מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו elx החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חדש בפורום
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 30-05-12, 20:50   #1
Urban Legend
Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
השארת רכב עומד לשבועיים

אני נוסע לחו"ל לשבועיים. האם לנתק את המצבר או שאפשר להשאיר את הרכב כמו שהוא למשך שבועיים?
Urban Legend מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 30-05-12, 21:30   #2
forum770
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
לא יודע להגיד מבחינה מקצועית

אבל אני חושב שעדיף לנתק כי אם יש זליגה מזערית מאוד אז הוא יפרוק אותו.
איפה אתה משאיר את הרכב? אין מישהו שיוכל להניע אותו פעם בכמה ימים?
forum770 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-05-12, 22:30   #3
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
זה תלוי במס' גורמים, בן כמה המצבר, מה הקיבולת שלו (אמפר/שעה) ועוד..
רצוי להשאיר מפתחות למישהו שיתניע את הרכב פעם/פעמיים בשבוע למשך רבע שעה או אם ניתן רצוי למשך זמן ארוך יותר.
אם אין לך את האפשרות שמישהו יתניע את הרכב, גש לחשמלאי רכב יום/יומיים לפני הטיסה ובצע טעינה מלאה של המצבר.
שאל במוסך שמטפל לך ברכב, האם ניתוק מצבר לתקופה ממושכת עלול לאפס לך את הזיכרונות ממחשב הרכב/אימובילייזר/רדיו וכו'. אם אין את הבעיה הזו, אז רצוי לנתק את מצבר הרכב.
מס' צרכנים ברכב "מושכים" זרם מהמצבר גם כשהסוויץ' כבוי, לדוגמה: מער' האזעקה, השעון, נעילה מרכזית, אימובילייזר וכו'.
אם אתה חונה את הרכב בבית ואתה יכול לנטרל את מער' האזעקה, זה יפחית מצריכת הזרם מהמצבר.
פלוס מינוס הצרכנים הללו מושכים זרם של 0.11 אמפר/שעה, אבל אתה יכול לודא זאת בבדיקה אצל חשמלאי הרכב או לבדוק בעצמך עם מולטימטר.
תוכל אז לחשב בממוצע את צריכת הזרם במשך שבועיים, לדוגמה: צריכה של 0.11 אמפר בשעה כפול 24 שעות שווה לצריכה של 2.64 אמפר ביום (ובשבועיים מעל 30 אמפר).
רצוי לא להביא את המצבר לרבע מהקיבולת המקסימלית שלו. אם המצבר שלך בקיבולת של 50 אמפר/שעה והוא טעון במלואו ויחסית חדש אז זה בסדר.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-05-12, 02:45   #4
Urban Legend
Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
אוקיי ואם נגיד ואני חוזר אחרי שבועיים והמצבר מרוקן אני לא יכול להטעין אותו? כבלים מהרכב של השכן, להשאיר את האוטו דלוק איזה שעה? או שהנזק בלתי הפיך?
Urban Legend מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-05-12, 08:54   #5
צביקוש23
מנהל
 
האווטאר של צביקוש23
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פתח תקוה
הגלגלים שלי: פיאט 127 , פיאט מריאה
הודעות: 1,416
שלח הודעה דרך MSN ל צביקוש23
לא חושב שיש צורך לנתק מצבר אם המצבר שלך חזק ולא ישן מדי.
אני את ה 127 שלי מניע אחת לחודש בערך ועוד לא קרה שהרכב לא הניע.
__________________
מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל
Israel Classic & Collectors Vehicle Club - The 5 Club

מועדון פיאט ישראל
Israel Fiat Club

הרכבים שבבעלותי: FIAT 127 900L 1979 / FIAT QUBO 1.4 2013
צביקוש23 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-05-12, 12:53   #6
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
זליגת זרם מהמצבר

בפיאט 127 אין מערכות אלקטרוניות שצורכות זרם חשמלי מהמצבר גם כשהרכב כבוי ועומד.
ברכב מודרני יש צריכת זרם קטנה (זליגת זרם) לשמירת זכרונות במחשבי הרכב, רדיו, שעון זמן ואם יש מע' אזעקה דרוכה אז גם היא צורכת קצת זרם חשמלי.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-06-12, 12:41   #7
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
צטט:
במקור פורסם על ידי Urban Legend צפה בהודעה
אוקיי ואם נגיד ואני חוזר אחרי שבועיים והמצבר מרוקן אני לא יכול להטעין אותו? כבלים מהרכב של השכן, להשאיר את האוטו דלוק איזה שעה? או שהנזק בלתי הפיך?

מצבר עופרת-חומצה רגיש מאד בכל הנוגע לפריקה עמוקה (פחות מ-10.5V). להבדיל מסוללות נטענות אחרות שאנו מכירים ואותן נחוץ לפרוק לגמרי לפני טעינה מחדש כדי למנוע את "אפקט הזיכרון"- מצב בו סוללה שלא נפרקה עד סופה, לא תטען במלואה.
במצבר עופרת-חומצה המצב הפוך, המצב האידיאלי לשמירה על חיי המצבר זה לדאוג שהוא תמיד יהיה טעון.

בכללי, במצבר "שיושב" ללא טעינה בזמן ממושך, מתחיל להיווצר בו תהליך של גיפור ועל לוחות העופרת שבתוך תאי המצבר מתחילים להיווצר גבישים (סולפטים) הגורמים להתנגדות גבוהה בין התאים ואז קיבולת המצבר פוחתת. במקרים מסויימים שבו אחד התאים מקוצר (עקב הצטברות משקע) מתח המצבר קטן, כלומר אותו תא כבר אינו פעיל והמצבר חסר תועלת.

מצבר במצב טוב ויחסית חדש שעבר פריקה עמוקה, לרוב ניתן לטעון (לא תמיד). הזרם שנכנס אל המצבר בזמן הטעינה "מפרק" את הגבישים שהצטברו בלוחות והמצבר חוזר לחיים, אך פריקות עמוקות חוזרות ונשנות יגרמו להצטברות של גבישים שלא יהיה ניתן לפרק אותם והמצבר יהרס בסופו של דבר.

מצבר ישן יחסית שיעבור פריקה שכזו (במקרה שהיה אצלי), לא יצליח להטען מהגיפור שיעבור או שאחד התאים לא יהיה שמיש (מקוצר) ויהיה צורך בהחלפת המצבר.

לשאלתך, כן! יש מצב בלתי הפיך בו מצבר שעבר פריקה עמוקה יחדול לתפקד.
* אפשר לנסות להחיות מצבר שכזה ע"י מתן מתח טעינה גבוה מעט וזאת כדי לנסות לפרק את הגבישים היוצרים התנגדות חשמלית גבוהה וכתוצאה- אי יכולת טעינה.
בכל מקרה זה יהיה פתרון זמני והמצבר כנראה בסוף ימיו.

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 01-06-12 ב 13:32.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-06-12, 08:05   #8
Urban Legend
Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו גרנדה
הודעות: 30
צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
מצבר עופרת-חומצה רגיש מאד בכל הנוגע לפריקה עמוקה (פחות מ-10.5V). להבדיל מסוללות נטענות אחרות שאנו מכירים ואותן נחוץ לפרוק לגמרי לפני טעינה מחדש כדי למנוע את "אפקט הזיכרון"- מצב בו סוללה שלא נפרקה עד סופה, לא תטען במלואה.
במצבר עופרת-חומצה המצב הפוך, המצב האידיאלי לשמירה על חיי המצבר זה לדאוג שהוא תמיד יהיה טעון.

בכללי, במצבר "שיושב" ללא טעינה בזמן ממושך, מתחיל להיווצר בו תהליך של גיפור ועל לוחות העופרת שבתוך תאי המצבר מתחילים להיווצר גבישים (סולפטים) הגורמים להתנגדות גבוהה בין התאים ואז קיבולת המצבר פוחתת. במקרים מסויימים שבו אחד התאים מקוצר (עקב הצטברות משקע) מתח המצבר קטן, כלומר אותו תא כבר אינו פעיל והמצבר חסר תועלת.

מצבר במצב טוב ויחסית חדש שעבר פריקה עמוקה, לרוב ניתן לטעון (לא תמיד). הזרם שנכנס אל המצבר בזמן הטעינה "מפרק" את הגבישים שהצטברו בלוחות והמצבר חוזר לחיים, אך פריקות עמוקות חוזרות ונשנות יגרמו להצטברות של גבישים שלא יהיה ניתן לפרק אותם והמצבר יהרס בסופו של דבר.

מצבר ישן יחסית שיעבור פריקה שכזו (במקרה שהיה אצלי), לא יצליח להטען מהגיפור שיעבור או שאחד התאים לא יהיה שמיש (מקוצר) ויהיה צורך בהחלפת המצבר.

לשאלתך, כן! יש מצב בלתי הפיך בו מצבר שעבר פריקה עמוקה יחדול לתפקד.
* אפשר לנסות להחיות מצבר שכזה ע"י מתן מתח טעינה גבוה מעט וזאת כדי לנסות לפרק את הגבישים היוצרים התנגדות חשמלית גבוהה וכתוצאה- אי יכולת טעינה.
בכל מקרה זה יהיה פתרון זמני והמצבר כנראה בסוף ימיו.
הבנתי. תודה רבה.
Urban Legend מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אני עומד לקנות אונו טיפים לבדיקת המנוע- kuthx3 אונו - טכני 4 01-07-10 21:09
עצה לגבי מנוע - האם באמת עומד למות? zoola פונטו - טכני 16 26-10-09 11:29
איך מתמודדים עם תופעת ה- "טל" בבקרים, או: ייבוש הרכב ללא השארת סיבים stio רכב כללי 12 14-06-09 09:18
עומד לקנות פיאט טמפרה 94' פורום הגראז' 2 06-11-06 01:13
חימום יתר ומנוע שפועל יתר על המידה גם כשהאוטו עומד פורום הגראז' 12 10-10-06 00:09


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד