מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד קטנטונת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-12-13, 16:06   #1
bennyavi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2013
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 36
פרוייקט מצולם: טיפול 10000 מלא באופן עצמאי לבד. שמן, פילטרים ופלאגים.

טיפול תקופתי מלא לפיאט פנטו ספייס ELX 16V שנה 2001.

מצורפות תמונות לנוחיותכם

לפני הכל אני מצהיר שאני לא מכונאי רכב ואין לי כל הסמכה רשמית. כל מה שתעשו הוא נתון לשיקול דעתכם המוחלט ואני לא לוקח כל אחריות על מעשיכם! אם אתם לא בטוחים ביכולות שלכם להתעסק עם מנוע הרכב אז פשוט לכו למוסך! פוסט זה מיועד שאנשים שיודעים להתעסק עם רכבים, פשוט להקל עליהם את הפעם הראשונה עם רכב זה ספציפית.

הלכתי לחנות חלפים מקוריים וקניתי פילטר אויר ב40 ש"ח, פילטר שמן ב50 ש"ח, 4 פלאגים ב130 ש"ח ו5 ליטר שמן קסטרול GTX ב160ש"ח. סה"כ - 380 ש"ח. חלפים מקוריים בלבד!
כלי עבודה דרושים -
מפתח אלן 12mm לבורג קרטר (אגן שמן מנוע)
מפתח פילטר שמן (מפתח רצועת מתכת) - 35 ש"ח
משפך לשמן
בוקסת פלאג 16mm (דק) וזרועה מאריכה 7cm ב60 ש"ח יחד
מברג פיליפס רגיל
צבת ארוכה לפחות 5cm להוציא את הפלאג אחרי הברגה
בוקסה 10mm לפתיחת פלסטיקה במנוע

נתחיל:
פילטר אויר - ממוקם בתוך הפלסטיק שמעל המנוע, ניתן לפתוח בקלות עם מברג פיליפס 3 ברגים רגילים, לפתוח, להחליף, לסגור.

שמן - כדי לרוקן את השמן תצטרכו להרים את הרכב, אני עליתי עם שני הגלגלים הקידמיים על בלוקים וזה הספיק. בורג ריקון שמן המנוע נמצא בתחתית הרכב ובמרחק של כחצי מטר מקדמת הרכב. כדי לפתוח אותו תצטרכו מפתח אלן 12mm. שימו קערה בנפח 3 ליטר לכל הפחות לפני הפתיחה שיהיה מספיק מקום לכל השמן מנוע. כאשר השמן חדל לנזול החוצה, אתם יכולים לסגור את הבורג היטב. חשוב חשוב: 1. היזהרו משמן חם, טמפרטורת רתיחה מגיעה מעל ל130 מעלות!! 2. אל תמלאו שמן חדש לפני החלפת הפילטר שמן הישן.

פילטר שמן - ממוקדם בתחתית הרכב ובמרחק של כחצי מטר לכל היותר מקדמת הרכב, כדי לפתוח אותו תצטרכו מפתח פילטר שמן (מפתח רצועת מתכת). ההחלפה פשוטה והפילטר ממוקם בצורה נוחה להחלפה. חשוב חשוב: הפילטר מכיל קרוב לחצי ליטר שמן. היזהרו משמן רותח ובכללי תהיו מודעים שגם משם ינזול שמן.

בחזרה לשמן - לאחר ריקון השמן והחלפת הפילטר שמן תמלאו שמן חדש, אני לא מתיימר להיות מומחה ובטח לא מוסמך אז לא אמליץ על חברה מסויימת. שימו לב לדגשים חשובים למילוי שמן חדש: קיבולת השמן במנוע הזה הוא 2.8 ליטר, תמלאו 2 ורבע ליטר בערך ואז תבדקו במדיד, ועוד קצת ושוב לבדוק וכך עד שתמלאו בסה"כ קצת פחות מהמקסימום במדיד.

פלאגים - בפיאט פונטו ספייס 16 שסטומים, הפלאגים נמצאים בתחתית המנוע אך הגישה היא מלמעלה. בנוסף, הפלאגים צרים יותר ותצטרכו מפתח פלאגים מאוד ספציפי. כדי להגיע לפלאגים תצטרכו- לפתוח 3 ברגים בקוטר 10mm עם בוקסה 10 רגילה, לנתק את צינורות האויר שמחוברות לבית פילטר אויר. עכשיו תראו 4 חוטי הצטה, תוציאו אותם ותראו חורים שבתחתיתם הפלאגים בעומק 7cm בערך. כדי לפתוח את הפלאגים תצטרכו מפתח פלאגים 16mm וזרועה מאריכה. אחרי שפתחתם את הפלאגים תצטרכו צבת כדי להגיע ולשלוף אותם החוצה או לחלופין ע"י צינור גינה פשוט אני העדפתי את הצבת. חשוב חשוב - בראש כל פלאג ישנו חלק העשוי חרסינה, זה שביר. תהיו מאוד עדינים וחכמים כשאר אתם פותחים או סוגרים פלאג כי אם יפלו לכם שברי חרסינה לתוך המנוע - תצטרכו לפתוח את המנוע כדי לנקות את זה!!

מקווה שעזרתי... בפוסט זה אני שואף לחבר את כל המידע אודות טיפול עשרת אלפים לבד בפונטו ספייס שאני נעזרתי בו בפורום האדיר הזה.
בכ"מ מוזמנים להגיב כדי לשפר או לשמר או סתם לתת פידבק. כך הקוראים הבאים יוכלו לדעת מה טיב איכות הפוסט שלי בעיני אחרים. וגם אני כמובן
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_6012.jpg
צפיות: 969
גודל:  116.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_6013.jpg
צפיות: 866
גודל:  121.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_6009.jpg
צפיות: 892
גודל:  118.9 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_6010.jpg
צפיות: 828
גודל:  127.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG_60.jpg
צפיות: 804
גודל:  120.8 KB  

__________________
HU - Premier RU525MP. Comp - Morel tempo 6''
rear - 3-way JBL GTO937 6X9. Sub - Cadence ZXW 12''. Amp - JBL CS60.4
| Fiat Punto spice 16V ELX1.3 manual 2001 |
bennyavi מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 17:53   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
טיפול עצמי במכונית

אצל מי קנית החלפים המקוריים?.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 18:10   #3
bennyavi
Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2013
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX 16V
הודעות: 36
אצל ״מאיר וציון חלפים״ בירושלים
__________________
HU - Premier RU525MP. Comp - Morel tempo 6''
rear - 3-way JBL GTO937 6X9. Sub - Cadence ZXW 12''. Amp - JBL CS60.4
| Fiat Punto spice 16V ELX1.3 manual 2001 |

נערך לאחרונה על ידי bennyavi : 01-12-13 ב 18:12. סיבה: חסר מידע
bennyavi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 20:33   #4
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי bennyavi צפה בהודעה
טיפול תקופתי מלא לפיאט פנטו ספייס ELX 16V שנה 2001.






בכ"מ מוזמנים להגיב כדי לשפר או לשמר או סתם לתת פידבק. כך הקוראים הבאים יוכלו לדעת מה טיב איכות הפוסט שלי בעיני אחרים. וגם אני כמובן
יפה מאוד, כל הכבוד.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 21:11   #5
Nuker
Senior Member
 
האווטאר של Nuker
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה.

נירא לי לקחו לך קצת יותר מידי על הפלאגים,
שלי עלו לפני מספר חודשים בודדים באזור ה 80 ש"ח (של NGK - לגירסת 8V)

הייתי נמנע מלהוציא את הפלאגים עם צבת בדיוק מהסיבות שציינת
חבר עשה משהו מאד חכם, הוא שם בבוקסה חתיכת גומי שהכין כך שתתפוס את הפלאג ואז ברגע שהפלאג נפתח לגמרי הוא נשלף ביחד עם הבוקסה, סופר נוח.

חשוב לא להתבלבל במיקום כבלי ההצתה וב 200K גם מומלץ להחליפם לפי הוראות יצרן,
מומלץ או למספר אותם או לבצע החלפה מסודרת,לנתק -להחליף - לחבר חזרה - וכן הלאה.

וטיפ אחרון זה להיות עדין בכל פירוק \הרכבה ברכב הזה, הרכב כבר מעל עשור בכביש והפלסטיקה ידעה ימים טובים יותר לכן היא נוטה להישבר בקלות.
Nuker מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 21:21   #6
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי Nuker צפה בהודעה
קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה.

נירא לי לקחו לך קצת יותר מידי על הפלאגים,
שלי עלו לפני מספר חודשים בודדים באזור ה 80 ש"ח (של NGK - לגירסת 8V)

הייתי נמנע מלהוציא את הפלאגים עם צבת בדיוק מהסיבות שציינת
חבר עשה משהו מאד חכם, הוא שם בבוקסה חתיכת גומי שהכין כך שתתפוס את הפלאג ואז ברגע שהפלאג נפתח לגמרי הוא נשלף ביחד עם הבוקסה, סופר נוח.

חשוב לא להתבלבל במיקום כבלי ההצתה וב 200K גם מומלץ להחליפם לפי הוראות יצרן,
מומלץ או למספר אותם או לבצע החלפה מסודרת,לנתק -להחליף - לחבר חזרה - וכן הלאה.

וטיפ אחרון זה להיות עדין בכל פירוק \הרכבה ברכב הזה, הרכב כבר מעל עשור בכביש והפלסטיקה ידעה ימים טובים יותר לכן היא נוטה להישבר בקלות.
בוקדה של פלאגים היא בוקסה עמוקה שבנויה במיוחד עם שקע בצורת הפלאג ומרופדת בגומי ככה שהיא מגנה על הפלאג בפירוק והרכבה וגם תופסת אותו אז עדיף להישתמש בבוקסה יעודית
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-12-13, 22:41   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
הגומייה בתוך הבוקסה עליה אתה מדבר יאיר, נהרסת לאחר מס' פירוקים והרכבות של פלגים.
בשני סטים נהרסה לי הגומייה, ואני משתמש במגנט ארוך.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-12-13, 15:10   #8
chenrp
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
מה בדבר שואב אבק???
באם נשבר הפלג, מה הבעיה לחבר שואב אבק עם צינורית דקה ולשאוב את הכל?

בנוסף,הפלאגים של 16V יקרים יותר מ 8V
ורצוי שמן סינטטי מלא.
chenrp מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
כמה שאלות לגבי טיפול 10 אלף באופן עצמאי bennyavi פונטו - טכני 7 01-12-13 17:17
ביצועה טיפול כללי באופן עצמאי בפנדה 2006 serg24 בעלי מקצוע 2 24-07-10 19:10
טיפול 10000 Niro פונטו - טכני 2 19-07-10 19:06
תיקון רדיאטור פנימי באופן עצמאי, האם מסובך? (ספייס) אמיר אסולין פונטו - טכני 3 27-12-09 14:50
פחחות באופן עצמאי ...האם אפשר? i12z שיפורים וקוסמטיקה 5 13-10-08 09:00


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד