מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו איבו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אונו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 15-02-09, 13:53   #1
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
Cool סל"ד לא יציב בהילוך D בירידות (מוזר, אני יודע)

הספייס החביבה ממציאה דברים חדשים כל פעם.
המצב המתואר כבר קרה לי לפני שבוע, אבל חשבתי שזה חד פעמי, ושמתי לב שהיום זה קרה שוב - בדיוק באותם תנאי נסיעה.

בירידה דיי חזקה בכביש בין כרמיאל לעכו, מין הסתם אני עוזב את דוושת הגז ונותן לרכב לשייט בניחותה כל הדרך למטה. ואז שמתי לב, שמד הסל"ד משחק משחק עצבני בין 1500-2000 (ממש מקצה לקצה, לא שינויים קטנים באמצע). לצערי, עקב רעש הרוח מהנסיעה ורעש הגלגלים מהכביש הלא חדש כל כך, אני לא יכול לשמוע אם באמת סל"ד המנוע עולה ויורד כך או שמה זה רק טעות בקריאה.
בכל אופן (למרות שזה לא "בריא", אבל הייתי חייב לנסות) - העברת הגיר למצב N תוך כדי הנסיעה, יצבה את הסל"ד, העברה חוזרת לD, ושוב התופעה (לא משנה אם D או De). העברה לL גרמה לעלייה בסל"ד כמובן, אבל יציב.

בשני המקרים המתוארים, השעה הייתה 5 בבוקר, והיה קר מאד.
לא שמתי לב אם זה קורה גם בזמן שמזג האוויר חם יותר או לא (אבל פשוט לא זכור לי שראיתי את זה קורה אף פעם בעבר שנסעתי שם, ואני נוסע שם כמעט על בסיס יומי למכללה)

בנסיעה במישור - זה לא קורה, וגם בעמידה הסל"ד יציב לחלוטין.

יש השערות?
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 18:13   #2
ido
Senior Member
 
האווטאר של ido
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
זה נשמע כאילו הגיר מעלה ומוריד הילוכים לסירוגין. במצב ירידה אני חושב שעליך לנהוג ב - L . חכה לעוד תגובות למבינים בדגם שלך.
ido מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 18:28   #3
ronald27
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: fiat tempra
הודעות: 214
שמעת פעם

שמעת פעם על הסלקטור ?
זה ממכום מיתחת לידית אדיף לך ליבדוק את זה במכון גיר !!
אבל אני חושב שזה זה עם לא אז משהו אחר כמה האוטו עבר ?
__________________
f/i/a/t tempra 1995 1.6 injector

נוזל קירור מומלץ לכול רכב http://www.fiatclub.co.il/forum/show...2809#post42809

עם הייתי היצרן של פיאט היתי עושה פיאט טמפרה שנת 2009
ronald27 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 19:19   #4
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אם הרכב על מצב הטיפט', הבעיה חוזרת?
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 22:38   #5
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
האם בזמן שזה קורה גם יורד מחוג החום של המנוע כלפי מטה ?

אותי מעניין האם כאשר תיסע באותו כביש בדיוק שהמנוע כבר חם ובחוץ לא קר אז התופעה תחזור ?? תבדוק ותדווח כאן.

נ.ב: מאוד לא מומלץ להעביר מ- D ל- N וחזרה ל- D באמצע נסיעה.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 22:50   #6
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
במצב ירידה עם L, הרכב יבלום את עצמו וזה לא מה שאני מחפש (שמתי לב שבגיר הרציף - הרכב לא מאיץ כל כך בירידות יחסית לרכבים ידניים/אוטו' רגיל, אלא שומר כמעט על מהירות קבועה). והשינוי בסל"ד הוא מהיר מאד, לכן לא בטוח שזה עניין של "העברת הילוכים" (פשוט גם כי אין הילוכים), זה משתנה בקצב של שנייה אחת ב1500, שנייה שנייה ב2000 וחוזר חלילה.

על סלקטור לא שמעתי וגם לא בדיוק הבנתי מה זה (ההגיון מהשם אומר "בורר" הילוכים או משהו בסיגנון, אבל הרי אין בגיר רציף הילוכים). הרכב עבר 155K לערך.

בכל מצב אחר חוץ מD, הסל"ד לא משחק, לא בטיפ', לא בL.

בזמן שזה קורה, מחוג החום נשאר יציב על האמצע.
מה שכן - עכשיו בדיוק חזרתי מנסיעה באותה הנקודה, כמובן שעכשיו הטמפ' בחוץ יותר גבוהה מהטמפ' בשעה 5 לפנות בוקר, וגם הרכב עבר נסיעה קצת יותר ארוכה טרם ההגעה לנקודה.
הסל"ד היה יציב לחלוטין בD, עומד על ~2000.

להתחיל לחשוד לכיוון חיישנים שמזייפים למרות שאין נורת "תקלה"?

*** אני יודע שזה לא מומלץ בכלל, פשוט הייתי חייב לנסות לראות מה קורה. אני מעולם לא מעביר לN במצב נסיעה, רק בין D ל-L או לטיפ'.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 23:17   #7
shachar
Senior Member
 
האווטאר של shachar
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: Punto Dynamic
הודעות: 1,129
שלח הודעה דרך MSN ל shachar
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה
בכל אופן (למרות שזה לא "בריא", אבל הייתי חייב לנסות) - העברת הגיר למצב N תוך כדי הנסיעה, יצבה את הסל"ד, העברה חוזרת לD, ושוב התופעה (לא משנה אם D או De). העברה לL גרמה לעלייה בסל"ד כמובן, אבל יציב.

בשני המקרים המתוארים, השעה הייתה 5 בבוקר, והיה קר מאד.
לא שמתי לב אם זה קורה גם בזמן שמזג האוויר חם יותר או לא (אבל פשוט לא זכור לי שראיתי את זה קורה אף פעם בעבר שנסעתי שם, ואני נוסע שם כמעט על בסיס יומי למכללה)

בנסיעה במישור - זה לא קורה, וגם בעמידה הסל"ד יציב לחלוטין.

יש השערות?
תופעה דומה (רק הפוכה) יש אצלי, כשמנוע קר ואני נוסע בירידה תלולה (נשר בחיפה)
אז בירידה אני מעביר למצב הידני והסל"ד משחק (רד עלה עלה ורד)

צטט:
במקור פורסם על ידי ronald27 צפה בהודעה
שמעת פעם על הסלקטור ?
זה ממכום מיתחת לידית אדיף לך ליבדוק את זה במכון גיר !!
אבל אני חושב שזה זה עם לא אז משהו אחר כמה האוטו עבר ?
מה? לא הבנתי מילה...

צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
אם הרכב על מצב הטיפט', הבעיה חוזרת?
אצלי נניח זה קורה רק במצב הידני המנוע קר אבל זה מתייצב כשחום המנוע עולה

צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
נ.ב: מאוד לא מומלץ להעביר מ- D ל- N וחזרה ל- D באמצע נסיעה.
בכלל, לנסוע על מצב N מאוד לא בריא (ובטיחותי) שלא לדבר על העברה בין המצבים תוך כדי נסיעה

צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה
במצב ירידה עם L, הרכב יבלום את עצמו וזה לא מה שאני מחפש (שמתי לב שבגיר הרציף - הרכב לא מאיץ כל כך בירידות יחסית לרכבים ידניים/אוטו' רגיל, אלא שומר כמעט על מהירות קבועה).
גם פה המצב אצלי ממש הפוך,הרכב שלי ממש "מדרדר" בירידות
הרבה יותר מכל רכב אחר שאני נוהג בו
לפני שבועיים נסעתי בסיריון אוטומטית שהאיצה הרבה פחות בירידה
וגם הדייהו נובירה של אבא שלי (אוטומטית) מדרדרת הרבה פחות בירידות
בירידות חדות אני ממש חייב להעביר את המצב האוטומטי לידני אחרת אני תופס תאוצות
לא נורמליות...

נערך לאחרונה על ידי shachar : 15-02-09 ב 23:21.
shachar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-09, 23:50   #8
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
בגלל זה אנחנו אוהבים את פיאט....
זה רכב עם "אופי"
רק שלכל רכב אופי שונה
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-02-09, 18:39   #9
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
עידכונים קלים...
לאחר עוד מספר נסיעות באיזור, בתנאי נסיעה שונים...
שוב בנסיעות בשעה מוקדמת מאד בבוקר (חוזר מהעבודה פשוט) הסל"ד משחק, רק שפעם שמתי לב למשהו נוסף. הסל"ד משחק בין 1500-2000 אך ורק כאשר ברגע עזיבת דוושת הגז הסל"ד נמוך מ2000! שילוב לטיפ', עם "הילוך" שישי, גם כן גורם למשחק (הסל"ד עדין מתחת ל2000), ירידה להילוך חמישי, מעלה את הסל"ד ל2100 והוא נשאר יציב. שוב חזרה ל6 או לD והסל"ד חוזר לשחק.

אגב, הפעם כיביתי את הרדיו-דיסק לחלוטין והאזנתי בקפידה למנוע, ואכן המנוע עצמו משנה סל"ד, כך שזה לא סתם זיוף של חיישן הסל"ד שלא משדר נכון למחשב.

בתנאי מזג אוויר אחרים (שעות מאוחרות יותר ומין הסתם טמפ' גבוהה יותר) - הכל תקין לחלוטין.

יתכן כי חיישן טמפ' המנוע מזייף בטמפ' נמוכה? (מה שלא הגיוני לי שמחוג החום של המנוע עומד על החצי כל הזמן) - פשוט עקב כך שזה קורה רק בטמפ' סביבה נמוכה יותר, מעלה ישר השערות לכיוון חיישני טמפ'. האם יש לגיר חיישן טמפ' משלו (טמפ' שמן?)?
במוסך אני מאמין לא יוכלו לבצע איתור תקלה - פשוט כי מחשב הניהול לא משדר שום תקלה (לא נדלקת שום נורת אזהרה)
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
סל"ד לא יציב בפונטו (תקלה!!! זו לא כותרת, ערוך) פורום הגראז' 12 03-09-07 21:49
יש לו בעיה בפיאט פונטו. סל"ד סרק לא יציב ומצבר שמתרוקן. פורום הגראז' 2 20-07-07 23:27
ספייס SX - א-מסנן הדלק ב-סל"ד לא יציב פורום הגראז' 1 27-03-07 09:21
מוזר נתקעתי אתמול עם האונו ולא יודע למה פורום הגראז' 5 08-01-07 03:50
תצרוכת דלק גבוהה וסל"ד לא יציב.בפיאט אונו 1100 פורום הגראז' 1 04-11-06 21:25


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד