![]() |
בעיית חשמל בפיאט אונו
שלום רב
עכשיו חזרתי מנסיעה קצרה עם האוטו, החנתי וכיביתי מנוע. איך שיצאתי מהרכב הבחנתי שיש רעשים משונים מתחת למכסה המנוע. פתחתי את מכסה המנוע והאזעקה ציפצפה. (מדובר ברמקול מיוחד שמתחיל לפעול רק כאשר לא מגיע מתח, הוא פועל ממש חלש ולא מדובר באזעקה עצמה). בדקתי צרכני מתח וכלום לא עובד. אין סטרטר, אין אורות בלוח השעונים, איתות, אור תקרה, נעילה מרכזית- בקיצור הכל מת קומפלט, מערכת החשמל מתה. חיכיתי כמה דקות ולא עזר, איך שהזזתי את הכיסא כדי להגיע לפיוזים האור בתקרה התחיל להידלק והצפצפוף מהאזעקה הפסיק. בדקתי וכל החשמל חזר לאוטו והיה אפשר להניע. יש לציין שהשעון התאפס ל- 0:00 וכל התחנות ברדיו נמחקו מהזיכרון! מה יכולה להיות הבעיה? והאם למישהו יש המלצה לחשמלאי רכב באיזור שלי? אני מתכוון באיזור יוקנעם- רמת ישי- צ'ק פוסט וכ' (לא בקריות). תודה מראש, גיא. |
תקלת חשמל
מהמצבר יוצא כבל + עבה אדום אל המתנע (סטרטר) ומאותו קוטב + של המבר יוצא גם חוט אדום היורד למטה ועקוב אחריו עד הכנסו לתוך מחבר פלסטיק מרובע. יש לנתק את המחבר ולראות אם המגע אינו שרוף בתוך בית הפלסטיק ואם כן אז פשוט לחתוך את 2 החוטים הנגדיים, לקלף מעט את בידודם, לחברם ביחד ולהלחים היטב ע"י הלחמת בדיל ולבודד טוב.
כמובן שיתכן שרק מגע נעל כבל המצבר החיובי (+) אינו טוב, פרק ונקה. נא עדכן בתוצאות וממצאים. בברכה - רפי לין :) |
רפי שלום,
על נעל כבל המצבר הפלוס יש הרבה מאוד קורוזיה עקשנית שלא רוצה לרדת בשום אופן. איך אני מנקה את זה? כנראה שמכאן הבעיה, בנוסף כבל הארקה של הדיג'יפלקס 2 מחובר לשם אז אני חושב שלמעשה הלכלוך והקורוזיה בעצם ניטרלו את הארקה ומכאן הבעיות ההנעה. איך מנקים את זה? וגם במינוס יש לכלוך אבל הרבה פחות. תודה מראש. |
מישהו פעם המליץ על כוס מים עם סודה לשתיה בתוכה יש להשרות את החלק עם הקורוזיה. אינני יכול להמליץ על כך מנסיון אבל זה נשמע הגיוני.
מעבר לכך, אני מאמין שיש חומרים ייעודיים לנושא אך קטונתי. |
נסה קודם כל עם מים חמים.
|
אתה מתכוון לשפוך מים חמים על החלק? זה לא יהרוס את המצבר?
|
אתה חייב לנתק את נעל הכבל מהמצבר על מנת לנקות את אזור המגע ולא רק את החלק החיצוני.
את הנעל השרה בכוס מים עד שהג'יפה תתרכך ואז נקה אותה אותה עם סמרטוט ו\או נייר שיוף. את המצבר אתה יכול לנקות באותה הדרך. לאחר חיבור נעל הכבל חזרה למקום יש למרוח חומר למניעת קורוזיה. משיטוט באתרים הבנתי שוזלין עושה את העבודה אחלה, אך במוסכים משתמשים בחומר אחר (גריז דק או משהו שאיני זוכר). |
תודה.
האם אתה יודע איך אני מנתק את החלק מהכבל העבה? ואם אני רוצה לפרק גם את המינוס, באיזה סדר לנתק את המצבר ובאיזה סדר להחזיר כדי לא להרוס שם משהו? תודה מראש. |
לא צריך לנתק אותו מהכבל העבה. כמובן, אם אתה רואה שהחיבור שם לא טוב, כבל קרוע וכדומה יש צורך לבדוק איך לתקן.
סדר ניתוק, לא יודע אם יש לזה חשיבות, אבל המתן לתשובות מלומדות משלי. |
צטט:
לאחר מכן, בעזרת נייר זכוכית לנקות את קוטבי המצבר ואת הנעל כבל. לגרז את הקוטבים, אם אין גריז לפחות למרוח עליהם שמן מנוע. לסגור הכל חזרה וזהו. לא משנה הסדר של ניתוק המצבר, על כל מצב תשאיר דלת אחת פתוחה ברכב על מנת לא ליצור מצב של דריכה עצמית של האזעקה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©