מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פירקתי את ראש המנוע מה עכשיו? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9753)

Amit-IL 26-06-10 22:12

פירקתי את ראש המנוע מה עכשיו?
 
14 צירוף קובץ(ים)
אחרי שנעדרתי זמן רב מהפורום וגם מהפונטו שלי שעומדת ללא נוע בחנייה קיבלתי
החלטה בעיקר עקב דחף להיכנס לאיזה פרוייקט קטן וכמובן הפרוייקטים של חברי הפורום
בפירוק ראשים שראיתי במהלך השבוע האחרון ביצעתי פירוק ראש ועכשיו נראה מה הלאה.

את הפרוייקט התחלתי עקב כך שבצינור הנשם שיוצא ממכסה השסתומים היה "טחינה"
וגם אם הייתי מנקה שוב ושוב זה היה חוזר שוב ושוב, בנוסף הרכב איבד מים והיה צורך לבדוק
את מפלס נוזל הקירור כל יומיים כאשר אין סימנים לנזילות חיצוניות מהמנוע.
כשהוצאתי מדי פעם את מדיד שמן המנוע הוא היה נקי לגמריי "מטחינה" וצבע השמן היה מצויין
ללא סימני מים באגן השמן.
כשפירקתי את מכסה השסתומים והסרתי אותו לא ראיתי סימני מים בחלקו העליון של הראש, וצבע השמן בדפנות נראה בסדר גמור.
החלטתי לפרק ראש ולראות נפרץ או לא וכמובן על הדרך אולי נעשה רינגים (הרכב לא אוכל שמן ואני מוסיף עפ"י הצורך בין טיפול לטיפול בוא לא נשכח שהרכב כבר בת מצווה 1998.
בנתיים מילאתי סולר בצילנדרים לאחר שהבאתי את הבוכנות למצב גובה אמצע ונראה מחר אם הסולר חילחל לאגן או לא. במקרה הגרוע נפרק אגן שמן ננקה על הדרך את מסנן השמן ונעשה רינגים אבל כמו שאומרים פרה פרה.
בנתיים צילמתי כמה תמונות לאחר הפירוק ואשמח אם מביני העניין מבינכם יחוו דעה לגבי מצב הראש בעיקר בתמונות שסימנתי באדום.
מחר הראש יעשה את דרכו לחרט לאחר שאצטייד בסט אטמים קומפלט לראש.
אני יבקש ממנו לבחון את מצב הראש, לבצע מילוי,יישור,טבילה בחומצה לניקוי, החלפת גומיות שסתומים וכיוון שסתומים

yair068 27-06-10 00:41

התחלה טובה אתה עובד מסודר ונקי.
הראש נראה שלא גילחו לפי החורים העגולים בצדדים .
צריך מילויי והשחזה והחלפת גומיות תקנה סט טוב ותמסור את הגומיות למשפץ.
ישנו מישהו באיזור חיפה שמעתי שהוא מעולה.
תנקה את מנוע צעדים אם לא עשיתה .
תקנה טרמוסטט טוב ולא סיני .
מרווחים לשסטומים 0.35 יניקה פליטה 0.4 רצויי שתבדוק את זה כולם מכפפים.
בד"כ מנועי פיאט לא אוכלים שמן כך שזוהיא אינדיקציה אם צריך להחליף רינגים.
מצא חן בעיניך בדיקת רינגים ע"י סולר.
עמית אם יש בעייה אני פה ומאמין שגם עמית שעובד על פרוייקט דומה יעזור.
ד"א למה אתה שם סיליקון על ראש המנוע ומכסה השסתומים יופיטר לא מסכים

upetar 27-06-10 01:08

ואני רואה שיש פריצה של קומפרסיה למיים בשני צילינדרים(מסומן באדום)וניתן לתיקון.מאיפו אתה,יש לי מקום טוב לתיקון באזור ר"ג,ב"ב.

Amit-IL 27-06-10 02:14

תודה יאיר על התגובה המהירה אני בוודאי יעזר בך (אין חכם כבעל ניסיון) ובשאר חברי הפורום המלומדים.
יופיטר, אני מהצפון ואת הראש אני מוסר מחר לחרט שנמצא בכפר ע"י כרמיאל
אני זוכר את התמונות שהעלת מהראש שביצעת לטמפרה לפני ואחרי והתוצאות היפות לעין
אבל המרכז רחוק לי והחרט שאני מחר ניגש אליו הוא בעל מקצוע בחסד לדברי חברים עם נסיון ממנו ועבודה שוטפת מולו ביומיום.
לגבי הסיליקון באטם מכסה השסתומים אין דרך אחרת לדעתי, נכון שעפ"י ההיגיון האטם גומי אמור לעשות את העבודה לבד ללא צורך בסיליקון אבל הבעיה שהמכסים האלו מעווטים כבר ואטם (חדש) לבד לא עושה את העבודה (אצלי בכל אופן).
בתמונה של סעפת היניקה ניתן לראות בפינה את מקום מעבר המים שבפעם הקודמת שפירקתי את הסעפת החזרתי אותה ללא סיליקון ואתמול שפירקתי אותה שוב ראיתי סימנים ועקבות מסביב למקום המעבר ונראה לי שהפעם אני אמרח סיליקון מסביב למעבר המים משני צידי האטם (יש לציין שלא החלפתי אטם כלל ואני גם לא מתכוון להחליף אלא אם כן אני אמצא אחד בתוך הסט אטמים לראש שאני אקנה).
רשמתי לי את מידות המרווחים ואני יוודא שכך זה יתבצע.
לאחר כמה שעות שבצילנדרים יש סולר אפשר לקבל אינדיקציה אם יש צורך לבצע החלפת רינגים?
אני לא פירקתי חלקים מהראש ואני נותן לחרט לבצע את כל העבודה של פירוק גל הזיזים וכו', לגבי הבלוק עצמו כיצד עלי לנקות את פני השטח העליון (חבר ייעץ לי לנקות בעזרת ספריי ממיס ונייר זכוכית עדין? לא עדיף עם בד שמיר? יש צורך לנקות גם את פני שטח הבוכנות עצמן? מה לגבי המעברים בבלוק יש דרך לנקות מהאבן והבוץ שהצטברו?
אני כמובן ארכוש סט איכותי וראיתי שרשמת למישהו לקנות של חב' ויקטור רייס אז אני יברר על זה.
לפני כשנה טיפלתי היטב במערכת הקירור כך שכרגע אני לא רואה סיבה לגעת במשאבה או בטרמוסטט למרות שאני לא פוסל את זה עקב המחירים הנמוכים והזמן הקטן שההחלפה דורשת בפונטו.
אם תסתכל טוב על המצערת שלי תראה שיש בעיה עם המנוע צעדים שנשבר לי והצלחתי איכשהו להרכיב אותו בדרך לא דרך וכרגע אני מחפש מנוע צעדים מפני ששלי עומד בסרק על איזור ה1100 סל"ד וזה קצת גבוה, הבעיה שלא מוכרים בפירוקיות את המנוע צעדים בנפרד אלא רק קומפלט את כל המצערת אז בנתיים אני ממשיך לחפש ומה שכבר מצאתי היה שייך לרכב עם הזרקה חד נקודתית והבנתי שזה לא מתאים להזרקה הרב נקודתית שלי ובנוסף גם ויזואלית הוא נראה מעט שונה, אצלי הסימונים והמק"ט של המנוע צעדים נמחקו מעליו

כנראה שסופסוף השבוע אני אתחדש גם בשני בוקים תקניים כדי שחס וחלילה.
דרך אגב אתה כבר לא היחיד עם מרימים הידראוליים למכסה המנוע

upetar 27-06-10 02:47

עזוב רינגים,המנוע אכל שמן?.וגם לרינגים צריך ליפתוח קרטר ולפרק מילמטה,סיפור.נקה טוב את השטח העליון של הבלוק,ואני מציע לך רק עים סכין יפנית.בד שמיר\ניר זכוכית פוגעים במתכת ,ועים סכין יפנית לגרד את שאריות האטם ולהקפיד שלא יכנס ליכלוך מיסביב לבוכנה ,בין הבוכנה והצילינדר.כול בוכנה שאתה מנקה תוריד למטה עד הסוף ,שים סמרטות בתוך הצילינדר, נקה טוב את שאריות האטם ואז בזהירות להוציא את הסמרטות המלוכלך בלי להפיל ליכלוך פנימה.טיפול טוב בראש עולה בערך 400שקל וזה כולל הכול.אים יש לך מישהו טוב תן לו,רק אחרי הרכבה תיבדוק שוב מרוח שסטומים.אני מקוה שיש לך טורק מטר.ושתדע לכוון טימינג.חשוב מאוד שבזמן ההרכבה וסגירת הברגים(כשאתה מניח את הראש ועדין הטימינג לא מדויק)שלא תילחץ שסטום בבוכנה.תניח את הראש על הבלוק כשהטימינג מכוון בשנהם. כשהכול מפורק בדוק מצב משאבת שמן וטרמוסטט,אין טעם להחליף סתם,בהצלחה. בסט אטמים(שליף)מגיע אטם חדש לסעפת.

Amit-IL 27-06-10 03:21

אני באמת ינסה קודם כמו שאתה אומר עם סכין יפנית, קצת ספריי ממיס בטח לא מזיק.
אני יזכור לכוון את הטיימינג לפני הנחת הראש על הבלוק לא ממש חשבתי על זה.
מה הסיבה שבאגן השמן אין סימני מים בכלל ורק בנשם ראיתי הצטברות של מים?

yair068 27-06-10 09:44

מה שאני עשיתי לקחתי מקדחה והרכבתי עליה מברשת מפלדה וניקיתי את הבלוק כולל ראש בוכנה.
עם סכין יפני ישבר לך הגב כמובן אם יש ניקויי אויר יעזור .
לגבי מנוע צעדים אם התפרק אז הוא לא תקין כבר. מנוע צעדים מתאים לרב נקודתי וחד נקודתי.
ושלא יבלבלו לך את השכל אל תתקמצן החלף טרמוסטט איכותי לעבודה כזאת גם אם בידיעה ששלך טוב.
השתמש בסיליקון האדום שיש לך משני צידי הקמשפט ועל מכסה שסתומים וחסל נזילות.
אם אתה פותח קרטר תקנה רק סיליקון ויקטור רייס והשתמש איתו גם לסעפת יניקה.

ארילו 27-06-10 11:56

לגבי אטם מכסה שסתומים, ההוראות של פיאט אומרות למרוח סיליקון.

לגבי הסולר - אתה חייב כמובן להחליף שמן אחרי הניסוי הזה.

Amit-IL 27-06-10 22:45

7 צירוף קובץ(ים)
היו לי רכבים בעבר שלא שמתי סיליקון באטם מכסה שסתומים ולא היו סימני הזעה, כנראה בפיאט זה לא עובד ואני זוכר את זה טוב עוד כשהיה לי פיאט 127.

היום לא הספקתי לתת את הראש לחרט אבל לפחות רכשתי חלקים, הנה כמה תמונות של החלקים ובעיקר הסט אטמים והסיליקון של חברת ELRING הגרמנית מישהו מכיר ממליץ?
אני עוד יקנה בהמשך רצועת טיימינג ומותחן תחליפיים סה"כ 70 ש"ח ביחד ממש בדיחה, מסנן דלק גם בתיכנון להחלפה.
מחר אני ימסור את הראש לחרט ונראה איך אני מוצא זמן במהלך השבוע להרכיב את הכל.
לגבי הבדיקה עם הסולר אני חושב אפילו למלא שמן זול שינקה את הסולר ולנסוע איתו ממש מס' ק"מ לרוקן אותו ורק אז למזוג שמן איכותי שכבר רכשתי 10W40 של ליקוי מולי בגלון הזהוב

yair068 27-06-10 23:40

סט האטמים הוא טוב מאוד.
לגבי פילטר שמן אם אני לא טועה הוא סיני ללא שסתום.
גם אני אכלתי אותה עם חוטי הצתה שלא שווים כל כך הגורמים לחדירת או מים בשטיפה או לחות הגורמת לבריחת ניצוץ


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:35.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©