מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-פונטו ספייס שלי אחרי פוליש ווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 11-06-12, 01:04   #1
trian
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס elx 16v
הודעות: 11
התייעצות בנוגע לראש מנוע

ערב טוב חברים,
מבקש את עצתכם בנוגע לשיפוץ ראש מנוע ל- ELX 2001 ידני

הרכב כרגע מושבת (לא מניע) ומחכה במוסך שאחליט מה לעשות איתו.
בעיקרון הלך לו הראש מנוע ואני מתלבט אם ואיזה סוג טיפול לעשות.

ההצעה של המוסך לשיפוץ הראש כולל עבודה ומע"מ 2800 ש"ח
כמובן שהוא ממליץ לי לבצע כבר טיפול מעמיק יותר, משהו שקשור לבוחנות עצמן וגומיות ואיזה תלתל (צר לי שאני מבין גורנישט במכונאות) כולל הראש עצמו, כ-4000 ש"ח עם אחריות כלשהי על תקינות לתקופה מסויימת.

1. השאלה היא האם הטיפול הנוסף הזה באמת מומלץ? (כי אם כן זה כבר חצי מהערך של הרכב...)
מצד שני אם אעשה רק את הראש עצמו האם סביר שאכנס למערבולת כזאת של תיקון ועוד תיקון שאני לא אבין מאיפה זה נופל עלי?

2. דבר שני - אני מבין שהמחירים יחסית יקרים (מורשה). השאלה היא האם ראש מנוע זה מסוג הטיפולים שבאמת מומלץ לעשות במורשה או שזה משהו שכל המוסכים ידעו לעשות באותה רמה (דגש על כך שזה 16V) כמו להחליף מסנן שמן?


מידע נוסף על התקלה:
עד כמה שהבנתי נפרץ אטם והיה ערבוב של שמן ומים. ככל הנראה הסיבה לפריצת הראש היא שילוב של התחממות ובלאי (157K km). לאחר אירוע של נזילת מים מאסיבית בעקבות סדיקת פקק ניקוי מנוע חלוד והתחממות (קלה? לא נתתי לו להגיע עד לשלושתרבעי חום, לא נדלקה נורה, לא נכבה הרכב). מילאתי לו מים מינרליים רק לצורך הגעה למוסך בידיעה ששם יחליפו לפראפלו.
בטיפול הוחלף הפקק שמעל הגיר והפקק השני שמאחורי הטיימינג (?), מולא פראפלו, סט מצמד חדש ומקורי (שרק בגללו חבל לי לזרוק את הבימבה למתכת במשקל). הרכב נסע עוד כ-350km ואז התחיל לגמגם ולאיים להיכבות לאחר הנעה ובטורים נמוכים. חשבתי שצריך רק לכוון לו את הטורים כי בנסיעה החל מ2K סל"ד הכל היה תקין.
בנסיעה בדרך למוסך הרכב איבד כוח בערך ב70 קמ"ש, התחיל להתחמם (שוב, לפי מד החום לא הגיע אפילו עד השלושתרבעי) ופלט המון עשן כחול-טורקיז מהאגזוז. לאחר עצירה וכיבוי המנוע הרכב לא הניע יותר ונגרר חזרה לאותו מוסך. [האם ייתכן שמד החום לא תקין?]

תודה רבה מראש על העזרה!
trian מנותק  
הגב עם ציטוט
 


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
איך מנקים פיח מראש מנוע ללא פירוק yair068 רכב כללי 6 26-12-11 20:16
מהם הסימנים לראש מנוע פונטו 75 sx 97? kuthx3 פונטו - טכני 12 25-05-11 00:00
התייעצות בנוגע לצמיגים לקראת החורף Xebu פונטו - טכני 5 28-10-10 23:58
התייעצות בנוגע לטיפולים לאחר רכישת ספייס JunoBoy פונטו - טכני 5 11-03-10 09:41
התייעצות בנוגע לבדיקה של פונטו ELX eran230 יעוץ ברכישת רכב 6 27-07-09 22:14


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד