מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT 2001 מחודש
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד HGT בשלג
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 30-08-09, 21:07   #1
punto-mk1
Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פונטו דור 1
הודעות: 99
שום דבר חדש - פונטו דור ראשון מתחממת

הרכב הוא שנת 96 1249CC, אצלי כבר כ-6 שנים ומעולם לא נפתרה בעיית התחממות המנוע.
התופעה המוזרה היא שהמאוורר מחובר קבוע על מהירות גבוהה - לא איטית ולא מפסיק לרגע כל זמן שהאוטו מונע.
ולמרות זאת האוטו מתחמם!! אך רק כאשר המזגן עובד, ומיד כאשר מכבים את המזגן- האוטו מתקרר ובתוך כ-10 דק' שעון החום מציב את המחוג על הרבע.
לפני חצי שנה החלפתי רדיאטור, קניתי אחד חדש ב-1300, והאמת שקצת לפני זה כבר עשיתי ראש מנוע.
לפני כל נסיעה אני בודק מים ומנקז אוויר מהמערכת.
קורה לפעמים שאכן חסרים מים, אבל את זה אני מסביר בכך שמיד כאשר אני מכבה את האוטו אז המאוורר מפסיק לעבוד ואז החום עולה והמיים גולשים - זה הגיוני.
איך לעזאזל ניתן לפתור את בעיית ההתחממות הזו? זה כבר נראה בעיני בלתי אפשרי, אך עוד יש בי תקווה. . .
punto-mk1 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 30-08-09, 21:14   #2
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
קודם כל, איזה מזגן זה?
מזגן מקורי= מאוורר בעל 2 מהירויות הפעלה.
מזגן בייצור ישראלי= מאוורר רדיאטור עם מהירות אחת ועוד מאוורר למזגן.

במידה והמזגן מקורי תסדר דבר ראשון את הקומבינה במאוורר כך שיעבוד בשני המהירויות, כמו כן האם ניתקת את יוניט המאוורר לחלוטין? מעבר לזה תגדיר מה זה נקרא אצלך "התחממות"- כמה מתחמם?

נערך לאחרונה על ידי stio : 30-08-09 ב 21:16.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-08-09, 21:15   #3
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
לא זה לא הגיוני ידידי שהמים יגלשו החוצה, זה בתור דבר ראשון התחלתי.

האם המאוורר פועל לכיוון הנכון?

מתי המאוורר נפתח?

יכול להיות שהטרמוסטט אצלך נפתח אך נפתח למחצה, ולכן יש לבדוק זאת במצב אין עומס הרכב לא מתחמם, אך במצב עומס הרכב מתחמם כי כמו שאמרתי הטרמוסטט נפתח למחצה, יותר איטי.

ומתי הוחלפה משאבת מים?

האם אתה בטוח שהמאוורר עובד במהירות גבוהה?

יכול להיות ששמו לך יוניט לא מתאימה לרכב, ולכן אתה מקבל קריאה שגויה של הטמפ', משמע שהרכב לא מתחמם אלא הוא על האמצע, אך היוניט שאינה מתאימה מזייפת ומראה כאילו הוא עובר את האמצע.

יש ללכת דבר דבר מהקל לכבד ולבדוק . בתור התחלה בדיקת לחץ במערכת המים, אם נעלמים מים יש לבדוק מאיפה!

בדרך כלל דבר כזה הוא מעיד על מפלס נמוך של מים, או אי ספיקת מים מלאה.

זו בעיה פשוטה, תמוה בעיני מדוע לא פתרו לך אותה כבר שנים כפי שאתה מעיד.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-08-09, 21:18   #4
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
לפי מה שאני מבין הוא ניתק את היוניט וחיבר פלוס למינוס, הוא רושם שהמאוורר עובד כל זמן שהמנוע עובד, מעבר לזה הוא ניתק את המהירות הנמוכה (במידה והמזגן מקורי) כך שהמאוורר יעבור רק על מהירות גבוהה. עושה רושם שכל הרכב מלא בקומבינות חשמליות.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-08-09, 21:29   #5
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
סער בנוסף למה שנאמר שכחתה את צלעות מעבה סתומות עוד אופציה .
לכן בזה אני לא טועה כשאמרתי שפיאט אוהב חום ומידי שנה שנתיים להחליף טרמוסטט ויוניט
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-08-09, 21:32   #6
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
יאיר אתה פשוט גדול, זה מדהים איך אתה מתזכר אותי כל פעם.
פעם אני מציין זאת ופעם לא, מה לעשות, מרוב שרשורים כבר לא רואים את היער.

חבר פותח השרשור, שים לב למה שאמר יאיר, נקה בעזרת צינור גינה , בזרם מים רגיל ולא לחץ חזק מידי, את צלעות הרדיאטור והמעבה של המזגן. נקה אותם ותבדוק, כל פעם אחרי החורף הם נסתמות בחול ובוץ.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-08-09, 03:16   #7
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
אם הרכב סובל מהתחממות והמאורר מחובר "שלא כדרך הטבע" הגיוני ביותר שלאחר כיבוי הרכב מנסיעה יגלשו מים.
הבחור החליף לפני כשנה רדיאטור חדש מהניילון ועדין סבל מבעיות התחממות לכן ניקוי חיצוני של הרדיאטור יעזור אך לא במקרה הזה.

תתחיל כמו שסער אמר בדיקת לחץ באמצעות משאבה מתאימה (בדיקה פשוטה ביותר) למערכת הקירור.

תניע את הרכב כשהוא קר לאחר עצירה ממושכת או לילה ותיגע בצינור העליון והתחתון שמתחברים לרדיאטור, צריך להיות ביניהם הפרשי טמפ', העליון צריך להיות קר והתחתון חם ורק לאחר שהטרמוסטט נפתח (לאחר מס' דקות) הטמפ' צריכה להשתוות ביניהם, תיזהר בבדיקה מהכנפיים של המאורר שלא יגעו בך,
לא מחליפים רדיאטור ללא החלפת טרמוסטט ובודאי בפונטו שהחלקים זולים ביותר טרמוסטט =70 ש"ח סיליקון אדום שיספיק להרכבת 50 טרמוסטטים =15 ש"ח).

תחזיר את מערכת החשמל שאחראית על קירור המנוע כפי שהייתה קודם (חיווט נכון, יוניט מתאימה, מאורר שיפעל עפ"י יוניט חום ולא באופן קבוע, אם צריך להיות שתי מהירויות למאורר טפל גם בזה).

מדי פעם אני מכניס את הרכב לרחיצה ידנית, לפני שהוא מתחיל לרחוץ את הרכב אני פותח מכסה מנוע ומבקש שיתיז טוב עם האקדח מים שלו בלחץ על הרדיאטור והמעבה ביחד, לאחר מכן סוגר את המכסה מנוע ומבקש לרחוץ שוב את הרדיאטור הפעם דרך חריצי הפגוש הקדמי, אין צורך לבצע זאת כל רחיצה אבל פעם בחודש חודשיים לא מזיק ולא עולה כסף ויעיל הרבה יותר מהצינור בבית.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 31-08-09 ב 03:27.
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-08-09, 03:30   #8
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
Cool אההההההההה!!!!!

פותח השרשור היקר,

לא יכול להיות ש-6 שנים הרכב יתחמם, ושנהג ינקז אויר ויבדוק מים לפני כל נסיעה במשך תקופה העולה על, נאמר, חודש, ושחלקים יוחלפו בחדשים והבעיה ממשיכה.

מבלי להכנס לפילוסופיה - וכאמור,בלי קשר לעניין הטכני בכלל - אם תקלה לא מסתדרת - חוזרים לבעל המקצוע שניסה לפתור אותה. לא הצליח מספר פעמים ? כנראה שאינו מקצועי מספיק, ואולי כדאי שתקבל את כספך, חלקו לפחות, בחזרה, וגש למקום שיודע מה הוא עושה. יש לא מעט המלצות בפורום על בעלי מקצוע שיודעים לטפל בתקלות.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-08-09, 03:37   #9
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
לחבר מאורר רדיאטור שיפעל באופן קבוע לא כל אחד יכול, רק מי שעבר הסמכה של שבוע ימים במפעל של פיאט ע"י טובי מהנדסי רכב, ולא כל אחד יכול להגיע לממעמד ההסמכה אלא רק אחד שיש לו ניסיון במוסך לפחות 5 שנים.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-08-09, 15:45   #10
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
עמית אני חולק עליך בעיניין השיטה בה אתה משתמש לניקוי צלעות הרדיאטור והמעבה.
אך איש בשיטתו יהיה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו דור ראשון אי סחיבה Amit פונטו - טכני 14 26-08-09 22:29
פונטו ELX כרכב ראשון Sunflower יעוץ ברכישת רכב 12 04-07-09 13:05
פונטו שנת 2000 מתחממת r.a20 פונטו - טכני 17 21-08-08 12:56
Hgt לא מתחממת כשקר בחוץ פיליפ פונטו - טכני 14 21-10-07 13:00
פונטו ספייס SX 2003 מתחממת בעצירה - אשמח לעזרה פורום הגראז' 4 21-08-07 12:50


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד