![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ראשון לציון מערב, קרוב לים
הגלגלים שלי: minichamp, maisto, burago
הודעות: 68
|
בעיית התחממות, מאורר פועל לסירוגין [ פונטו 98 1.2]
שלום לכולם. סליחה על האורך של ההודעה.
כבר זמן מה ישנה בעיה ברכב: הרכב פשוט מתחמם ומגיע כמעט לקו האדום. בתחילה ראיתי שהמאווררים לא נכנסים לפעולה, ולכן שיערתי שמדובר או ביוניט או בנגד מהירויות. עשיתי קיצור וגישור על הנגד והיוניט, ונמצא שמהירות 1 פועלת וגם מהירות 2 פועלת, כלומר החשד נפל על היוניט. בינתיים הרכב התחמם לו לסירוגין, לפעמים בפקק עם מזגן או בלי מזגן הרכב לא התחמם, ולפעמים התחמם, ולפעמים בנסיעה בכביש מהיר עם מזגן וללא מזגן התחמם או שלא התחמם. כלומר תופעה משונה לחלוטין. לפני כשבוע החלפתי ליוניט מקורי, הכל היה טוב ויפה, בוצע ניקוז אוויר, ובאמת הרכב לא התחמם יותר, עד הנסיעה אתמול. אתמול (בצהריים, היה מזג אוויר יחסית חם) נסעתי מחוץ לעיר עם מזגן, נסיעה בכביש מהיר הכל טוב ויפה, המחוג יושב לו קצת מתחת לחצי, התחיל פקק, המחוג התחיל לעלות קצת מעל החצי ואני רואה שהוונטה לא נכנסת לפעולה, עבר עוד טיפה את החצי (המחוג עדיין לא הגיע לאזור של שעה 11) והטמפ' התחילה קצת לרדת ונעצרה על החצי (כנראה הוונטה נכנסה לפעולה, וזו נסיעה עם מזגן פועל). לאחר מכן שוב נסיעה מהירה (הפקק השתחרר) ושוב החום על החצי. אמרתי ניחא, קצת עלה לא נורא. בדרך חזרה (נסיעה בלילה, היה יחסית קריר כבר בחוץ), נסעתי בסביבות 140 -130 (קמ" ליממה) עם מזגן ופתאום הרכב מתחמם לו. המחוג כבר מגיע לאזור שעה 11, ומתייצב לו שם, לסירוגין עולה מעט ויורד מעט, אבל נשאר בצורה יציבה בשעה 11 (כלומר מעל החצי), כיביתי מזגן, שום דבר לא השתנה, עדיין המנוע חם יותר מדי. נכנסתי לתוך העיר, כנ"ל, החום עדיין בשעה 11, אני מגיע הביתה, מנוע בסרק, ואני קולט שהרכב מתחיל להתחמם הלאה כבר ממש לקראת הקו האדום, והוונטה עדיין לא נכנסת לפעולה (רק כשהפעלתי מזגן היא נכנסה לפעולה). דוממתי מנוע ונתתי לרכב להתקרר (הוונטה פעלה עד שהמנוע התקרר). בקיצור: הבעיה היא כזו: הוונטות לפעמים נכנסות בדיוק בזמן (כששעון החום נמצא על החצי), ולפעמים לא נכנסות בכלל או נכנסות באיחור משמעותי מאוד. בנסיעה בתוך העיר עם מזגן ללא מזגן, בפקקים וללא פקקים, לא שמתי לב בכלל להתחממות והכל עבד פיקס. הבעיה החלה כאמור אתמול. יש לציין כי התרמוסטט הוחלף (לא היה קיים קודם לכן) לפני כחצי שנה, לתרמוסטט מקורי. יוניט כאמור הוחלף לפני שבוע גם כן ליוניט מקורי. אין לי כבר מושג מה יכולה להיות הבעיה, מדוע הוונטה נכנסת לפעולה מאוחר ולפעמים בכלל לא נכנסת לפעולה? מה עוד אפשר לבדוק? משאבת מים? רדיאטור סתום? יכול להיות ששעון החום מזייף? הרכב הוא: פיאט פונטו 98, HSD 75, מזגן מקורי. עדכון: עדכון קטן: פירקתי את נגד המהירויות, מדדתי התנגדות בין שני הקונקטורים שיושבים כלפי חוץ (כלומר החוצה מהוונטה לכיוון הנוסעים), וההתנגדות היא 0.8 אוהם במקום 0.3 כפי שצריך להיות. הסליל נראה שלם וללא נתקים. מה יכולה להיות הבעיה? תודה רבה לעונים, ושוב סליחה על האורך. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: טבריה
הגלגלים שלי: פונטו דור 1 , פורד קונקט
הודעות: 23
|
בדוק את החיבורים שנכנסים למאוורר
יש נטייה לחיבורים שם להישרף מצריכת זרם גבוהה יחסית של המאוורר , בעבר הצליח "לשגע" אותי ,אחרי ניקוי רדיאטור החלפתי אותו לחדש עם מיכל העיבוי , החלפתי שוב את הטרמוסטט לחדש , ביטלתי זמנית את היוניט חום לבדיקה , ואחרי שעות מתישות אני מבחין שהמאוורר התחיל לפמפם כאילו מתחבר לא מתחבר , שלפתי לו את הפלג והחיבורים היו חצי שרופים , פירקתי את המאוורר הלחמתי לו את החיבורים ללא הקונקטור הבעייתי והבעיה נעלמה ללא שוב . אז אם הרדיאטור שלך חם למעלה ולמטה ( לא סתום ) זה אומר שהטרמוסטט גם כן תקין ונשאר לבדוק את המאוורר , בהצלחה .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
אומנם לא בפונטו אבל באונו שהייתה לי הייתה בעיה זהה לחלוטין.
אצלי בסוף זה היה נתיך (פיוז), שפשוט קיבל כבר קורוזיה, ואז המגעים שלו לא היו טובים (הדרך שאני עליתי על זה...שהמנוע היה מתחמם - גם הצופר לא היה עובד...). החלפת הפיוז פתרה את הכל בדקה אחת ומינימום כסף... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ראשון לציון מערב, קרוב לים
הגלגלים שלי: minichamp, maisto, burago
הודעות: 68
|
קודם כל תודה על התשובה !
בדקתי את הפלאג של החיבור למאורר, הוא נראה שלם למדי. הרדיאטור חם באותה מידה הן בחלק התחתון והן בחלק העליון. התרמוסטט נפתח בוודאות מתי שצריך (מכיוון שברגע הנ"ל המים יורדים במיכל העיבוי). פיוזים לא בדקתי, אכן נבדוק. אגב אולי שווב לבדוק את כל ממסרי המאוורר? יש הרי ממסר מהירות 2, ממסר השהייה וממסר מהירות 1, מישהו יודע היכן כולם נמצאים (בטח הם נמצאים בתא המנוע, בתוך קופסה שחורה כזו?) שוב תודה על התשובות... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
מחבר מאורר הרדיאטור
עליך לנתק את המחבר ממנוע מאורר הרדיאטור ואז להסתכל אם שקעי המתכת שבו אינם שרופים.
חיצונית בית הפלסטיק של המחבר יכול להראות שלם ויפה. בברכה - רפי לין ![]()
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ראשון לציון מערב, קרוב לים
הגלגלים שלי: minichamp, maisto, burago
הודעות: 68
|
או קיי, תודה. בדקתי את המחברים עצמם הם נראים שלמים גם כן.
רפי, האם יש משמעות לכך שהתנגדות ההדקים של נגד המהירויות היא 0.8 אוהם במקום 0.3 אוהם? האם האשמה נופלת על הנגד? בכל מקרה, איזה פיוזים וממסרים אני צריך לבדוק (יש הרבה, יש פיזוים בתא כפפות, יש מתחת ומעט הצידה מההגה, ויש גם בתוך המנוע)? שוב תודה... |
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בעיית התחממות | גיא127 | טיפו - טכני | 5 | 07-04-09 22:18 |
בעיית התחממות | פורום הגראז' | 4 | 08-08-07 11:23 | |
בראבו - בעיית התחממות חוזרת (ערוך) | בראבו - טכני | 19 | 31-05-07 18:04 | |
בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001 | פורום הגראז' | 3 | 22-04-07 07:30 | |
בעיית התחממות פונטו ספייס 2001 לאחר נסיעה קצרה | פורום הגראז' | 2 | 11-04-07 01:09 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד