מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פרוייקט מצולם: טיפול 10000 מלא באופן עצמאי לבד. שמן, פילטרים ופלאגים. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17239)

bennyavi 01-12-13 16:06

פרוייקט מצולם: טיפול 10000 מלא באופן עצמאי לבד. שמן, פילטרים ופלאגים.
 
5 צירוף קובץ(ים)
טיפול תקופתי מלא לפיאט פנטו ספייס ELX 16V שנה 2001.

מצורפות תמונות לנוחיותכם

לפני הכל אני מצהיר שאני לא מכונאי רכב ואין לי כל הסמכה רשמית. כל מה שתעשו הוא נתון לשיקול דעתכם המוחלט ואני לא לוקח כל אחריות על מעשיכם! אם אתם לא בטוחים ביכולות שלכם להתעסק עם מנוע הרכב אז פשוט לכו למוסך! פוסט זה מיועד שאנשים שיודעים להתעסק עם רכבים, פשוט להקל עליהם את הפעם הראשונה עם רכב זה ספציפית.

הלכתי לחנות חלפים מקוריים וקניתי פילטר אויר ב40 ש"ח, פילטר שמן ב50 ש"ח, 4 פלאגים ב130 ש"ח ו5 ליטר שמן קסטרול GTX ב160ש"ח. סה"כ - 380 ש"ח. חלפים מקוריים בלבד!
כלי עבודה דרושים -
מפתח אלן 12mm לבורג קרטר (אגן שמן מנוע)
מפתח פילטר שמן (מפתח רצועת מתכת) - 35 ש"ח
משפך לשמן
בוקסת פלאג 16mm (דק) וזרועה מאריכה 7cm ב60 ש"ח יחד
מברג פיליפס רגיל
צבת ארוכה לפחות 5cm להוציא את הפלאג אחרי הברגה
בוקסה 10mm לפתיחת פלסטיקה במנוע

נתחיל:
פילטר אויר - ממוקם בתוך הפלסטיק שמעל המנוע, ניתן לפתוח בקלות עם מברג פיליפס 3 ברגים רגילים, לפתוח, להחליף, לסגור.

שמן - כדי לרוקן את השמן תצטרכו להרים את הרכב, אני עליתי עם שני הגלגלים הקידמיים על בלוקים וזה הספיק. בורג ריקון שמן המנוע נמצא בתחתית הרכב ובמרחק של כחצי מטר מקדמת הרכב. כדי לפתוח אותו תצטרכו מפתח אלן 12mm. שימו קערה בנפח 3 ליטר לכל הפחות לפני הפתיחה שיהיה מספיק מקום לכל השמן מנוע. כאשר השמן חדל לנזול החוצה, אתם יכולים לסגור את הבורג היטב. חשוב חשוב: 1. היזהרו משמן חם, טמפרטורת רתיחה מגיעה מעל ל130 מעלות!! 2. אל תמלאו שמן חדש לפני החלפת הפילטר שמן הישן.

פילטר שמן - ממוקדם בתחתית הרכב ובמרחק של כחצי מטר לכל היותר מקדמת הרכב, כדי לפתוח אותו תצטרכו מפתח פילטר שמן (מפתח רצועת מתכת). ההחלפה פשוטה והפילטר ממוקם בצורה נוחה להחלפה. חשוב חשוב: הפילטר מכיל קרוב לחצי ליטר שמן. היזהרו משמן רותח ובכללי תהיו מודעים שגם משם ינזול שמן.

בחזרה לשמן - לאחר ריקון השמן והחלפת הפילטר שמן תמלאו שמן חדש, אני לא מתיימר להיות מומחה ובטח לא מוסמך אז לא אמליץ על חברה מסויימת. שימו לב לדגשים חשובים למילוי שמן חדש: קיבולת השמן במנוע הזה הוא 2.8 ליטר, תמלאו 2 ורבע ליטר בערך ואז תבדקו במדיד, ועוד קצת ושוב לבדוק וכך עד שתמלאו בסה"כ קצת פחות מהמקסימום במדיד.

פלאגים - בפיאט פונטו ספייס 16 שסטומים, הפלאגים נמצאים בתחתית המנוע אך הגישה היא מלמעלה. בנוסף, הפלאגים צרים יותר ותצטרכו מפתח פלאגים מאוד ספציפי. כדי להגיע לפלאגים תצטרכו- לפתוח 3 ברגים בקוטר 10mm עם בוקסה 10 רגילה, לנתק את צינורות האויר שמחוברות לבית פילטר אויר. עכשיו תראו 4 חוטי הצטה, תוציאו אותם ותראו חורים שבתחתיתם הפלאגים בעומק 7cm בערך. כדי לפתוח את הפלאגים תצטרכו מפתח פלאגים 16mm וזרועה מאריכה. אחרי שפתחתם את הפלאגים תצטרכו צבת כדי להגיע ולשלוף אותם החוצה או לחלופין ע"י צינור גינה פשוט אני העדפתי את הצבת. חשוב חשוב - בראש כל פלאג ישנו חלק העשוי חרסינה, זה שביר. תהיו מאוד עדינים וחכמים כשאר אתם פותחים או סוגרים פלאג כי אם יפלו לכם שברי חרסינה לתוך המנוע - תצטרכו לפתוח את המנוע כדי לנקות את זה!!

מקווה שעזרתי... בפוסט זה אני שואף לחבר את כל המידע אודות טיפול עשרת אלפים לבד בפונטו ספייס שאני נעזרתי בו בפורום האדיר הזה.
בכ"מ מוזמנים להגיב כדי לשפר או לשמר או סתם לתת פידבק. כך הקוראים הבאים יוכלו לדעת מה טיב איכות הפוסט שלי בעיני אחרים. וגם אני כמובן :)

רפי לין 01-12-13 17:53

טיפול עצמי במכונית
 
אצל מי קנית החלפים המקוריים?.
בברכה - רפי לין

bennyavi 01-12-13 18:10

אצל ״מאיר וציון חלפים״ בירושלים

davidmzr 01-12-13 20:33

צטט:

במקור פורסם על ידי bennyavi (הודעה 125189)
טיפול תקופתי מלא לפיאט פנטו ספייס ELX 16V שנה 2001.






בכ"מ מוזמנים להגיב כדי לשפר או לשמר או סתם לתת פידבק. כך הקוראים הבאים יוכלו לדעת מה טיב איכות הפוסט שלי בעיני אחרים. וגם אני כמובן :)

יפה מאוד, כל הכבוד.
דוד.

Nuker 01-12-13 21:11

קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה.

נירא לי לקחו לך קצת יותר מידי על הפלאגים,
שלי עלו לפני מספר חודשים בודדים באזור ה 80 ש"ח (של NGK - לגירסת 8V)

הייתי נמנע מלהוציא את הפלאגים עם צבת בדיוק מהסיבות שציינת
חבר עשה משהו מאד חכם, הוא שם בבוקסה חתיכת גומי שהכין כך שתתפוס את הפלאג ואז ברגע שהפלאג נפתח לגמרי הוא נשלף ביחד עם הבוקסה, סופר נוח.

חשוב לא להתבלבל במיקום כבלי ההצתה וב 200K גם מומלץ להחליפם לפי הוראות יצרן,
מומלץ או למספר אותם או לבצע החלפה מסודרת,לנתק -להחליף - לחבר חזרה - וכן הלאה.

וטיפ אחרון זה להיות עדין בכל פירוק \הרכבה ברכב הזה, הרכב כבר מעל עשור בכביש והפלסטיקה ידעה ימים טובים יותר לכן היא נוטה להישבר בקלות.

yair791 01-12-13 21:21

צטט:

במקור פורסם על ידי Nuker (הודעה 125203)
קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה.

נירא לי לקחו לך קצת יותר מידי על הפלאגים,
שלי עלו לפני מספר חודשים בודדים באזור ה 80 ש"ח (של NGK - לגירסת 8V)

הייתי נמנע מלהוציא את הפלאגים עם צבת בדיוק מהסיבות שציינת
חבר עשה משהו מאד חכם, הוא שם בבוקסה חתיכת גומי שהכין כך שתתפוס את הפלאג ואז ברגע שהפלאג נפתח לגמרי הוא נשלף ביחד עם הבוקסה, סופר נוח.

חשוב לא להתבלבל במיקום כבלי ההצתה וב 200K גם מומלץ להחליפם לפי הוראות יצרן,
מומלץ או למספר אותם או לבצע החלפה מסודרת,לנתק -להחליף - לחבר חזרה - וכן הלאה.

וטיפ אחרון זה להיות עדין בכל פירוק \הרכבה ברכב הזה, הרכב כבר מעל עשור בכביש והפלסטיקה ידעה ימים טובים יותר לכן היא נוטה להישבר בקלות.

בוקדה של פלאגים היא בוקסה עמוקה שבנויה במיוחד עם שקע בצורת הפלאג ומרופדת בגומי ככה שהיא מגנה על הפלאג בפירוק והרכבה וגם תופסת אותו אז עדיף להישתמש בבוקסה יעודית

davidmzr 01-12-13 22:41

הגומייה בתוך הבוקסה עליה אתה מדבר יאיר, נהרסת לאחר מס' פירוקים והרכבות של פלגים.
בשני סטים נהרסה לי הגומייה, ואני משתמש במגנט ארוך.
דוד.

chenrp 15-12-13 15:10

מה בדבר שואב אבק???
באם נשבר הפלג, מה הבעיה לחבר שואב אבק עם צינורית דקה ולשאוב את הכל?

בנוסף,הפלאגים של 16V יקרים יותר מ 8V
ורצוי שמן סינטטי מלא.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:45.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©