![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| רכב כללי מדברים על עולם הרכב (מלבד פיאט). |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#19 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
החלקת זנב
למה החלקת זנב או "סבסוב" מפחידים כל כך? ומה עושים בכאלה מקרים?
כל כך הרבה דברים סיפרו לנו לגבי מכוניות מחליקות: נאבד שליטה, המכונית תתהפך, נרד לשוליים, נעבור לנתיב הנגדי ועוד. ידעו גם לספר ולהדריך אותנו כיצד נכון לשלוט במכוניתנו המחליקה. לרוב זה נשמע כך: אם המכונית מחליקה יש לסובב את ההגה לכיוון ההחלקה של החלק האחורי של המכונית וללחוץ על דוושת הגז. יש כאלו שטענו שדווקא דוושת המצמד (קלאץ) היא הנכונה, וכן הלאה. נכון? לא!! נכון שכך אמרו לנו לעשות, אבל לא נכונה הטענה כי זוהי הפעולה היעילה ביותר. ואני מסביר: דבר ראשון, יש סיכוי סביר שבזמן החלקה בעקומה, אינכם מסוגלים לזהות מיידית איזה חלק של המכונית החליק. מקובל לחשוב כי החלק האחורי הוא זה שיאבד אחיזה בכביש ראשון וברוב המקרים. זוהי חשיבה שגויה ומטעה, כיוון שלרוב תחליק המכונית בכיוון התנועה המקורי, כלומר חלקה הקדמי יסרב לפנות והמכונית תמשיך "ישר" או כמעט ישר. במידה והמכונית מחליקה בחלקה האחורי (היגוי יתר בלשון "מקצועית"), או בחלקה הקדמי (תת היגוי), יש מספר שיטות לשליטה במצב. הבעייתיות היא שהשיטות משתנות בהתאם לסיטואציה, לסוג המכונית, לסוג ההנעה (קדמית / אחורית / הנעה ל-4 הגלגלים) ובעיקר בהתאם למיומנות הנהג, למידת שליטתו ולאמוני הנהיגה שעבר. כלומר יש מספר גורמים, שכל אחד מהם משפיע על מידת השליטה של הנהג ברכב ועל היענות הרכב לנהג. מכיוון שכך, הכרזה על שיטה אחת נכונה היא בעייתית ביותר ועלולה להביא את הנהג לבלבול ולחוסר תפקוד בזמן אמת. הרי מהרגע בו למדתם "לשלוט בהחלקה" ועד הרגע בו הייתם צריכים להשתמש בחומר הנלמד עבר, סביר להניח, זמן רב. החלפתם אולי מכונית או שתיים, החומרים כבר אינם רעננים בראשכם, וסביר להניח שכבר לא רלוונטיים לסוג הרכב בו אתם נמצאים ביום ה"ש". לכן אנו ממליצים בחום לא להתעסק בתחום חלקלק זה ולהיצמד לפתרון שעובד ברוב המקרים ויעיל ביותר בטיפול בבעיה. פתרון קל, פשוט וזמין: במקרה החלקה של המכונית לחצו על דוושת הבלמים בזריזות ובעוצמה עד לעצירה של המכונית או עד לחזרתה למסלול הרצוי לכם. אז הרפו מהבלמים, הפנו את ההגה לכיוון המקורי הרצוי וסעו לשלום. נכון, חלק מהנהגים המקצוענים לא ינהגו כך בחלק מהמצבים, אך ברוב מכריע של הפעמים בהם המכונית מחליקה, אם תלחצו בזריזות על הבלמים, בלי בזבוזי זמן מיותרים על ניסיונות שווא לשלוט במכונית, המכונית "תסרס" את ההחלקה ותוכלו לנסוע לדרככם בשלום. לסיכום: במקרה חירום, בו המכונית מחליקה ללא שליטה, הפעולה הנכונה והיעילה ביותר תהיה לבלום בחוזקה, להחזיק את ההגה בשתי ידיים ולהמתין לעצירת המכונית.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| ענתיקות בדרכים...תצפיות על פיאט נטושים ומיוחדים | צביקוש23 | פיאט אספנות | 60 | 21-02-13 23:52 |
| מי חוגר חגורות בטיחות | פיאט כללי | 16 | 16-06-08 15:44 | |
| בקרת חגורת בטיחות - פונטו ספייס | פורום הגראז' | 1 | 12-03-07 23:42 | |
| חגורות בטיחות קדמיים לא חוזרים | פורום הגראז' | 2 | 21-12-06 11:09 | |
| משגעת אותי האונו , עדיין מתכבת לי ברמזורים ומרקטעת לי בדרכים | פורום הגראז' | 22 | 23-09-06 22:13 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד