מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > רכב כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

רכב כללי מדברים על עולם הרכב (מלבד פיאט).

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אהבה זהובה.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 06-11-08, 09:12   #19
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
החלקת זנב

למה החלקת זנב או "סבסוב" מפחידים כל כך? ומה עושים בכאלה מקרים?

כל כך הרבה דברים סיפרו לנו לגבי מכוניות מחליקות: נאבד שליטה, המכונית תתהפך, נרד לשוליים, נעבור לנתיב הנגדי ועוד. ידעו גם לספר ולהדריך אותנו כיצד נכון לשלוט במכוניתנו המחליקה. לרוב זה נשמע כך: אם המכונית מחליקה יש לסובב את ההגה לכיוון ההחלקה של החלק האחורי של המכונית וללחוץ על דוושת הגז. יש כאלו שטענו שדווקא דוושת המצמד (קלאץ) היא הנכונה, וכן הלאה.

נכון? לא!!
נכון שכך אמרו לנו לעשות, אבל לא נכונה הטענה כי זוהי הפעולה היעילה ביותר. ואני מסביר:
דבר ראשון, יש סיכוי סביר שבזמן החלקה בעקומה, אינכם מסוגלים לזהות מיידית איזה חלק של המכונית החליק. מקובל לחשוב כי החלק האחורי הוא זה שיאבד אחיזה בכביש ראשון וברוב המקרים. זוהי חשיבה שגויה ומטעה, כיוון שלרוב תחליק המכונית בכיוון התנועה המקורי, כלומר חלקה הקדמי יסרב לפנות והמכונית תמשיך "ישר" או כמעט ישר.


במידה והמכונית מחליקה בחלקה האחורי (היגוי יתר בלשון "מקצועית"), או בחלקה הקדמי (תת היגוי), יש מספר שיטות לשליטה במצב. הבעייתיות היא שהשיטות משתנות בהתאם לסיטואציה, לסוג המכונית, לסוג ההנעה (קדמית / אחורית / הנעה ל-4 הגלגלים) ובעיקר בהתאם למיומנות הנהג, למידת שליטתו ולאמוני הנהיגה שעבר. כלומר יש מספר גורמים, שכל אחד מהם משפיע על מידת השליטה של הנהג ברכב ועל היענות הרכב לנהג.

מכיוון שכך, הכרזה על שיטה אחת נכונה היא בעייתית ביותר ועלולה להביא את הנהג לבלבול ולחוסר תפקוד בזמן אמת. הרי מהרגע בו למדתם "לשלוט בהחלקה" ועד הרגע בו הייתם צריכים להשתמש בחומר הנלמד עבר, סביר להניח, זמן רב. החלפתם אולי מכונית או שתיים, החומרים כבר אינם רעננים בראשכם, וסביר להניח שכבר לא רלוונטיים לסוג הרכב בו אתם נמצאים ביום ה"ש".
לכן אנו ממליצים בחום לא להתעסק בתחום חלקלק זה ולהיצמד לפתרון שעובד ברוב המקרים ויעיל ביותר בטיפול בבעיה.


פתרון קל, פשוט וזמין: במקרה החלקה של המכונית לחצו על דוושת הבלמים בזריזות ובעוצמה עד לעצירה של המכונית או עד לחזרתה למסלול הרצוי לכם. אז הרפו מהבלמים, הפנו את ההגה לכיוון המקורי הרצוי וסעו לשלום.
נכון, חלק מהנהגים המקצוענים לא ינהגו כך בחלק מהמצבים, אך ברוב מכריע של הפעמים בהם המכונית מחליקה, אם תלחצו בזריזות על הבלמים, בלי בזבוזי זמן מיותרים על ניסיונות שווא לשלוט במכונית, המכונית "תסרס" את ההחלקה ותוכלו לנסוע לדרככם בשלום.

לסיכום: במקרה חירום, בו המכונית מחליקה ללא שליטה, הפעולה הנכונה והיעילה ביותר תהיה לבלום בחוזקה, להחזיק את ההגה בשתי ידיים ולהמתין לעצירת המכונית.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
 



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
ענתיקות בדרכים...תצפיות על פיאט נטושים ומיוחדים צביקוש23 פיאט אספנות 60 21-02-13 23:52
מי חוגר חגורות בטיחות פיאט כללי 16 16-06-08 15:44
בקרת חגורת בטיחות - פונטו ספייס פורום הגראז' 1 12-03-07 23:42
חגורות בטיחות קדמיים לא חוזרים פורום הגראז' 2 21-12-06 11:09
משגעת אותי האונו , עדיין מתכבת לי ברמזורים ומרקטעת לי בדרכים פורום הגראז' 22 23-09-06 22:13


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד