![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
|
השארת רכב עומד לשבועיים
אני נוסע לחו"ל לשבועיים. האם לנתק את המצבר או שאפשר להשאיר את הרכב כמו שהוא למשך שבועיים?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
לא יודע להגיד מבחינה מקצועית
אבל אני חושב שעדיף לנתק כי אם יש זליגה מזערית מאוד אז הוא יפרוק אותו.
איפה אתה משאיר את הרכב? אין מישהו שיוכל להניע אותו פעם בכמה ימים? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
זה תלוי במס' גורמים, בן כמה המצבר, מה הקיבולת שלו (אמפר/שעה) ועוד..
רצוי להשאיר מפתחות למישהו שיתניע את הרכב פעם/פעמיים בשבוע למשך רבע שעה או אם ניתן רצוי למשך זמן ארוך יותר. אם אין לך את האפשרות שמישהו יתניע את הרכב, גש לחשמלאי רכב יום/יומיים לפני הטיסה ובצע טעינה מלאה של המצבר. שאל במוסך שמטפל לך ברכב, האם ניתוק מצבר לתקופה ממושכת עלול לאפס לך את הזיכרונות ממחשב הרכב/אימובילייזר/רדיו וכו'. אם אין את הבעיה הזו, אז רצוי לנתק את מצבר הרכב. מס' צרכנים ברכב "מושכים" זרם מהמצבר גם כשהסוויץ' כבוי, לדוגמה: מער' האזעקה, השעון, נעילה מרכזית, אימובילייזר וכו'. אם אתה חונה את הרכב בבית ואתה יכול לנטרל את מער' האזעקה, זה יפחית מצריכת הזרם מהמצבר. פלוס מינוס הצרכנים הללו מושכים זרם של 0.11 אמפר/שעה, אבל אתה יכול לודא זאת בבדיקה אצל חשמלאי הרכב או לבדוק בעצמך עם מולטימטר. תוכל אז לחשב בממוצע את צריכת הזרם במשך שבועיים, לדוגמה: צריכה של 0.11 אמפר בשעה כפול 24 שעות שווה לצריכה של 2.64 אמפר ביום (ובשבועיים מעל 30 אמפר). רצוי לא להביא את המצבר לרבע מהקיבולת המקסימלית שלו. אם המצבר שלך בקיבולת של 50 אמפר/שעה והוא טעון במלואו ויחסית חדש אז זה בסדר.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
|
אוקיי ואם נגיד ואני חוזר אחרי שבועיים והמצבר מרוקן אני לא יכול להטעין אותו? כבלים מהרכב של השכן, להשאיר את האוטו דלוק איזה שעה? או שהנזק בלתי הפיך?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
מנהל
|
לא חושב שיש צורך לנתק מצבר אם המצבר שלך חזק ולא ישן מדי.
אני את ה 127 שלי מניע אחת לחודש בערך ועוד לא קרה שהרכב לא הניע.
__________________
מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל Israel Classic & Collectors Vehicle Club - The 5 Club מועדון פיאט ישראל Israel Fiat Club הרכבים שבבעלותי: FIAT 127 900L 1979 / FIAT QUBO 1.4 2013 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
זליגת זרם מהמצבר
בפיאט 127 אין מערכות אלקטרוניות שצורכות זרם חשמלי מהמצבר גם כשהרכב כבוי ועומד.
ברכב מודרני יש צריכת זרם קטנה (זליגת זרם) לשמירת זכרונות במחשבי הרכב, רדיו, שעון זמן ואם יש מע' אזעקה דרוכה אז גם היא צורכת קצת זרם חשמלי. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
צטט:
מצבר עופרת-חומצה רגיש מאד בכל הנוגע לפריקה עמוקה (פחות מ-10.5V). להבדיל מסוללות נטענות אחרות שאנו מכירים ואותן נחוץ לפרוק לגמרי לפני טעינה מחדש כדי למנוע את "אפקט הזיכרון"- מצב בו סוללה שלא נפרקה עד סופה, לא תטען במלואה. במצבר עופרת-חומצה המצב הפוך, המצב האידיאלי לשמירה על חיי המצבר זה לדאוג שהוא תמיד יהיה טעון. בכללי, במצבר "שיושב" ללא טעינה בזמן ממושך, מתחיל להיווצר בו תהליך של גיפור ועל לוחות העופרת שבתוך תאי המצבר מתחילים להיווצר גבישים (סולפטים) הגורמים להתנגדות גבוהה בין התאים ואז קיבולת המצבר פוחתת. במקרים מסויימים שבו אחד התאים מקוצר (עקב הצטברות משקע) מתח המצבר קטן, כלומר אותו תא כבר אינו פעיל והמצבר חסר תועלת. מצבר במצב טוב ויחסית חדש שעבר פריקה עמוקה, לרוב ניתן לטעון (לא תמיד). הזרם שנכנס אל המצבר בזמן הטעינה "מפרק" את הגבישים שהצטברו בלוחות והמצבר חוזר לחיים, אך פריקות עמוקות חוזרות ונשנות יגרמו להצטברות של גבישים שלא יהיה ניתן לפרק אותם והמצבר יהרס בסופו של דבר. מצבר ישן יחסית שיעבור פריקה שכזו (במקרה שהיה אצלי), לא יצליח להטען מהגיפור שיעבור או שאחד התאים לא יהיה שמיש (מקוצר) ויהיה צורך בהחלפת המצבר. לשאלתך, כן! יש מצב בלתי הפיך בו מצבר שעבר פריקה עמוקה יחדול לתפקד. * אפשר לנסות להחיות מצבר שכזה ע"י מתן מתח טעינה גבוה מעט וזאת כדי לנסות לפרק את הגבישים היוצרים התנגדות חשמלית גבוהה וכתוצאה- אי יכולת טעינה. בכל מקרה זה יהיה פתרון זמני והמצבר כנראה בסוף ימיו.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 01-06-12 ב 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
|
צטט:
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| אני עומד לקנות אונו טיפים לבדיקת המנוע- | kuthx3 | אונו - טכני | 4 | 01-07-10 21:09 |
| עצה לגבי מנוע - האם באמת עומד למות? | zoola | פונטו - טכני | 16 | 26-10-09 11:29 |
| איך מתמודדים עם תופעת ה- "טל" בבקרים, או: ייבוש הרכב ללא השארת סיבים | stio | רכב כללי | 12 | 14-06-09 09:18 |
| עומד לקנות פיאט טמפרה 94' | פורום הגראז' | 2 | 06-11-06 01:13 | |
| חימום יתר ומנוע שפועל יתר על המידה גם כשהאוטו עומד | פורום הגראז' | 12 | 10-10-06 00:09 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד