![]() |
מספר שאלות לאחר רכישה של פונטו 60 XTZ SX ידנית שנת 2000
שלום לכל החברים, אני חדש בפיאט..
עד היום נסעתי על פז'ו, סיטרואן ואפילו דייהו רחמנא ליצלן.. השבוע רכשתי את הפיאט הראשונה שלי (שאגב אני מת על הצורה שלה) ואני מקווה שזה יהיה רומן ארוך יותר ממה שתמיד הפחידו אותי (מה אתה משוגע לקנות פיאט?? מלא בעיות עם ראשי מנוע והתחממויות בלי סוף...) אז ככה, הרכב שמור בצורה יוצאת דופן, הכול שלם והכול עובד. יש רק אלמנט אחד שמציק לי והוא שטמפרטורת העבודה הנורמלית של הרכב היא על רבע שעון. המאוורר נכנס לעבודה בין הרבע והחצי והחום יורד חזרה לאזור הרבע. האם יש מצב שאין תרמוסטט? אני חושב שיש אחרת המאוורר בשלב מסויים לא היה מפסיק לעבוד. שנית, נראה לי שהבולמים האחוריים קצת עייפים (הרכב מתנהג כנדנדה בעת מעבר על באמפרים. אילו בולמים מומלצים לרכב ומה סדר הגודל של המחירים? (אני רגיל למחירי בית מרקחת של פז'ו ואמרו לי שפיאט היא רכב הרבה יותר כלכלי לאחזקה) תודה מראש לעוזרים! דודו |
שלום דודו. תתחדש!
לגבי חום. מצב רגיל זה חצי יציב! יכול להיות שטרמוסטט פורק (נפוץ בארצנו). תבדוק ואם צריך אז תתקין! זה חשוב. תבדוק יוניט הפעלת מאוורר, כנראה החליפו לאחד שמןפעל בטמפ' יותר נמוכה. מזגן מקורי או ישראלי? צריך לבדוק כמה מהירויות יש למאוורר שלך, לפי זה נדע איזה יוניט אתה צריך לקנות. |
רבע...תקין לחלוטין
הרכב הקודם שלי היה פונטו 2000 ידני
והחום היה על הרבע קבוע וזה תקין לגמרי. אתה יכול להיות רגוע. אם החום משחק בין הרבע לחצי זה לא תקין ואז או שאין תרמוסטט או שישנו אבל במצב תפוס. |
כפיר, אם זה היה אצלך ככה זה לא אומר שזה היה תקין! אתה טועה ומטעה!
אין צורך להיתפרץ ככה ללא ידע בסיסי במכונאות. דודו, לא רגוע ולא נעליים! צריך לטפל בתקלה! כרגע יש לך צריכת דלק גבוה, מנוע לא עובד בטמפ' אופטימלית. |
לי יש פונטו דור1 שנת 2000
חום המנוע משחק גם כן בין חצי לרבע. ז"א, בנסיעה בינעירונית מגיע אוויר מקדמת הרכב והמחוג יורד לכיוון הרבע, אך לא מתחת לזה. בנסיעה עירונית כשיש עומס תנועה/פקקים, זה יכול להגיע לחצי, אך לא לעבור את זה. שאלתי את השאלה הזאת כבר כמה וכמה פעמים (פה בפורום) והאם זה תקין, וכולם ללא יוצא מן הכלל הסבירו לי שככה זה צריך להיות בדגם הזה. |
בפיאט אונו ופונטו דור ראשון, מד חום המנוע אמור להראות בדיוק על האמצע בנסיעות עירוניות איטיות ובעת עמידה בפקקים/רמזורים, ואמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש). בימי שרב כבד מד חום המנוע יכול לעבור את האמצע בקו אחד ימינה בעת עמידה בפקקים - לא מדובר בתקלה.
במקרה של פותח השרשור כנראה מדובר על יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי, ו/או טרמוסטט מנוע שבוטל או תפוס במצב פתוח. הייתי מתקן זאת לפני החורף. לגבי הבולמ"ז - כשהרכב עומד נסה ללחוץ על הכנף קדמית/אחורית (מעל הגלגל שאתה מעוניין לבדוק) - במידה והרכב מתנדנד הרבה פעמים תחליף בולמ"ז - במידה ולא מתנדנד הם תקינים. חשוב שתעשה את הבדיקה הפשוטה הזאת לפני שאתה מחליף סתם חלקים. |
היי
קודם כל מזל טוב על הרכישה הטובה והמוצלחת ברוך הבא למועדון גם אני מפתח תקוה (כרגע האמת משכיר דירה בגני תקווה הסמוכה) ובעלים גאה של 2 רכבים תוצרת פיאט (ובעלים לשעבר של 3 אחרים) ממליץ לך לגשת למוסך שמשון (רחוב העצמאות 24 , יהוד) לבדיקת הבולמים. וד"ש לחיים אם תצטרף המלצה לאנשי מקצוע באזור פתח תקוה רק תשאל אותי . |
חברים, אז תסבירו לי בבקשה מה תפקידו של טרמוסטט?
אולי אני היחידי פה שלא מבין עניין ? :) יאיר, אחרי החלפת טרמוסטט, יוניט מאוורר התופעה קיימת ? |
בגדול, טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית. לעומת זאת, יוניט אחראית על הדלקה וכיבוי של המאוורר (כשהמנוע חם המאוורר נדלק, כשהוא מתקרר המאוורר נכבה).
|
פה אתה אומר:
צטט:
צטט:
בזמן שהמחוג יורד מתחת לחצי, ז"א הטמפ' מתחילה לרדת, ז"א הטרמוסטט צריך להתחיל להיסגר ואז חום צריך לעלות חזרה (אין צירקולציה של נוזל קירור דרך רדיאטור). בזמ שחום חוזר לטמפ' העבודה של המנוע, טרמוסטט נפתח עד הסוף ונותן לנזול קירור לבצע צירקולציה דרך רדיאטור. זה תפקידו של טרמוסטט! לשמור על טמפ' אופטימלית של המנוע. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©