![]() |
|
![]() |
אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בעיית חשמל בפיאט אונו
שלום רב
עכשיו חזרתי מנסיעה קצרה עם האוטו, החנתי וכיביתי מנוע. איך שיצאתי מהרכב הבחנתי שיש רעשים משונים מתחת למכסה המנוע. פתחתי את מכסה המנוע והאזעקה ציפצפה. (מדובר ברמקול מיוחד שמתחיל לפעול רק כאשר לא מגיע מתח, הוא פועל ממש חלש ולא מדובר באזעקה עצמה). בדקתי צרכני מתח וכלום לא עובד. אין סטרטר, אין אורות בלוח השעונים, איתות, אור תקרה, נעילה מרכזית- בקיצור הכל מת קומפלט, מערכת החשמל מתה. חיכיתי כמה דקות ולא עזר, איך שהזזתי את הכיסא כדי להגיע לפיוזים האור בתקרה התחיל להידלק והצפצפוף מהאזעקה הפסיק. בדקתי וכל החשמל חזר לאוטו והיה אפשר להניע. יש לציין שהשעון התאפס ל- 0:00 וכל התחנות ברדיו נמחקו מהזיכרון! מה יכולה להיות הבעיה? והאם למישהו יש המלצה לחשמלאי רכב באיזור שלי? אני מתכוון באיזור יוקנעם- רמת ישי- צ'ק פוסט וכ' (לא בקריות). תודה מראש, גיא. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
תקלת חשמל
מהמצבר יוצא כבל + עבה אדום אל המתנע (סטרטר) ומאותו קוטב + של המבר יוצא גם חוט אדום היורד למטה ועקוב אחריו עד הכנסו לתוך מחבר פלסטיק מרובע. יש לנתק את המחבר ולראות אם המגע אינו שרוף בתוך בית הפלסטיק ואם כן אז פשוט לחתוך את 2 החוטים הנגדיים, לקלף מעט את בידודם, לחברם ביחד ולהלחים היטב ע"י הלחמת בדיל ולבודד טוב.
כמובן שיתכן שרק מגע נעל כבל המצבר החיובי (+) אינו טוב, פרק ונקה. נא עדכן בתוצאות וממצאים. בברכה - רפי לין ![]()
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
רפי שלום,
על נעל כבל המצבר הפלוס יש הרבה מאוד קורוזיה עקשנית שלא רוצה לרדת בשום אופן. איך אני מנקה את זה? כנראה שמכאן הבעיה, בנוסף כבל הארקה של הדיג'יפלקס 2 מחובר לשם אז אני חושב שלמעשה הלכלוך והקורוזיה בעצם ניטרלו את הארקה ומכאן הבעיות ההנעה. איך מנקים את זה? וגם במינוס יש לכלוך אבל הרבה פחות. תודה מראש. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
מישהו פעם המליץ על כוס מים עם סודה לשתיה בתוכה יש להשרות את החלק עם הקורוזיה. אינני יכול להמליץ על כך מנסיון אבל זה נשמע הגיוני.
מעבר לכך, אני מאמין שיש חומרים ייעודיים לנושא אך קטונתי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
נסה קודם כל עם מים חמים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אתה מתכוון לשפוך מים חמים על החלק? זה לא יהרוס את המצבר?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אתה חייב לנתק את נעל הכבל מהמצבר על מנת לנקות את אזור המגע ולא רק את החלק החיצוני.
את הנעל השרה בכוס מים עד שהג'יפה תתרכך ואז נקה אותה אותה עם סמרטוט ו\או נייר שיוף. את המצבר אתה יכול לנקות באותה הדרך. לאחר חיבור נעל הכבל חזרה למקום יש למרוח חומר למניעת קורוזיה. משיטוט באתרים הבנתי שוזלין עושה את העבודה אחלה, אך במוסכים משתמשים בחומר אחר (גריז דק או משהו שאיני זוכר).
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
תודה.
האם אתה יודע איך אני מנתק את החלק מהכבל העבה? ואם אני רוצה לפרק גם את המינוס, באיזה סדר לנתק את המצבר ובאיזה סדר להחזיר כדי לא להרוס שם משהו? תודה מראש. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
לא צריך לנתק אותו מהכבל העבה. כמובן, אם אתה רואה שהחיבור שם לא טוב, כבל קרוע וכדומה יש צורך לבדוק איך לתקן.
סדר ניתוק, לא יודע אם יש לזה חשיבות, אבל המתן לתשובות מלומדות משלי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
מומחה טכני
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
|
צטט:
לאחר מכן, בעזרת נייר זכוכית לנקות את קוטבי המצבר ואת הנעל כבל. לגרז את הקוטבים, אם אין גריז לפחות למרוח עליהם שמן מנוע. לסגור הכל חזרה וזהו. לא משנה הסדר של ניתוק המצבר, על כל מצב תשאיר דלת אחת פתוחה ברכב על מנת לא ליצור מצב של דריכה עצמית של האזעקה.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. Albert Einstein נערך לאחרונה על ידי Eddie : 25-12-07 ב 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בעיית חשמל | gili | בראבו - טכני | 1 | 15-10-07 16:48 |
בעיית איבוד כוח מנוע בפיאט אונו 45 | פורום הגראז' | 5 | 25-07-07 20:45 | |
בעיית ידית אורות בפיאט אונו ( 1992 / 70S ) | פורום הגראז' | 1 | 17-04-07 18:44 | |
בעיית חימום בפיאט אונו. | פורום הגראז' | 2 | 28-12-06 10:47 | |
בעיית שמן בפיאט אונו | פורום הגראז' | 9 | 01-02-06 17:23 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד