מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד טיפולים לצבע
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 02-10-10, 16:59   #1
davidka
Senior Member
 
האווטאר של davidka
 
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
מספר שאלות לאחר רכישה של פונטו 60 XTZ SX ידנית שנת 2000

שלום לכל החברים, אני חדש בפיאט..
עד היום נסעתי על פז'ו, סיטרואן ואפילו דייהו רחמנא ליצלן..
השבוע רכשתי את הפיאט הראשונה שלי (שאגב אני מת על הצורה שלה) ואני מקווה שזה יהיה רומן ארוך יותר ממה שתמיד הפחידו אותי (מה אתה משוגע לקנות פיאט?? מלא בעיות עם ראשי מנוע והתחממויות בלי סוף...)

אז ככה, הרכב שמור בצורה יוצאת דופן, הכול שלם והכול עובד. יש רק אלמנט אחד שמציק לי והוא שטמפרטורת העבודה הנורמלית של הרכב היא על רבע שעון. המאוורר נכנס לעבודה בין הרבע והחצי והחום יורד חזרה לאזור הרבע. האם יש מצב שאין תרמוסטט? אני חושב שיש אחרת המאוורר בשלב מסויים לא היה מפסיק לעבוד.

שנית, נראה לי שהבולמים האחוריים קצת עייפים (הרכב מתנהג כנדנדה בעת מעבר על באמפרים.
אילו בולמים מומלצים לרכב ומה סדר הגודל של המחירים? (אני רגיל למחירי בית מרקחת של פז'ו ואמרו לי שפיאט היא רכב הרבה יותר כלכלי לאחזקה)

תודה מראש לעוזרים!
דודו

נערך לאחרונה על ידי davidka : 25-10-10 ב 07:55. סיבה: טעות בהגדרת דגם הרכב
davidka מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 18:04   #2
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
שלום דודו. תתחדש!

לגבי חום.
מצב רגיל זה חצי יציב!
יכול להיות שטרמוסטט פורק (נפוץ בארצנו). תבדוק ואם צריך אז תתקין! זה חשוב.
תבדוק יוניט הפעלת מאוורר, כנראה החליפו לאחד שמןפעל בטמפ' יותר נמוכה.

מזגן מקורי או ישראלי?
צריך לבדוק כמה מהירויות יש למאוורר שלך, לפי זה נדע איזה יוניט אתה צריך לקנות.

נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 02-10-10 ב 18:12.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 18:40   #3
Kfirz
Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: פונטו גראנדה
הודעות: 62
רבע...תקין לחלוטין

הרכב הקודם שלי היה פונטו 2000 ידני
והחום היה על הרבע קבוע וזה תקין לגמרי.
אתה יכול להיות רגוע.
אם החום משחק בין הרבע לחצי זה לא תקין ואז או שאין תרמוסטט או שישנו אבל במצב תפוס.
Kfirz מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 19:36   #4
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
כפיר, אם זה היה אצלך ככה זה לא אומר שזה היה תקין! אתה טועה ומטעה!
אין צורך להיתפרץ ככה ללא ידע בסיסי במכונאות.

דודו, לא רגוע ולא נעליים!
צריך לטפל בתקלה! כרגע יש לך צריכת דלק גבוה, מנוע לא עובד בטמפ' אופטימלית.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 19:53   #5
r.a20
Senior Member
 
האווטאר של r.a20
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מאחורי ההגה
הגלגלים שלי: Punto XTZ
הודעות: 479
לי יש פונטו דור1 שנת 2000
חום המנוע משחק גם כן בין חצי לרבע.
ז"א, בנסיעה בינעירונית מגיע אוויר מקדמת הרכב והמחוג יורד לכיוון הרבע, אך לא מתחת לזה.
בנסיעה עירונית כשיש עומס תנועה/פקקים, זה יכול להגיע לחצי, אך לא לעבור את זה.

שאלתי את השאלה הזאת כבר כמה וכמה פעמים (פה בפורום) והאם זה תקין, וכולם ללא יוצא מן הכלל הסבירו לי שככה זה צריך להיות בדגם הזה.
r.a20 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 20:23   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
בפיאט אונו ופונטו דור ראשון, מד חום המנוע אמור להראות בדיוק על האמצע בנסיעות עירוניות איטיות ובעת עמידה בפקקים/רמזורים, ואמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש). בימי שרב כבד מד חום המנוע יכול לעבור את האמצע בקו אחד ימינה בעת עמידה בפקקים - לא מדובר בתקלה.
במקרה של פותח השרשור כנראה מדובר על יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי, ו/או טרמוסטט מנוע שבוטל או תפוס במצב פתוח. הייתי מתקן זאת לפני החורף.

לגבי הבולמ"ז - כשהרכב עומד נסה ללחוץ על הכנף קדמית/אחורית (מעל הגלגל שאתה מעוניין לבדוק) - במידה והרכב מתנדנד הרבה פעמים תחליף בולמ"ז - במידה ולא מתנדנד הם תקינים. חשוב שתעשה את הבדיקה הפשוטה הזאת לפני שאתה מחליף סתם חלקים.

נערך לאחרונה על ידי stio : 02-10-10 ב 20:26.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 20:48   #7
צביקוש23
מנהל
 
האווטאר של צביקוש23
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פתח תקוה
הגלגלים שלי: פיאט 127 , פיאט מריאה
הודעות: 1,416
שלח הודעה דרך MSN ל צביקוש23
היי

קודם כל מזל טוב על הרכישה הטובה והמוצלחת
ברוך הבא למועדון
גם אני מפתח תקוה (כרגע האמת משכיר דירה בגני תקווה הסמוכה) ובעלים גאה של 2 רכבים תוצרת פיאט (ובעלים לשעבר של 3 אחרים)
ממליץ לך לגשת למוסך שמשון (רחוב העצמאות 24 , יהוד) לבדיקת הבולמים. וד"ש לחיים

אם תצטרף המלצה לאנשי מקצוע באזור פתח תקוה רק תשאל אותי .
__________________
מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל
Israel Classic & Collectors Vehicle Club - The 5 Club

מועדון פיאט ישראל
Israel Fiat Club

הרכבים שבבעלותי: FIAT 127 900L 1979 / FIAT QUBO 1.4 2013
צביקוש23 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 21:01   #8
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
חברים, אז תסבירו לי בבקשה מה תפקידו של טרמוסטט?
אולי אני היחידי פה שלא מבין עניין ?

יאיר, אחרי החלפת טרמוסטט, יוניט מאוורר התופעה קיימת ?
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 21:26   #9
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
בגדול, טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית. לעומת זאת, יוניט אחראית על הדלקה וכיבוי של המאוורר (כשהמנוע חם המאוורר נדלק, כשהוא מתקרר המאוורר נכבה).
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-10-10, 21:44   #10
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
פה אתה אומר:
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
אמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש).
ופה אתה אומר
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית.
קצת לא מסתדר, טמפ' עבודה של המנוע היא 90 מעלות. שזה חצי במד חום.
בזמן שהמחוג יורד מתחת לחצי, ז"א הטמפ' מתחילה לרדת, ז"א הטרמוסטט צריך להתחיל להיסגר ואז חום צריך לעלות חזרה (אין צירקולציה של נוזל קירור דרך רדיאטור). בזמ שחום חוזר לטמפ' העבודה של המנוע, טרמוסטט נפתח עד הסוף ונותן לנזול קירור לבצע צירקולציה דרך רדיאטור.

זה תפקידו של טרמוסטט! לשמור על טמפ' אופטימלית של המנוע.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו ELX 2002 ידנית - OBD קורא תקלה מספר P1135 raanan_t פונטו - טכני 7 30-10-11 23:42
יעוץ לגבי טיפול לאחר רכישה Juvalz פונטו - טכני 3 07-03-10 12:16
מספר שאלות לגבי גרנדה פונטו 2008 dor hajaj יעוץ ברכישת רכב 2 04-12-09 23:26
מספר בעיות לאחר ביקור במוסך- פונטו HGT *ניר* פונטו - טכני 8 01-07-09 20:42
פוליס ווקס - מספר שאלות לאחר חיפוש פורום הגראז' 9 04-06-07 17:21


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד