מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קבלו איזה אונווו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו קבריו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ספורט


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 06-06-12, 18:06   #1
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
Thumbs up מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (פרויקט מצולם)

מדריך החלפת משאבת מים וכיוון טיימינג - עשה זאת בעצמך (פרויקט מצולם)
-------------------------------------------------------
אהלן חברים,
מדי פעם עולות בקשות למדריך החלפת משאבת מים, זה מחייב מן הסתם גם שחרור של רצועת הטיימינג ויוצא בעצם גם מדריך להחלפת משאבה וגם מדריך לכיוון טיימינג.
המדריך מתאים לפיאט פונטו עם מנוע 8 שסתומים MK2 ו- MK1, אבל יכול לתת איזשהו מושג בעניין הטיימינג ובעיקר לגבי החלפת משאבת מים גם ברכבים אחרים בעלי מנוע 8 שסתומים.

* לידיעה: למנוע 16V צריך כלים "מיוחדים" לנעילה וכיוון, לכן מדריך זה אינו מתאים, למרות שראיתי בעבר ממסניק שביצע טיימינג לפונטו 16V של אישתו, ללא "הכלים" ופשוט עשה סימונים לטיימינג, הרכיב כמו שפירק, והצליח לו.
לדעתי, לכל מי שיש ניסיון, בטוח ביכולות שלו ו"נעול" לבצע טיימינג ב-16V, אז לכל הפחות שישכור את הסט ממוסך או שישאיל/ירכוש סט ויעבוד עם ספר היינס ולא לקחת סיכונים מיותרים (זה לא כזה סיפור לבצע, אבל חובה! לעבוד עם כלים יעודיים וספר רכב, כי פה באמת אפשר בטעות לירות לעצמנו ברגל).

רקע כללי
------
* בפונטו 8 שסתומים (מנוע Fire), המנוע הוא מסוג Non-Interfering Engine, ז'תומרת במקרה שרצועת התיזמון נקרעת בזמן פעולת המנוע, הסבירות לנזק כלשהו מלבד החלפת הרצועה נמוכה עד אפסית.
* בפונטו 16 שסתומים, המנוע הוא מסוג Interfering Engine, כלומר במקרה שבו רצועת התיזמון נקרעת תוך כדי עבודת המנוע, לא יהיה תיזמון של השסתומים ולכן יווצר מפגש בין הבוכנות לשסתומים ובעברית עילגת: "חייך אכלת אותה". במקרה הטוב.. שיפוץ ראש מנוע.
* Non-Interfering Engine, ראש המנוע בנוי באופן כזה שגם כאשר השסתומים נפתחים במלואם, הם לא יבלטו מראש המנוע אל תוך הצילינדרים בהם נעות הבוכנות.
* Interfering Engine, כאשר השסתומים נפתחים במלואם, הם בולטים החוצה מראש המנוע אל תוך חלל הצילינדרים בהם נעות הבוכנות (תכנון בעל ניצולת גבוהה יותר), והתיזמון בין הקאמשפט לקראנקשפט מונע בעצם מפגש בין השסתומים לבוכנות.

רצועת תזמון יש להחליף לפי הוראות יצרן הרכב (זה מופיע בספר הרכב) בד"כ כל 60,000 ק"מ. עם החלפת הרצועה יש להחליף גם את מותח רצועת התזמון (המותחן הוא בעצם סוג של מיסב).
אי החלפת מותחן בזמן עלולה להביא להתפרקות של המיסב עקב בלאי וכתוצאה שחרור של הרצועה תוך כדי עבודת המנוע.
לרוב, מומלץ בזמן החלפת רצועת טיימינג להחליף יחד גם את משאבת המים משיקולי זמן עבודה ($), מהסיבה שבהחלפת משאבה נדרש לבצע טיימינג בכל מקרה.
החלפת משאבת מים כל 60K ק"מ יחד עם הטיימינג גם מאפשרת לנו מעט שקט נפשי בנוגע להתחממות כתוצאה של משאבה תקולה. בנוסף, רוב הסיכויים שהמשאבה אכן תתפקד במיטבה במשך 60K.
באותה הזדמנות, יש לבדוק את מחזיר השמן הנמצא בציר הקאמשפט ואת מחזיר השמן בציר הקראנקשפט, לבדוק שאין נזילות/הזעות של שמן, רצוי להחליפם למרות שזה כרוך בפירוק פולי וגלגל הקראנקשפט ובנוסף גם את גלגל הקאמשפט.
להחלפת מחזירי השמן צריך שיהיה כלי מיוחד לנעילת הקאמשפט (מידע נוסף בלינק כאן בהודעה מס' 49) ובנוסף לשחרור בורג הקראנקשפט יש לימנוע מהקראנק מלהסתובב בזמן פתיחת הבורג(מידע בלינק כאן בסוף הודעה מס' 2), כמו כן דרוש דוקרן לחילוץ מחזירי השמן.

כמובן שישנם מקרים בהם אין צורך להחליף מותחן או משאבת מים וזה במידה שהמשאבה או המותחן הוחלפו לאחרונה.
גם אם המותחן הוחלף לאחרונה יש לבדוק האם הוא משמיע רעש בזמן פעולתו, האם מסתובב עם חיכוך, האם קיים חופש בטבעת הפנימית, האם יש סימני חלודה, האם האטמים יבשים/פגומים.
במשאבה בלוייה, עלולה להיווצר נזילת מים החוצה, או לחילופין כניסה של אוויר אל המערכת דרך ציר המשאבה וזאת כתוצאה של חופש בציר עקב מיסב גמור, או אטמים יבשים (לרוב, מיסב גמור ישמיע גם רעש).
ישנם מקרים שבהם הכנפיים של האימפלר (מאיץ) נאכלו, או שהאימפלר מחליק על הציר ואז המשאבה מבצעת רק סירקולצייה חלקית של נוזל הקירור במערכת, מה שמביא להתחממות המנוע (במקרה של התחממות, ניסיון של הוצאת אוויר מהמערכת, הסרת התרמוסטט או ניקוי הרדיאטור לא יעזור כמובן).
אפשר לבצע בדיקה של המשאבה ללא פירוקה ע"י בדיקה ויזואלית- מצב האטם, האם יש סימנים של קורוזייה, אבנית או נזילה מהציר. האם הציר אינו מסתובב חלק והאם קיים חופש/משחק עקב מיסב גמור.
מבדיקה חיצונית בלבד לא ניתן לאבחן בוודאות מקרה של כנפיים אכולות חלקית או אימפלר מחליק לסירוגין ולכן, אם המשאבה לא הותקנה לאחרונה, או שקיים חשש להתחממות, רצוי לפרק אותה ולבדוק גם את האימפלר.

לתפרנים שביננו (בכל זאת, זה לא פורום של מרצדס-בנז.. שה-$$$ זה לא העניין), יש להפעיל שיקול דעת האם להחליף את הכל בו זמנית או "למשוך" קצת ולהיות עם האצבע על הדופק, אך אם יש אמצעים רצוי להחליף הכל למען השקט הנפשי ואף לחסוך פירוק חוזר תוך פרק זמן לא רב.
במקרה שרצועת התזמון הוחלפה כבר לאחרונה וצריך להחליף רק משאבה, כדאי עדיין לבדוק את מצב הרצועה. הרצועה צריכה להיות בגוון גומי שחור מעט מבריק ולא יבשה או סדוקה, יש לבדוק שלא חסרות שיניים, שאין קרעים בגומי וכו' ובמידת הצורך להחליף (רצועות שטפטף עליהן שמן רצוי להחליף).

* קצת בטיחות: לפני תחילת העבודה יש לודא שהסוויץ' כבוי, כבל המינוס מנותק מהמצבר, בלם היד משוך, רצוי גם להכניס מעצורי עץ בגלגלים האחוריים, הילוך משולב לסרק ושהמנוע יהיה קר.
אפשר לרסס WD-40 על כל הברגים שצריכים לפתוח, לפתיחה קלה יותר.

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 07-06-12 ב 22:54.
mechtech מנותק  
הגב עם ציטוט
 



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
[פרויקט מצולם] פונטו ELX - ניקוי בית מצערת\החלפת נשם שמן\החלפת חוטי הצתה Tzvika 16V פונטו - טכני 67 05-06-15 17:25
בדיקה והחלפת תרמוסטט עשה זאת בעצמך (מצולם). mechtech פונטו - טכני 21 25-06-12 06:12
[מדריך מצולם] - החלפת המנוע במשאבת הדלק . dekel פונטו - טכני 13 21-06-11 21:11
פרויקט מצולם החלפת ראש מנוע . מודל סי אי פונטו - טכני 7 25-11-10 17:48
[פרויקט מצולם] - החלפת הרמקולים הקידמיים בפונטו ספייס Ron_Dadon אודיו 10 23-04-09 23:53


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד