![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס elx 16v
הודעות: 11
|
התייעצות בנוגע לראש מנוע
ערב טוב חברים,
מבקש את עצתכם בנוגע לשיפוץ ראש מנוע ל- ELX 2001 ידני הרכב כרגע מושבת (לא מניע) ומחכה במוסך שאחליט מה לעשות איתו. בעיקרון הלך לו הראש מנוע ואני מתלבט אם ואיזה סוג טיפול לעשות. ההצעה של המוסך לשיפוץ הראש כולל עבודה ומע"מ 2800 ש"ח כמובן שהוא ממליץ לי לבצע כבר טיפול מעמיק יותר, משהו שקשור לבוחנות עצמן וגומיות ואיזה תלתל (צר לי שאני מבין גורנישט במכונאות) כולל הראש עצמו, כ-4000 ש"ח עם אחריות כלשהי על תקינות לתקופה מסויימת. 1. השאלה היא האם הטיפול הנוסף הזה באמת מומלץ? (כי אם כן זה כבר חצי מהערך של הרכב...) מצד שני אם אעשה רק את הראש עצמו האם סביר שאכנס למערבולת כזאת של תיקון ועוד תיקון שאני לא אבין מאיפה זה נופל עלי? 2. דבר שני - אני מבין שהמחירים יחסית יקרים (מורשה). השאלה היא האם ראש מנוע זה מסוג הטיפולים שבאמת מומלץ לעשות במורשה או שזה משהו שכל המוסכים ידעו לעשות באותה רמה (דגש על כך שזה 16V) כמו להחליף מסנן שמן? מידע נוסף על התקלה: עד כמה שהבנתי נפרץ אטם והיה ערבוב של שמן ומים. ככל הנראה הסיבה לפריצת הראש היא שילוב של התחממות ובלאי (157K km). לאחר אירוע של נזילת מים מאסיבית בעקבות סדיקת פקק ניקוי מנוע חלוד והתחממות (קלה? לא נתתי לו להגיע עד לשלושתרבעי חום, לא נדלקה נורה, לא נכבה הרכב). מילאתי לו מים מינרליים רק לצורך הגעה למוסך בידיעה ששם יחליפו לפראפלו. בטיפול הוחלף הפקק שמעל הגיר והפקק השני שמאחורי הטיימינג (?), מולא פראפלו, סט מצמד חדש ומקורי (שרק בגללו חבל לי לזרוק את הבימבה למתכת במשקל). הרכב נסע עוד כ-350km ואז התחיל לגמגם ולאיים להיכבות לאחר הנעה ובטורים נמוכים. חשבתי שצריך רק לכוון לו את הטורים כי בנסיעה החל מ2K סל"ד הכל היה תקין. בנסיעה בדרך למוסך הרכב איבד כוח בערך ב70 קמ"ש, התחיל להתחמם (שוב, לפי מד החום לא הגיע אפילו עד השלושתרבעי) ופלט המון עשן כחול-טורקיז מהאגזוז. לאחר עצירה וכיבוי המנוע הרכב לא הניע יותר ונגרר חזרה לאותו מוסך. [האם ייתכן שמד החום לא תקין?] תודה רבה מראש על העזרה! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
תיקון ראש מצריך פרוק הראש בדיקה לעיוות הראש בדיקה לסדקים ואטימות של הראש מילוי וישור השטח אם צריך החלפת כל גומיות השסתומים ומחזירי השמן ופקקי מים לפי הצורך
מה שדיברו איתך זה על החלפת רינגים ומיסבי טלטל על הדרך אם צריך בגלל הקילומטרז של הרכב כטיפול מונע לעתיד כיוון שדבר כזה מצריך פתיחה מחדש של הראש עקב בעית רינגים אחרי שמיתארבב לך המים עם השמן חיבים להחליף שמן ופילטר ולישטוף את מע' הקירור במחיר של 4000 שח לא עדיף להחליף כבר מנוע ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
זה קצת בעיתי לעוץ לך עצה מאחר ואין מספיק פרטים לגבי ההצעה שקיבלת ומה בדיוק יש להחליף ולתקן.
בעניין, האם לתקן במורשה או במוסך אחר, זה תלוי מאד בהתנהלות המוסך המדובר ובמכונאי שיעבוד על הרכב. עלולות להיות פאשלות כאן וכאן, לכן לדעתי אם יש לך היכרות טובה עם המוסך המטפל, אז תקן את הרכב שם, מה גם שהרכב תקוע במוסך וגרירה למוסך אחר תעלה לא מעט כסף. אם המוסך לא נראה לך ויש לך ביטוח גרירה אתה יכול לעשות סבב מוסכים המטפלים בפיאט ומומלצים ע"י חברים וכו', לקחת הצעת מחיר עם פירוט החלקים והעבודה שצריך לבצע ולבדוק מהי האחריות. לשאלתך, האם לעשות ראש בלבד או אובר-אול כללי, זה תלוי מה מצב הבוכנות והרינגים- אמרת שיצא עשן, יכול להיות של שמן שרוף או של אדי מים. ישנם מקרים בהם אפשר לשפץ ראש מנוע בלבד ללא אובר-אול, אבל שוב זה תלוי באבחנה של המוסכניק שבדק את המנוע וכמובן באמינותו ושלא מנסה "לדחוף" דברים. אם אתה מעוניין להשאיר אצלך את הרכב ויש לך הרגשה טובה עם המוסך, כדאי לבצע אובר-אול כללי כמו שהמליצו לך במוסך, כי אם ישנן בעיות נוספות במנוע ותעשה רק ראש מנוע אז באמת שחבל על הכסף (לדעתי לא כדאי להחליף מנוע).
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
![]() ביטוח גרירה אינו גורר פעמיים על אותה תקלה, ולא מאותה הכתובת אליו נגרר. אם הרכב נמצא סמוך למקום שאליו נגרר לאחרונה, מבקשים חשבונית שהרכב תוקן , משום שיש אנשים שדוחפים את הרכב למקום אחר ומזמינים גרירה חינם. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס elx 16v
הודעות: 11
|
תודה על העזרה,
עד כמה שהבנתי כנראה שהעשן היה תוצאה של שריפת שמן כי הוא היה בצבע טורקיז ובגלל שהיה ריח שרוף כמו כשבולמים בירידה חזקה מדי. למען האמת בינתיים הרכב עדיין שם במוסך כבר בערך 3 שבועות אני חושב, כי אני עם רכב חברה במקביל. מתלבט אם למכור אותו ככה למוסך, כרגע הציע לי 4K, נשמע לי לא סביר. מחירון 11K מוריד פגוש שבור כ-700 שח קיבלתי הצעה בעבר, ומנוע אחרי אובראול 4K = אני יכול להרוויח עליו 6K אם הייתי מוכר אותו אחרי התיקונים, וכנראה שבשבילו לעשות אובראול מנוע העלות היא לא באמת 4K. נשמע לי שהוא גונב אותי קצת כי האוטו כבר שוכב אצלו שם. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
אף אחד לא גונב אותך.אתה לא יכול להרויח עליו כלום. הכל רק בתאוריה.
בתאוריה שניים ועוד שניים הם ארבע. במציאות הם לפעמים מינוס שניים. ![]() חבר הפורום מכר לפני שבועיים מודל 2002 ב-4K ש"ח. לאחר שהלך ראש המנוע. נאמר לו במוסך בדיוק מה שאמרו לך, "לעשות טיפול מעמיק יותר". רכב שטופל בפדנטיות. אז שיהיה בהצלחה. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
|
צטט:
אמנם אין מנוס מאובראול כדי להשמיש את הרכב, לדעתי אם אתה צריך רכב והמצב הפיננסי לא בעננים, אז הייתי מתקן את הרכב וממשיך להחזיק בו. עם זאת, לפני התיקון הייתי יושב עם המוסכניק על הצעת מחיר מפורטת של החלקים, עבודה וכו', בכתב כולל אחריות כדי לדעת בדיוק איזו תמורה מקבלים בעד "האגרה". אם העבודה תבוצע כמו שצריך, תוכל להנות מהרכב לא מעט זמן. אם אתה לא ממש זקוק לרכב, "שחרר" אותו לבנאדם וזהו, הרכב תקוע שם ולדעתי לא שווה את הטרחה לתקן ע"מ למכור, וגם לא יהיה קל (בלשון המעטה) למכור את הרכב קרוב למחיר המחירון, אבל איך אומרים.. "לכל סיר יש מכסה"... איך שלא יהיה, בהצלחה!
__________________
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). שיפוץ ראש מנוע פונטו עשה זאת בעצמך (מצולם). מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך הכנה לטסט לרכב עשה זאת בעצמך מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם) מדריך בדיקה והחלפת הנורות בלוח המחוונים ותיקון נורת בלם היד הסוררת שלא נדלקת |
|
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| איך מנקים פיח מראש מנוע ללא פירוק | yair068 | רכב כללי | 6 | 26-12-11 20:16 |
| מהם הסימנים לראש מנוע פונטו 75 sx 97? | kuthx3 | פונטו - טכני | 12 | 25-05-11 00:00 |
| התייעצות בנוגע לצמיגים לקראת החורף | Xebu | פונטו - טכני | 5 | 28-10-10 23:58 |
| התייעצות בנוגע לטיפולים לאחר רכישת ספייס | JunoBoy | פונטו - טכני | 5 | 11-03-10 09:41 |
| התייעצות בנוגע לבדיקה של פונטו ELX | eran230 | יעוץ ברכישת רכב | 6 | 27-07-09 22:14 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד