מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבת של צילומים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 21-06-12, 11:19   #1
aviatar32
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 32
הרכב חזר מתיקון + כמה שאלות.

שלום,

הייתה לי את בעיית הקלאץ' שהיה משמיע רעשים , לקחתי את הרכב למוסך הוחלף קלאץ' והגיר נפתח והוחלף בו מיסבים. ועכשיו בלי עין הרע הקלאץ' כמו שצריך וההילוכים נכנסים יותר בקלות.

עכשיו כמה שאלות ,
1. הרכב חזר ועליו כמה נקודות שחורות (כנראה גריז או שמן), *** לקח את האוטו ולא הייתה לי אפשרות לשטוף אותו רק עכשיו לאחר כשבוע בערך. הנקודות השחורות ירדו אבל נשאר צבע חום מסביבם , ניסיתי לנקות ולא ירד אז שיפשפתי עם סקוץ' רק באזור של הנק'. חלקם ירדו אבל לא רציתי להמשיך כי ידעתי שזה יכול לפגוע בצבע של הרכב ולכן חזרתי להתייעץ אתכם , הנק' בעיקר בסביבת אזור מכסה המנוע. כנראה שפגעתי גם קצת בשכבת ההגנה של הצבע , האם ניתן משהו לעשות כגון ווקס או פוליש ?
וכמה זה אמור לעלות בערך , והאם ניתן לעשות את זה בכל שלב , לדוגמא עכשיו אני מניח לזה לכמה חודשים ואז מטפל בזה או שזה צריך להיות בימים הקרובים?

2. המנוע אינו מתחמם , ז"א בתחילת נסיעה הוא קר (מצב נורמלי) אך לאחר נסיעה של 20 דקות עולה בסביבות לרבע ונשאר שם , הנסיעה הייתה נסיעה בין עירונית עדיין לא יצא לי לנסוע בנסיעה עירונית למשך זמן. איך יודעים אם הטרמוסטט תקין ?

3. גיליתי שאין מים בשביל שוטפי השמשות , באיזה נוזל מומלץ להשתמש ? בספר רכב הם אומרים שצריך נוזל מסויים ב30% ועוד 70% מים. אפשר לשים רק מים , איך זה הולך ?

תודה רבה לעוזרים!
aviatar32 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 21-06-12, 17:11   #2
Guter
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 360
צטט:
במקור פורסם על ידי aviatar32 צפה בהודעה
שלום,

הייתה לי את בעיית הקלאץ' שהיה משמיע רעשים , לקחתי את הרכב למוסך הוחלף קלאץ' והגיר נפתח והוחלף בו מיסבים. ועכשיו בלי עין הרע הקלאץ' כמו שצריך וההילוכים נכנסים יותר בקלות.

עכשיו כמה שאלות ,
1. הרכב חזר ועליו כמה נקודות שחורות (כנראה גריז או שמן), *** לקח את האוטו ולא הייתה לי אפשרות לשטוף אותו רק עכשיו לאחר כשבוע בערך. הנקודות השחורות ירדו אבל נשאר צבע חום מסביבם , ניסיתי לנקות ולא ירד אז שיפשפתי עם סקוץ' רק באזור של הנק'. חלקם ירדו אבל לא רציתי להמשיך כי ידעתי שזה יכול לפגוע בצבע של הרכב ולכן חזרתי להתייעץ אתכם , הנק' בעיקר בסביבת אזור מכסה המנוע. כנראה שפגעתי גם קצת בשכבת ההגנה של הצבע , האם ניתן משהו לעשות כגון ווקס או פוליש ?
וכמה זה אמור לעלות בערך , והאם ניתן לעשות את זה בכל שלב , לדוגמא עכשיו אני מניח לזה לכמה חודשים ואז מטפל בזה או שזה צריך להיות בימים הקרובים?

2. המנוע אינו מתחמם , ז"א בתחילת נסיעה הוא קר (מצב נורמלי) אך לאחר נסיעה של 20 דקות עולה בסביבות לרבע ונשאר שם , הנסיעה הייתה נסיעה בין עירונית עדיין לא יצא לי לנסוע בנסיעה עירונית למשך זמן. איך יודעים אם הטרמוסטט תקין ?

3. גיליתי שאין מים בשביל שוטפי השמשות , באיזה נוזל מומלץ להשתמש ? בספר רכב הם אומרים שצריך נוזל מסויים ב30% ועוד 70% מים. אפשר לשים רק מים , איך זה הולך ?

תודה רבה לעוזרים!
1) ישנם מקומות אשר יכולים לעשות לקח על חלק מהרכב וזה יעלה פחות אבל עדיף כנראה כבר לעשות את כל הרכב שזה בעלות של בערך 200-300 ש"ח אפשר למצוא טוב ומחיר סביר.

2) בין עירוני המחוג נמצא בין הרבע לחצי.

3) יש מים לשמשות למכירה בכל תחנת דלק גלון במחיר של 10 שקל (עם תדלוק)
Guter מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-06-12, 23:21   #3
aviatar32
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 32
צטט:
במקור פורסם על ידי Guter צפה בהודעה
1) ישנם מקומות אשר יכולים לעשות לקח על חלק מהרכב וזה יעלה פחות אבל עדיף כנראה כבר לעשות את כל הרכב שזה בעלות של בערך 200-300 ש"ח אפשר למצוא טוב ומחיר סביר.

2) בין עירוני המחוג נמצא בין הרבע לחצי.

3) יש מים לשמשות למכירה בכל תחנת דלק גלון במחיר של 10 שקל (עם תדלוק)
אז הוא לא נמצא שם הוא נמצא יותר בכיוון של הרבע , כשהורדתי את הקניות השארתי על ניוטרל והוונטה כנראה במהירות ה2 עבדה בשביל להשאיר אותו כנראה על רבע. האם זה תקין ?/ צריך להחליף טרמוסטט ?

ותודה רבה על העזרה ! .
aviatar32 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-12, 00:39   #4
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
בעניין הצבע, יש מצב שפגעת בשכבת הלכה ולכן לא כדאי לעשות ווקס כי זה יקלף לך את הלכה ואז זה יתפשט ויתרחב במשך הזמן (יש אזהרה על המדבקה בווקס) ומניסיון לא כדאי למרוח ווקס על צבע ששכבת הלכה בו פגומה.
אל תשתמש בחומר שוחק, תשתמש במטלית עם נפט וכו' (לא עם טינר נקי חס וכרפס, אולי ממש מדולל, אבל בצע קודם בדיקה בצבע באזור מוסתר, בתא המנוע/המטען לדוגמה).

לגבי טמפ' המנוע, כשאתה משאיר את המנוע עובד בסרק (בחניה לדוגמה) עד שהמאוורר של הרדיאטור נכנס לפעולה, האם מד הטמפ' אינו עולה לחצי או צמוד אליו?
אם זה כך, כדאי לבדוק שהקונקטור של חיישן טמפ' המנוע מחובר היטב ולא רופף.
לבדוק שהתרמוסטט אינו תקוע במצב פתוח או תקול.
לבדוק את תקינות חיישן הטמפ' ברדיאטור ולוודא שאינו מפעיל את המאוורר לפני שהמנוע הגיע לטמפ' הרצוייה.

כמו ש-Guter המליץ לך, מוכרים נוזל שמשות מוכן, אתה יכול למלא מי ברז ולחסוך לא מעט זוזים במשך הזמן, אך עם שימוש במי ברז נוצרת במשך הזמן אבנית שסותמת את המתזים (כשיש סתימה אני פותח את החרירים שבמתזים עם סיכה).
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-12, 15:23   #5
aviatar32
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2012
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 32
צטט:
במקור פורסם על ידי mechtech צפה בהודעה
בעניין הצבע, יש מצב שפגעת בשכבת הלכה ולכן לא כדאי לעשות ווקס כי זה יקלף לך את הלכה ואז זה יתפשט ויתרחב במשך הזמן (יש אזהרה על המדבקה בווקס) ומניסיון לא כדאי למרוח ווקס על צבע ששכבת הלכה בו פגומה.
אל תשתמש בחומר שוחק, תשתמש במטלית עם נפט וכו' (לא עם טינר נקי חס וכרפס, אולי ממש מדולל, אבל בצע קודם בדיקה בצבע באזור מוסתר, בתא המנוע/המטען לדוגמה).

לגבי טמפ' המנוע, כשאתה משאיר את המנוע עובד בסרק (בחניה לדוגמה) עד שהמאוורר של הרדיאטור נכנס לפעולה, האם מד הטמפ' אינו עולה לחצי או צמוד אליו?
אם זה כך, כדאי לבדוק שהקונקטור של חיישן טמפ' המנוע מחובר היטב ולא רופף.
לבדוק שהתרמוסטט אינו תקוע במצב פתוח או תקול.
לבדוק את תקינות חיישן הטמפ' ברדיאטור ולוודא שאינו מפעיל את המאוורר לפני שהמנוע הגיע לטמפ' הרצוייה.

כמו ש-Guter המליץ לך, מוכרים נוזל שמשות מוכן, אתה יכול למלא מי ברז ולחסוך לא מעט זוזים במשך הזמן, אך עם שימוש במי ברז נוצרת במשך הזמן אבנית שסותמת את המתזים (כשיש סתימה אני פותח את החרירים שבמתזים עם סיכה).

כשהרכב בחניה לאחר נסיעה ממושכת הוא מגיע לרבע ומפעיל את הוונטה כנראה במהירות 2 והמחוג נשאר על הרבע. אשמח לדעת איך בודקים את החיבור של חיישן הטמפ' ואת החיישן עצמו.

וקניתי את ה"מים הכחולים" , עובדים יופי , מילאתי כנראה אבל יותר מידי ולכן נשפך מלמטה (לא מאיפה שהכנסתי אלא מלמטה של הרכב.)
aviatar32 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-12, 17:31   #6
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
המאוורר שברדיאטור אינו אמור לפעול כאשר המחוג במחוון הטמפ' מגיע אל הרבע (שזה באזור ה- 50 מעלות), אלא הוא אמור לפעול רק כאשר המחוג מגיע אל החצי או יותר מדוייק עובר אותו.
בהנחה שמד הטמפ' בלוח המחוונים מקורי ותקין, כמו-כן חיישן טמפ' המנוע ולא "נגעו" בהם. בדוק שהחוט מחובר היטב אל חיישן טמפ' המנוע (הוא נמצא סמוך למדיד השמן ומוברג לראש המנוע).
הרם בזהירות (שלא תתלוש את החוט) את כיסוי הגומי שעוטף את המחבר ובדוק שהוא מהודק ולא משחק, לא צריך להתקשקש עם זה יותר מדי, רק לודא שהוא יושב במקומו.

יש סבירות גבוהה שהבעיה דווקא בתרמוסטט, לכן, אם יש לך רקע טכני ואתה מטפל ברכב לבדך, תוכל לפרק את התרמוסטט ולבדוק את תקינותו. אם אין לך ניסיון אולי רצוי שתיגש למוסך או למכון רדיאטורים ובצע שם את בדיקת התרמוסטט והחלפתו במידת הצורך.

לגבי נוזל הקרור, יש למלא נוזל במפלס שבין סימן המקסימום לסימן המינימום שבמכל העיבוי, לא למלא מעבר.
מהיכן בדיוק זה נזל מלמטה? האם מאחד החיבורים בצנרת או מהפקק? מקום אחר?
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו ספייס 2001- הרכב "נחנק" כשנותנים גז- מספר שאלות assafy פונטו - טכני 2 17-02-11 00:58
הכנת הרכב לטסט .. כמה שאלות מודל סי אי פונטו - טכני 6 07-11-10 15:56
כמה שאלות shay11 אונו - טכני 1 03-11-10 09:58
פיאט פונטו ספייס HGT / HGT Abarth - כמה שאלות לגבי תחזוק הרכב. Essencee יעוץ ברכישת רכב 25 20-04-09 20:39
( שאלות ) כמה שאלות אם תוכלו לעזור לי shaked פונטו - טכני 3 03-01-08 18:24


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד