![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
מספר שאלות לאחר רכישה של פונטו 60 XTZ SX ידנית שנת 2000
שלום לכל החברים, אני חדש בפיאט..
עד היום נסעתי על פז'ו, סיטרואן ואפילו דייהו רחמנא ליצלן.. השבוע רכשתי את הפיאט הראשונה שלי (שאגב אני מת על הצורה שלה) ואני מקווה שזה יהיה רומן ארוך יותר ממה שתמיד הפחידו אותי (מה אתה משוגע לקנות פיאט?? מלא בעיות עם ראשי מנוע והתחממויות בלי סוף...) אז ככה, הרכב שמור בצורה יוצאת דופן, הכול שלם והכול עובד. יש רק אלמנט אחד שמציק לי והוא שטמפרטורת העבודה הנורמלית של הרכב היא על רבע שעון. המאוורר נכנס לעבודה בין הרבע והחצי והחום יורד חזרה לאזור הרבע. האם יש מצב שאין תרמוסטט? אני חושב שיש אחרת המאוורר בשלב מסויים לא היה מפסיק לעבוד. שנית, נראה לי שהבולמים האחוריים קצת עייפים (הרכב מתנהג כנדנדה בעת מעבר על באמפרים. אילו בולמים מומלצים לרכב ומה סדר הגודל של המחירים? (אני רגיל למחירי בית מרקחת של פז'ו ואמרו לי שפיאט היא רכב הרבה יותר כלכלי לאחזקה) תודה מראש לעוזרים! דודו נערך לאחרונה על ידי davidka : 25-10-10 ב 07:55. סיבה: טעות בהגדרת דגם הרכב |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
שלום דודו. תתחדש!
לגבי חום. מצב רגיל זה חצי יציב! יכול להיות שטרמוסטט פורק (נפוץ בארצנו). תבדוק ואם צריך אז תתקין! זה חשוב. תבדוק יוניט הפעלת מאוורר, כנראה החליפו לאחד שמןפעל בטמפ' יותר נמוכה. מזגן מקורי או ישראלי? צריך לבדוק כמה מהירויות יש למאוורר שלך, לפי זה נדע איזה יוניט אתה צריך לקנות. נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 02-10-10 ב 18:12. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: פונטו גראנדה
הודעות: 62
|
רבע...תקין לחלוטין
הרכב הקודם שלי היה פונטו 2000 ידני
והחום היה על הרבע קבוע וזה תקין לגמרי. אתה יכול להיות רגוע. אם החום משחק בין הרבע לחצי זה לא תקין ואז או שאין תרמוסטט או שישנו אבל במצב תפוס. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
כפיר, אם זה היה אצלך ככה זה לא אומר שזה היה תקין! אתה טועה ומטעה!
אין צורך להיתפרץ ככה ללא ידע בסיסי במכונאות. דודו, לא רגוע ולא נעליים! צריך לטפל בתקלה! כרגע יש לך צריכת דלק גבוה, מנוע לא עובד בטמפ' אופטימלית. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מאחורי ההגה
הגלגלים שלי: Punto XTZ
הודעות: 479
|
לי יש פונטו דור1 שנת 2000
חום המנוע משחק גם כן בין חצי לרבע. ז"א, בנסיעה בינעירונית מגיע אוויר מקדמת הרכב והמחוג יורד לכיוון הרבע, אך לא מתחת לזה. בנסיעה עירונית כשיש עומס תנועה/פקקים, זה יכול להגיע לחצי, אך לא לעבור את זה. שאלתי את השאלה הזאת כבר כמה וכמה פעמים (פה בפורום) והאם זה תקין, וכולם ללא יוצא מן הכלל הסבירו לי שככה זה צריך להיות בדגם הזה. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בפיאט אונו ופונטו דור ראשון, מד חום המנוע אמור להראות בדיוק על האמצע בנסיעות עירוניות איטיות ובעת עמידה בפקקים/רמזורים, ואמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש). בימי שרב כבד מד חום המנוע יכול לעבור את האמצע בקו אחד ימינה בעת עמידה בפקקים - לא מדובר בתקלה.
במקרה של פותח השרשור כנראה מדובר על יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי, ו/או טרמוסטט מנוע שבוטל או תפוס במצב פתוח. הייתי מתקן זאת לפני החורף. לגבי הבולמ"ז - כשהרכב עומד נסה ללחוץ על הכנף קדמית/אחורית (מעל הגלגל שאתה מעוניין לבדוק) - במידה והרכב מתנדנד הרבה פעמים תחליף בולמ"ז - במידה ולא מתנדנד הם תקינים. חשוב שתעשה את הבדיקה הפשוטה הזאת לפני שאתה מחליף סתם חלקים. נערך לאחרונה על ידי stio : 02-10-10 ב 20:26. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
מנהל
|
היי
קודם כל מזל טוב על הרכישה הטובה והמוצלחת ברוך הבא למועדון גם אני מפתח תקוה (כרגע האמת משכיר דירה בגני תקווה הסמוכה) ובעלים גאה של 2 רכבים תוצרת פיאט (ובעלים לשעבר של 3 אחרים) ממליץ לך לגשת למוסך שמשון (רחוב העצמאות 24 , יהוד) לבדיקת הבולמים. וד"ש לחיים אם תצטרף המלצה לאנשי מקצוע באזור פתח תקוה רק תשאל אותי .
__________________
מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל Israel Classic & Collectors Vehicle Club - The 5 Club מועדון פיאט ישראל Israel Fiat Club הרכבים שבבעלותי: FIAT 127 900L 1979 / FIAT QUBO 1.4 2013 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
חברים, אז תסבירו לי בבקשה מה תפקידו של טרמוסטט?
אולי אני היחידי פה שלא מבין עניין ? ![]() יאיר, אחרי החלפת טרמוסטט, יוניט מאוורר התופעה קיימת ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בגדול, טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית. לעומת זאת, יוניט אחראית על הדלקה וכיבוי של המאוורר (כשהמנוע חם המאוורר נדלק, כשהוא מתקרר המאוורר נכבה).
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
פה אתה אומר: ופה אתה אומר
צטט:
בזמן שהמחוג יורד מתחת לחצי, ז"א הטמפ' מתחילה לרדת, ז"א הטרמוסטט צריך להתחיל להיסגר ואז חום צריך לעלות חזרה (אין צירקולציה של נוזל קירור דרך רדיאטור). בזמ שחום חוזר לטמפ' העבודה של המנוע, טרמוסטט נפתח עד הסוף ונותן לנזול קירור לבצע צירקולציה דרך רדיאטור. זה תפקידו של טרמוסטט! לשמור על טמפ' אופטימלית של המנוע. |
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו ELX 2002 ידנית - OBD קורא תקלה מספר P1135 | raanan_t | פונטו - טכני | 7 | 30-10-11 23:42 |
| יעוץ לגבי טיפול לאחר רכישה | Juvalz | פונטו - טכני | 3 | 07-03-10 12:16 |
| מספר שאלות לגבי גרנדה פונטו 2008 | dor hajaj | יעוץ ברכישת רכב | 2 | 04-12-09 23:26 |
| מספר בעיות לאחר ביקור במוסך- פונטו HGT | *ניר* | פונטו - טכני | 8 | 01-07-09 20:42 |
| פוליס ווקס - מספר שאלות לאחר חיפוש | פורום הגראז' | 9 | 04-06-07 17:21 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד