הסמרטות המלוכלך בלי להפיל ליכלוך פנימה.טיפול טוב בראש עולה בערך 400שקל וזה כולל הכול.אים יש לך מישהו טוב תן לו,רק אחרי הרכבה תיבדוק שוב מרוח שסטומים.אני מקוה שיש לך טורק מטר.ושתדע לכוון טימינג.חשוב מאוד שבזמן ההרכבה וסגירת הברגים(כשאתה מניח את הראש ועדין הטימינג לא מדויק)שלא תילחץ שסטום בבוכנה.תניח את הראש על הבלוק כשהטימינג מכוון בשנהם. כשהכול מפורק בדוק מצב משאבת שמן וטרמוסטט,אין טעם להחליף סתם,בהצלחה. בסט אטמים(שליף)מגיע אטם חדש לסעפת.
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

נערך לאחרונה על ידי upetar : 27-06-10 ב 02:53.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 03:21   #6
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
אני באמת ינסה קודם כמו שאתה אומר עם סכין יפנית, קצת ספריי ממיס בטח לא מזיק.
אני יזכור לכוון את הטיימינג לפני הנחת הראש על הבלוק לא ממש חשבתי על זה.
מה הסיבה שבאגן השמן אין סימני מים בכלל ורק בנשם ראיתי הצטברות של מים?
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 09:44   #7
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מה שאני עשיתי לקחתי מקדחה והרכבתי עליה מברשת מפלדה וניקיתי את הבלוק כולל ראש בוכנה.
עם סכין יפני ישבר לך הגב כמובן אם יש ניקויי אויר יעזור .
לגבי מנוע צעדים אם התפרק אז הוא לא תקין כבר. מנוע צעדים מתאים לרב נקודתי וחד נקודתי.
ושלא יבלבלו לך את השכל אל תתקמצן החלף טרמוסטט איכותי לעבודה כזאת גם אם בידיעה ששלך טוב.
השתמש בסיליקון האדום שיש לך משני צידי הקמשפט ועל מכסה שסתומים וחסל נזילות.
אם אתה פותח קרטר תקנה רק סיליקון ויקטור רייס והשתמש איתו גם לסעפת יניקה.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 11:56   #8
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
לגבי אטם מכסה שסתומים, ההוראות של פיאט אומרות למרוח סיליקון.

לגבי הסולר - אתה חייב כמובן להחליף שמן אחרי הניסוי הזה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 22:45   #9
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
היו לי רכבים בעבר שלא שמתי סיליקון באטם מכסה שסתומים ולא היו סימני הזעה, כנראה בפיאט זה לא עובד ואני זוכר את זה טוב עוד כשהיה לי פיאט 127.

היום לא הספקתי לתת את הראש לחרט אבל לפחות רכשתי חלקים, הנה כמה תמונות של החלקים ובעיקר הסט אטמים והסיליקון של חברת ELRING הגרמנית מישהו מכיר ממליץ?
אני עוד יקנה בהמשך רצועת טיימינג ומותחן תחליפיים סה"כ 70 ש"ח ביחד ממש בדיחה, מסנן דלק גם בתיכנון להחלפה.
מחר אני ימסור את הראש לחרט ונראה איך אני מוצא זמן במהלך השבוע להרכיב את הכל.
לגבי הבדיקה עם הסולר אני חושב אפילו למלא שמן זול שינקה את הסולר ולנסוע איתו ממש מס' ק"מ לרוקן אותו ורק אז למזוג שמן איכותי שכבר רכשתי 10W40 של ליקוי מולי בגלון הזהוב
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  123.jpg
צפיות: 574
גודל:  78.0 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010024_800x600.jpg
צפיות: 765
גודל:  59.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010025_800x600.jpg
צפיות: 596
גודל:  48.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010026_600x800.jpg
צפיות: 552
גודל:  52.5 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010027_800x600.jpg
צפיות: 536
גודל:  43.3 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010028_600x800.jpg
צפיות: 515
גודל:  37.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  27062010030_600x800.jpg
צפיות: 652
גודל:  31.1 KB  
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-10, 23:40   #10
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
סט האטמים הוא טוב מאוד.
לגבי פילטר שמן אם אני לא טועה הוא סיני ללא שסתום.
גם אני אכלתי אותה עם חוטי הצתה שלא שווים כל כך הגורמים לחדירת או מים בשטיפה או לחות הגורמת לבריחת ניצוץ
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
עכשיו זה סופי- יש לי HGT mishel27 אוף טופיק 14 07-04-10 22:14
פירוק פקק "נס קפה" הנמצא בין הגיר לבלוק המנוע, על בלוק המנוע (ערוך) Amit-IL פונטו - טכני 36 26-04-09 18:16
גיפ של פיאט.. עכשיו ביד-2...רכב מעניין מאד צביקוש23 פיאט אספנות 3 24-04-09 12:54
עכשיו באתר יד 2 צביקוש23 פיאט כללי 2 20-06-08 16:35
עכשיו זה רשמי... Tzvika 16V אוף טופיק 3 05-01-08 00:24


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד