![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
גמגומים - חשד לסליל הצתה
שלום לכל החברים , רציתי להתייעץ לגביי בעיה שאני מושך כבר זמן מה.
בהתנעה קרה ולווא דווקא כשקר בחוץ, המנוע מגמגם לכמה שניות ומסתדר, עד היום לא היו גמגומים בהאצה. היום אחרי שהרב עמד 8 שעות , הנעתי והמנוע גמגם ולא הפסיק עד שהרמתי כמה פעמים סלד. והיו גמגומים בהאצה בטורים גבוהים - 3-4 . לאחר נסיעה של 5 דקות זה הסתדר. לגביי מערכת ההצתה : פלאגים וחוטי הצתה מקוריים מלפני 3 אלף ק"מ. החשד העיקרי שלי הוא סליל הצתה. הרכב שלי כפי שרשום בחתימה הוא ידני 16V , כמה סלילי הצתה יש ברכבי? ואיך אפשר לדעת איזה מהם הוא התקול? לציין שלא נדלקה מנורת בדוק מנוע או משהו כזה. תודה.
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
|
חיישן קרנק מלוכלך. נקה אותו. חיפוש יניב לך תוצאות.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
יכולות להיות הרבה סיבות "לגמגומים" כמו סלילי הצתה תקולים, כבלי הצתה, מצתים לא מתאימים או תקולים, חיישן קרנק, חיישן קאמשפט, בעיות של וואקום בסעפת היניקה, לחץ דלק לא תקין, בעיות במע' ההזרקה וכו'..
אני לא יודע מה בדקת כבר, אבל אם הכיוון שלך הוא סלילי הצתה, אז הנה קצת נתונים: אתה יכול להתחיל בבדיקות פשוטות בעזרת רב מודד: -------------------------------------- בדגם 16V שלך ישנה יחידת סלילי הצתה (פאק אחד) בה/בו ישנם שני סלילי הצתה נפרדים, שכל אחד מהם נותן מתח גבוה לשני כבלי הצתה, כלומר סליל אחד נותן מתח למצתים של צילינדרים 1 ו- 4 וסליל שני נותן מתח למצתים של צילינדרים 2 ו- 3. כל "סליל הצתה" בעצם מורכב משני סלילים, סליל ראשוני אליו מגיע מתח נמוך וסליל שניוני אשר נותן מתח גבוה למצתים באמצעות כבלי ההצתה. יש לבצע את הבדיקה כשהמנוע קר לחלוטין (הסלילים אמורים להיות קרים בבדיקה). נתק את הקונקטור של סליל ההצתה ונתק גם את כבלי ההצתה מסליל ההצתה. בקונקטור יש 3 מגעים/חוטים: מגע 1 - חוט שחור/צהוב. מגע 2 - חוט חום/לבן. מגע 3 - חוט חום/שחור 1. הגדר את הרב מודד למדידת מתח וולט (V) בזרם ישר (DC), יש לכוון את הבורר למדידת מתח בתחום המתאים, כלומר ל-12 וולט יש לכוון את הבורר לתחום 20V ולא ל- 2V או 200V. פתח סוויץ' (לא להתניע) גע עם הפרוב השחור של הרב מודד בהארקה (בגוף של הרכב) וגע עם הפרוב האדום בחוט בצבע חום/לבן של מגע מס' 2 בקונקטור עצמו. אתה אמור לקבל מתח בין 11-14 וולט. - סגור את הסוויץ', אך השאר את הקונקטור וגם את כבלי ההצתה מנותקים. 2. כעת יש למדוד את ההתנגדות של סלילי ההצתה הראשוניים (סלילי מתח נמוך). הגדר את הרב מודד למדידת התנגדות נמוכה (Ω) אוהם Ohms, לדוגמה 200Ω. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע מס' 2 בסלילי ההצתה (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/לבן) וגע עם הפרוב השחור במגע מס' 1 שבסליל ההצתה(היכן שאמור להתחבר החוט בצבע שחור/צהוב). * לידע כללי, אין כאן חשיבות לקוטביות הפרובים במדידת התנגדות. אתה אמור לקבל התנגדות בין 0,52Ω - 0,62Ω אוהם. 3. המשך במדידת התנגדות, גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע מס' 2, (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/לבן) וגע עם הפרוב האדום במגע מס' 1, (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/שחור). אתה אמור לקבל התנגדות בין 0,52Ω - 0,62Ω אוהם. 4. כעת יש למדוד את ההתנגדות של סלילי ההצתה המשניים (סלילי מתח גבוה). הגדר את הרב מודד למדידת התנגדות גבוהה 20KΩ. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 4 וגע עם הפרוב האדום במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 1. אתה אמור לקבל התנגדות בין 6830Ω - 7830Ω אוהם. 5. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 3 וגע עם הפרוב האדום במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 2. אתה אמור לקבל התנגדות בין 6830Ω - 7830Ω אוהם. נ.ב. אם תפרק את כבלי ההצתה מהפאק, תוכל לראות מספור ליד כל יציאה מוטבע על הפלסטיק של הפאק.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת נערך לאחרונה על ידי mechtech : 12-10-12 ב 04:01. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
חיישן קראנק
החיישן היום נוקה בפירוק הפולי בגלל חשד למותחן מרעיש, נראה אם יהיה שיפור.
יש לי תחושה שאכן מדובר בסליל הצתה שבדרך לשבוק חיים. בנתיים אני ימשוך עם זה עד שלא תהיה ברירה. תודה על ההסבר המפורט, מכשיר מדידה יש לי וזמן יהיה לי מחר, אני יעשה את הבדיקה ויעדכן. תודה!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 נערך לאחרונה על ידי forum770 : 09-10-12 ב 22:39. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
אין בעד מה, אם אתה צריך נתונים טכניים כלשהם לגבי הרכב, אשמח לעזור ככל שאוכל.
נ.ב. אני יודע שיש לך רקע בחשמל, ההסבר שלי לגבי תפעול מכשיר הרב-מודד מכוון לחברים שלא "התעסקו" עם מולטימטר כלל וזאת ע"מ שההסבר יהיה מעט מובן יותר,אעפ"י שזה בשרשור שאתה פתחת.
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
שהחלפתי סליל הצתה במוסך בגלל רעידות בסרק וגימגומי מנוע, בדקו קודם כל דרך מחשב וניתנה אינדיקציה לתקלה בסליל הצתה. את הבדיקה הסופית עשו כך:
קודם בדקו שכבלי ההצתה מחוברים היטב. זה לא היה זה. הם גם היו יחסית חדשים. שמו סליל הצתה חדשה, לא חיברו אותו לגוף המנוע ורק הניחו אותו וחיברו את הכבלים. התניעו מנוע, הרעידות נעלמו. החזירו את הסליל הישן, שוב התניעו, חזרו הרעידות. שמו שוב את הסליל החדש, הפסיקו הרעידות. הסליל החדש חובר לצד המנוע סגרו חזרו את מכלול פילטר האוויר ואחרי בדיקת מחשב לאימות התיקון ומחיקת תקלות- סע לשלום. כל העסק לקח איזה 15 דקות. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
נכון, לפני שהמוסך מתחיל לשבור את הראש עם "החקירות" (הבדיקות), יותר פשוט להסתכל קודם בתיעוד של "המצלמות" (סקאנר) ואז רואים מי "החשוד" (התקלה).
אבל, למי שאין סקאנר ומעוניין כמובן לחסוך (או לנסות) את עלות הבדיקה, וזה עוד לפני הטיפול ברכיב התקול, אין הרבה ברירות אלא לנסות אולי לאתר את הבעיה בדרך "הקשה". זה גם אתגר לנסות לפתור דברים לבד, אם לא מצליחים, קופצים למוסך. נכון שעלולים לגרום גם נזק, אבל גם במוסכים "נזקים" זה לא ממש נדיר. כל אחד וסדר העדיפויות שלו .
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 425
|
זה שיטה טובה
הבעיה היא שאני לא רוצה למהר ולקנות סליל הצתה. כי אני עושה את הכל בעצמי.
אני מחר יעשה בדיקה של הסליל ואם יהיה לי ספק הכי קטן שמשהו לא מסתדר אני יקנה. אני יודע שבדרך כלל בעיה בסליל ההצתה מדליק נורה צהובה של בדוק מנוע, אצלי היא לא דולקת, כי הגמגומים הם רק בהנעה קרה למשך כמה שניות. אז ההנחה היא שאחד הסלילים הפנימיים כנראה בעייתי אבל לא פגום לגמריי. אגב , מישהו מעודכן במחיר סליל ההצתה?
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002 |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| טורים רועדים / גמגומים ואלטרנטור | komoto | פונטו - טכני | 6 | 30-03-11 15:28 |
| פרוייקט מצולם - החלפת גומייה לסליל הצתה (O Ring) דור 1 | chesh | פונטו - טכני | 3 | 11-11-10 11:25 |
| בעיות גמגומים בטמפרה 92. | CartMan2oo5 | פונטו - טכני | 1 | 19-06-10 10:13 |
| חוט הגברה לסליל המתה | command sergeant major | שיפורים וקוסמטיקה | 1 | 02-01-09 21:12 |
| בעיה של גמגומים במנוע אחרי ניקוי | Tzvika 16V | פונטו - טכני | 9 | 19-03-08 09:35 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד