צפה בהודעה יחידה
ישן 29-11-12, 17:24   #8
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
המחוג במד הטמפרטורה לא חייב להיות על החצי, תחום טמפ' העבודה האופטימלי הינו 80-100 מעלות.
כלומר, אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאמצע הסקאלה זה 90 מעלות בממוצע, אז גם אם המחוג עומד קצת מתחת או קצת מעל האמצע, עדיין המנוע עובד בתחום האופטימלי.

ובמקרים שיש חריגה מהתחום האופטימלי, לדוגמה בהתחלת נסיעה בבוקר או בבלילה בכביש מהיר, אז המנוע "יאכל" מעט יותר דלק, אז זה לא כזה נורא.

במקרים בהם יש באמת בעיה במערכת הקירור ויוצא שהמנוע עובד כמעט רוב הזמן בתחום הנמוך של הטמפרטורה (תקוע על הרבע), אז מלבד צריכת הדלק המוגברת, עלול להיות גם בלאי גבוה יותר למנוע בטווח הארוך.

אבל שוב צריך לקחת את זה בפרספקטיבה נכונה ולא לרוץ ולהחליף תרמוסטט רק בגלל שיצא לנו בנסיעה אחת או שתיים לראות את המחוג עומד על הרבע.

עכשיו, לגבי צניחת טמפרטורה, כלומר תוך כדי נסיעה מד הטמפרטורה משתנה בתדירות גבוהה יחסית, אז יכול להיות שיש בעיה כמו אוויר במערכת ועוד..
לדעתי חשיבות תקינות מערכת הקירור היא לאין ערוך וכל שינוי או סימן קטן שלה, כדאי מיד לבצע בדיקה מקיפה כדי להמנע מנזקים כבדים במנוע ובכיס.

אפרופו חשיבות תקינות המערכת, מישהו יודע מדוע בעולם טכנולוגי מתקדם יצרני הרכב לא מתקינים זמזם בנוסף למד הטמפ', על רכבים שיש להם רק נורית אני לא מדבר בכלל.
אני מכיר הרבה אנשים (ונשים) שנסעו להם בכייף עם הרכב החדש יחסית לאירוע, לטיול או לקניות בסופר ולא שמו לב שהתפוצץ להם הרדיאטור, צינור או שהמאוורר נתקע והם אפילו הבחינו שנורית האזהרה נדלקה, עד שהמנוע פשוט התיך את עצמו. אין צורך לספר שהם ספגו נזק עצום על שטות.

זמזם פשוט היה מציל הרבה מנועים, אני בכלל חושב שצריך להתקין כסא מפלט, ברגע שהגברת נוסעת והמנוע מתחמם לה, קא-בום... חח..
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט