![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בפיאט אונו ופונטו דור ראשון, מד חום המנוע אמור להראות בדיוק על האמצע בנסיעות עירוניות איטיות ובעת עמידה בפקקים/רמזורים, ואמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש). בימי שרב כבד מד חום המנוע יכול לעבור את האמצע בקו אחד ימינה בעת עמידה בפקקים - לא מדובר בתקלה.
במקרה של פותח השרשור כנראה מדובר על יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי, ו/או טרמוסטט מנוע שבוטל או תפוס במצב פתוח. הייתי מתקן זאת לפני החורף. לגבי הבולמ"ז - כשהרכב עומד נסה ללחוץ על הכנף קדמית/אחורית (מעל הגלגל שאתה מעוניין לבדוק) - במידה והרכב מתנדנד הרבה פעמים תחליף בולמ"ז - במידה ולא מתנדנד הם תקינים. חשוב שתעשה את הבדיקה הפשוטה הזאת לפני שאתה מחליף סתם חלקים. נערך לאחרונה על ידי stio : 02-10-10 ב 20:26. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
מנהל
|
היי
קודם כל מזל טוב על הרכישה הטובה והמוצלחת ברוך הבא למועדון גם אני מפתח תקוה (כרגע האמת משכיר דירה בגני תקווה הסמוכה) ובעלים גאה של 2 רכבים תוצרת פיאט (ובעלים לשעבר של 3 אחרים) ממליץ לך לגשת למוסך שמשון (רחוב העצמאות 24 , יהוד) לבדיקת הבולמים. וד"ש לחיים אם תצטרף המלצה לאנשי מקצוע באזור פתח תקוה רק תשאל אותי .
__________________
מועדון החמש - מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל Israel Classic & Collectors Vehicle Club - The 5 Club מועדון פיאט ישראל Israel Fiat Club הרכבים שבבעלותי: FIAT 127 900L 1979 / FIAT QUBO 1.4 2013 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
חברים, אז תסבירו לי בבקשה מה תפקידו של טרמוסטט?
אולי אני היחידי פה שלא מבין עניין ? ![]() יאיר, אחרי החלפת טרמוסטט, יוניט מאוורר התופעה קיימת ? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בגדול, טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית. לעומת זאת, יוניט אחראית על הדלקה וכיבוי של המאוורר (כשהמנוע חם המאוורר נדלק, כשהוא מתקרר המאוורר נכבה).
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
לקקסה הודעה מס'2 מעולה ומדויקת .
לא צריך להיות משחק גדול בטמפ' וזה לא בריא במיוחד ברכב שעובד על חום גבוהה. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
אני לא חושב שאני מומחה גדול בנושא, אבל ההגיון אומר שכך זה צריך לעבוד, וכך זה עובד בכל הדגמים/רכבים אחרים.
זה שחצי ארץ נוסעים אם טרמוסטט תקוע במצב פתוח לא אומר שזה תקין .
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בהודעה שלי בציטוט הראשון התכוונתי בעת נסיעה מהירה - כלומר הטרמוסטט סגור אך עדיין המנוע מתקרר בגלל שנכנסת רוח חזקה (ובחורף קרה) לרדיאטור מהגריל, אין מה לעשות במצב כזה וזה תקין. גם טרמוסטט סגור לא יכול להעלות את חום המנוע ל- 90° בתנאים כאלה.
אני יכול לומר לך שבאונו זה היה תמיד כך עם טרמוסטט חדש ומקורי, לעומת זאת כשהוא נתפס המד הראה פשוט על האפס, ואפילו המחט נשענה על התושבת שלה (מתחת לאפס). |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
פה אתה אומר: ופה אתה אומר
צטט:
בזמן שהמחוג יורד מתחת לחצי, ז"א הטמפ' מתחילה לרדת, ז"א הטרמוסטט צריך להתחיל להיסגר ואז חום צריך לעלות חזרה (אין צירקולציה של נוזל קירור דרך רדיאטור). בזמ שחום חוזר לטמפ' העבודה של המנוע, טרמוסטט נפתח עד הסוף ונותן לנזול קירור לבצע צירקולציה דרך רדיאטור. זה תפקידו של טרמוסטט! לשמור על טמפ' אופטימלית של המנוע. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
ערב טוב חברים ותודה על התגובות החמות,
רק עכשיו חזרתי מרכיבת ערב על האופניים וישר ניגשתי לראות אם יש תגובות
![]() אז ככה: כרגע, חד משמעית - אין תרמוסטט. ביצעתי בדיקה פשוטה וידועה ע"י בחינת החום של הצינור העליון והתחתון שמחוברים לרדיאטור. כידוע, אם קיים תרמוסטט, הצינור התחתון אמור להישאר קר עד לפתיחת התרמוסטט בזמן שהעליון אמור להתחמם. במקרה שלי, שני הצינורות מתחממים בו זמנית מה שמצביע על היעדר תרמוסטט. השאלה היא כזו: איזה תרמוסטט אני אמור לשים? הכוונה מבחינת טמפרטורת פתיחה. ויוניט מאוורר אמור להיות משהו כמו 82 מעלות? לפי מה שראיתי יש לי מהירות אחת במאוורר אבל יכול להיות שלא הגעתי למצב שהוא יעבוד במהירות הגבוהה אם יש לו כזו... בעניין הבולמים, הם בהחלט בדרך למות, אני גם מרגיש את זה בסיבובים, הרכב מגלה סימני חוסר אחיזה אם הכביש מעט משובש בתוך הסיבוב.. כמה עולים בולמים לרכב הזה? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
מעניין מאוד למה הוציאו את הטרמוסטט מקווה שאני טועה.
הכנס טרמוסטט איכותי ולא זבל סיני. לבדיקת מהירות 2 הוצא את תקע מהירות 1 (שיושב על כונס האויר מצד שמאל למטה )ובדוק את מהירות 2 עובדת ומרעיש קצת יותר ממהירות 1 יוניט מאוורר יש לה 3 רגליים והכל בהנחה שיש לך מזגן אוגינלי 4 מהירויות |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו ELX 2002 ידנית - OBD קורא תקלה מספר P1135 | raanan_t | פונטו - טכני | 7 | 30-10-11 23:42 |
| יעוץ לגבי טיפול לאחר רכישה | Juvalz | פונטו - טכני | 3 | 07-03-10 12:16 |
| מספר שאלות לגבי גרנדה פונטו 2008 | dor hajaj | יעוץ ברכישת רכב | 2 | 04-12-09 23:26 |
| מספר בעיות לאחר ביקור במוסך- פונטו HGT | *ניר* | פונטו - טכני | 8 | 01-07-09 20:42 |
| פוליס ווקס - מספר שאלות לאחר חיפוש | פורום הגראז' | 9 | 04-06-07 17:21 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד